Edytować już nie mogę, więc w nowej odpowiedzi podsumowanie.
Pierwsze objawy kłopotów z taśmą pojawiły się ponad rok temu - dziwnie zaczął działać tempomat. Tyle, że w pewnym momencie zaczął działać normalnie i sądziłem, że to jakaś kwestia związana z przyciskami na kierownicy - tym bardziej, że w czasie przeglądu wykręcona została poduszka, wyczyszczone styki wiązki kierownicy - i problemy zniknęły. Niestety - po jakimś czasie tempomat znowu zaczął żyć własnym życiem (a raczej najczęściej nie żyć). Potem miała miejsce kolejna samonaprawa tempomatu - ale jak już padł, to razem z błędem poduszki. Prosty wniosek - gdybym po prostu wymienił taśmę wcześniej, to nie byłoby żadnego problemu z poduszką powietrzną.
Taśmę kupiłem na aliexpress - kosztowała wtedy około 40 złotych. Taśma 14CH bez problemu zastępuje taśmę 10CH, przełożenie czujnika kąta skrętu kierownicy nie nastręcza żadnego problemu - to dosłownie kilka zatrzasków. Błąd poduszki - jak widziałem na YT - u niektórych znika po wymianie taśmy, u mnie niestety został i trzeba było samochód podpiąć do komputera diagnostycznego. W pewnym sensie udało mi się załatwić to za darmo - przy okazji serwisu olejowego - ale akurat wcześniej mój mechanik poległ przy wymianie taśmy (zaskakując mnie tym...) - nie zorientował się, że czujnik kąta skrętu kierownicy można odpiąć od taśmy airbag - i diagnostykę zrobił po prostu w cenie serwisu - chyba żeby zatrzeć niekorzystne wrażenie
A sama wymiana - serio - nic strasznego - dosłownie w 15 minutach można się z tym uwinąć - mając narzędzia pod ręką.