Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

żarówki , lampy, zapłon, przewody.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#1 Postautor: Ontario » środa, 20 grudnia 2017, 19:45

Otóż moja Sorencina doczekała się na nowe lampy EU z silniczkami do regulacji wysokości w komplecie. Jako, że mam amerykankę, to nie miałem wewnątrz kabiny pokrętła regulacji. Zakupiłem komplet przełączników z wersji europejskiej. Pytanie : jak to podłączyć aby działało i nie spalić przy okazji ? Generalnie skąd podebrać zasilanie i które piny z silniczków do regulatora ? Brak fabrycznej wiązki :cry: Liczę na łopatologiczne a nawet obrazkowe odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#2 Postautor: hunter » środa, 20 grudnia 2017, 20:27

Te nowe lampy to z żarnikami biksenon :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#3 Postautor: vokal » środa, 20 grudnia 2017, 23:22

Jeśli to nie wersje z automatem na ksenony to poniżej schemat dla HLLD:

HLLS.jpg


Dla wersji AHLS musisz dokupić kilka modułów :kwink:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#4 Postautor: hunter » czwartek, 21 grudnia 2017, 15:12

Własnie dlatego się pytałem o rodzaj lamp, :hmm: jak ksenon AHLS to jest trochę wydatku finansowego i roboty.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#5 Postautor: Ontario » czwartek, 21 grudnia 2017, 18:46

Dzięki serdeczne. Lampy zwykłe H7 i H1. A ten Moduł in panel to co to to ?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#6 Postautor: vokal » czwartek, 21 grudnia 2017, 20:49

IPM to moduł z bezpiecznikami pod zegarami. Jest to odpowiednik BCMa/ETACSa z SI, tylko bardziej skomplikowany, bo ma więcej funkcji.

IPM_loc.jpg
IPM_loc.jpg (34.04 KiB) Przejrzano 1498 razy


Lokalizacja naszej kostki w module:

kostka_BCM-MN.jpg
kostka_BCM-MN.jpg (49.56 KiB) Przejrzano 1498 razy


kostka_BCM-MN2.jpg
kostka_BCM-MN2.jpg (70.49 KiB) Przejrzano 1494 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#7 Postautor: Ontario » piątek, 22 grudnia 2017, 19:31

Dzięki wielkie Vokal :) Wiesz może skąd można zdobyć wtyczki do silniczka regulacji ? Przełącznik z kabiny dotarł wraz z wtyczką ale lampy nowe... Może pasuje od czegoś innego? Nie chciałbym zrobić jakiegoś druciarstwa typu pojedyncze piny. Nie ma to jak porządny wtyk.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#8 Postautor: vokal » sobota, 23 grudnia 2017, 21:28

Niestety, nie wiem. Trzeba pytać na szrotach :hmm:

-- A7600-H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#9 Postautor: Ontario » poniedziałek, 25 grudnia 2017, 12:53

Zgodnie z sugestią wtyczki znalazłem na szrocie. Co prawda od Ceed`a ale na wygląd powinny pasować. Czekam na przesyłkę...

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#10 Postautor: Ontario » środa, 3 stycznia 2018, 11:55

No i zonk. We wtyczce nie ma pinu 21. Jest puste miejsce. Przylutowałem przewód bezpośrednio do modułu, jednak silniczki nie reagują. Za co odpowiedzialny jest ten przewód i czy możliwe, że wersja USA nie obsługuje silniczków? Jak to ewentualnie obejść ? Po drugie przy żadnym z pozostałych włączników masa nie pojawia się po włączeniu pozycji - jest tam zawsze ( zarówno przewód brązowo-pomarańczowy jak i czarno - pomarańczowy). Pojawia się "+". Przy silniczkach mam napięcie po włączeniu świateł na skrajnych przewodach. Na środkowym jest ciągle 0.24V niezależnie od pozycji pokrętła. Sam włącznik podświetla się po włączeniu świateł. Nie mam już cierpliwości...

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#11 Postautor: diodalodz » środa, 3 stycznia 2018, 12:05

weź żarówkę 1,2W i podłącz między +12 a ten pin gdzie masz 0,24V . Lampa powinna wtedy się zacząć ruszać.
Do żarówki musisz oczywiście dołożyć przewody.
Alternatywnie możesz np wziąć rezystor 2x100 om
po 1 nodze skręcić razem, samotne nogi do + i -, połączone nogi tam gdzie jest 0,24V. Tak uzyskasz dzielnik napięcia z 12V na 6V.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#12 Postautor: vokal » środa, 3 stycznia 2018, 12:43

Pin 21 IPM odpowiada za zasilanie dzielnika napięcia w pokrętle.
Jeśli podświetlenie przycisku działa po włączeniu świateł, to jest dobrze.
Sprawdź omomierzem, czy zmienia się rezystancja na nim pomiędzy pinami 3-5 i 4-5. Na jednej parze rezystancja powinna wzrastać, a na drugiej w tym samym czasie powinna spadać.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#13 Postautor: Ontario » środa, 3 stycznia 2018, 12:52

Byłem, sprawdziłem. Oporność zmienia się tak jak pisze Vokal. Silniczki milczą.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#14 Postautor: vokal » środa, 3 stycznia 2018, 13:01

Jeśli rezystancja się zmienia, to nie może być cały czas 0,24V :hmm:
To zamiast do pinu 21 IPM podłącz przewód do stałego + przy stacyjce i wtedy sprawdź, czy silniczki pracują.
Może ten pin 21 IPM nie działa w Twoim aucie, albo brakuje jakiegoś bezpiecznika.
Jeśli to zadziała, to podłącz ten przewód od pinu 21 IPM do + pojawiającego się po zapłonie i będzie dobrze.

Za jakąś godzinę dojadę do domu to sprawdzę w GDSie schemat dokładnie do Twojego auta.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp

#15 Postautor: Ontario » środa, 3 stycznia 2018, 13:15

Vokal - MISTRZU :beer: Czyli USA nie ma nic na 21 pinie. "+" załatwił sprawę - silniczki ożyły :ok:


Wróć do „Elektryka Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości