Padający akumulator po 3 dniach
Moderator: Moderator
- daweed
- awansowałem na
- Posty: 48
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Padający akumulator po 3 dniach
Drodzy forumowicze,
Czy spotkaliście się z dużym poborem prądu z akumulatora gdy auto jest zamknięte? Od jakiegoś czasu przy dłuższysz postojach powyżej 3 dni nie mogę odpalić auta. Akumulator jest od nowości więc ma już 3,5 roku także pewnie nie trzyma juz tak dobrze jak nówka.
Zmierzyłem pobór prądu na postoju przy zamkniętym aucie. Wyszło na mierniku 100-110mA. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i okazało się że to cos pod biezpiecznikiem od MEMORY.
Miał ktoś z was taki przypadek?
Czy spotkaliście się z dużym poborem prądu z akumulatora gdy auto jest zamknięte? Od jakiegoś czasu przy dłuższysz postojach powyżej 3 dni nie mogę odpalić auta. Akumulator jest od nowości więc ma już 3,5 roku także pewnie nie trzyma juz tak dobrze jak nówka.
Zmierzyłem pobór prądu na postoju przy zamkniętym aucie. Wyszło na mierniku 100-110mA. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i okazało się że to cos pod biezpiecznikiem od MEMORY.
Miał ktoś z was taki przypadek?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
A zmierz prąd ale po 60 sekundach od zamknięcia auta.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
100 mA to by nie była tragedia. Przez 3 dni ubyłoby ok. 7 Ah i nie powinno być problemu z zapaleniem. Jeżeli zmierzony prąd, tak jak radzi Krzysiek nie będzie większy, to pewnie akumulator ma już spory upływ wewnętrzny.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
Daweed ale o jakim aucie my rozmawiamy bo z Twojej stopki na dzień dzisiejszy nic nie wynika.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
Nie podłączałeś nic ostatnio itp? Może jakaś lampka w bagażniku nie gaśnie , albo się np, zapala bo czujnik nie rozłącza tak jak trzeba. Ja np. w Clio miałem taki problem w zimie, że tydzień auto postało i nie odpalało, ale jak już kupiłem Sorcię i wystawiałem auto, to musiałem oddać brejdakowi radio. Po wyjęciu, nastąpił cud, auto i po dwóch tygodniach na mrozach w okolicach -20st.C odpaliło jak zawsze , bez problemu. Akumulator nie był za ciekawy, bo normalnie to przy rozruchu , jak by nie chciał odpalić, to trzy kręcenia po 3-5s. i już czwarty raz nie zakręcił. Ale właśnie radio go jeszcze dobijało.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- daweed
- awansowałem na
- Posty: 48
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
A no ze stopki nic nie wynika bo nie ma takiego silnika do wyboru w konfiguracji profilu.
Jest to Sorento model z 2014 FL sprowadzony z USA. Silnik 3.3 GDI V6 wersja SXL.
Nic nie podłączałem. Autko tak jak przypłyneło tak jest.
Tak jak napisałem pobór 100mA mam pod bezpiecznikiem od MEMORY a wg instukcji to jest komputer który trzyma w pamięci ustawienia różnych podzespołów.
MEMORY 10A :
OBD_II, Front A/C Control Module, TPMS, Digital Clock, INSIDE_MIRR, S_WARMER_SW_LH/RH,
AIR_VENT_SEAT_SW_LH/RH, CLUSTER, O_S_MIRR_SW, P_WDW_MAIN_SW,
FRT_DRV_SEAT_EXT, P_WDW_PASS_SW
Ładownie sprawdzałem i wynosi 14,4-14,5V. Jak włączę Klime, nawiewy, podgrzewaną kierownica, podgrzewanie przednich i tylnych siedzień, światła mijania to ładowanie spada do 14,23V więc sądzę że to nie wina alternatora.
Też podejrzewam, że może to być juz zbyt słaby akumulator który nie trzyma swojej pojemności.
mierzyłem ten pobór po kilku minutach od zamknięcia auta oraz po 30 minutach i cały czas wacha sie w okolicach 100mA.
Jest to Sorento model z 2014 FL sprowadzony z USA. Silnik 3.3 GDI V6 wersja SXL.
Nic nie podłączałem. Autko tak jak przypłyneło tak jest.
Tak jak napisałem pobór 100mA mam pod bezpiecznikiem od MEMORY a wg instukcji to jest komputer który trzyma w pamięci ustawienia różnych podzespołów.
MEMORY 10A :
OBD_II, Front A/C Control Module, TPMS, Digital Clock, INSIDE_MIRR, S_WARMER_SW_LH/RH,
AIR_VENT_SEAT_SW_LH/RH, CLUSTER, O_S_MIRR_SW, P_WDW_MAIN_SW,
FRT_DRV_SEAT_EXT, P_WDW_PASS_SW
Ładownie sprawdzałem i wynosi 14,4-14,5V. Jak włączę Klime, nawiewy, podgrzewaną kierownica, podgrzewanie przednich i tylnych siedzień, światła mijania to ładowanie spada do 14,23V więc sądzę że to nie wina alternatora.
Też podejrzewam, że może to być juz zbyt słaby akumulator który nie trzyma swojej pojemności.
mierzyłem ten pobór po kilku minutach od zamknięcia auta oraz po 30 minutach i cały czas wacha sie w okolicach 100mA.
- daweed
- awansowałem na
- Posty: 48
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
taka mała ciekawostka z identycznym problem w hyundayiu. Tylko że pobór prądu większy.
http://www.instructables.com/id/Car-Bat ... -Few-Days/
Instrukcja użytkownika zaleca wyjęcie bezpiecznika od Memory jeśli samochód będzie stał dłuższy okres czasu, To chyba jakieś jaja
http://www.instructables.com/id/Car-Bat ... -Few-Days/
Instrukcja użytkownika zaleca wyjęcie bezpiecznika od Memory jeśli samochód będzie stał dłuższy okres czasu, To chyba jakieś jaja
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
Tutaj masz procedurę pomiaru wg serwisu, czy masz coś dodatkowo dołożone np. dodatkowy alarm , niezależne ogrzewanie , rejestrator jazdy
- Załączniki
-
- Pomiar prądu 1.jpg (63.17 KiB) Przejrzano 3398 razy
-
- Pomiar prądu 2.jpg (37.67 KiB) Przejrzano 3398 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- daweed
- awansowałem na
- Posty: 48
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
Dzięki za intrukcje.
Dokładnie tak zrobiłem jak na instrukcji. Czas po jakim sprawdzałem to jakies 30 minut. Ten pobór na mierniku skacze/faluje od 90mA -110mA.
Nic dodatkowego nie mam ale mam oryginalny alarm.
Podepnę jeszcze raz i poczekam ze 2 godziny.
Dokładnie tak zrobiłem jak na instrukcji. Czas po jakim sprawdzałem to jakies 30 minut. Ten pobór na mierniku skacze/faluje od 90mA -110mA.
Nic dodatkowego nie mam ale mam oryginalny alarm.
Podepnę jeszcze raz i poczekam ze 2 godziny.
- daweed
- awansowałem na
- Posty: 48
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
Sprawdziłem ponownie. Tym razem zrobiłem taką procedurę:
1. Wsiadłem do auta i zamknąłem drzwi.
2. Odpaliłem właczyłem na chwilę światła
3. Zgasiłem silnik, wszytko powyłączałem (światła, nawiewy, system monitorowania martwego pola itd.
4. Wyłączyłem też w lusterku tzw system HomeLink (wersje USA to mają) - wcześniej system ten był aktywny bo paliła się dioda w lusterku jak był włączony zapłon.
5. Wysiadłem, zamknąłem drzwi i uzbroiłem alarm.
6. Czujnika pod maską nie odłączałem tylko zakleiłem go taśmą tak, że był wciśnięty.
Po kilku minutach spadło do 80mA i ten stan utrzymywął sie do dzisiejszego poranku czyli jakieś 12 godzin. Nie kontynuowałem testów bo musiałem wszystko rozłączyć żeby korzystać z auta.
Także nie po zostaje mi chyba nic innego jak zakupić nowy aku bo pewnie ten juz nie trzyma swojej pojemności, a do tego ten pobór prądu i wszytko jasne.
Według TSB ELE 052 Sorento, które posiadam miało problemy z akumulatorami i zalecają wymienić na aku 700CCA. Teraz mam 80AH 660CCA (528A EN). Ile to będzie te 700CCA ?
1. Wsiadłem do auta i zamknąłem drzwi.
2. Odpaliłem właczyłem na chwilę światła
3. Zgasiłem silnik, wszytko powyłączałem (światła, nawiewy, system monitorowania martwego pola itd.
4. Wyłączyłem też w lusterku tzw system HomeLink (wersje USA to mają) - wcześniej system ten był aktywny bo paliła się dioda w lusterku jak był włączony zapłon.
5. Wysiadłem, zamknąłem drzwi i uzbroiłem alarm.
6. Czujnika pod maską nie odłączałem tylko zakleiłem go taśmą tak, że był wciśnięty.
Po kilku minutach spadło do 80mA i ten stan utrzymywął sie do dzisiejszego poranku czyli jakieś 12 godzin. Nie kontynuowałem testów bo musiałem wszystko rozłączyć żeby korzystać z auta.
Także nie po zostaje mi chyba nic innego jak zakupić nowy aku bo pewnie ten juz nie trzyma swojej pojemności, a do tego ten pobór prądu i wszytko jasne.
Według TSB ELE 052 Sorento, które posiadam miało problemy z akumulatorami i zalecają wymienić na aku 700CCA. Teraz mam 80AH 660CCA (528A EN). Ile to będzie te 700CCA ?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
Cold Crank Amps (CCA) - prąd zimnego rozruchu, czyli ile mamy energii dostępnej do uruchomienia silnika.
To 700 CCA jest według normy amerykańskiej SAE. Norma CCA EN stosowana w Polsce opiera się na zupełnie innych parametrach i zasadach pomiaru i producenci nie podają zwykle CCA wg. SAE
To 700 CCA jest według normy amerykańskiej SAE. Norma CCA EN stosowana w Polsce opiera się na zupełnie innych parametrach i zasadach pomiaru i producenci nie podają zwykle CCA wg. SAE
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- daweed
- awansowałem na
- Posty: 48
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Padający akumulator po 3 dniach
Po ostatnim weekendowym sprzątaniu auta z otwartmi drzwami przez około 2 godziny kiedy Sorento nie odpaliło moje wkur.... sięgnęło zenitu.
Więc kupiłem nowy aku: Banner Power Bull 12V 80AH 640A P8009. Cena u lokalnego sprzedawcy 410PLN
Dziękuje wszystkim za pomocne wypowiedzi !
Więc kupiłem nowy aku: Banner Power Bull 12V 80AH 640A P8009. Cena u lokalnego sprzedawcy 410PLN
Dziękuje wszystkim za pomocne wypowiedzi !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości