KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki, opony.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY

#1 Postautor: ramzi31 » piątek, 24 maja 2019, 20:55

Witam.
Zakupiłem dwie piasty z łożyskami na tył. Aktualne wyją i mają luzy.
Obejrzałem zadowolony film o wersji SX - USA - jak wymienić piastę.

Dzisiaj zabieram się do roboty i ...
I moje ogromne zdziwienie, ponieważ nie mogę dostać się do śrub piasty w taki sam sposób jak na filmie. Jak by wersje z USA miały mniejszy pierścień ABS.

Proszę o pomoc w jaki sposób w miarę szybki wymienić piasty - mam demolować całe zawieszenie z tyłu aby wysunąć półoś i dopiero odkręcić śruby piasty czy ktoś ma jakiś złoty środek lub wypróbowany sposób co i jak po kolei trzeba odkręcić.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY

#2 Postautor: Marek » sobota, 25 maja 2019, 00:47

W wersji USA półosi ma inny numer . A jak odkręcisz centralna nakrętkę od przegubu i cofniesz go do tyłu , to wygiętym kluczem lub nasadką na przegubie też nie dojdziesz do śrub ?

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY

#3 Postautor: ramzi31 » niedziela, 2 czerwca 2019, 13:39

Witam.
Panie Marku.
Miał Pan racje. Udało się na tyle cofnąć półoś aby ruszyć śruby ale musiałam użyć bardzo niskiej nasadki 14 oraz średniej grzechotki. Konieczność używania kilku przedłużek do nasadki - w moim przypadku miałem 1 długą i dwie krótkie.
Żaden klucz wygięty nie miał podejścia.

TYLNA PIASTA:
Poziom trudności: 2 z 5 gwiazdek:)
Czas: około 3 godzin
Narzędzia: wiertarka ze szczotą drucianą, zwykła szczotka druciana oraz papier ścierny do szlifowania powierzchni, młotek, śrubokręt gwiazdka duża do tarcz.
Klucze: 21 - koła, klucz 32 - półoś , 14- hamulce i śruby piasty , 17 - prowadnica zacisku do przytrzymywania, 10 - odkręcenie czujnika poziomowania. Klucz dynamometryczny do półosi.
Chemia: kila puszek zmywacza do tarcz , benzyna extrakcyjna , smar do wysokich temperatur, konwerter rdzy, klej do śrub


Prawa piasta była w miarę ale lewa to już tragedia. Półoś czerwona , jak by bardzo duża temperatura tam występowała. Ilość rdzy po lewej stronie straszna. Piasta lewa z łożyskiem po wymontowaniu bardzo ciężko pracuje. Widać że jej czas się skończył.

Wszystkie elementy możliwe pociągnąłem konwerterem rdzy - może na jakiś czas wystarczy. Śruby nowe na klej wkręcone.
Przy lewy kole konieczny był demontaż czujnika poziomowania xenonów.

Komfort jazdy - ciszej w aucie z tyłu ;)

Awatar użytkownika
volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY

#4 Postautor: volcan » czwartek, 6 czerwca 2019, 14:32

ramzi31 pisze:
Przy lewy kole konieczny był demontaż czujnika poziomowania xenonów.



Czujnik poziomowania jest jeden dla obu reflektorów, czy są dwa po obu stronach?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY

#5 Postautor: Marek » czwartek, 6 czerwca 2019, 16:14

Jeden z przodu i drugi z tyłu .

Awatar użytkownika
volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY

#6 Postautor: volcan » piątek, 7 czerwca 2019, 14:29

Dzięki bardzo :beer:


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości