AKCJE PROMOCYJNE

Obrazek


AKTUALNOŚCI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wymiana amortyzatorów przód i tył.

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki, opony.

Moderatorzy: Moderator, Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3395
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 15 times
Been thanked: 97 times
Kontaktowanie:

Wymiana amortyzatorów przód i tył.

#1 Postautor: hunter » środa, 12 sierpnia 2020, 15:42

Może się komus przyda .
Zawieszenie w mojej SII stało się głośniejsze ( przebieg 193 tkm), na przeglądzie z pomiarów wyszła sprawnośc 80%, ale gorsza sztywnośc zawieszenia i pewne odgłosy nie dawały mi spokoju.
Zapadła decyzja wymiana amortyzatorów, poduszek amortzyzatorów wraz z łożyskami, wymiana gum pod spręzyny zawieszenia.Nie chcę liftować o 2 cm zawieszenia ( ferta mn. Eibacha)- lift 2 cm to nie lift :girl10: w poprzedniej SI miałem lift 3 cale
Krótka analiza cen na rynku. Serwis Kia porażka cenowa mimo dobrych rabatów. Amory z dystrybucji Mando, Bilstein taniej niż serwis, ale też trochę :kwink: kosztują.
Wiem z doświadczenia ,że amory Kyab maja charakterystykę pracy sztywniejsza niż np. Monroe, Sachs. Więc zakup przez internet amortyzatorów Kyab na przód i tył cena zakupu :800 PLN. Poduszki z łożyskami w kpl. od Kyab : 350 PLN, podkładki gumowe sprężyn zawieszenia ( nie ma zamienników) kupione w Korei 200 PLN na przód i tył, kpl osłon i odbojników amortyzatorów przód Sachs 76 PLN. Suma : 1426 PLN.
Robocizny nie liczę bo we własnym zakresie.
Przy wymianie amortyzatorów tył ( nie ruszane od nowego) od razu cięcie dolnego ucha amortyzatora usunięcie gumy i podgrzanie tuleji stalowych na śrubach mocujących - szkoda czasu i śrub na próbę odkręcania.
Przy amorach przód:
- lewa strona (nie ruszana od nowego) poszła bez problemu tylko trzeba użyć klucza udarowego do ruszenia śrub w zwrotnicy .
- prawa strona ( wymiana amortyzatora na gwarancji przez serwis Kia ( oczywiście tylko jedna sztuka -serwis wie lepiej :angry: ), grzanie jednej śruby zwrotnicy , po wymontowaniu okazało
się ,że poduszka amortyzatora była zle ustawiona w stosunku do amora, zle założona sprężyna w gniezdzie amortyzatora - uszkodziła gumę pod sprężyną :angry:
Amortyzator praw.jpg
Amortyzator praw.jpg (719.95 KiB) Przejrzano 757 razy

kpl przód.jpg
kpl przód.jpg (624.07 KiB) Przejrzano 757 razy


Czas roboty ok. 2,5 h
Odczucia po wymianie : zupełnie inna charakterystyka zawieszenia w porównaniu przed wyminą nie buja i o wiele ciszej. :ok:
Załączniki
gumy tył.jpg
gumy tył.jpg (661.66 KiB) Przejrzano 757 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Tony_Stark
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 102000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 20 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana amortyzatorów przód i tył.

#2 Postautor: Tony_Stark » środa, 12 sierpnia 2020, 17:00

Przy jakim przebiegu wymieniałeś tego przedniego amora? BTW, pojeździe ze dwa tygodnie, niech się wszystko ułoży i opisz odczucia, bo mogą być diametralnie inne. Lata temu też tak miałem, wymieniając w Octavii I ori na Bilstein B4. Najpierw stała jak koza, a dopiero po kilku dniach wszystko siadło jak trzeba.
A potem zmieniłem na B6 i dopiero wtedy było dobrze... :ok:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3395
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 15 times
Been thanked: 97 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana amortyzatorów przód i tył.

#3 Postautor: hunter » środa, 12 sierpnia 2020, 23:50

Nie spodziewam się cudów -jeżdżę miesiąc , ciągnołem przyczepę z łodzią - zwieszenie i odczucia bez zmian. Moje Sorento jest n-tym samochodem ,w którym wymieniam amortyzatory i wiem co chcę osiągnąć. O ile mnie pamięc nie zawodzi (gdzieś to mam zapisane) przedni amor był wymieniany przy przebiegu 40 tkm w ramach gwarancji - wyciek oleju z amora. Co do Bilsteina , to nie jest ten sam produkt co kiedyś (był nie zawodny) . Zdarzają się reklamacje B6 (stuki) i są przyjmowane. Pierwotnie chciałem wymienić na Koni FSD , ale po podliczeniu wolę wymienić Kyb 2 razy.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 173
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana amortyzatorów przód i tył.

#4 Postautor: ramzi31 » wtorek, 18 sierpnia 2020, 11:39

A co ze sprężynami ?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3395
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 15 times
Been thanked: 97 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana amortyzatorów przód i tył.

#5 Postautor: hunter » wtorek, 18 sierpnia 2020, 19:23

Nie wymieniałem,sprawdzone obydwie ok wymiar wg danych serwisowych. Pod obciążeniem trzymają wysokość.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

dany
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Inny Samochód: RAV 4
Kontaktowanie:

Re: Wymiana amortyzatorów przód i tył.

#6 Postautor: dany » środa, 19 sierpnia 2020, 11:19

qrde ja za 1 szt amorka Kybe na przód zapłaciłem ponad 420 zł bez robocizny itp

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 173
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana amortyzatorów przód i tył.

#7 Postautor: ramzi31 » środa, 19 sierpnia 2020, 12:27

Apropos tych sprężyn. Trochę chyba to nie do końca poprawne mocować 9 letnie sprężyny do nowych amortyzatorów i nie ma opcji aby nie oberwały one przez 9 lat jazdy.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3395
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 15 times
Been thanked: 97 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana amortyzatorów przód i tył.

#8 Postautor: hunter » środa, 19 sierpnia 2020, 21:08

Według mnie nie było konieczności wymieniać sprężyny ,z których nawet lakier nie zszedł i jeszcze raz piszę nie "usiadły",wymiar serwisowy . Byłem przygotowany na taką ewentualność ,gdyby po rozbiórce okazało się że jest coś nie tak. Gdybym przyjął Twoje kryterium wieku ,to musiał bym wymienić też gumy na reakcyjnym sworznie wahaczy ,łączniki stabilizatora ,tuleje wahaczy itd. bo one też mają 9 lat. :rolley: No i całe auto oberwało przez te 9 lat :idn: :lol:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość