DRGANIA
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2020, 18:13
- Skąd jesteś: Północ
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Kontaktowanie:
DRGANIA
Witam, po bezproblemowym użytkowaniu SORENTO I, nie wyobrażałem sobie innego jak SORENTO II. Po zakupie SORENTO II 2.2/197/4WD 2011r AUTOMAT zacząłem przygodę z usuwaniem drobnych (według mnie) awarii mechanicznych i kosmetycznych. Na chwile obecną auto pracuje bez zarzutu i jest wolne od wad z wyjątkiem jednej. Mianowicie gdy rozpędzimy auto do około 60km/h i jedziemy na dosłownie minimalnych obrotach, a następnie dodamy delikatnie (dosłownie minimalnie gazu) auto potrafi wygenerować drgania na całej karoserii (nie zawsze). Drgania są mniej lub więcej odczuwalne (zależy rożnie to bywa). Bardzo rzadko dzieje się tak na innych biegach i innych prędkościach, ale jeżeli już to w sytuacji jak wyżej przy minimalnych obrotach dodanie delikatnie gazu. Problem ustępuje po całkowitym odpuszczeniu pedału gazu lub po nieco bardziej czułym wciśnięciu. Częstotliwość? niekiedy 2-3 razy w przeciągu 100km, a niekiedy raz albo wcale przez 400km
Może ktoś z Forumowiczów miał podobny problem?
Może ktoś z Forumowiczów miał podobny problem?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2020, 18:13
- Skąd jesteś: Północ
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Kontaktowanie:
Re: DRGANIA
Przebieg 215500km
Olej 209000km - dynamicznie
Osobiście stawiam na półosie. Dziś przegub prawy sprawdzałem -- delikatny ledwo wyczuwalny luz według mnie nie klasyfikuje się na sprawcę. Większy luz ma na wielofrezie półoś. Teraz kwestia czy to przyczyna i czy wystarczy wymiana samych kompletnych półosi..
Olej 209000km - dynamicznie
Osobiście stawiam na półosie. Dziś przegub prawy sprawdzałem -- delikatny ledwo wyczuwalny luz według mnie nie klasyfikuje się na sprawcę. Większy luz ma na wielofrezie półoś. Teraz kwestia czy to przyczyna i czy wystarczy wymiana samych kompletnych półosi..
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: DRGANIA
Półoś prawa -jezeli będzie miała luz na wielowypuście to będzie słychać stukanie w momencie hamowania lub ruszania. Ten luz możesz tez sprawdzić po podniesieniu jednen strony auta i próbując obrócić koło , ręka na pólosi i będziesz wiedział. Przerabiałem temat prawej półosi. Pólos nie przenosi wibracji na nadwozie . Wał tylny sprawdzony?
Ostatnio zmieniony wtorek, 28 stycznia 2020, 20:22 przez hunter, łącznie zmieniany 1 raz.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: DRGANIA
Sprawdź też czy był wymieniany łącznik elastyczny rury wydechowej , zamienniki potrafią dać taki efekt .
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: DRGANIA
Co do łacznika to wisi on na dwóch elastycznych wieszakach z poliuretanu i raczej nie ma szans na przenoszenie drgań na nadwozie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2020, 18:13
- Skąd jesteś: Północ
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Kontaktowanie:
Re: DRGANIA
Łącznik został wymieniony. Może to jest jakiś trop... nie sądzę jednak, żeby był w stanie powodować takie drgania. W każdym razie będę miał to na uwadze. Jeżeli chodzi o wał to brak luzów. Mam wrażenie, że drgania powstają w przedniej części pojazdu i są przenoszone po całej "budzie", ale tak jak mówię mam takie wrażenie. Co do tego gdzie powstają i co je przenosi to jest różnie. Nieraz sprawa jest kompletnie odwrotna.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2020, 18:13
- Skąd jesteś: Północ
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Kontaktowanie:
Re: DRGANIA
W piątek obadam temat wieszaka na kanale. Co myślicie o przegubie wału napędowego tylniej osi? Też to dokładnie sprawdzę. Nie mniej jednak wydaje mi się, że to będzie wina przeniesienia napędu. Gdzieś jest za duży luz. Tak jak wcześniej wspominałem, bez gazu jest ok jak się wszystko kręci swoim tempem, a z momentem dołożenia delikatnie gazu jak zaczyna go 'pędzic' auto drży. Z momentem dołożenia mu normalnie gazu jak go już dobrze zacznie 'GONIĆ' to wszystko gra, bez drgań. Mniej więcej tak bym to opisał 'na tzw chłopski rozum'
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości