Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Moderator: Moderator
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Nie. Silnik będzie pracował, a wszystkie koła powinny się zatrzymać.
- rings
- teraz jestem
- Posty: 494
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
- Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 100000
- Inny Samochód: Kia Venga
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Maciej pisze:ramzi31 pisze:Da się jakoś właśnie to sprawdzić przy zakupie ?? Odgłosy - luzy - info z komputera ?
Wjedź w taki teren żeby auto traciło trakcję, wyłącz ESP i spróbuj zerwać przyczepność przy ruszaniu. U mnie objawem była kontrolka na desce - taka sama jak od napędu 4x4, ale z X na środku - to sygnalizacja awarii. Zakładam, że komputer sprawdza dane z czujników kół i wykrywa, że mimo załączenia 4x4 koła się nie kręcą na tylnej osi.
Kontrolka samochodzika z x na środku oznacza załączony napęd 50 na 50 przód tył, kontrolka bez x oznacza awarię
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Dzisiaj oglądałem jeden egzemplarz i włączyłem blokadę 4x4 . Jechałem do 100 km/h i ani nic na desce się nie zmieniło i przycisk dalej świecił od 4x4 - to kiedy wiadomo że komputer już odłączył napęd ??
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Nie wiadomo. I ta informacja jest Ci zbędna. Można podłączyć komputer serwisowy i wtedy jest podgląd.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
rings pisze:
Kontrolka samochodzika z x na środku oznacza załączony napęd 50 na 50 przód tył, kontrolka bez x oznacza awarię
Widocznie źle zapamiętałem, napęd załączam "od święta". Pamiętam, że kontrolka się zmieniała.
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: wtorek, 8 sierpnia 2017, 08:21
- Skąd jesteś: Ciechanów
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2015
- Kolor: Biała perła
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
No i po 70 tysiącach od zakupu dopadło to i mnie.... Przy ruszaniu był jeden wielki huk i napędu na tył już nie było...
Rozumiem że wielowpust który ulega zużyciu jest w reduktorze? trzeba do tego wywalać skrzynię czy wystarczy półośkę i dostawkę na reduktorze?
Rozumiem że wielowpust który ulega zużyciu jest w reduktorze? trzeba do tego wywalać skrzynię czy wystarczy półośkę i dostawkę na reduktorze?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
adameo2 pisze:No i po 70 tysiącach od zakupu dopadło to i mnie.... Przy ruszaniu był jeden wielki huk i napędu na tył już nie było...
Rozumiem że wielowpust który ulega zużyciu jest w reduktorze? trzeba do tego wywalać skrzynię czy wystarczy półośkę i dostawkę na reduktorze?
Skrzynia do wyjęcia i rozpołowić. O ile pamiętam w tym modelu skrzynia nie wyjdzie jeśli nie zdejmiesz przedniego zawieszenia
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Ja szukając sorento załączyłem napęd 4x4 i próbowałem zerwać trakcję i wtedy okazało się że napęd nie działa. Na liczniku wyświetlał się taki znaczek jak poniżej na zdjęciu.
- Załączniki
-
- 3.jpg (36.05 KiB) Przejrzano 4044 razy
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: wtorek, 8 sierpnia 2017, 08:21
- Skąd jesteś: Ciechanów
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2015
- Kolor: Biała perła
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
No dostępu nie ma to widziałem... Miałem cichą nadzieję że jednak obejdzie się bez rozbierania skrzyni
Pytanie tylko gdzie ja dostanę te części. Ma ktoś ogarnięte ASO co mi znajdzie tą część? Do tej pory brałem wszystko w Warszawie, ale to tylko na zasadzie "nie wiemy czy pasuje do Pana wersji usa, ale Panu sprzedamy" Prawdopodobnie między benzyną a dieslem nie będzie różnicy.
Nie działa napewno, wał się kręci podczas jazdy, jak stoi na P to przednie koła stoją a tył się kręci I kręcąc samemu wałem w lewo słychać że coś chrupie, w prawo nie słychać nic.
A teraz pytanie do Orła bo wiem że temat ma obeznany. Czy z tym napędem mogę tak jechać do znajomego na warsztat gdzie będziemy rozbierać? Czy lepiej nie ryzykować? Walniecie było duże więc musiało nastąpić zerwanie a nie równomierne wytarcie zębów. Więc gdzieś te chroboczace resztki mogą się dostać i narobić większej szkody?
Z tego co widzę to niektórzy nawet nie wiedzieli że nie mają napędu i jeździli, ale uważam że to się może odbić na stanie wieloklinu reduktora, którego nie widzi mi się naprawiać dodatkowo....
U mnie kontrolka się nie świeci. Mam nadzieję że w najnowszym modelu tą wadę usunęli bo już wybierałem sobie nowsze A tu w stare trzeba inwestować.... za bardzo je pochwaliłem....
Pytanie tylko gdzie ja dostanę te części. Ma ktoś ogarnięte ASO co mi znajdzie tą część? Do tej pory brałem wszystko w Warszawie, ale to tylko na zasadzie "nie wiemy czy pasuje do Pana wersji usa, ale Panu sprzedamy" Prawdopodobnie między benzyną a dieslem nie będzie różnicy.
Nie działa napewno, wał się kręci podczas jazdy, jak stoi na P to przednie koła stoją a tył się kręci I kręcąc samemu wałem w lewo słychać że coś chrupie, w prawo nie słychać nic.
A teraz pytanie do Orła bo wiem że temat ma obeznany. Czy z tym napędem mogę tak jechać do znajomego na warsztat gdzie będziemy rozbierać? Czy lepiej nie ryzykować? Walniecie było duże więc musiało nastąpić zerwanie a nie równomierne wytarcie zębów. Więc gdzieś te chroboczace resztki mogą się dostać i narobić większej szkody?
Z tego co widzę to niektórzy nawet nie wiedzieli że nie mają napędu i jeździli, ale uważam że to się może odbić na stanie wieloklinu reduktora, którego nie widzi mi się naprawiać dodatkowo....
U mnie kontrolka się nie świeci. Mam nadzieję że w najnowszym modelu tą wadę usunęli bo już wybierałem sobie nowsze A tu w stare trzeba inwestować.... za bardzo je pochwaliłem....
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
YakuzzaPL pisze:Ja szukając sorento załączyłem napęd 4x4 i próbowałem zerwać trakcję i wtedy okazało się że napęd nie działa. Na liczniku wyświetlał się taki znaczek jak poniżej na zdjęciu.
Nie zwróciłem na to uwagi od początku użytkowania tego auta, ale mam wrażenie że ten symbol zapala się od zawsze i gaśnie po chwili. Czyżbym miał spodziewać się awarii?
Właśnie zrobiłem małe testy na drodze szutrowej. Na zablokowanym napędzie i bez blokady włącza się tylko kontrolka trakcji i nic więcej. Czy w razie awarii tylnego napędu w/w kontrolka też się zapala w takiej sytuacji?
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Jeśli przód będzie mielił a tył nie to zapali się lampka.
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
ZygJe pisze:Jeśli przód będzie mielił a tył nie to zapali się lampka.
Która? Od trakcji czy napędów?
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Od trakcji też ci się zapali bo będzie mielił laczkami... Jak tył nie pójdzie to powyżej masz zdjęcie znaczka który się zapali jeżeli napęd będzie uszkodzony.
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2350
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
adameo2 pisze:Ma ktoś ogarnięte ASO co mi znajdzie tą część?
ASO nie ASO zanim kupiłem ix55 miał robiony wieloklin tutaj:
http://carfixlesznowola.pl/
Mają dostęp do sieci KIA i do Korei - w miarę dobre rabaty. Impreza niestety należy do kosztownych
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości