Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Kolego wpwladek, jeżeli chciałeś terenówkę, to pomyliłeś się bardzo. W zasadzie to duże kombi z dołączanym napędem tylnej osi i to słabym. Nadaje się do spokojnej jazdy i to tylko po płaskim. Też miałem podobną sytuację na stromym i wąskim podjeździe. Zjechałem na mijankę, bo przypuszczałem inne auto jadące z góry i miałem spory problem żeby ruszyć.
BTW, najgorsze jest to, jak ten napęd działa, jak jest dołączany i jak ludzie myślą do czego służy przycisk na desce...
BTW, najgorsze jest to, jak ten napęd działa, jak jest dołączany i jak ludzie myślą do czego służy przycisk na desce...
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Niekoniecznie wieloklin , może być czujnik WSS ( czujnik prędkości obrotowej koła) ,moduł sterowania napędem 4x4, lub uszkodzony przewód sygnalizacyjny, zasniedziała kostka itd.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 48
- Rejestracja: niedziela, 29 grudnia 2019, 13:01
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: biała perła
- Przebieg (km.): 134998
- Inny Samochód: kia picanto
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Tony-stark nie chciałem terenówki, jednak chciałem auto z napędem na cztery, żeby właśnie nie było problemów z wjeżdżaniem pod górkę w zimie.Generalnie auto miało być i do miasta (Wrocław ) i do górek ( Beskidy ) i w długie trasy ( wakacje za granicą), czyli nie za duże spalanie, miało dawać radę w górach i być na dalekie podróże autostradami...A i duża rodzina 7 osób... Paradoksalnie przy tej masie pojazdu żona z uszkodzonym napędem nie mogła wjechać kijanką pod górkę, a ja starym citroenem berlingo dawałem radę... Prawie w ogóle przez okres użytkowania nie katowałem auta jazdą poza asfaltem. Parę razy zdarzyło się wyjeżdżać z błota i tyle. Nie ukrywam, że owszem planowałem po zakupie namiotu dachowego podróżowanie w trochę bardziej niedostępne rejony dla zwykłych aut miejskich. Ale nie w trudny teren. Teraz te pomysły chyba wybiję sobie z głowy, choć niektórzy z kolegów nie zgodzą się że sorento nie w teren... Przy najmniej nie 1 generacja... Ale zgodzę się, że chyba po prostu za słabe rozwiązania ma kia jeśli chodzi o napędy na cztery kółka.
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Tony_Stark pisze:Kolego wpwladek, jeżeli chciałeś terenówkę, to pomyliłeś się bardzo. W zasadzie to duże kombi z dołączanym napędem tylnej osi i to słabym. Nadaje się do spokojnej jazdy i to tylko po płaskim. Też miałem podobną sytuację na stromym i wąskim podjeździe. Zjechałem na mijankę, bo przypuszczałem inne auto jadące z góry i miałem spory problem żeby ruszyć.
BTW, najgorsze jest to, jak ten napęd działa, jak jest dołączany i jak ludzie myślą do czego służy przycisk na desce...
Tak działający napęd jest we wszystkich samochodach z dołączanym tyłem - tzn. jeśli chodzi o zasadę działania, przycisk itp.
Jeździłem tej zimy na południu Polski w warunkach ekstremalnych (jeżeli ktoś kojarzy - np. Korzenie w Pruchniku) i nie było ani jednego przypadku, żebym nie wjechał - i to zupełnie bez żadnego problemu w miejscach, w które nie były w stanie nawet próbować wjechać zwykłe samochody osobowe (jak i wykastrowana KIA Sportage kolegi - on nie był w stanie wjechać na dolny podjazd w hotelu a ja wjeżdżałem pod strome wzniesienie pod same drzwi). Zakopałem się raz - źle oceniłem warunki i najechałem na wcześniej uformowaną zaspę, która była zmrożoną bryłą lodu pod warstwą świeżego śniegu sięgającego progów. Samochód po prostu zawiesił się podłogą na tej zaspie i koła wisiały w świeżym puchu. Co ciekawe - i tak udało mi się zaspę podkopać i zjechałem z niej o własnych siłach.
Dla mnie zaskakujące było to, że Sorento prowadziło się w takich warunkach o wiele przyjemniej i bardziej neutralnie, niż Hyundai Santa Fe SM ze stałym napędem na 4 koła, którym jeździłem wcześniej. Na białych nawierzchniach spokojnie jeździłem 80-100 km/h bez żadnych uślizgów i z super prowadzeniem w zakrętach w miejscach, w których osobowe ośki latały po całej szerokości pasa.
-
- jestem
- Posty: 18
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2021, 08:44
- Skąd jesteś: Kamieńsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Witam,
Niestety mnie również dopadło to nieszczęście z wytartym wieloklinem . W związku z tym mam pytanko do Szanownego grona. Czy zna ktoś mechanika z łódzkiego, który ogarnie taki temat, a może już ogarniał??
... Idę dzwonić do Bociana...
Niestety mnie również dopadło to nieszczęście z wytartym wieloklinem . W związku z tym mam pytanko do Szanownego grona. Czy zna ktoś mechanika z łódzkiego, który ogarnie taki temat, a może już ogarniał??
... Idę dzwonić do Bociana...
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 48
- Rejestracja: niedziela, 29 grudnia 2019, 13:01
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: biała perła
- Przebieg (km.): 134998
- Inny Samochód: kia picanto
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
No jak zwykle późno. Ale tak, wytarty oczywiście wielowpust. Niestety naprawa nie należała do najtańszych. Z jakiś względów w zakładzie w którym ostatnio wymieniali mi haldexa z tyłu (ads Długołeka) wymienili mi cały reduktor. Koszt 13 tysi netto.
- Załączniki
-
- wieloklin 1.jpg (268.19 KiB) Przejrzano 4454 razy
-
- wieloklin 2.jpg (287.11 KiB) Przejrzano 4454 razy
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
- Skąd jesteś: Rzeszów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Mam pytanie czy awaria tylnego napędu jest zawsze sygnalizowana alarmem?
Mam dziwne wrażenie, że tył mi nie działa od jakiegoś czasu przy dynamicznym ruszaniu piszczy przód i zapala się trakcja ale kontrolka awarii napędu się nie zaświeca. Zrobiłem nawy próbę pod górkę z kempingiem z załączona blokadą przy ruszaniu zamielił przód alarmu brak.
Pamietam jak kiedyś na piasku chciałem zamielić i się nie dało tylko auto płynnie ruszyło teraz mieli na asfalcie.
Mam dziwne wrażenie, że tył mi nie działa od jakiegoś czasu przy dynamicznym ruszaniu piszczy przód i zapala się trakcja ale kontrolka awarii napędu się nie zaświeca. Zrobiłem nawy próbę pod górkę z kempingiem z załączona blokadą przy ruszaniu zamielił przód alarmu brak.
Pamietam jak kiedyś na piasku chciałem zamielić i się nie dało tylko auto płynnie ruszyło teraz mieli na asfalcie.
-
- jestem
- Posty: 18
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2021, 08:44
- Skąd jesteś: Kamieńsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Mi po podniesieniu auta, wrzuceniu drive, mieli przód, tył stoi w miejscu, ale kontrolka zapala się dopiero po około 5 sekundach. Jak ruszałem z poślizgiem na piachu albo błocie też nie zapalał kontrolki także wniosek taki że dopiero po jakimś czasie wyskakuje błąd.
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
- Skąd jesteś: Rzeszów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
No to rozwiałeś moje nadzieje :-(
Trzeba poszukać kogoś kumatego na Podkarpaciu co to ogarnie w sensownej kasie.
Trzeba poszukać kogoś kumatego na Podkarpaciu co to ogarnie w sensownej kasie.
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Szafran84 pisze:Witam,
Niestety mnie również dopadło to nieszczęście z wytartym wieloklinem . W związku z tym mam pytanko do Szanownego grona. Czy zna ktoś mechanika z łódzkiego, który ogarnie taki temat, a może już ogarniał??
... Idę dzwonić do Bociana...
Kilka stron wcześniej masz podane dwa warsztaty z okolic Łodzi.
- Fajowy
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
- Skąd jesteś: dolnyslask
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: srebrny
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Witam
wpwaldek - u mnie podobnie wytarte - auto aktualnie wisi na podnosniku - u mnie jednak troche takze wytarty wieloklin w reduktorze (tak wiem - Sorento 2 2.2 nie ma reduktora - nie wiem jak to sie fachowo nazywa).
Dzwonilem do serwisu KIA - mialem takie szczescie, ze trafilem na konkretnego goscia i dobral mi niezbedne simeringi do skrzyni oraz niestety - powiedzial, ze przy wytartym walku tego reduktora - wieloklin na nowym wpuscie dosc szybko sie wytrze.
Czy ktos bylby tak mily i podal mi jaki numer ma ten reduktor w Sorento 2.2 CRDI automat 2006 rok ? Poszukam moze jakiejs uzywki. Swojego numeru nie mam bo reduktor oddalem gosciowi we Wroclawiu do naspawania i ponownego zfrezowania.
Pozdrawiam
Piotrek
wpwaldek - u mnie podobnie wytarte - auto aktualnie wisi na podnosniku - u mnie jednak troche takze wytarty wieloklin w reduktorze (tak wiem - Sorento 2 2.2 nie ma reduktora - nie wiem jak to sie fachowo nazywa).
Dzwonilem do serwisu KIA - mialem takie szczescie, ze trafilem na konkretnego goscia i dobral mi niezbedne simeringi do skrzyni oraz niestety - powiedzial, ze przy wytartym walku tego reduktora - wieloklin na nowym wpuscie dosc szybko sie wytrze.
Czy ktos bylby tak mily i podal mi jaki numer ma ten reduktor w Sorento 2.2 CRDI automat 2006 rok ? Poszukam moze jakiejs uzywki. Swojego numeru nie mam bo reduktor oddalem gosciowi we Wroclawiu do naspawania i ponownego zfrezowania.
Pozdrawiam
Piotrek
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Podaj VIN , będzie łatwiej sprawdzić. Może być ten 473003B200 . Ale po VIN mógłbym to potwierdzić.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Fajowy pisze:Witam
wpwaldek - u mnie podobnie wytarte - auto aktualnie wisi na podnosniku - u mnie jednak troche takze wytarty wieloklin w reduktorze (tak wiem - Sorento 2 2.2 nie ma reduktora - nie wiem jak to sie fachowo nazywa).
Dzwonilem do serwisu KIA - mialem takie szczescie, ze trafilem na konkretnego goscia i dobral mi niezbedne simeringi do skrzyni oraz niestety - powiedzial, ze przy wytartym walku tego reduktora - wieloklin na nowym wpuscie dosc szybko sie wytrze.
Czy ktos bylby tak mily i podal mi jaki numer ma ten reduktor w Sorento 2.2 CRDI automat 2006 rok ? Poszukam moze jakiejs uzywki. Swojego numeru nie mam bo reduktor oddalem gosciowi we Wroclawiu do naspawania i ponownego zfrezowania.
Pozdrawiam
Piotrek
473003B200 zespół przeniesienia (napędu).
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Fajowy
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
- Skąd jesteś: dolnyslask
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: srebrny
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Bardzo Dziekuje
Wlasnie dostalem telefon, ze juz zrobiony moj - z wymiana w/w simeringow - 1600 zł
Wlasnie dostalem telefon, ze juz zrobiony moj - z wymiana w/w simeringow - 1600 zł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość