Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Moderator: Moderator
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Jak będziesz składał wielowpust z wałkiem nie żałuj smaru.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Fajowy pisze:Bardzo Dziekuje
Wlasnie dostalem telefon, ze juz zrobiony moj - z wymiana w/w simeringow - 1600 zł
Możesz pojaśnić co dokładnie naprawiałeś? To cześć ze skrzyni biegów czy sprzęgła przy tylnym moście?
- Fajowy
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
- Skąd jesteś: dolnyslask
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: srebrny
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Tony_Stark pisze:Fajowy pisze:Bardzo Dziekuje
Wlasnie dostalem telefon, ze juz zrobiony moj - z wymiana w/w simeringow - 1600 zł
Możesz pojaśnić co dokładnie naprawiałeś? To cześć ze skrzyni biegów czy sprzęgła przy tylnym moście?
Jak to ladnie okreslil hunter - zespół przeniesienia (napędu)
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Rejestracja: czwartek, 4 listopada 2021, 11:23
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Citroen C5
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Nie chcę zakładać osobnego tematu w dziale dla Sorento III.
Moją S3 z 2016r. tez dopadła awaria napędu (135 000 przebiegu). To było jakiś miesiąc temu, dzięki informacjom poczytanym na forum oraz trafieniu na ruskie strony i filmy na youtubie naprowadziłem mechanika na trop. I co najważniejsze "diagnoza" okazała się trafiona
Urwał się ten element w tzw. koszu w tylnej obudowie rozdzielacza napędu. Rzeczywiście jak na część fabryczną to bardzo słabo to jest "sklejone".
Jutro idzie do pospawania. Potem poskładać, zalać olejem i powinno hulać, ale to się okaże ;)
Bardzo pomocny film:
https://www.youtube.com/watch?v=-ihrxcN ... HDKStudios
Moją S3 z 2016r. tez dopadła awaria napędu (135 000 przebiegu). To było jakiś miesiąc temu, dzięki informacjom poczytanym na forum oraz trafieniu na ruskie strony i filmy na youtubie naprowadziłem mechanika na trop. I co najważniejsze "diagnoza" okazała się trafiona
Urwał się ten element w tzw. koszu w tylnej obudowie rozdzielacza napędu. Rzeczywiście jak na część fabryczną to bardzo słabo to jest "sklejone".
Jutro idzie do pospawania. Potem poskładać, zalać olejem i powinno hulać, ale to się okaże ;)
Bardzo pomocny film:
https://www.youtube.com/watch?v=-ihrxcN ... HDKStudios
- Załączniki
-
- IMG_20220112_201532.png (627.57 KiB) Przejrzano 4119 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11398
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 44
- Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
- Skąd jesteś: Zagnańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Czy w automacie na pozycji P powinno blokować tylne koła ? Bo jak mam jedno podniesione i nim kręcę to wal się kręci czyli rozumiem że sprzęgło w moście spięte. Tylko czy powinien blokować czy tylko przód blokuje. Bo chciał bym stwierdzić czy wina wieloklina że na tył nie ciągnie.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11398
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
- Skąd jesteś: Rzeszów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
siwan pisze:Czy w automacie na pozycji P powinno blokować tylne koła ? Bo jak mam jedno podniesione i nim kręcę to wal się kręci czyli rozumiem że sprzęgło w moście spięte. Tylko czy powinien blokować czy tylko przód blokuje. Bo chciał bym stwierdzić czy wina wieloklina że na tył nie ciągnie.
Wieloklin, ja jak byłem na diagnozie to po podniesieniu auta kręcenie wałem powoduje kręcenie kół tylnych, a przód się nie kręcił.
Wał jest na stałe spięty przez wieloklin ze skrzynia rozdzielczą, natomiast w tylnym moście jest sprzęgło cierne, dołączające tył.
-
- awansowałem na
- Posty: 44
- Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
- Skąd jesteś: Zagnańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Czyli jeżeli wieloklin ok to podnoszę jedna strona samochód kręcić tylnym kołem przednie się powinno też kręcić? Dobrze to rozumiem ? Jeżeli kręcę tylnym kołem wał się kręci a przednie koło stoi w miejscu to wieloklin obrobiony? Tylko czy ma znaczenie na jakim położeniu mam skrzynie ? Czy to jest nie zależne ? Bo nie rozumiem jak jest przód od tyłu uzależniony czy to jest stale przełożenie 1:1 czy jest przez jakiś mechanizm różnicowy.
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
- Skąd jesteś: Rzeszów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
siwan pisze:Czyli jeżeli wieloklin ok to podnoszę jedna strona samochód kręcić tylnym kołem przednie się powinno też kręcić? Dobrze to rozumiem ? Jeżeli kręcę tylnym kołem wał się kręci a przednie koło stoi w miejscu to wieloklin obrobiony? Tylko czy ma znaczenie na jakim położeniu mam skrzynie ? Czy to jest nie zależne ? Bo nie rozumiem jak jest przód od tyłu uzależniony czy to jest stale przełożenie 1:1 czy jest przez jakiś mechanizm różnicowy.
Głowy sobie uciąć nie dam ale przód z wałem jest na stałe może przez mechanizm różnicowy, a przed tylnym mostem jest sprzęgło dołączające tył.
-
- awansowałem na
- Posty: 44
- Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
- Skąd jesteś: Zagnańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
artly pisze:Głowy sobie uciąć nie dam ale przód z wałem jest na stałe może przez mechanizm różnicowy, a przed tylnym mostem jest sprzęgło dołączające tył.
Dziś patrzyłem trochę na schemat tej skrzyni. I wydaje mi się że element który się uszkadza to element przedniego mechanizmu różnicowego który jest na stałe przykręcony do zębatki która przekazuje cały moment obrotowy. To sprzęgło na tylnym moście musi jedynie pełnić funkcję rozłączania, załączania. Czyli jeżeli na pozycji P skrzyni mogę kręcić wałem to oznacza zerwany wieloklin.
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
U nas się to wymienia, za wschodnią granicą naprawia - i obstawiam, że jeżeli zrobi to rozsądny człowiek, który wie co robi, to wytrzyma dłużej, niż nowa część.
https://www.youtube.com/watch?v=3voloTbQM3I&ab_channel=%D0%9D%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%86
I ciut inaczej:
https://www.youtube.com/watch?v=xVmEcB-fHtc&ab_channel=Shem
https://www.youtube.com/watch?v=3voloTbQM3I&ab_channel=%D0%9D%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%86
I ciut inaczej:
https://www.youtube.com/watch?v=xVmEcB-fHtc&ab_channel=Shem
-
- awansowałem na
- Posty: 44
- Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
- Skąd jesteś: Zagnańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Znalazłem że u nas też jakoś to regenerują. https://m.olx.pl/d/oferta/reduktor-rege ... H0VcY.html
Ciekawe co lepiej zrobić bo przy regeneracji tu mam oba elementy z sobą pracujące odnowione. Szkoda że nie ma filmiku jak ta skrzynie się rozbiera bo może by sam to powymontowywal wszystko. Wysłał do regeneracji i złożył. Bo tego wałka od tej przekładni nie można osobno kupić niestety z tego co się dowiadywałem.
Ciekawe co lepiej zrobić bo przy regeneracji tu mam oba elementy z sobą pracujące odnowione. Szkoda że nie ma filmiku jak ta skrzynie się rozbiera bo może by sam to powymontowywal wszystko. Wysłał do regeneracji i złożył. Bo tego wałka od tej przekładni nie można osobno kupić niestety z tego co się dowiadywałem.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Można osobno kupić każda część . Wyjątek stanowi zespół sprzęgła napędu tył , do którego nie ma części zamiennych występuje jako komplet.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 44
- Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
- Skąd jesteś: Zagnańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
hunter pisze:Można osobno kupić każda część . Wyjątek stanowi zespół sprzęgła napędu tył , do którego nie ma części zamiennych występuje jako komplet.
To pisałem do sklepu to tam cały zespół i około 5 tys. kosztuje. Może muszę sklep zmienić. Bo koszyk mechanizmu różnicowego mają za 600zl niby orginal.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości