Obrazek

Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

Skrzynie biegów, przeguby, półosie, wszystko co związane jest z przeniesieniem napędu.

Moderatorzy: Admin, Moderator

Wiadomość
Autor
Maciej
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 76
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: ?????
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#1 Postautor: Maciej » czwartek, 9 marca 2017, 06:00

Witam,
jakiś czas temu odkryłem brak napędu 4x4 w swojej XM. Przy pomocy kolegi Orła auto zostało zdiagnozowane i skutecznie naprawione - za co bardzo mu dziękuję :friends:
Na moją prośbę Orzeł pyknął parę fotek u siebie na zakładzie. Przyczyną był wytarty wpust wieloklina w .....(no i właśnie tu zabrakło mi fachowego słownictwa) powiedzmy obudowie. Z pewnością praktycy będą umieli precyzyjniej nazwać tą część, a nawet pokazać na schemacie.
Na zdjęciach widać jak wytarty był wieniec tego wpustu. Widać też różnicę między starą, a nową częścią. Niestety wymiana tej obudowy wymagała wyjścia skrzyni, a to znów wymagało zdjecia sanek, zawiasu i podwieszenia silnika.
Przy okazji wymieniono olej w skrzyni i filtr oleju.
Załączniki
20170223_114853.jpg
20170223_114747.jpg
20170223_114630.jpg
20170223_114542.jpg
20170223_114456.jpg
20170223_114428.jpg
20170221_145230.jpg

Awatar użytkownika
kamax
moja ranga
moja ranga
Posty: 140
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2013
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 150000
Inny Samochód: CanAm 800XT
Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#2 Postautor: kamax » czwartek, 30 marca 2017, 16:56

Chyba mnie czeka to samo. :cry:

ramzi31
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 69
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: HONDA CRV 2003
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#3 Postautor: ramzi31 » środa, 24 stycznia 2018, 07:48

Czy wytarcie wieloklinu to przez złe używanie napędu - za ciężki teren czy po prostu słaby materiał i z czasem samo się wyciera ?

Jaki koszt całkowity naprawy ?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3112
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#4 Postautor: hunter » środa, 24 stycznia 2018, 11:43

Wada materiału niestety silniki powyżej 150 KM sa za mocne dla tego rozwiązania.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
kamax
moja ranga
moja ranga
Posty: 140
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2013
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 150000
Inny Samochód: CanAm 800XT
Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#5 Postautor: kamax » środa, 24 stycznia 2018, 15:39

Mnie u Orla wszystko razem wyszlo ok 8 tys.

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 553
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#6 Postautor: bogunow » środa, 24 stycznia 2018, 15:58

Rozumiem że objawem jest brak napędu na jedną oś, ale zanim ząbki całkiem się zetrą powinny powstać luzy chyba wyczuwalne jako stukanie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Czy się mylę ?
Obrazek

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 356
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#7 Postautor: kioterapia » środa, 24 stycznia 2018, 16:00

dużo... masakra

ramzi31
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 69
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: HONDA CRV 2003
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#8 Postautor: ramzi31 » środa, 24 stycznia 2018, 17:24

Da się jakoś właśnie to sprawdzić przy zakupie ?? Odgłosy - luzy - info z komputera ?

Jest to bardzo duża przypadłość ?? Bo mocno się teraz zastanawiam nad zakupem jak zaraz się okaże że 8 tysięcy mnie naprawa czeka.

Awatar użytkownika
kamax
moja ranga
moja ranga
Posty: 140
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2013
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 150000
Inny Samochód: CanAm 800XT
Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#9 Postautor: kamax » środa, 24 stycznia 2018, 17:31

W serwisach mowia ze po przebiegu ok 150-200 tys te wielokliny sie wycieraja u mnie zerwaly sie przy ok 160 tys, ale pewnie pomogl im w tym chip tuninng na 220 KM i prawie 500 Nm.
Podobno nowsze sa robione z lepszego materialu i serwis zaleca montowanie ich na gesty smar (w fabryce skladaja podobno na sucho lub olej)
Stare czesci trzymam do ewentualnego napawania i zrobienia solidniejszego wieloklinu.

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1278
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#10 Postautor: ZygJe » środa, 24 stycznia 2018, 18:59

Zapytałem dziś znajomego z ASO o wielowypusty. Wg. nich problem jest znany, ale dotyka losowo samochody tzn. nie jest to tak, że awaria ta na pewno wystąpi. Najprawdopodobniej jest to związane z czasami zbyt luźnym pasowaniem obu części do siebie. Ja sprzedałem auto jak miało 180tyś. i nic nie wskazywało na zużywanie się wielowypustu.
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Maciej
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 76
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: ?????
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#11 Postautor: Maciej » czwartek, 25 stycznia 2018, 12:12

ramzi31 pisze:Da się jakoś właśnie to sprawdzić przy zakupie ?? Odgłosy - luzy - info z komputera ?

Wjedź w taki teren żeby auto traciło trakcję, wyłącz ESP i spróbuj zerwać przyczepność przy ruszaniu. U mnie objawem była kontrolka na desce - taka sama jak od napędu 4x4, ale z X na środku - to sygnalizacja awarii. Zakładam, że komputer sprawdza dane z czujników kół i wykrywa, że mimo załączenia 4x4 koła się nie kręcą na tylnej osi.

ramzi31
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 69
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: HONDA CRV 2003
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#12 Postautor: ramzi31 » piątek, 26 stycznia 2018, 09:29

Pytanko

Czy można tak samo zrobić w przypadku KII w AT 4X4 ?

W hondzie CRV aby sprawdzić czy działa dobrze napęd 4x4 stawia się autko na podnośniku , uruchamia się silnik włącza 1 bieg i autko jedzie w powietrzu.
Następnie zaciągam hamulec ręczny - i silnik ma zgasnąć - świadczy to wtedy że napęd jest mocna spięty i działa.

Proszę o informację.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3112
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#13 Postautor: hunter » piątek, 26 stycznia 2018, 10:20

Przecież post @Maciej dotyczy S II AT 4x4 :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

ramzi31
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 69
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: HONDA CRV 2003
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#14 Postautor: ramzi31 » piątek, 26 stycznia 2018, 10:45

No właśnie czy można taki myk wykonać w KII jak opisałem w Hondzie :) ?

adameo2
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: wtorek, 8 sierpnia 2017, 08:21
Skąd jesteś: Ciechanów
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2015
Kolor: Biała perła
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#15 Postautor: adameo2 » piątek, 26 stycznia 2018, 15:37

Jeśli to automat to prędzej coś pęknie niż silnik zgaśnie...


Wróć do „Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość