AKTUALNOŚCI

Obrazek

Obrazek

Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

Skrzynie biegów, przeguby, półosie, wszystko co związane jest z przeniesieniem napędu.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Tony_Stark
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 102000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#121 Postautor: Tony_Stark » piątek, 14 maja 2021, 22:10

Kolego wpwladek, jeżeli chciałeś terenówkę, to pomyliłeś się bardzo. W zasadzie to duże kombi z dołączanym napędem tylnej osi i to słabym. Nadaje się do spokojnej jazdy i to tylko po płaskim. Też miałem podobną sytuację na stromym i wąskim podjeździe. Zjechałem na mijankę, bo przypuszczałem inne auto jadące z góry i miałem spory problem żeby ruszyć.
BTW, najgorsze jest to, jak ten napęd działa, jak jest dołączany i jak ludzie myślą do czego służy przycisk na desce... :palm:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3608
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Wersja Kia Sorento: nie posiadam
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 114 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#122 Postautor: hunter » sobota, 15 maja 2021, 22:38

Niekoniecznie wieloklin , może być czujnik WSS ( czujnik prędkości obrotowej koła) ,moduł sterowania napędem 4x4, lub uszkodzony przewód sygnalizacyjny, zasniedziała kostka itd.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

wpwaldek
jestem
jestem
Posty: 21
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 29 grudnia 2019, 13:01
Skąd jesteś: Wrocław
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: biała perła
Przebieg (km.): 134998
Inny Samochód: kia picanto
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#123 Postautor: wpwaldek » poniedziałek, 17 maja 2021, 14:21

Tony-stark nie chciałem terenówki, jednak chciałem auto z napędem na cztery, żeby właśnie nie było problemów z wjeżdżaniem pod górkę w zimie.Generalnie auto miało być i do miasta (Wrocław ) i do górek ( Beskidy ) i w długie trasy ( wakacje za granicą), czyli nie za duże spalanie, miało dawać radę w górach i być na dalekie podróże autostradami...A i duża rodzina 7 osób... Paradoksalnie przy tej masie pojazdu żona z uszkodzonym napędem nie mogła wjechać kijanką pod górkę, a ja starym citroenem berlingo dawałem radę... Prawie w ogóle przez okres użytkowania nie katowałem auta jazdą poza asfaltem. Parę razy zdarzyło się wyjeżdżać z błota i tyle. Nie ukrywam, że owszem planowałem po zakupie namiotu dachowego podróżowanie w trochę bardziej niedostępne rejony dla zwykłych aut miejskich. Ale nie w trudny teren. Teraz te pomysły chyba wybiję sobie z głowy, choć niektórzy z kolegów nie zgodzą się że sorento nie w teren... Przy najmniej nie 1 generacja... Ale zgodzę się, że chyba po prostu za słabe rozwiązania ma kia jeśli chodzi o napędy na cztery kółka.

volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 107
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#124 Postautor: volcan » czwartek, 3 czerwca 2021, 10:23

Tony_Stark pisze:Kolego wpwladek, jeżeli chciałeś terenówkę, to pomyliłeś się bardzo. W zasadzie to duże kombi z dołączanym napędem tylnej osi i to słabym. Nadaje się do spokojnej jazdy i to tylko po płaskim. Też miałem podobną sytuację na stromym i wąskim podjeździe. Zjechałem na mijankę, bo przypuszczałem inne auto jadące z góry i miałem spory problem żeby ruszyć.
BTW, najgorsze jest to, jak ten napęd działa, jak jest dołączany i jak ludzie myślą do czego służy przycisk na desce... :palm:


Tak działający napęd jest we wszystkich samochodach z dołączanym tyłem - tzn. jeśli chodzi o zasadę działania, przycisk itp.

Jeździłem tej zimy na południu Polski w warunkach ekstremalnych (jeżeli ktoś kojarzy - np. Korzenie w Pruchniku) i nie było ani jednego przypadku, żebym nie wjechał - i to zupełnie bez żadnego problemu w miejscach, w które nie były w stanie nawet próbować wjechać zwykłe samochody osobowe (jak i wykastrowana KIA Sportage kolegi - on nie był w stanie wjechać na dolny podjazd w hotelu a ja wjeżdżałem pod strome wzniesienie pod same drzwi). Zakopałem się raz - źle oceniłem warunki i najechałem na wcześniej uformowaną zaspę, która była zmrożoną bryłą lodu pod warstwą świeżego śniegu sięgającego progów. Samochód po prostu zawiesił się podłogą na tej zaspie i koła wisiały w świeżym puchu. Co ciekawe - i tak udało mi się zaspę podkopać i zjechałem z niej o własnych siłach.

Dla mnie zaskakujące było to, że Sorento prowadziło się w takich warunkach o wiele przyjemniej i bardziej neutralnie, niż Hyundai Santa Fe SM ze stałym napędem na 4 koła, którym jeździłem wcześniej. Na białych nawierzchniach spokojnie jeździłem 80-100 km/h bez żadnych uślizgów i z super prowadzeniem w zakrętach w miejscach, w których osobowe ośki latały po całej szerokości pasa.


Wróć do „Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość