Demontaż dpf
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
- Skąd jesteś: zarzecze
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Demontaż dpf
Witam demontaż dpf kia Sorento 2 xm 2010 2.2crdi jakiś schemat demontażu posiada ktoś czy ktoś coś jakieś zdjęcia robił ostatnio ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
Fizyczne usunięcie to jedno, drugie to dezaktywować to w sterowniku. Na przykładzie fiata 1.6 mjet powiem że bujałem się z tym z miesiąc bo majstry nie potrafili tego porządnie zrobić. Ciągle błędy, tryb awaryjny i w końcu kupiłem drugi sterownik z wersji bez DPF i zaczęło to jeździć jak powinno. Usuwałem w Doblo, sterownik kupiłem od Bravo.
Kupę nerwów przy tym było, samochód na codzień potrzebny a tu ciągle lipa. Zwróć się do takiego warsztatu żeby wiedzieli co robią.
Kupę nerwów przy tym było, samochód na codzień potrzebny a tu ciągle lipa. Zwróć się do takiego warsztatu żeby wiedzieli co robią.
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
- Skąd jesteś: zarzecze
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
Panowie wyciągnąłem z łącznikiem elastycznym i teraz pytanie da się więcej zrobić miejsca tam przy wale tedy co ten łącznik elastyczny idzie miałem bardzo problemy z jego wydarciem , odkręcić 2 śruby sanek ? Ktoś jakieś porady dodam że łącznik elastyczny z dpf są jednascia zespawane
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
A odkręciłeś obydwa wsporniki od filtra (DPF) ? czy wyciągałes ze wspornikami? Oryginalnie tak jak na schemacie od Marka łacznik jest przykręcany. Widocznie ktoś kombinował.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
- Skąd jesteś: zarzecze
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
hunter pisze:A odkręciłeś obydwa wsporniki od filtra (DPF) ? czy wyciągałes ze wspornikami? Oryginalnie tak jak na schemacie od Marka łacznik jest przykręcany. Widocznie ktoś kombinował.
Witaj cały filtr DPF z łącznikiem elastycznym wyciągałem. Filtr DPF 3 śruby jedna góra dwie dół potem pod auto wszedłem i dwie śruby od łącznika elastycznego do rury wydechowej, i wyciągałem przez sanki a karoserię wał takie małe okienko... Między aluminiowymi osłonami ....
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
- Skąd jesteś: zarzecze
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
tege155 pisze:hunter pisze:A odkręciłeś obydwa wsporniki od filtra (DPF) ? czy wyciągałes ze wspornikami? Oryginalnie tak jak na schemacie od Marka łacznik jest przykręcany. Widocznie ktoś kombinował.
Witaj cały filtr DPF z łącznikiem elastycznym wyciągałem. Filtr DPF 3 śruby jedna góra dwie dół potem pod auto wszedłem i dwie śruby od łącznika elastycznego do rury wydechowej, i wyciągałem przez sanki a karoserię wał takie małe okienko... Między aluminiowymi osłonami ....
To na zielono jest zespawane na stałe nie ma na dwie śruby jak tutaj to zdjęcie podgladowe a to na czerwone z tymi gumkami wyciągałem całe tak jak na zdjęciu różnica tylko że nie mogę tego osobno dać bo zespawane .
- Załączniki
-
- IMG_20221025_075950.jpg (517.03 KiB) Przejrzano 2416 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
Nie mówisz nic o tym z jakiego powodu wymontowałeś dpf. Jak już masz wymontowane, to odtworzył bym stan oryginalny. Każdy tłumikarz wstawi takie flansze.
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
- Skąd jesteś: zarzecze
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
Marek pisze:Nie mówisz nic o tym z jakiego powodu wymontowałeś dpf. Jak już masz wymontowane, to odtworzył bym stan oryginalny. Każdy tłumikarz wstawi takie flansze.
A wymontowałem DPF bo był cały zapchany dałem do wypalania i mycia i jest gitara zamontowałem ale jeden mały problem szpilka od turbo jedna z 3 sztuk co się przykręca DPF wykręciła się cała i gwint w środku zepsuty .... I ta spIlka też jaki tam gwint mamy ? I numer takiej szpilki
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
Nie ma tych szpilek w katalogu w komplecie z turbiną. Jest coś takiego jak wzornik gwintów i tym można zmierzyć zarys i skok gwintu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
- Skąd jesteś: zarzecze
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
hunter pisze:Nie ma tych szpilek w katalogu w komplecie z turbiną. Jest coś takiego jak wzornik gwintów i tym można zmierzyć zarys i skok gwintu.
Aha aha kurde nic na 2 przykręcone dobrze muszę gdzieś podjechać aby nagwintować i dać szpilkę najlepiej do firmy co regeneruje turbiny dziękuję za pomoc
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
Szpilki wydaje mi się że jednak są. Tylko skoro wyrwałeś gwint to szpilka będzie przydatna tylko wtedy jak go naprawisz helicoilą. 2825742850
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
- Skąd jesteś: zarzecze
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż dpf
Marek pisze:Szpilki wydaje mi się że jednak są. Tylko skoro wyrwałeś gwint to szpilka będzie przydatna tylko wtedy jak go naprawisz helicoilą. 2825742850
Szpilkę wykręciłem na gorącym silniku z nakrętka bo się zblokowała chciałem wkręcić no i na początku gwint w turbo się zwinął na samym początku .... Przy okazji dam nowa śrubę. I tam muszę nagwintować a jaki tam gwint będzie ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości