Szarpanie na niskich obrotach

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Szarpanie na niskich obrotach

#1 Postautor: Łukasz P. » czwartek, 2 września 2021, 15:49

Na niskich obrotach przy ruszaniu szarpie silnikiem, jakby się dławi. Po wkręceniu się na obroty jedzie normalnie. Normalnie przyśpiesza, ma moc i nie dymi. Co ciekawe po załączeniu klimatyzacji dolegliwości znikają wszystko wraca do normy. Tak jakby przy większym obciążeniu jeździ normalnie. Nie ma żadnych błędów. Na razie podmieniłem EGR, wyczyściłem przepływomierz, posprawdzane przewody od turbo bez większych rezultatów. Teraz mam zamiar jeszcze wyjąć i wyczyścić przepustnicę ale nie wiem czy to pomoże.
Miał ktoś podobny przypadek lub podpowie gdzie szukać dalej?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#2 Postautor: hunter » czwartek, 2 września 2021, 20:30

A jak tam chłodnica powietrza doładowywanego ( intercooler), szczelna?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

ŚWIERQ
moja ranga
moja ranga
Posty: 88
Wiek: 36
Rejestracja: sobota, 17 października 2020, 23:20
Skąd jesteś: NWK - CWA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: BLACK
Przebieg (km.): 255000
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#3 Postautor: ŚWIERQ » czwartek, 2 września 2021, 21:49

hunter pisze:A jak tam chłodnica powietrza doładowywanego ( intercooler), szczelna?

Przerobiłem to właśnie w Toyocie teścia. Te same objawy, gratis pokazywało błąd przepływki. Wkładane były dwie, za 400 i 500 zł, a winny okazał się dziurawy inter.
2007 - 2,5 170KM - automat.

Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#4 Postautor: Łukasz P. » piątek, 3 września 2021, 19:38

Kurcze nie przyszło mi to wogóle do głowy. Od strony silnika nie widać żeby się pociła. Jutro jeszcze obejrzę ją dokładnie. U was widoczne było zapocenie? I tak się zastanawiam jak ją dokładnie sprawdzić, spryskać woda zobaczyć czy bąbluje?

Magcx64
To ja
To ja
Posty: 354
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
Skąd jesteś: Policzna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 295000
Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#5 Postautor: Magcx64 » piątek, 3 września 2021, 21:04

Szukać zapocenia ,przedmuchu po przegazowaniu warto też sprawdzić węże czy nie pęknięty. Można też podpiąć diagoskop i sprawdzić parametry w czasie jazdy/ występowania problemu.
Tu fajny sposób na sprawdzenie szczelności viewtopic.php?f=274&t=8292&p=107187&hilit=Ci%C5%9Bnienie+do%C5%82adowania#p107187

tomeczeczek
moje konto
moje konto
Posty: 160
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 21:50
Skąd jesteś: Kozia wies
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 201000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#6 Postautor: tomeczeczek » piątek, 3 września 2021, 22:22

Wymień na nowy. Zamiennik nie jest drogi. I tak z. Czasem będziesz go musiał wymienić bo lecą na potęgę a może to właśnie to i będzie strzał w 10

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#7 Postautor: Marek » piątek, 3 września 2021, 22:26

Tylko że temat dotyczy Sorento II.

tomeczeczek
moje konto
moje konto
Posty: 160
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 21:50
Skąd jesteś: Kozia wies
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 201000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#8 Postautor: tomeczeczek » piątek, 3 września 2021, 22:35

A czym się one różnią?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#9 Postautor: hunter » piątek, 3 września 2021, 23:12

Wykonaniem i w SII nie lecą na potęgę
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#10 Postautor: Łukasz P. » czwartek, 30 września 2021, 14:02

Sprawdzone zapocenia i w miarę możliwości przedmuchy i nic nie udało się znaleźć. Umyłem intercoler benzynką i nie widać żeby gdzieś był wyciek.
Zauważyłem, że jak spadła temperatura do tych 8-10 stopni to zaczął lepiej jeździć i nie ma już tak dużego szarpania. Jedynie po rozgrzaniu silnika po dłuższej jeździe problemy znowu wracają. Dziwna sprawa.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#11 Postautor: Marek » czwartek, 30 września 2021, 18:17

Sam silnik na postoju też szarpie? Może to nie problem w silniku tylko na przykład sprzęgła.

Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#12 Postautor: Łukasz P. » piątek, 1 października 2021, 08:57

Nie, komplet sprzęgła + dwumas był wymieniany dwa miesiące temu. Przed i po wymianie było tak samo. Raczej będzie coś z dawką powietrza albo paliwa. Tylko nie mam kiedy podjechać na porządny komputer żeby sprawdzić parametry w czasie jazdy.
A propo komputerów do KIA też macie problem u siebie w okolicy z odpowiednim fachowcem. Bo u mnie (Białystok) to jest dosyć ciężka sprawa. Nawet serwis Boscha się poddał gdzie zawsze ogarniali wszystkie moje auta i wszyscy odsyłają do ASO. A do nich podchodzę z lekką nie ufnością :kwink:

Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#13 Postautor: Łukasz P. » czwartek, 7 października 2021, 17:53

Dzisiaj wymianialem chłodnice wody bo pociekła. I po zdjęciu zderzaka moim oczom ukazał się taki o to widok intercoolera. Nie od tego samochodu. Ktoś musiał wcześniej wymieniać bo pewnie był dziurawy. I wstawił od Hyundaia 2,2 crdi niby z 2010 roku bo tak jest na nim napisane.
Ktoś ma wiedzę czy ten intercooler pasuje również do Sorento 2.0 crdi. Na pewno kształt jest inny bo nie pasuje w mocowania. Ktoś hamsko go tam wsadził i tylko docisnąć blacha z góry. Jest jakby za krótki i mocowanie ma w innym miejscu.
Załączniki
IMG_20211007_175144.jpg
IMG_20211007_175144.jpg (568.63 KiB) Przejrzano 1592 razy
IMG_20211007_175206.jpg
IMG_20211007_175206.jpg (599.91 KiB) Przejrzano 1592 razy
IMG_20211007_175013.jpg
IMG_20211007_175013.jpg (451.95 KiB) Przejrzano 1592 razy
IMG_20211007_175122.jpg
IMG_20211007_175122.jpg (499.1 KiB) Przejrzano 1592 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#14 Postautor: Marek » czwartek, 7 października 2021, 18:22

To jest tylko chłodnica powietrza, ważne żeby nie była za mała. Skoro zmieściła się na miejsce i otworami na rury pasuje to pomijając mocowania nic złego nie będzie się działo.

Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na niskich obrotach

#15 Postautor: Łukasz P. » czwartek, 7 października 2021, 19:02

Może właśnie jest za mała. Tak jak wcześniej pisałem. Jak jest chłodno rano z samochodem nic się nie dzieje a jak już się rozgrzeje to zaczyna się dławić przy ruszaniu. Problem nasila się ze wzrostem temperatury otoczenia. Latem wogóle była tragedia. Może właśnie to przez ten intercooler?


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości