Na rozgrzanym silniku falują obroty

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Na rozgrzanym silniku falują obroty

#1 Postautor: Łukasz P. » piątek, 16 października 2020, 15:38

Witam,
W samochodzie na rozgrzanym silniku i np. zatrzymaniu na światłach falują obroty. spadają w dół tak jakby miał zaraz zgasnąć. Trzęsie całym samochodem. I wracają do normalnych i tak w kółko aż się rusza. W czasie jazdy jest OK.
W momencie kiedy zgaszę silnik i po chwili go odpalam te objawy znikają i samochód pracuje równo. Aż do momentu przejażdżki i ponownym zatrzymaniu na swiatlach. Wydaje się, że poza tym objawem nic więcej się nie dzieje, jest moc, nie kopci, brak błędów.
Macie jakieś pomysły gdzie zacząć szukać problemu?

Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Na rozgrzanym silniku falują obroty

#2 Postautor: Łukasz P. » poniedziałek, 26 października 2020, 22:58

Byłem w serwisie ASO Kia Białystok żeby zdiagnozowali problem. Po wpięciu komputera wyszedl błąd P0820 - niesprawność wyłącznika położenia neutralnego. Czujnik wymienili stwierdzili że wszystko jest OK. Niestety po kilku godzinach problem znowu wrócił i obroty jak falowały tak falują.
Zauważyłem jeszcze jedna dziwną rzecz przy zmianie biegów gdy obroty są ok2500 potrafi szarpnąć silnik. No i spaliny mają zapach jakby nie przepalonej ropy.
W międzyczasie wymieniłem wszystkie filtry i olej. I też nie pomogło. Może ktoś jednak miał taki przypadek albo ma jakiś pomysł gdzie dalej szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Na rozgrzanym silniku falują obroty

#3 Postautor: Marek » poniedziałek, 26 października 2020, 23:48

Sprawdź wiązkę przewodów idących od tego czujnika.

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Na rozgrzanym silniku falują obroty

#4 Postautor: YakuzzaPL » środa, 28 października 2020, 20:40

Wydaje mi się że czujnik ciśnienia paliwa szfankuje i falują obroty. Też tak miałem.

Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Na rozgrzanym silniku falują obroty

#5 Postautor: Łukasz P. » środa, 28 października 2020, 22:52

Też mam takie podejrzenie. Wywalało Ci jakiś błąd? U mnie błędów brak.

Łukasz P.
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 12 października 2020, 11:58
Skąd jesteś: Białystok
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.0 CRDi (150 KM) Sorento2
Skrzynia: Manualna
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Biała perła
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Na rozgrzanym silniku falują obroty

#6 Postautor: Łukasz P. » środa, 24 lutego 2021, 13:40

Witam po długiej przerwie. Od tamtej pory praktycznie nic więcej nie zrobiłem ale problem ustał. Wydaje mi się, że winny jest DPF. Ponieważ teraz jak zaczyna się proces wypalania to na wolnych obrotach też mi trzęsie silnikiem i falują obroty. Jak wypalanie się zakończy to wszystko wraca do normy.
Myślę, że wcześniej problem był z tym, że komputer cały czas chciał wypalać DPF stąd brały się te falowania. Spalanie też było podwyższone ok. 11-12 l/100, teraz jest w granicach 7-8l/100. (gadałem też z kolegą z serwisu i mówił że słyszał o takich przypadkach).


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości