Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: środa, 20 czerwca 2018, 21:05
- Skąd jesteś: Wawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Przebieg (km.): 159000
- Kontaktowanie:
Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Witam od niedawna stałem się posiadaczem 2 gen Kijanki i zastanawiam się nad zrobieniem chiptuningu albo wsadzeniem box mam pytanie czy ktoś z was robił coś takiego i jakie to miało efekty... nie chodzi mi że na papierze przyrost o 15 % tylko realnie, osiągi, spalanie żywotność itp.
z góry dzięki za pomoc
z góry dzięki za pomoc
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
viewtopic.php?f=137&t=8523
BTW, z własnego doświadczenia z innymi autami wiem, że fabryczne programy sterujące są zoptymalizowane pod kątem ekologii. Tuning robi się dla ekonomii lub osiągów. Wszystko zależy jak się klient dogada z tunerem.
BTW, z własnego doświadczenia z innymi autami wiem, że fabryczne programy sterujące są zoptymalizowane pod kątem ekologii. Tuning robi się dla ekonomii lub osiągów. Wszystko zależy jak się klient dogada z tunerem.
Ostatnio zmieniony wtorek, 17 lipca 2018, 01:17 przez Tony_Stark, łącznie zmieniany 1 raz.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Owszem można zrobić chiptuning tylko po co I tak jest już problem z wytrzymałością frezów na tuleji przy napędzie Sorento AWD
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Jeśli już to chip na hamowni z logami, a nie box.
Co do samego chipa - to ja jak najbardziej popieram. Zrobiłem, używam, jestem zadowolony.
Gdzieś tu na forum kiedyś się przewinęła informacja o tym, że skrzynia wytrzymuje nawet 1000 Nm. Po programie bez modów mechanicznych jest ok 500.
Co do wielofrezu - jak ktoś sobie wyłączy ESP i będzie butował spod świateł z zapiętym napędem to wtedy ma to wpływ. Innego wpływu chiptuningu nie widzę na ten wielofrez. On pracuje jak załączony jest napęd. Przy normalnym użytkowaniu auta w mieście można spokojnie korzystać z dobrodziejstw chipa i nie bać się o wielofrez.
Mnie natomiast interesuje co innego. Bez modów mechanicznych (sam soft) można ugrać te 25 km i 80 niuta. Natomiast na forum nie ma nic na temat jakie ewentualne większe wtryski można dać, czy pompa i regulator ciśnienia paliwa mają zapas na większe wtryski?
Może hybrydy z innymi końcówkami były by rozwiązaniem?
No i oczywiście większe turbo. Chętnie bym poczytał o tym. Niestety ani w PL, a nie na zagranicznych forach nie znalazłem konkretu. Wszędzie te same powerboxy są oferowane i oferty chipa na tym samym pewnie wkładzie.
Co do samego chipa - to ja jak najbardziej popieram. Zrobiłem, używam, jestem zadowolony.
Gdzieś tu na forum kiedyś się przewinęła informacja o tym, że skrzynia wytrzymuje nawet 1000 Nm. Po programie bez modów mechanicznych jest ok 500.
Co do wielofrezu - jak ktoś sobie wyłączy ESP i będzie butował spod świateł z zapiętym napędem to wtedy ma to wpływ. Innego wpływu chiptuningu nie widzę na ten wielofrez. On pracuje jak załączony jest napęd. Przy normalnym użytkowaniu auta w mieście można spokojnie korzystać z dobrodziejstw chipa i nie bać się o wielofrez.
Mnie natomiast interesuje co innego. Bez modów mechanicznych (sam soft) można ugrać te 25 km i 80 niuta. Natomiast na forum nie ma nic na temat jakie ewentualne większe wtryski można dać, czy pompa i regulator ciśnienia paliwa mają zapas na większe wtryski?
Może hybrydy z innymi końcówkami były by rozwiązaniem?
No i oczywiście większe turbo. Chętnie bym poczytał o tym. Niestety ani w PL, a nie na zagranicznych forach nie znalazłem konkretu. Wszędzie te same powerboxy są oferowane i oferty chipa na tym samym pewnie wkładzie.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Maciej , wydaje mi się że do tego typu modyfikacji , to nie tą markę , nie tą klasę i nie ten rodzaj auta wybrałeś . Tu są sorento maniacy a nie maniacy prędkości .
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Rozmawiałem kiedyś z jednym z poważniejszych tunerów w Polsce i powiedział że nie ma problemu aby zrobić box dedykowany pod konkretny pojazd. Wszystko profesjonalnie, z hamownią, logami itd...
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Oczywiście, że się da. Tylko chodziło mi o rozróżnienie dedykowanego chipa od boxa, który jest kupowany na sztuki i nie ma strojenia auta.
Chodzi o prostą rzecz. Moja kijanka po 7 latach straciła tyle kucy, że chip podniósł jej moc do zaledwie o 15 koni względem fabryki. Tyle można zrobić softowo. Skoro są SII w benzynie z fabryczną mocą 270 km to tyle chciało by się mieć w dieslu. Przy tej masie nie zaszkodzi.
Marek pisze:Maciej , wydaje mi się że do tego typu modyfikacji , to nie tą markę , nie tą klasę i nie ten rodzaj auta wybrałeś . Tu są sorento maniacy a nie maniacy prędkości .
Chodzi o prostą rzecz. Moja kijanka po 7 latach straciła tyle kucy, że chip podniósł jej moc do zaledwie o 15 koni względem fabryki. Tyle można zrobić softowo. Skoro są SII w benzynie z fabryczną mocą 270 km to tyle chciało by się mieć w dieslu. Przy tej masie nie zaszkodzi.
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
A no " chciało by się mieć " . . . ale trzeba pamiętać, że te 270 KM ( a dokładnie 280/290 ) bierze się przede wszystkim z pojemności (3,3/3,5)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Maciej , skoro twoja Kia straciła moc , to trzeba przywrócić ją to stanu fabrycznego , inaczej nikt rozsądny nie podejmie się chiptuning-u . Skoro tego nie zrobiłeś , to poruszanie sprawy dotyczącej jakichkolwiek przeróbek mechanicznych mija się z celem , o ile zdajesz sobie sprawę o czy m piszesz .
Tony_Stark , nikt nie twierdzi inaczej , tylko nie box , to kojarzy się z czymś dodatkowym a właśnie chiptuning czyli zmiany w ECU , w tym przypadku trzeba mieć sprawny pojazd .
Tony_Stark , nikt nie twierdzi inaczej , tylko nie box , to kojarzy się z czymś dodatkowym a właśnie chiptuning czyli zmiany w ECU , w tym przypadku trzeba mieć sprawny pojazd .
Ostatnio zmieniony wtorek, 17 lipca 2018, 19:45 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Popatrz tutaj i zapytaj o mozliwości dostosowania do Twoich wymagań i podziel się tymi informacjami na forum;
http://www.godula.pl/?page=tuning_ch_oferta&id=257
http://www.godula.pl/?page=tuning_ch_oferta&id=257
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning
Hunter , Maciej jest z Warszawy , jak już to bliżej by miał w Al. Jerozolimskie .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości