Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
pardziak
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: środa, 20 czerwca 2018, 21:05
Skąd jesteś: Wawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Przebieg (km.): 159000
Kontaktowanie:

Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#1 Postautor: pardziak » poniedziałek, 16 lipca 2018, 13:22

Witam od niedawna stałem się posiadaczem 2 gen Kijanki i zastanawiam się nad zrobieniem chiptuningu albo wsadzeniem box :) mam pytanie czy ktoś z was robił coś takiego i jakie to miało efekty... nie chodzi mi że na papierze przyrost o 15 % tylko realnie, osiągi, spalanie żywotność itp.

z góry dzięki za pomoc

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#2 Postautor: Tony_Stark » poniedziałek, 16 lipca 2018, 14:33

viewtopic.php?f=137&t=8523
BTW, z własnego doświadczenia z innymi autami wiem, że fabryczne programy sterujące są zoptymalizowane pod kątem ekologii. Tuning robi się dla ekonomii lub osiągów. Wszystko zależy jak się klient dogada z tunerem.
Ostatnio zmieniony wtorek, 17 lipca 2018, 01:17 przez Tony_Stark, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#3 Postautor: hunter » poniedziałek, 16 lipca 2018, 20:45

Owszem można zrobić chiptuning tylko po co :hmm: I tak jest już problem z wytrzymałością frezów na tuleji przy napędzie Sorento AWD
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Maciej
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: Dyskretny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#4 Postautor: Maciej » poniedziałek, 16 lipca 2018, 21:52

Jeśli już to chip na hamowni z logami, a nie box.
Co do samego chipa - to ja jak najbardziej popieram. Zrobiłem, używam, jestem zadowolony.

Gdzieś tu na forum kiedyś się przewinęła informacja o tym, że skrzynia wytrzymuje nawet 1000 Nm. Po programie bez modów mechanicznych jest ok 500.

Co do wielofrezu - jak ktoś sobie wyłączy ESP i będzie butował spod świateł z zapiętym napędem to wtedy ma to wpływ. Innego wpływu chiptuningu nie widzę na ten wielofrez. On pracuje jak załączony jest napęd. Przy normalnym użytkowaniu auta w mieście można spokojnie korzystać z dobrodziejstw chipa i nie bać się o wielofrez.

Mnie natomiast interesuje co innego. Bez modów mechanicznych (sam soft) można ugrać te 25 km i 80 niuta. Natomiast na forum nie ma nic na temat jakie ewentualne większe wtryski można dać, czy pompa i regulator ciśnienia paliwa mają zapas na większe wtryski?
Może hybrydy z innymi końcówkami były by rozwiązaniem?
No i oczywiście większe turbo. Chętnie bym poczytał o tym. Niestety ani w PL, a nie na zagranicznych forach nie znalazłem konkretu. Wszędzie te same powerboxy są oferowane i oferty chipa na tym samym pewnie wkładzie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11333
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 351 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#5 Postautor: Marek » poniedziałek, 16 lipca 2018, 22:27

Maciej , wydaje mi się że do tego typu modyfikacji , to nie tą markę , nie tą klasę i nie ten rodzaj auta wybrałeś . Tu są sorento maniacy a nie maniacy prędkości . :)

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#6 Postautor: Tony_Stark » wtorek, 17 lipca 2018, 02:01

Rozmawiałem kiedyś z jednym z poważniejszych tunerów w Polsce i powiedział że nie ma problemu aby zrobić box dedykowany pod konkretny pojazd. Wszystko profesjonalnie, z hamownią, logami itd...

Maciej
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: Dyskretny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#7 Postautor: Maciej » wtorek, 17 lipca 2018, 05:42

Oczywiście, że się da. Tylko chodziło mi o rozróżnienie dedykowanego chipa od boxa, który jest kupowany na sztuki i nie ma strojenia auta.

Marek pisze:Maciej , wydaje mi się że do tego typu modyfikacji , to nie tą markę , nie tą klasę i nie ten rodzaj auta wybrałeś . Tu są sorento maniacy a nie maniacy prędkości . :)


Chodzi o prostą rzecz. Moja kijanka po 7 latach straciła tyle kucy, że chip podniósł jej moc do zaledwie o 15 koni względem fabryki. Tyle można zrobić softowo. Skoro są SII w benzynie z fabryczną mocą 270 km to tyle chciało by się mieć w dieslu. Przy tej masie nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#8 Postautor: PABLOTECH » wtorek, 17 lipca 2018, 09:28

A no " chciało by się mieć " . . . ale trzeba pamiętać, że te 270 KM ( a dokładnie 280/290 ) bierze się przede wszystkim z pojemności (3,3/3,5) :tup:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11333
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 351 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#9 Postautor: Marek » wtorek, 17 lipca 2018, 12:42

Maciej , skoro twoja Kia straciła moc , to trzeba przywrócić ją to stanu fabrycznego , inaczej nikt rozsądny nie podejmie się chiptuning-u . Skoro tego nie zrobiłeś , to poruszanie sprawy dotyczącej jakichkolwiek przeróbek mechanicznych mija się z celem , o ile zdajesz sobie sprawę o czy m piszesz .

Tony_Stark , nikt nie twierdzi inaczej , tylko nie box , to kojarzy się z czymś dodatkowym a właśnie chiptuning czyli zmiany w ECU , w tym przypadku trzeba mieć sprawny pojazd . :)
Ostatnio zmieniony wtorek, 17 lipca 2018, 19:45 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#10 Postautor: hunter » wtorek, 17 lipca 2018, 18:14

Popatrz tutaj i zapytaj o mozliwości dostosowania do Twoich wymagań i podziel się tymi informacjami na forum;
http://www.godula.pl/?page=tuning_ch_oferta&id=257
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11333
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 351 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 CRDI - chiptuning

#11 Postautor: Marek » wtorek, 17 lipca 2018, 20:22

Hunter , Maciej jest z Warszawy :) , jak już to bliżej by miał w Al. Jerozolimskie .


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości