Witam , od jakiegoś czasu niepokoi mnie takie oto zjawisko , na zimnym silniku ale nie tak od razu po odpaleniu tylko jak się zaczyna wskazówka temp. podnosić ,zaczyna jakoś przebierać , nierówno chodzić i jakby troszkę podszarpywał , jak się nagrzeje to równiuteńko , zaraz po odpaleniu też ok , myślałem że świece to wymieniłem .
Co to może być ?? gdzie szukać ??
drganie , szarpani , nierówna praca na zimnym
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: drganie , szarpani , nierówna praca na zimnym
Na początku postaraj się określić , czy to na benzynie czy po przełączeniu na gaz .
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: drganie , szarpani , nierówna praca na zimnym
słuszna wskazówka , jutro z rana sprawdzę .
W ciągu dnia nawet jak silnik wystygnie to nie ma takich objawów , tylko przy pierwszym odpaleniu z rana .
W ciągu dnia nawet jak silnik wystygnie to nie ma takich objawów , tylko przy pierwszym odpaleniu z rana .
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: drganie , szarpani , nierówna praca na zimnym
Skoro przy pierwszym odpaleniu z rana...to by oznaczało, że na benzynie. A nie odczuwasz tego natychmiast po uruchomieniu silnika gdyż wtedy są zbyt duże obroty.
Niech zgadnę . . . drgania wyczuwalne są tylko w pierwszym rzędzie siedzeń (pod czterema literami) i to w miarę upływu czasu (po minucie od uruchomienia) jak silnik zaczyna łapać temperaturę (w okolicach 25~30st) a obroty spadną poniżej 1000 ?? Moment przełączenia z Pb =>LPG nie wnosi żadnych zmian a stojąc na zewnątrz auta nie masz żadnych zastrzeżeń do pracy motoru ??
Moja od prawie 3 lat ma to samo . Latem wręcz niewyczuwalne, teraz w chłodniejsze dni trochę daje znać. Pewnie gdyby to był diesel to nikt by niczego nie odczuł i nie było by się do czego przyczepić a że to Pb no to czepiamy się każdego szelestu wydobywającego się spod maski . Generalnie skoro "problem" się nie pogłębia, błędów brak a motor dobrze chodzi to uznałem, że nic z tym póki co nie będę robił. Możesz wymienić kable WN i cewki ale i tak nie ma gwarancji, że to pomoże
Niech zgadnę . . . drgania wyczuwalne są tylko w pierwszym rzędzie siedzeń (pod czterema literami) i to w miarę upływu czasu (po minucie od uruchomienia) jak silnik zaczyna łapać temperaturę (w okolicach 25~30st) a obroty spadną poniżej 1000 ?? Moment przełączenia z Pb =>LPG nie wnosi żadnych zmian a stojąc na zewnątrz auta nie masz żadnych zastrzeżeń do pracy motoru ??
Moja od prawie 3 lat ma to samo . Latem wręcz niewyczuwalne, teraz w chłodniejsze dni trochę daje znać. Pewnie gdyby to był diesel to nikt by niczego nie odczuł i nie było by się do czego przyczepić a że to Pb no to czepiamy się każdego szelestu wydobywającego się spod maski . Generalnie skoro "problem" się nie pogłębia, błędów brak a motor dobrze chodzi to uznałem, że nic z tym póki co nie będę robił. Możesz wymienić kable WN i cewki ale i tak nie ma gwarancji, że to pomoże
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: drganie , szarpani , nierówna praca na zimnym
Kolega napisał ,że nie od razu na zimnym tylko jak wskazówka zaczyna się podnosić . Myślę że ma to związek z przełączeniem na gaz .
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: drganie , szarpani , nierówna praca na zimnym
trudno to ustalić na 100 % ale na PB jest dobrze , nierówna praca pojawia się tylko na lpg .
Gazownicy w mojej okolicy to raczej kowalstwo i to nie artystyczne
Może wtrysk któryś siada ?? , może reduktor ??
Gazownicy w mojej okolicy to raczej kowalstwo i to nie artystyczne
Może wtrysk któryś siada ?? , może reduktor ??
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: drganie , szarpani , nierówna praca na zimnym
zmienione wtryski na nowe ( barakuda ) wszystko ok i jak by ( może to placebo ) wydaje się że jest żwawsza i lepiej przyśpiesza
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości