Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Witam
Od niedawna borykam się z problemem takim,że natychmiast po odpaleniu następuje brak reakcji na dodawanie gazu.Obroty ok. 500 do tego przyciemnone światło oraz dziwne bzyczenie.Dopiero kilkakrotne odpalanie pomaga.Check Engine nie wyświetla się.Dzieję się tak zwykle na zimnym silniku i też nie za każdym razem.Dymienia/smrodu spalin nie zauważyłem.Odpiołem przepływkę na biegu jałowym(gdy pracował poprawnie) po tym również nie zmieniła się praca silnika
Od niedawna borykam się z problemem takim,że natychmiast po odpaleniu następuje brak reakcji na dodawanie gazu.Obroty ok. 500 do tego przyciemnone światło oraz dziwne bzyczenie.Dopiero kilkakrotne odpalanie pomaga.Check Engine nie wyświetla się.Dzieję się tak zwykle na zimnym silniku i też nie za każdym razem.Dymienia/smrodu spalin nie zauważyłem.Odpiołem przepływkę na biegu jałowym(gdy pracował poprawnie) po tym również nie zmieniła się praca silnika
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Sprawdź klapę gaszącą, tą zamonotwaną przy kolektorze ssącym. Sterowana jest podciśnieniem, możliwe że przewód któryś nadpękł i klapa się nie otwiera od razu ze względu na brak podciśnienia w układzie
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Dzięki wielkie za odpowiedz.Zapomniałem jeszcze dodać dość istotny element który występuje już dość długo mianowicie,po zgaszeniu czołga jakieś 2sekundy jak już silnik nie pracuje.Słychać takie jednostajne przez chwileczkę "BUU" albo coś w stylu skrzypnięcia,raz jest to głośniejsze raz słabsze okolice właśnie kolektora ssącego.
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
A gdzie ten zawór się znajduje w okolicach webasto?
I gdzie można taki nabyć?Przewody wszystkie wymieniłem.
I gdzie można taki nabyć?Przewody wszystkie wymieniłem.
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Tak, to ten przy webasto, turbinie.
Zaworki te, używki, widziałem w internecie.
-- A7600H - -
Zaworki te, używki, widziałem w internecie.
-- A7600H - -
- sextasy
- teraz jestem
- Posty: 445
- Wiek: 55
- Rejestracja: poniedziałek, 22 września 2014, 14:46
- Skąd jesteś: Serock/Wyszków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: Mitsubishi Montero
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Używany na all kosztuje ok 40-50 zł, nowy ok 200
Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało
Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T
Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Powymieniałem wszystkie przewody z tego zaworu N-75 ,również z klapy gaszącej oraz z zaworu znajdującego się przy pompie hamulcowej(w tym EGR,U mnie jest jeszcze Grzybek)i na razie po zgaszeniu cisza.
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Cisza jest może dlatego, że klapa zostaje zamknięta po wyłączeniu silnika i nie otwiera się po kilku sekundach
Możesz to sprawdzić patrząc na zachowanie siłownika klapy po wyłączeniu i włączeniu silnika.
-- A7600H - -
Możesz to sprawdzić patrząc na zachowanie siłownika klapy po wyłączeniu i włączeniu silnika.
-- A7600H - -
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Witam Panowie
Więc klapa jest zamknięta przy pracującym jak i wyłączonym silniku.Buczenie po zgaszeniu ustało ale jadąć dzisiaj drastyczny spadek mocy w dolnym zakresie obrotów.Przyspiesza dopiero mocno jak dmucha turbina.Dodatkowo momentami brak reakcji na wciśniecie gazu w granicach 70-80km/h.Wcześniej był bardziej zrywniejszy z dolnych partii obrotów.Turbina po regeneracji,nowy IC.Zamówiłem już ten zaworek oraz przepływomierz.
Więc klapa jest zamknięta przy pracującym jak i wyłączonym silniku.Buczenie po zgaszeniu ustało ale jadąć dzisiaj drastyczny spadek mocy w dolnym zakresie obrotów.Przyspiesza dopiero mocno jak dmucha turbina.Dodatkowo momentami brak reakcji na wciśniecie gazu w granicach 70-80km/h.Wcześniej był bardziej zrywniejszy z dolnych partii obrotów.Turbina po regeneracji,nowy IC.Zamówiłem już ten zaworek oraz przepływomierz.
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Przeczytaj dobrze ten wątek:
viewtopic.php?f=35&t=2498
viewtopic.php?f=35&t=2498
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Witam
Wątek czytałem filtr paliwa świerzynka,sitko w baku oczyszczone mam niedawno również.
Robiłem dzisiaj mały test a mianowice w mnie występuje EGR "Grzybek' sterowany podciśnieniem.Więc po prostu odczepiłem przewód podciśnienia od niego i mam wrażenie,że czołg zachowuje się jak wcześniej tzn,wkeca się z niższych partii obrotów,reaguje na dodawanie gazu.Kolejnym objawem jaki niedawno zauważyłem to jak na postoju gazowałem do 3 tys obr,to 2 na 6 razy było czuć wyraźnie jakąś spalenizną (jakby palił olej)Dymić nie dymił tylko ten smród był.W innych przypadkach wyczuwałem prawidłowe spalanie ropy bez tego smrodu.Oleju nie ubywa.Tak więc jako amator mechaniki myślę,że ten EGR muszę wymienić i rozważam częściowe zaślepienie.
Wątek czytałem filtr paliwa świerzynka,sitko w baku oczyszczone mam niedawno również.
Robiłem dzisiaj mały test a mianowice w mnie występuje EGR "Grzybek' sterowany podciśnieniem.Więc po prostu odczepiłem przewód podciśnienia od niego i mam wrażenie,że czołg zachowuje się jak wcześniej tzn,wkeca się z niższych partii obrotów,reaguje na dodawanie gazu.Kolejnym objawem jaki niedawno zauważyłem to jak na postoju gazowałem do 3 tys obr,to 2 na 6 razy było czuć wyraźnie jakąś spalenizną (jakby palił olej)Dymić nie dymił tylko ten smród był.W innych przypadkach wyczuwałem prawidłowe spalanie ropy bez tego smrodu.Oleju nie ubywa.Tak więc jako amator mechaniki myślę,że ten EGR muszę wymienić i rozważam częściowe zaślepienie.
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- GomeZ
- awansowałem na
- Posty: 47
- Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 11:16
- Skąd jesteś: Świdnik
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 225700
- Inny Samochód: Audi V8 4,2Q
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Witam,
żeby nie otwierać nowych tematów podpinam się pod ten.
W mojej kij występuje ten sam problem, zaczęło się od regeneracji wtrysków i turbiny, mycia baku i filtra, wymiana oleju i wszystkich filtrów oraz wymiana przepływomierza.
Po tym dośc kosztownym zabiegu auto po nocnym postoju po odpaleniu klekocze jak stary mercedes po 2000000 km przebiegu (do momentu rozgrzania) oraz na zimnym ma problemy z przyśpieszeniem z dolnych obrotów często wcale nie reagując na wciskanie pedału gazu. Reklamowałem wtryski w serwisie, operacje regeneracji wykonali ponownie, zaślepiali egr, wszystkie parametry diagnostyczne na prawidłowym poziomie ostatecznie już chyba zostało próbować zamienić czujnik ciśnienia paliwa w listwie CR bo są podejrzenia że może przekłamywać, ale ile w tym prawdy i czy to dobry kierunek?? sam nie wiem.
Może macie jakieś pomysły bo jestem już u kresu cierpliwości, sorento jest 3 tyg w serwisie i pochłonęło 3500zł.
żeby nie otwierać nowych tematów podpinam się pod ten.
W mojej kij występuje ten sam problem, zaczęło się od regeneracji wtrysków i turbiny, mycia baku i filtra, wymiana oleju i wszystkich filtrów oraz wymiana przepływomierza.
Po tym dośc kosztownym zabiegu auto po nocnym postoju po odpaleniu klekocze jak stary mercedes po 2000000 km przebiegu (do momentu rozgrzania) oraz na zimnym ma problemy z przyśpieszeniem z dolnych obrotów często wcale nie reagując na wciskanie pedału gazu. Reklamowałem wtryski w serwisie, operacje regeneracji wykonali ponownie, zaślepiali egr, wszystkie parametry diagnostyczne na prawidłowym poziomie ostatecznie już chyba zostało próbować zamienić czujnik ciśnienia paliwa w listwie CR bo są podejrzenia że może przekłamywać, ale ile w tym prawdy i czy to dobry kierunek?? sam nie wiem.
Może macie jakieś pomysły bo jestem już u kresu cierpliwości, sorento jest 3 tyg w serwisie i pochłonęło 3500zł.
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
GomeZ sprawdz na kompie jakie sa wartosci przeplywu powietrza.U mnie byla przyczyna z kabelkami ale tez duuugo nie moglem dojsc co to.Dopiero wnikliwa analiza parametrow wykazala ze byla to przyczyna z dostarczanym powietrzem(za ubogie) i mieszanka paliwowa byla za bogata
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- GomeZ
- awansowałem na
- Posty: 47
- Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 11:16
- Skąd jesteś: Świdnik
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 225700
- Inny Samochód: Audi V8 4,2Q
- Kontaktowanie:
Re: Brak reakcji po odpaleniu na dodawanie gazu
Wartości przepływu pow. są prawidłowe, podmiana czujnika paliwa w listwie nic nie dała, jedyne co wychodzi to to, iż wartości ciśnienie w pompie (jak dobrze pamiętam) na zimnym są za małe i wolno rosną a jak ciepły to ciśnienie za duże i wolno spada, to usłyszałem dziś............przyczyna nie znana, może komputer?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości