Orle, ratuj !!! Jak wyciągnąć 4-ty wtryskiwacz??

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
konradkry
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Wiek: 46
Rejestracja: niedziela, 23 sierpnia 2015, 15:42
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: Srebro
Kontaktowanie:

Re: Orle, ratuj !!! Jak wyciągnąć 4-ty wtryskiwacz??

#16 Postautor: konradkry » czwartek, 10 września 2015, 14:45

witam,
Walczyłem wczoraj z tym,
Wtryski wyszły bez problemu, poprzednicy się trochę znęcali z śrubami i podkładki wyglądają na zdezelowane. Oringi w stanie średnim.
Co do podszybia, robota prosta tylko trzeba się nakręcić tych dziesiątek i porozpinać kilkanaście spinek.

vivaldi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 71
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 08:41
Skąd jesteś: Łańcut
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 261000
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Orle, ratuj !!! Jak wyciągnąć 4-ty wtryskiwacz??

#17 Postautor: vivaldi » niedziela, 13 września 2015, 07:45

Wyciągałem wczoraj 4 wtryskiwacz i faktycznie trzeba co nieco zdemontować:
- wypiąć zaczepy uszczelki, a w zasadzie połowy uszczelki z prawej strony (tej od pasażera),
- odkręcić plastikowe mocowania nakładki podszybia (jedna spinka jest pod prawą wycieraczką, więc trzeba przestawić wycieraczki),
- zdjąć połówkę (część od strony pasażera) plastikowej nakładki podszybia - wyjęcie wtryskiwacza dalej blokuje blaszana podstawa podszybia mocująca mechanizm wycieraczek, przykręcana na śruby, i wymagająca demontażu wycieraczek,
- teraz trochę nieprofesjonalnie, ale zdecydowanie upraszcza demontaż wtryskiwacza, mianowicie - kombinerkami delikatnie odgiąłem brzeg tej blaszanej podstawy podszybia (blacha jest miękka, nic się nie dzieje, zresztą ta odginana część i tak jest schowana pod plastikową nakładką i uszczelką)
- teraz wtryskiwacz nr 4 wychodzi do góry bez problemu.

Po zamontowaniu wtryskiwacza brzeg podszybia odgina się z powrotem do pierwotnej pozycji i nie ma śladu. A tak w sumie to tam powinno być fabryczne niewielkie wycięcie brzegu tej blachy (którą i tak przykrywa nakładka i uszczelka) i nie trzeba by się uciekać do niefachowych metod. Ale za to nie trzeba odkręcać wycieraczek i tego podszybia.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Orle, ratuj !!! Jak wyciągnąć 4-ty wtryskiwacz??

#18 Postautor: lookhash » poniedziałek, 14 września 2015, 22:59

Witam! Wtryskiwacze wyciągnięte i już zregenerowane - czekają aż je odbiorę :) Prawdopodobnie w środę zabiorę się do montażu. Miałem dzisiaj niezłą przeprawę z wyciągnięciem miedzianej podkładki - uszczelniacza wtrysku na drugim cylindrze. Był tak przyklejony tym nagarem że nie chciał się za cholerę ruszyć. Dorobiłem do tego celu taki specjalny haczyk z drutu sprężynowego i dopiero po kilku minutach udało mi się to dziadostwo obluzować i wyciągnąć. Przy okazji postanowiłem wymienić od razu przewody paliwowe przy filtrze paliwa (czyli 3 sztuki - od baku do filtra, od filtra do pompy i od pompy powrót do baku). To był chyba dobry krok bo przewód ssący z baku był już tak twardy że mogłem go przesunąć jakieś 5 mm wzdłuż króćca na którym miał być zaciśnięty, nie luzując przy tym opaski zaciskowej. Tak więc osobom które mają problemy z odpalaniem, nie równą pracą silnika itp, polecam zajrzeć do tych przewodów.

Awatar użytkownika
suprotec
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 01:44
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Orle, ratuj !!! Jak wyciągnąć 4-ty wtryskiwacz??

#19 Postautor: suprotec » wtorek, 15 września 2015, 00:30

A ja wyjąłem 4 wtryskiwacz przechylając silnik do przodu, na poduszkach poszło tyle żeby wtryskiwacz przecisnął się. Tak samo włożyłem.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Orle, ratuj !!! Jak wyciągnąć 4-ty wtryskiwacz??

#20 Postautor: lookhash » wtorek, 15 września 2015, 06:37

Też chcialem próbować w ten sposób, ale na szczęście demontaż podszybia jest prostszy. Poza tym bawiłem się z tym na parkingu nie mając do dyspozycji żadnego kanału więc ciężko by było manewrowac silnikiem.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Orle, ratuj !!! Jak wyciągnąć 4-ty wtryskiwacz??

#21 Postautor: lookhash » czwartek, 17 września 2015, 07:34

No i Nadejszla Wiekopomna Chwila :) Czołg na chodzie, wtryski wymienione. Ku mojemu zadowoleniu auto nie tylko odzyskało moc i dynamikę, ale również zmieniła się charakterystyka pracy skrzyni automatycznej - szybciej wrzuca biegi i przy nieco niższych obrotach niż przed wymianą. A przy okazji - w serwisie wtryskiwaczy powiedzieli mi że Bosch wymaga aby przy wymianie / regeneracji wtryskiwaczy wymienić również filtr paliwa, dlatego w razi reklamacji podejrzewam że warto mieć paragon za filtr paliwa. Jeszcze raz podziękowania dla kolegi Orła oraz kolegów którzy podzielili się swoimi doświadczeniami w tym temacie :) Pozdrawiam!

vivaldi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 71
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 08:41
Skąd jesteś: Łańcut
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 261000
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Orle, ratuj !!! Jak wyciągnąć 4-ty wtryskiwacz??

#22 Postautor: vivaldi » niedziela, 27 września 2015, 08:20

Wyciągałem wczoraj 4-ty wtryskiwacz opisaną przeze mnie wcześniej metodą, ale znacznie uproszczoną, bo zajęło to 5 minut. Wystarczy odczepić zaczepy uszczelki na środku, odkręcić 4 plastikowe spinki nakładki podszybia z prawej strony, odchylić nieco nakładkę i odgiąć szczypcami nieznacznie blachę mocowania i wtryskiwacz wychodzi. Do wykonania w każdych warunkach.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości