Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Moderator: Moderator
- bedon23
- jestem
- Posty: 20
- Wiek: 44
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
- Skąd jesteś: Ozorków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 250000
- Kontaktowanie:
Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Witam.
Wczoraj w czasie jazdy pekl mi waz od chlodzenia turbiny, woda wyciekla, temperatura skoczyla na max.
Musialem ujechac jedno skrzyzowanie by moc gdzies bezpiecznie zaparkowac.
otworzylem maske, i po wystudzeniu dolalem jakies 8l wody destylowanej ze stacji benzynowej.
Rozpalilem maszyne i okazalo sie ze cieknie ww waz.
Dalej laweta i do mechanika.
Dzis wymienilismy waz, zalalismy woda uklad i okazalo sie ze auto odpala, ale z wiekszym trudem jak wczesniej.
Ponadto w zbiorniczku wyrownawczym wytwarza sie duze cisnienie.
Caly spod auta zachlapany jest oliwa, czego nie bylo wczesniej.
Pod korkiem nie ma masla, stan oleju jest prawidlowy.
I mam problem, czy to tylko uszczelka pod glowica, czy moze poszedl tez dol silnika, albo pierscienie i przez slaba kompresje tak odpala. Silnik na sluch pracuje normalnie. nie sprawia wrazenia jakby byl podtarty na wale. Albo przyczyna jest zupelnie inne, ktorej nie znam Koszty srub, uszczelki, planowania glowicy itd sa znaczne po to tylko zeby sprawdzic ze silnik wymaga generalki.
Szukam kogos z kolegow kto pomoze mi to zdiagnozowac i usunac usterke poniewaz moj mechanik rozklada rece.
Jestem z woj lodzkiego, ale jesli macie kogos pewnego biore lawete i wioze maszyne w dowolne miejsce.
Wczoraj w czasie jazdy pekl mi waz od chlodzenia turbiny, woda wyciekla, temperatura skoczyla na max.
Musialem ujechac jedno skrzyzowanie by moc gdzies bezpiecznie zaparkowac.
otworzylem maske, i po wystudzeniu dolalem jakies 8l wody destylowanej ze stacji benzynowej.
Rozpalilem maszyne i okazalo sie ze cieknie ww waz.
Dalej laweta i do mechanika.
Dzis wymienilismy waz, zalalismy woda uklad i okazalo sie ze auto odpala, ale z wiekszym trudem jak wczesniej.
Ponadto w zbiorniczku wyrownawczym wytwarza sie duze cisnienie.
Caly spod auta zachlapany jest oliwa, czego nie bylo wczesniej.
Pod korkiem nie ma masla, stan oleju jest prawidlowy.
I mam problem, czy to tylko uszczelka pod glowica, czy moze poszedl tez dol silnika, albo pierscienie i przez slaba kompresje tak odpala. Silnik na sluch pracuje normalnie. nie sprawia wrazenia jakby byl podtarty na wale. Albo przyczyna jest zupelnie inne, ktorej nie znam Koszty srub, uszczelki, planowania glowicy itd sa znaczne po to tylko zeby sprawdzic ze silnik wymaga generalki.
Szukam kogos z kolegow kto pomoze mi to zdiagnozowac i usunac usterke poniewaz moj mechanik rozklada rece.
Jestem z woj lodzkiego, ale jesli macie kogos pewnego biore lawete i wioze maszyne w dowolne miejsce.
Mariusz Bedon23
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Laweta i wal jak w dym do Orła !
Nie odpalaj już silnika, tak na wszelki wypadek.
Nie odpalaj już silnika, tak na wszelki wypadek.
- bedon23
- jestem
- Posty: 20
- Wiek: 44
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
- Skąd jesteś: Ozorków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 250000
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Masz kolega jakies namiary do niego? Umowilbym sie na wizyte.
Mariusz Bedon23
- bedon23
- jestem
- Posty: 20
- Wiek: 44
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
- Skąd jesteś: Ozorków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 250000
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Nie mam uprawnien zeby przegladac profile uzytkownikow, bo swiezak jestem na forum.
Mariusz Bedon23
- bedon23
- jestem
- Posty: 20
- Wiek: 44
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
- Skąd jesteś: Ozorków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 250000
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Dzieki bardzo. juz dzwonie:)
Mariusz Bedon23
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Turbina w sorento raczje nie jest chłodzona wodą, więc nie wiem jaki wąż ci tam pękł.
Przegrzanie Diesla niestety zazwyczaj kończy się ściąganiem czapki. Planowanie, nowa uszczelka, nowy olej i dopiero można znowu zacząć jeździć.
Przegrzanie Diesla niestety zazwyczaj kończy się ściąganiem czapki. Planowanie, nowa uszczelka, nowy olej i dopiero można znowu zacząć jeździć.
- bedon23
- jestem
- Posty: 20
- Wiek: 44
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
- Skąd jesteś: Ozorków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 250000
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Uszczelka mysle ze na bank. Cisnienie sie wytworzylo w zbiorniczku wyrownawczym. Jak by kompresja szla w uklad chlodzenia
Mariusz Bedon23
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Turbina jest chłodzona woda w sorento.Wiem, bo jak wymieniałem turbo, to właśnie idą do niej 2 przewody z woda
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2013, 22:21
- Skąd jesteś: Radom
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2012
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: NISSAN NOTE
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Miałem podobną sytuację, tylko ja po wymianie węża jeszcze z tydzień jeździłem, aż w trakcie wyprzedzania przycisnąłem mocniej pedał gazu
i było po uszczelce i głowicy która pękła. Tak jak koledzy piszą umawiaj się z Orłem na naprawę.
i było po uszczelce i głowicy która pękła. Tak jak koledzy piszą umawiaj się z Orłem na naprawę.
- bedon23
- jestem
- Posty: 20
- Wiek: 44
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
- Skąd jesteś: Ozorków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 250000
- Kontaktowanie:
Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?
Autko już trafilo do Orła. Mam nadzieję że nic poważnego się nie podziało.
Mariusz Bedon23
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości