Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bedon23
jestem
jestem
Posty: 20
Wiek: 44
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
Skąd jesteś: Ozorków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 250000
Kontaktowanie:

Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#1 Postautor: bedon23 » czwartek, 28 maja 2015, 16:01

Witam.
Wczoraj w czasie jazdy pekl mi waz od chlodzenia turbiny, woda wyciekla, temperatura skoczyla na max.
Musialem ujechac jedno skrzyzowanie by moc gdzies bezpiecznie zaparkowac.
otworzylem maske, i po wystudzeniu dolalem jakies 8l wody destylowanej ze stacji benzynowej.
Rozpalilem maszyne i okazalo sie ze cieknie ww waz.
Dalej laweta i do mechanika.
Dzis wymienilismy waz, zalalismy woda uklad i okazalo sie ze auto odpala, ale z wiekszym trudem jak wczesniej.
Ponadto w zbiorniczku wyrownawczym wytwarza sie duze cisnienie.
Caly spod auta zachlapany jest oliwa, czego nie bylo wczesniej.
Pod korkiem nie ma masla, stan oleju jest prawidlowy.
I mam problem, czy to tylko uszczelka pod glowica, czy moze poszedl tez dol silnika, albo pierscienie i przez slaba kompresje tak odpala. Silnik na sluch pracuje normalnie. nie sprawia wrazenia jakby byl podtarty na wale. Albo przyczyna jest zupelnie inne, ktorej nie znam Koszty srub, uszczelki, planowania glowicy itd sa znaczne po to tylko zeby sprawdzic ze silnik wymaga generalki.
Szukam kogos z kolegow kto pomoze mi to zdiagnozowac i usunac usterke poniewaz moj mechanik rozklada rece.
Jestem z woj lodzkiego, ale jesli macie kogos pewnego biore lawete i wioze maszyne w dowolne miejsce.
Mariusz Bedon23

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#2 Postautor: miro » czwartek, 28 maja 2015, 16:04

Laweta i wal jak w dym do Orła !
Nie odpalaj już silnika, tak na wszelki wypadek.

Awatar użytkownika
bedon23
jestem
jestem
Posty: 20
Wiek: 44
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
Skąd jesteś: Ozorków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 250000
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#3 Postautor: bedon23 » czwartek, 28 maja 2015, 16:05

Masz kolega jakies namiary do niego? Umowilbym sie na wizyte.
Mariusz Bedon23

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#4 Postautor: miro » czwartek, 28 maja 2015, 16:13


Awatar użytkownika
bedon23
jestem
jestem
Posty: 20
Wiek: 44
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
Skąd jesteś: Ozorków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 250000
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#5 Postautor: bedon23 » czwartek, 28 maja 2015, 16:15

Nie mam uprawnien zeby przegladac profile uzytkownikow, bo swiezak jestem na forum.
Mariusz Bedon23

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#6 Postautor: miro » czwartek, 28 maja 2015, 16:16

Poszło PW.

Awatar użytkownika
bedon23
jestem
jestem
Posty: 20
Wiek: 44
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
Skąd jesteś: Ozorków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 250000
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#7 Postautor: bedon23 » czwartek, 28 maja 2015, 16:19

Dzieki bardzo. juz dzwonie:)
Mariusz Bedon23

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#8 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 28 maja 2015, 17:37

Turbina w sorento raczje nie jest chłodzona wodą, więc nie wiem jaki wąż ci tam pękł.
Przegrzanie Diesla niestety zazwyczaj kończy się ściąganiem czapki. Planowanie, nowa uszczelka, nowy olej i dopiero można znowu zacząć jeździć.
Obrazek

Awatar użytkownika
bedon23
jestem
jestem
Posty: 20
Wiek: 44
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
Skąd jesteś: Ozorków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 250000
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#9 Postautor: bedon23 » czwartek, 28 maja 2015, 18:40

Uszczelka mysle ze na bank. Cisnienie sie wytworzylo w zbiorniczku wyrownawczym. Jak by kompresja szla w uklad chlodzenia
Mariusz Bedon23

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#10 Postautor: Madej » czwartek, 28 maja 2015, 20:02

Turbina jest chłodzona woda w sorento.Wiem, bo jak wymieniałem turbo, to właśnie idą do niej 2 przewody z woda :)
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

artek123
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2013, 22:21
Skąd jesteś: Radom
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2012
Kolor: czarny
Inny Samochód: NISSAN NOTE
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#11 Postautor: artek123 » czwartek, 28 maja 2015, 20:20

Miałem podobną sytuację, tylko ja po wymianie węża jeszcze z tydzień jeździłem, aż w trakcie wyprzedzania przycisnąłem mocniej pedał gazu
i było po uszczelce i głowicy która pękła. Tak jak koledzy piszą umawiaj się z Orłem na naprawę.

Awatar użytkownika
bedon23
jestem
jestem
Posty: 20
Wiek: 44
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:08
Skąd jesteś: Ozorków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 250000
Kontaktowanie:

Re: Przegrzany silnik - pekniety waz od chlodzenia turbo, uszczelka, kapitalka?

#12 Postautor: bedon23 » sobota, 30 maja 2015, 09:06

Autko już trafilo do Orła. Mam nadzieję że nic poważnego się nie podziało.
Mariusz Bedon23


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości