Padł silnik

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
gizmo
moja ranga
moja ranga
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
Skąd jesteś: WLKP
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: taki jakiś niebieski
Przebieg (km.): 130
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Padł silnik

#1 Postautor: gizmo » środa, 27 maja 2015, 18:37

Witajcie
Po raz drugi w przeciągu roku mój czołg mnie zawiódł i to kosztownie. :angry2:
Zeszłego lata podczas wymiany uszczelki pod klawiaturą okazało się że mam pęknięte dwie dźwignie zaworowe, skończyło się na kapitalnym remoncie głowicy gdyż okazało się że trzonki większości zaworów są strasznie wytarte (wklęsłe) jakby bez oleju pracował. Dzięki pomocy Orła i Antykona z forum :love: :love: :love: wyremontowałem głowicę. Koszt wiadomo kolosalny.

Teraz jadąc sobie powolutku przez las bez żadnego upalania, poczułem spadek mocy a na wolnych obrotach silnik pracował nierównomiernie auto wręcz się całe trzęsło. Blady strach na mnie padł ale chwila zastanowienia i myśl: "przed wyjazdem tankowałem na intermarszu to pewnie kiepskie paliwo" jadąc delikatnie do 1,5k obrotów dojechałem do domu po drodze auto prawie się zatrzymało takie było słabe. Mając ok 1km do domu w czołg jakby drugie życie wstąpiło nagłe ozdrowienie.
Super "to pewnie to paliwo". postawiłem auto pod domem. Mając na uwadze że następnego dnia żona ma autem jeździć po ok godzince pojechałem sprawdzić czy aby wszystko w porządku. Auto jechało normalnie (takie miałem wrażenie). Skoro jedzie normalnie to w końcu zacząłem mu przyciskać. Wyprzedzam auto mam na liczniku 120km/h a tu się olej zaświecił. :angry2: Od razu zjazd na pobocze. Holowanie do warsztatu. Po wyjęciu silnika i jego rozebraniu okazało się że na ostatnim zaworze, ostatniego cylindra połamana jest jedna dźwignia zaworowa, zniszczony popychacz, zerwane zabezpieczenie zaworu (zawór na szczęście nie wpadł do cylindra bo ma sklepany trzonek. jest to ten sam zawór który rok temu miał połamaną dźwignię. Dodatkowo pompa olejowa jest zablokowana a jej łańcuch zerwany.Panewek na wale jeszcze nie widziałem ale wałki rozrządu wyglądają dobrze.

Macie może jakiś pomysł czy to zbieżność że ten sam zawór ma znów problemy. Czemu stanęła pompa oleju?

I czy może ma ktoś części na zbyciu. :help:

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#2 Postautor: miro » środa, 27 maja 2015, 19:34

Masz chłopie pecha. :palm:

Może już za pierwszym razem z pompą olejową było coś nie tak, tylko mechanik nie zauważył ?
A teraz jej zła praca znowu dała o sobie znać. :hmm:

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#3 Postautor: andykon » środa, 27 maja 2015, 20:24

Cześć Gizmo.
Telefon do dobrego jak nie najlepszego mechanika znasz i wiesz, że to Orzeł.
U mnie po remoncie wykonanym przez wspomnianego :happy2: mechanika jak narazie wszystko jest OK i spadło spalanie.
Ja też do niego mialem bardzo daleko ale nie żałuję choć skubaniec :angry2: zamiast prawić mi auto to wybrał się sobie na wczasy :angry2: , a mi gul latał bo auto potrzebne a on sobie się wczasuje - uhm.
Szykuje się Ci poważniejsza naprawa więc szukaj pomocy u Orła choć na telefon to tylko wróżenie.
Powodzenia.

gizmo
moja ranga
moja ranga
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
Skąd jesteś: WLKP
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: taki jakiś niebieski
Przebieg (km.): 130
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#4 Postautor: gizmo » środa, 27 maja 2015, 22:24

Numer mam do Orła, lecz auto już jest rozgrzebane. :angry2: Pozostało ci coś jeszcze z tej głowicy ??

Awatar użytkownika
sebastian.h
moje konto
moje konto
Posty: 170
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 8 lutego 2014, 23:28
Skąd jesteś: Darłowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarna perła
Przebieg (km.): 175500
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#5 Postautor: sebastian.h » środa, 27 maja 2015, 22:30

Nie jestem fachowcem, ale wydaje mi się, że to nie przypadek, że usterka wystąpiła w tym samym miejscu. Mam nadzieję, że szybko to wyjaśnisz i podzielisz się z nami co to było. I oczywiście nie uważam tego za pecha, po prostu stało się i tyle. Szczęście w nieszczęściu, że blisko w domu a nie np w trasie 300 km dalej

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#6 Postautor: andykon » czwartek, 28 maja 2015, 08:15

Jak pisze sebastian.h miałeś szczęście, że stało Ci sie to koło domu. Mój przypadek miał miejsce jak pisze sebastian 300 od domu jadąc na ważną uroczystość rodzinną 150 km przed celem na 3godz. przed imprezą (kabina 1+3 pasażerów ,bagażnik zawalony tobołkami - stres nie do opisania)
gizmo - poprzednio otrzymałęś całą zawartość mienia ruchomego głowicy no chyba że zostały wałki rozrządu, jeśli potrzebujesz to dzwoń nr tel znajdziesz w KSA.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#7 Postautor: Admin » czwartek, 28 maja 2015, 08:45

Widocznie za pierwszym razem została usunięta awaria a nie przyczyna .
Mieliśmy na forum sporo takich przypadków , że po naprawie znowu następowała taka sama awaria.
Najwięcej, jak po wymianie turbiny nie wymieniono oleju i opiłki wkrótce zniszczyły nową turbinę .
Tak samo z silnikami .
Skoro za pierwszym razem były uszkodzone zawory to znaczy , że pompa była wadliwa , nie została wymieniona i to spowodowało drugą awarię.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

gizmo
moja ranga
moja ranga
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
Skąd jesteś: WLKP
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: taki jakiś niebieski
Przebieg (km.): 130
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#8 Postautor: gizmo » czwartek, 28 maja 2015, 20:27

Admin pisze:Skoro za pierwszym razem były uszkodzone zawory to znaczy , że pompa była wadliwa , nie została wymieniona i to spowodowało drugą awarię.


Pompa prawdopodobnie została zablokowana kawałkiem połamanej dźwigni zaworowej. Jutro będę wiedział na 100%. Pompa jest rozbieralna czy będę musiał ją kroić szlifierką ??

Czy ktoś może przerabiał zagadnienie zużytej pompy oleju czy w czołgu takie rzeczy się zdarzają? Czy jest możliwość że mało wydajna pompa daje na tyle że panewki na wale są dobre, a zawory na ostatnim tłoku mają już za małe ciśnienie oleju ??

Andykon nie pamiętam masz też kadłub głowicy??

Awatar użytkownika
sextasy
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 445
Wiek: 55
Rejestracja: poniedziałek, 22 września 2014, 14:46
Skąd jesteś: Serock/Wyszków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Mitsubishi Montero
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#9 Postautor: sextasy » czwartek, 28 maja 2015, 20:42

Pompa jest rozbieralna, musisz odkręcić trzy albo cztery śruby, nie pamiętam w tej chwili.W każdym razie jest to prosta robota.
Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało


Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#10 Postautor: orzeł » czwartek, 28 maja 2015, 22:36

gizmo pisze:
Admin pisze:Skoro za pierwszym razem były uszkodzone zawory to znaczy , że pompa była wadliwa , nie została wymieniona i to spowodowało drugą awarię.


Pompa prawdopodobnie została zablokowana kawałkiem połamanej dźwigni zaworowej. Jutro będę wiedział na 100%. Pompa jest rozbieralna czy będę musiał ją kroić szlifierką ??

Czy ktoś może przerabiał zagadnienie zużytej pompy oleju czy w czołgu takie rzeczy się zdarzają? Czy jest możliwość że mało wydajna pompa daje na tyle że panewki na wale są dobre, a zawory na ostatnim tłoku mają już za małe ciśnienie oleju ??

Andykon nie pamiętam masz też kadłub głowicy??


Chyba jest u mnie
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

gizmo
moja ranga
moja ranga
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
Skąd jesteś: WLKP
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: taki jakiś niebieski
Przebieg (km.): 130
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#11 Postautor: gizmo » piątek, 29 maja 2015, 20:09

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#12 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 29 maja 2015, 20:20

Czy to ostatnie to wyrwane gniazdo zasilania góry ?
Obrazek

gizmo
moja ranga
moja ranga
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
Skąd jesteś: WLKP
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: taki jakiś niebieski
Przebieg (km.): 130
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#13 Postautor: gizmo » piątek, 29 maja 2015, 23:19

Murzyn1313 pisze:Czy to ostatnie to wyrwane gniazdo zasilania góry ?

Obrazek
To zaznaczone ??

Oglądałem dzisiaj silnik przy latarce i nie zauważyłem tego jutro to oglądnę.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#14 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 29 maja 2015, 23:21

tak, to zaznaczone- co to jest?
Obrazek

gizmo
moja ranga
moja ranga
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
Skąd jesteś: WLKP
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: taki jakiś niebieski
Przebieg (km.): 130
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: Padł silnik

#15 Postautor: gizmo » piątek, 29 maja 2015, 23:27

Nie wiem ty mi to pokazałeś jutro oglądnę! teraz szukam po internecie fotek bloku ale na razie lipa nic dokładnego nie widzę :(
Ale na fotce kształt jest bardzo regularny, okrągły.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości