Padł silnik
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
- Skąd jesteś: WLKP
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: taki jakiś niebieski
- Przebieg (km.): 130
- Inny Samochód: Mondeo
- Kontaktowanie:
Padł silnik
Witajcie
Po raz drugi w przeciągu roku mój czołg mnie zawiódł i to kosztownie.
Zeszłego lata podczas wymiany uszczelki pod klawiaturą okazało się że mam pęknięte dwie dźwignie zaworowe, skończyło się na kapitalnym remoncie głowicy gdyż okazało się że trzonki większości zaworów są strasznie wytarte (wklęsłe) jakby bez oleju pracował. Dzięki pomocy Orła i Antykona z forum wyremontowałem głowicę. Koszt wiadomo kolosalny.
Teraz jadąc sobie powolutku przez las bez żadnego upalania, poczułem spadek mocy a na wolnych obrotach silnik pracował nierównomiernie auto wręcz się całe trzęsło. Blady strach na mnie padł ale chwila zastanowienia i myśl: "przed wyjazdem tankowałem na intermarszu to pewnie kiepskie paliwo" jadąc delikatnie do 1,5k obrotów dojechałem do domu po drodze auto prawie się zatrzymało takie było słabe. Mając ok 1km do domu w czołg jakby drugie życie wstąpiło nagłe ozdrowienie.
Super "to pewnie to paliwo". postawiłem auto pod domem. Mając na uwadze że następnego dnia żona ma autem jeździć po ok godzince pojechałem sprawdzić czy aby wszystko w porządku. Auto jechało normalnie (takie miałem wrażenie). Skoro jedzie normalnie to w końcu zacząłem mu przyciskać. Wyprzedzam auto mam na liczniku 120km/h a tu się olej zaświecił. Od razu zjazd na pobocze. Holowanie do warsztatu. Po wyjęciu silnika i jego rozebraniu okazało się że na ostatnim zaworze, ostatniego cylindra połamana jest jedna dźwignia zaworowa, zniszczony popychacz, zerwane zabezpieczenie zaworu (zawór na szczęście nie wpadł do cylindra bo ma sklepany trzonek. jest to ten sam zawór który rok temu miał połamaną dźwignię. Dodatkowo pompa olejowa jest zablokowana a jej łańcuch zerwany.Panewek na wale jeszcze nie widziałem ale wałki rozrządu wyglądają dobrze.
Macie może jakiś pomysł czy to zbieżność że ten sam zawór ma znów problemy. Czemu stanęła pompa oleju?
I czy może ma ktoś części na zbyciu.
Po raz drugi w przeciągu roku mój czołg mnie zawiódł i to kosztownie.
Zeszłego lata podczas wymiany uszczelki pod klawiaturą okazało się że mam pęknięte dwie dźwignie zaworowe, skończyło się na kapitalnym remoncie głowicy gdyż okazało się że trzonki większości zaworów są strasznie wytarte (wklęsłe) jakby bez oleju pracował. Dzięki pomocy Orła i Antykona z forum wyremontowałem głowicę. Koszt wiadomo kolosalny.
Teraz jadąc sobie powolutku przez las bez żadnego upalania, poczułem spadek mocy a na wolnych obrotach silnik pracował nierównomiernie auto wręcz się całe trzęsło. Blady strach na mnie padł ale chwila zastanowienia i myśl: "przed wyjazdem tankowałem na intermarszu to pewnie kiepskie paliwo" jadąc delikatnie do 1,5k obrotów dojechałem do domu po drodze auto prawie się zatrzymało takie było słabe. Mając ok 1km do domu w czołg jakby drugie życie wstąpiło nagłe ozdrowienie.
Super "to pewnie to paliwo". postawiłem auto pod domem. Mając na uwadze że następnego dnia żona ma autem jeździć po ok godzince pojechałem sprawdzić czy aby wszystko w porządku. Auto jechało normalnie (takie miałem wrażenie). Skoro jedzie normalnie to w końcu zacząłem mu przyciskać. Wyprzedzam auto mam na liczniku 120km/h a tu się olej zaświecił. Od razu zjazd na pobocze. Holowanie do warsztatu. Po wyjęciu silnika i jego rozebraniu okazało się że na ostatnim zaworze, ostatniego cylindra połamana jest jedna dźwignia zaworowa, zniszczony popychacz, zerwane zabezpieczenie zaworu (zawór na szczęście nie wpadł do cylindra bo ma sklepany trzonek. jest to ten sam zawór który rok temu miał połamaną dźwignię. Dodatkowo pompa olejowa jest zablokowana a jej łańcuch zerwany.Panewek na wale jeszcze nie widziałem ale wałki rozrządu wyglądają dobrze.
Macie może jakiś pomysł czy to zbieżność że ten sam zawór ma znów problemy. Czemu stanęła pompa oleju?
I czy może ma ktoś części na zbyciu.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Masz chłopie pecha.
Może już za pierwszym razem z pompą olejową było coś nie tak, tylko mechanik nie zauważył ?
A teraz jej zła praca znowu dała o sobie znać.
Może już za pierwszym razem z pompą olejową było coś nie tak, tylko mechanik nie zauważył ?
A teraz jej zła praca znowu dała o sobie znać.
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Cześć Gizmo.
Telefon do dobrego jak nie najlepszego mechanika znasz i wiesz, że to Orzeł.
U mnie po remoncie wykonanym przez wspomnianego mechanika jak narazie wszystko jest OK i spadło spalanie.
Ja też do niego mialem bardzo daleko ale nie żałuję choć skubaniec zamiast prawić mi auto to wybrał się sobie na wczasy , a mi gul latał bo auto potrzebne a on sobie się wczasuje - uhm.
Szykuje się Ci poważniejsza naprawa więc szukaj pomocy u Orła choć na telefon to tylko wróżenie.
Powodzenia.
Telefon do dobrego jak nie najlepszego mechanika znasz i wiesz, że to Orzeł.
U mnie po remoncie wykonanym przez wspomnianego mechanika jak narazie wszystko jest OK i spadło spalanie.
Ja też do niego mialem bardzo daleko ale nie żałuję choć skubaniec zamiast prawić mi auto to wybrał się sobie na wczasy , a mi gul latał bo auto potrzebne a on sobie się wczasuje - uhm.
Szykuje się Ci poważniejsza naprawa więc szukaj pomocy u Orła choć na telefon to tylko wróżenie.
Powodzenia.
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
- Skąd jesteś: WLKP
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: taki jakiś niebieski
- Przebieg (km.): 130
- Inny Samochód: Mondeo
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Numer mam do Orła, lecz auto już jest rozgrzebane. Pozostało ci coś jeszcze z tej głowicy ??
- sebastian.h
- moje konto
- Posty: 170
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 8 lutego 2014, 23:28
- Skąd jesteś: Darłowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarna perła
- Przebieg (km.): 175500
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Nie jestem fachowcem, ale wydaje mi się, że to nie przypadek, że usterka wystąpiła w tym samym miejscu. Mam nadzieję, że szybko to wyjaśnisz i podzielisz się z nami co to było. I oczywiście nie uważam tego za pecha, po prostu stało się i tyle. Szczęście w nieszczęściu, że blisko w domu a nie np w trasie 300 km dalej
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Jak pisze sebastian.h miałeś szczęście, że stało Ci sie to koło domu. Mój przypadek miał miejsce jak pisze sebastian 300 od domu jadąc na ważną uroczystość rodzinną 150 km przed celem na 3godz. przed imprezą (kabina 1+3 pasażerów ,bagażnik zawalony tobołkami - stres nie do opisania)
gizmo - poprzednio otrzymałęś całą zawartość mienia ruchomego głowicy no chyba że zostały wałki rozrządu, jeśli potrzebujesz to dzwoń nr tel znajdziesz w KSA.
Powodzenia.
gizmo - poprzednio otrzymałęś całą zawartość mienia ruchomego głowicy no chyba że zostały wałki rozrządu, jeśli potrzebujesz to dzwoń nr tel znajdziesz w KSA.
Powodzenia.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Widocznie za pierwszym razem została usunięta awaria a nie przyczyna .
Mieliśmy na forum sporo takich przypadków , że po naprawie znowu następowała taka sama awaria.
Najwięcej, jak po wymianie turbiny nie wymieniono oleju i opiłki wkrótce zniszczyły nową turbinę .
Tak samo z silnikami .
Skoro za pierwszym razem były uszkodzone zawory to znaczy , że pompa była wadliwa , nie została wymieniona i to spowodowało drugą awarię.
Mieliśmy na forum sporo takich przypadków , że po naprawie znowu następowała taka sama awaria.
Najwięcej, jak po wymianie turbiny nie wymieniono oleju i opiłki wkrótce zniszczyły nową turbinę .
Tak samo z silnikami .
Skoro za pierwszym razem były uszkodzone zawory to znaczy , że pompa była wadliwa , nie została wymieniona i to spowodowało drugą awarię.
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
- Skąd jesteś: WLKP
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: taki jakiś niebieski
- Przebieg (km.): 130
- Inny Samochód: Mondeo
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Admin pisze:Skoro za pierwszym razem były uszkodzone zawory to znaczy , że pompa była wadliwa , nie została wymieniona i to spowodowało drugą awarię.
Pompa prawdopodobnie została zablokowana kawałkiem połamanej dźwigni zaworowej. Jutro będę wiedział na 100%. Pompa jest rozbieralna czy będę musiał ją kroić szlifierką ??
Czy ktoś może przerabiał zagadnienie zużytej pompy oleju czy w czołgu takie rzeczy się zdarzają? Czy jest możliwość że mało wydajna pompa daje na tyle że panewki na wale są dobre, a zawory na ostatnim tłoku mają już za małe ciśnienie oleju ??
Andykon nie pamiętam masz też kadłub głowicy??
- sextasy
- teraz jestem
- Posty: 445
- Wiek: 55
- Rejestracja: poniedziałek, 22 września 2014, 14:46
- Skąd jesteś: Serock/Wyszków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: Mitsubishi Montero
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Pompa jest rozbieralna, musisz odkręcić trzy albo cztery śruby, nie pamiętam w tej chwili.W każdym razie jest to prosta robota.
Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało
Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T
Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
gizmo pisze:Admin pisze:Skoro za pierwszym razem były uszkodzone zawory to znaczy , że pompa była wadliwa , nie została wymieniona i to spowodowało drugą awarię.
Pompa prawdopodobnie została zablokowana kawałkiem połamanej dźwigni zaworowej. Jutro będę wiedział na 100%. Pompa jest rozbieralna czy będę musiał ją kroić szlifierką ??
Czy ktoś może przerabiał zagadnienie zużytej pompy oleju czy w czołgu takie rzeczy się zdarzają? Czy jest możliwość że mało wydajna pompa daje na tyle że panewki na wale są dobre, a zawory na ostatnim tłoku mają już za małe ciśnienie oleju ??
Andykon nie pamiętam masz też kadłub głowicy??
Chyba jest u mnie
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
- Skąd jesteś: WLKP
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: taki jakiś niebieski
- Przebieg (km.): 130
- Inny Samochód: Mondeo
- Kontaktowanie:
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
- Skąd jesteś: WLKP
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: taki jakiś niebieski
- Przebieg (km.): 130
- Inny Samochód: Mondeo
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Murzyn1313 pisze:Czy to ostatnie to wyrwane gniazdo zasilania góry ?
To zaznaczone ??
Oglądałem dzisiaj silnik przy latarce i nie zauważyłem tego jutro to oglądnę.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 85
- Rejestracja: czwartek, 12 maja 2011, 18:35
- Skąd jesteś: WLKP
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: taki jakiś niebieski
- Przebieg (km.): 130
- Inny Samochód: Mondeo
- Kontaktowanie:
Re: Padł silnik
Nie wiem ty mi to pokazałeś jutro oglądnę! teraz szukam po internecie fotek bloku ale na razie lipa nic dokładnego nie widzę
Ale na fotce kształt jest bardzo regularny, okrągły.
Ale na fotce kształt jest bardzo regularny, okrągły.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości