Wymiana uszczelki pod głowicą
Moderator: Moderator
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Wymiana uszczelki pod głowicą
Witam, jako że zdiagnozowałem po ciężkich walkach padniętą uszczelkę pod głowicą.
Mam pytanie odnośnie części.
1. Są 3 rodzaje uszczelek do czołga, którą wybrać ?
Z tego co zauważyłem, uszczelka do czołga z 2002 roku jest chyba inna niż do późniejszych modeli.
2. Czy wymienialiście także śruby głowicy? Bo koszt ich jest całkiem niezły.
3. Nie mogę znaleźć momentów dokręcania. Bo zastanawiam się sam nad taką operacją.
Mechaniorzy w mojej miejscowości robili oczy, jak otwierałem maskę, więc zakładam, że takich silników nie robili. A w sumie co ma ktoś obcy uczyć się wymiany, lepiej żebym zrobił to sam.
Tak było z automatyczną skrzynią w moim drugim aucie. Zapłaciłem kupę pieniędzy, a skrzynia była źle złożona. Zrobiłem ją sam i 3 lata - odpukać - działa bez zarzutów.
Czy ktoś na forum już sam wymieniał uszczelkę?
Może jakieś rady, spostrzeżenia, na co zwracać uwagę przy demontażu i późniejszym montażu?
Dzięki za wszelkie porady i wskazówki.
Tylko nie piszcie jedź do mechanika. Bo tu nie chodzi o kasę, a o dobrze zrobioną robotę.
No, chyba że ktoś poleci dobry warsztat z okolic Mrągowa.
Mam pytanie odnośnie części.
1. Są 3 rodzaje uszczelek do czołga, którą wybrać ?
Z tego co zauważyłem, uszczelka do czołga z 2002 roku jest chyba inna niż do późniejszych modeli.
2. Czy wymienialiście także śruby głowicy? Bo koszt ich jest całkiem niezły.
3. Nie mogę znaleźć momentów dokręcania. Bo zastanawiam się sam nad taką operacją.
Mechaniorzy w mojej miejscowości robili oczy, jak otwierałem maskę, więc zakładam, że takich silników nie robili. A w sumie co ma ktoś obcy uczyć się wymiany, lepiej żebym zrobił to sam.
Tak było z automatyczną skrzynią w moim drugim aucie. Zapłaciłem kupę pieniędzy, a skrzynia była źle złożona. Zrobiłem ją sam i 3 lata - odpukać - działa bez zarzutów.
Czy ktoś na forum już sam wymieniał uszczelkę?
Może jakieś rady, spostrzeżenia, na co zwracać uwagę przy demontażu i późniejszym montażu?
Dzięki za wszelkie porady i wskazówki.
Tylko nie piszcie jedź do mechanika. Bo tu nie chodzi o kasę, a o dobrze zrobioną robotę.
No, chyba że ktoś poleci dobry warsztat z okolic Mrągowa.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Jeżeli Węgorzewo to okolica Mrągowa, to ja znam dobry warsztat, który już naprawił kilka Sorento, w tym moje i mogę go polecić z czystym sumieniem.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Nry uszczelek do Twojego VINu to: K0AH110270 - T=1.0, K0AH410270 - T=0.95, K0AH510270 - T=1.05.
Kolejność dokręcania śrub głowicy masz na rysunku. Moment dokręcania to 49 Nm + 120* + 90*.
Kolejność dokręcania śrub głowicy masz na rysunku. Moment dokręcania to 49 Nm + 120* + 90*.
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
No właśnie są trzy grubości uszczelek ,więc którą wybrać ?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Tutaj masz opisany dobór uszczelki
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- stella997
- wiem wszystko
- Posty: 1523
- Wiek: 54
- Rejestracja: niedziela, 18 września 2011, 20:28
- Skąd jesteś: Błonie koło Wawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 160000
- Inny Samochód: 307, Vitara,Sportage
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
I wykrakałem, że to uszczelka pod głowicą
Prezes-Dyktator KSA, SDA,MODY tel alarmowy +48501143779
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Po takim przebiegu , sprawdziłbym szczelność głowicy , wymienił uszczelniacze, oraz planowanie. A sam jestem ciekawy czy powinny być nowe śruby?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Marek20045 Poczytaj tutaj :http://www.elring.pl/fileadmin/Dateiablage_DE/2Service/Broschueren_Flyer/PDFs/ZKS_Broschuere/Elring_ZKS_Praxis_web_pl.pdf
Odpowiedz sobie sam . I jaką masz pewność ,że przed Tobą ktoś już raz nie użył starych śrub.
Odpowiedz sobie sam . I jaką masz pewność ,że przed Tobą ktoś już raz nie użył starych śrub.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Zobacz mój temat o głowicy tu na forum.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
krzysiek ardie pisze:Tutaj masz opisany dobór uszczelki
Dzięki za schemacik , jak go rozgryzę przy bezalkoholowym to na pewno się przyda ;)
A jakieś porady, wskazówki na co zwracać szczególną uwagę przy demontażu, i montażu głowicy?
Na razie zbieram informacje , bo z braku czasu jeszcze nie zepsułem nic
A co do wymiany śrub, no właśnie co zaleca producent ? Czytałem na niektórych zagranicznych forach,
że śruby podczas demontażu należy tak oznakować , żeby wróciły potem na swoje miejsce.Nikt nie pisał o wymianie ich.
Ale to nie było forum Sorento.
moka pisze:Zobacz mój temat o głowicy tu na forum.
Czytałem , czytałem
hunter pisze:Marek20045 Poczytaj tutaj :http://www.elring.pl/fileadmin/Dateiablage_DE/2Service/Broschueren_Flyer/PDFs/ZKS_Broschuere/Elring_ZKS_Praxis_web_pl.pdf
Odpowiedz sobie sam . I jaką masz pewność ,że przed Tobą ktoś już raz nie użył starych śrub.
Masz racje , może i nie ma co używać półśrodków, ciekawe czy ta firma robi śruby do naszych aut.?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
....wcześniej Tobie pisałem, że problem z płynem chłodniczym, to wina uszczelki pod głowicą - ja tak miałem.
Co do śrub, wymieniałem na nowo kupione, poinformowano mnie w Serwisie KiA, że powinno się wymienić śruby,ze względu na wcześniejsze naprężenia.
Co do śrub, wymieniałem na nowo kupione, poinformowano mnie w Serwisie KiA, że powinno się wymienić śruby,ze względu na wcześniejsze naprężenia.
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
krzysiek ardie pisze:Tutaj masz opisany dobór uszczelki
Wszystko super, ale o co kaman tutaj? Czym się to mierzy ? U was mechanicy też tak mierzyli grubość uszczelki ?
Jestem na etapie zamawiania , i nie mam pojęcia , którą wybrać.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Nie wiem czym się kolego zajmujesz,ale jeśli mechanik wymienia uszczelkę,to jego problem.Jeśli sam to Robisz,to należy czujnikiem zegarowym zmierzyć wysokość tłoka względem powierzchni bloku i na podstawie pomiarów obliczyć grubość w/w uszczelki.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Przecież wyraźnie opisałem jak się dobiera uszczelkę do głowicy, tutaj masz opisane jeszcze raz krok po kroku, linijką tego raczej nie wykonasz musisz mieć odpowiedni sprzęt. http://motofocus.pl/technika/7593/prawi ... ach-diesla lub tu http://www.autoszlify.pl/porady/10-grub ... t&type=raw
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości