Wymiana uszczelki pod głowicą

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Wymiana uszczelki pod głowicą

#1 Postautor: decki » niedziela, 17 maja 2015, 08:42

Witam, jako że zdiagnozowałem po ciężkich walkach padniętą uszczelkę pod głowicą.
Mam pytanie odnośnie części.
1. Są 3 rodzaje uszczelek do czołga, którą wybrać ?
Z tego co zauważyłem, uszczelka do czołga z 2002 roku jest chyba inna niż do późniejszych modeli.

2. Czy wymienialiście także śruby głowicy? Bo koszt ich jest całkiem niezły.

3. Nie mogę znaleźć momentów dokręcania. Bo zastanawiam się sam nad taką operacją.

Mechaniorzy w mojej miejscowości robili oczy, jak otwierałem maskę, więc zakładam, że takich silników nie robili. A w sumie co ma ktoś obcy uczyć się wymiany, lepiej żebym zrobił to sam.
Tak było z automatyczną skrzynią w moim drugim aucie. Zapłaciłem kupę pieniędzy, a skrzynia była źle złożona. Zrobiłem ją sam i 3 lata - odpukać - działa bez zarzutów.

Czy ktoś na forum już sam wymieniał uszczelkę?
Może jakieś rady, spostrzeżenia, na co zwracać uwagę przy demontażu i późniejszym montażu?
Dzięki za wszelkie porady i wskazówki.

Tylko nie piszcie jedź do mechanika. Bo tu nie chodzi o kasę, a o dobrze zrobioną robotę.
No, chyba że ktoś poleci dobry warsztat z okolic Mrągowa.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#2 Postautor: tommy » niedziela, 17 maja 2015, 09:58

Jeżeli Węgorzewo to okolica Mrągowa, to ja znam dobry warsztat, który już naprawił kilka Sorento, w tym moje i mogę go polecić z czystym sumieniem.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#3 Postautor: vokal » niedziela, 17 maja 2015, 12:25

Nry uszczelek do Twojego VINu to: K0AH110270 - T=1.0, K0AH410270 - T=0.95, K0AH510270 - T=1.05.

Kolejność dokręcania śrub głowicy masz na rysunku. Moment dokręcania to 49 Nm + 120* + 90*.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#4 Postautor: decki » niedziela, 17 maja 2015, 15:21

No właśnie są trzy grubości uszczelek ,więc którą wybrać ?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#5 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 17 maja 2015, 15:56

Tutaj masz opisany dobór uszczelki
Załączniki
Serwis3.jpg
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
stella997
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1523
Wiek: 54
Rejestracja: niedziela, 18 września 2011, 20:28
Skąd jesteś: Błonie koło Wawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: 307, Vitara,Sportage
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#6 Postautor: stella997 » niedziela, 17 maja 2015, 21:37

I wykrakałem, że to uszczelka pod głowicą :hmm:
Prezes-Dyktator KSA, SDA,MODY tel alarmowy +48501143779

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#7 Postautor: Marek » niedziela, 17 maja 2015, 23:10

Po takim przebiegu , sprawdziłbym szczelność głowicy , wymienił uszczelniacze, oraz planowanie. A sam jestem ciekawy czy powinny być nowe śruby?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#8 Postautor: hunter » niedziela, 17 maja 2015, 23:41

Marek20045 Poczytaj tutaj :http://www.elring.pl/fileadmin/Dateiablage_DE/2Service/Broschueren_Flyer/PDFs/ZKS_Broschuere/Elring_ZKS_Praxis_web_pl.pdf

Odpowiedz sobie sam . I jaką masz pewność ,że przed Tobą ktoś już raz nie użył starych śrub. :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#9 Postautor: Marek » niedziela, 17 maja 2015, 23:52

Żadnej. Masz rację , ale chodziło mi oto co zaleca producent.

moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#10 Postautor: moka » poniedziałek, 18 maja 2015, 22:39

Zobacz mój temat o głowicy tu na forum.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#11 Postautor: decki » środa, 20 maja 2015, 04:38

krzysiek ardie pisze:Tutaj masz opisany dobór uszczelki

Dzięki za schemacik , jak go rozgryzę przy bezalkoholowym to na pewno się przyda ;)
A jakieś porady, wskazówki na co zwracać szczególną uwagę przy demontażu, i montażu głowicy?
Na razie zbieram informacje , bo z braku czasu jeszcze nie zepsułem nic :roftl:
A co do wymiany śrub, no właśnie co zaleca producent ? Czytałem na niektórych zagranicznych forach,
że śruby podczas demontażu należy tak oznakować , żeby wróciły potem na swoje miejsce.Nikt nie pisał o wymianie ich.
Ale to nie było forum Sorento.
moka pisze:Zobacz mój temat o głowicy tu na forum.

Czytałem , czytałem :beer:
hunter pisze:Marek20045 Poczytaj tutaj :http://www.elring.pl/fileadmin/Dateiablage_DE/2Service/Broschueren_Flyer/PDFs/ZKS_Broschuere/Elring_ZKS_Praxis_web_pl.pdf
Odpowiedz sobie sam . I jaką masz pewność ,że przed Tobą ktoś już raz nie użył starych śrub. :hmm:

Masz racje , może i nie ma co używać półśrodków, ciekawe czy ta firma robi śruby do naszych aut.?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
Witka1
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 75
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 312100
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#12 Postautor: Witka1 » środa, 20 maja 2015, 07:32

....wcześniej Tobie pisałem, że problem z płynem chłodniczym, to wina uszczelki pod głowicą - ja tak miałem.
Co do śrub, wymieniałem na nowo kupione, poinformowano mnie w Serwisie KiA, że powinno się wymienić śruby,ze względu na wcześniejsze naprężenia.

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#13 Postautor: decki » sobota, 30 maja 2015, 16:59

krzysiek ardie pisze:Tutaj masz opisany dobór uszczelki



Wszystko super, ale o co kaman tutaj? Czym się to mierzy ? U was mechanicy też tak mierzyli grubość uszczelki ?
Jestem na etapie zamawiania , i nie mam pojęcia , którą wybrać.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#14 Postautor: orzeł » sobota, 30 maja 2015, 17:31

Nie wiem czym się kolego zajmujesz,ale jeśli mechanik wymienia uszczelkę,to jego problem.Jeśli sam to Robisz,to należy czujnikiem zegarowym zmierzyć wysokość tłoka względem powierzchni bloku i na podstawie pomiarów obliczyć grubość w/w uszczelki.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#15 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 30 maja 2015, 18:10

Przecież wyraźnie opisałem jak się dobiera uszczelkę do głowicy, tutaj masz opisane jeszcze raz krok po kroku, linijką tego raczej nie wykonasz :hmm: musisz mieć odpowiedni sprzęt. http://motofocus.pl/technika/7593/prawi ... ach-diesla lub tu http://www.autoszlify.pl/porady/10-grub ... t&type=raw
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości