Wymiana uszczelki pod głowicą

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#16 Postautor: decki » sobota, 30 maja 2015, 19:07

Okej :) dzięki:)
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#17 Postautor: decki » niedziela, 15 maja 2016, 10:11

Dzisiaj zdjęłem głowicę, i mam zamiar wymienić uszczelkę, zastanawia mnie grubość. Nie mam czujnika zegarowego , ale stara uszczelka ma dwa wycięcia, jaka to może być grubość ?

Wydaje mi się że 1mm. Stara uszczelka jest firmy Corteco. Więc zakładam że chyba nie jest oryginalna.
Pomoże ktoś ?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#18 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 15 maja 2016, 12:20

Pisałem kiedyś o doborze uszczelki z obrazkami musisz poszukać :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#19 Postautor: decki » niedziela, 15 maja 2016, 15:41

Pisałeś tylko obrazki zniknęły.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#20 Postautor: decki » wtorek, 17 maja 2016, 09:22

Taka ciekawostka, zastanawia mnie dlaczego niektóre kanały wodne na bloku silnika , które normalnie pokrywają się z kanałami w głowicy, zasłania uszczelka, czyli nie ma przejścia płynu między blokiem a głowicą. Dodam że tak jest na starej uszczelce jak i na nowej oryginalnej.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
spth
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 68
Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
Skąd jesteś: Jelenia Góra
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2016
Inny Samochód: Sportage
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#21 Postautor: spth » środa, 18 maja 2016, 21:56

Witam !
Uszczelka zasłania kanały bo kanały w bloku i głowicy jest łatwiej wykonać gdy są przelotowe. Uszczelkę załóż taką jaką zdjąłeś. Mogą być wycięcia, dziurki, ząbki lub tylko numer. Śruby, niektórzy podają długość nowej i max. długość starej. Można obejrzeć gwint czy nie jest przeciągnięty. Stare, oryginalne są czasami lepsze od firmy "no name". Koniecznie wydmuchaj otwory śrub w bloku, jak zostawisz np. olej, może ci rozsadzić blok. Jeżeli auto będzie stało kilka dni bez głowicy dla świętego spokoju wlej na tłok z 50 ml nafty lub oleju napędowego. Przy montażu pozbądź się tego co wlałeś. Masz zdjętą głowice - rozepnij zawory i fizycznie je obejrzyj - trudno to zrobić na zamontowanej :)) Sprawdź czy głowica od przegrzania nie zwichrowała się. Niestety trzeba będzie ją wtedy szlifnąć. Ogólnie umyj, wyczyść, itp. kanały w głowicy ssące i wydechowe. Śruby głowicy dokręcaj mokre, żeby miały poślizg i uważaj czy któraś się nie ciągnie - czyli zaczyna lekko iść. Wtedy ja wykręć i daj drugą.
pzdr

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#22 Postautor: decki » czwartek, 19 maja 2016, 21:12

Dzięki kolego, tylko mam jeszcze jedno pytanie. Głowica już była robiona wcześniej (chyba przez poprzedniego właściciela). A Więc była już planowana.
I teraz pytanie: Uszczelka ,którą ściągnąłęm miała 0.9 , głowicę dałem do planowania, i zdjęli z niej jeszcze 0,2. Szlifierz (jeden z najlepszych w okolicy dziadek z 30 paroletnim doświadczeniem) poradził ,abym dał w tym przypadku uszczelkę 1, bo owszem uszczelkę dobiera się mierząc wystające tłoki ale to się tyczy bardziej tego gdy głowica jest nowa albo jest pierwszy raz planowana.
I teraz mam ćwieka zabitego czy dać 0,9 czy 1. ?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
spth
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 68
Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
Skąd jesteś: Jelenia Góra
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2016
Inny Samochód: Sportage
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#23 Postautor: spth » czwartek, 19 maja 2016, 22:23

Witam !
Słuchaj..... dziadka. Szlifując głowicę zbliżasz zawory do tłoka. Drugie zmieniasz objętość komory spalania. Pomimo, że komora jest w tłoku, zawory są schowane w gniazdach głowicy.
pzdr

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#24 Postautor: Peter » czwartek, 19 maja 2016, 23:54

A nie ma czasem gdzieś informacji o uszczelce nad wymiarowej? Niektóre koncerny zaznaczają to w katalogach, więc może warto pójść tym tropem. Z tego co mi wiadomo jest to dość istotna rzecz, chodzi o stopień sprężania w komorze spalania.

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#25 Postautor: tomasB » piątek, 20 maja 2016, 03:53

Ja z tego co wiem Miałem najgrubszą uszczelkę, głowica poszła do roboty. Lizneli głowicę i tłoki :idn:. Honowanie cylindrów i silnik śmiga jak nówka :rolley:

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#26 Postautor: decki » piątek, 20 maja 2016, 22:50

A z jakim momentem dokręcić uchwyty mocujące wałki rozrządu do głowicy ?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#27 Postautor: hunter » piątek, 20 maja 2016, 23:40

Tutaj:
Załączniki
dokręcanie rozrzad.jpg
dokręcanie rozrzad.jpg (34.91 KiB) Przejrzano 1858 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#28 Postautor: decki » sobota, 21 maja 2016, 06:59

Dzięki wszystkim za pomoc :) Jak zwykle można na was liczyć .
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

#29 Postautor: decki » wtorek, 7 czerwca 2016, 18:30

A więc założyłem uszczelkę 1. Wszystko jest już okej. Silnik pali na strzała,nic nie kopci . Czas zrobić porządek ze zbiornikiem paliwa.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości