Wymiana uszczelki pod głowicą
Moderator: Moderator
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Dzisiaj zdjęłem głowicę, i mam zamiar wymienić uszczelkę, zastanawia mnie grubość. Nie mam czujnika zegarowego , ale stara uszczelka ma dwa wycięcia, jaka to może być grubość ?
Wydaje mi się że 1mm. Stara uszczelka jest firmy Corteco. Więc zakładam że chyba nie jest oryginalna.
Pomoże ktoś ?
Wydaje mi się że 1mm. Stara uszczelka jest firmy Corteco. Więc zakładam że chyba nie jest oryginalna.
Pomoże ktoś ?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Pisałem kiedyś o doborze uszczelki z obrazkami musisz poszukać
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Pisałeś tylko obrazki zniknęły.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Taka ciekawostka, zastanawia mnie dlaczego niektóre kanały wodne na bloku silnika , które normalnie pokrywają się z kanałami w głowicy, zasłania uszczelka, czyli nie ma przejścia płynu między blokiem a głowicą. Dodam że tak jest na starej uszczelce jak i na nowej oryginalnej.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- spth
- awansowałem na
- Posty: 68
- Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
- Skąd jesteś: Jelenia Góra
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Sportage
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Witam !
Uszczelka zasłania kanały bo kanały w bloku i głowicy jest łatwiej wykonać gdy są przelotowe. Uszczelkę załóż taką jaką zdjąłeś. Mogą być wycięcia, dziurki, ząbki lub tylko numer. Śruby, niektórzy podają długość nowej i max. długość starej. Można obejrzeć gwint czy nie jest przeciągnięty. Stare, oryginalne są czasami lepsze od firmy "no name". Koniecznie wydmuchaj otwory śrub w bloku, jak zostawisz np. olej, może ci rozsadzić blok. Jeżeli auto będzie stało kilka dni bez głowicy dla świętego spokoju wlej na tłok z 50 ml nafty lub oleju napędowego. Przy montażu pozbądź się tego co wlałeś. Masz zdjętą głowice - rozepnij zawory i fizycznie je obejrzyj - trudno to zrobić na zamontowanej ) Sprawdź czy głowica od przegrzania nie zwichrowała się. Niestety trzeba będzie ją wtedy szlifnąć. Ogólnie umyj, wyczyść, itp. kanały w głowicy ssące i wydechowe. Śruby głowicy dokręcaj mokre, żeby miały poślizg i uważaj czy któraś się nie ciągnie - czyli zaczyna lekko iść. Wtedy ja wykręć i daj drugą.
pzdr
Uszczelka zasłania kanały bo kanały w bloku i głowicy jest łatwiej wykonać gdy są przelotowe. Uszczelkę załóż taką jaką zdjąłeś. Mogą być wycięcia, dziurki, ząbki lub tylko numer. Śruby, niektórzy podają długość nowej i max. długość starej. Można obejrzeć gwint czy nie jest przeciągnięty. Stare, oryginalne są czasami lepsze od firmy "no name". Koniecznie wydmuchaj otwory śrub w bloku, jak zostawisz np. olej, może ci rozsadzić blok. Jeżeli auto będzie stało kilka dni bez głowicy dla świętego spokoju wlej na tłok z 50 ml nafty lub oleju napędowego. Przy montażu pozbądź się tego co wlałeś. Masz zdjętą głowice - rozepnij zawory i fizycznie je obejrzyj - trudno to zrobić na zamontowanej ) Sprawdź czy głowica od przegrzania nie zwichrowała się. Niestety trzeba będzie ją wtedy szlifnąć. Ogólnie umyj, wyczyść, itp. kanały w głowicy ssące i wydechowe. Śruby głowicy dokręcaj mokre, żeby miały poślizg i uważaj czy któraś się nie ciągnie - czyli zaczyna lekko iść. Wtedy ja wykręć i daj drugą.
pzdr
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Dzięki kolego, tylko mam jeszcze jedno pytanie. Głowica już była robiona wcześniej (chyba przez poprzedniego właściciela). A Więc była już planowana.
I teraz pytanie: Uszczelka ,którą ściągnąłęm miała 0.9 , głowicę dałem do planowania, i zdjęli z niej jeszcze 0,2. Szlifierz (jeden z najlepszych w okolicy dziadek z 30 paroletnim doświadczeniem) poradził ,abym dał w tym przypadku uszczelkę 1, bo owszem uszczelkę dobiera się mierząc wystające tłoki ale to się tyczy bardziej tego gdy głowica jest nowa albo jest pierwszy raz planowana.
I teraz mam ćwieka zabitego czy dać 0,9 czy 1. ?
I teraz pytanie: Uszczelka ,którą ściągnąłęm miała 0.9 , głowicę dałem do planowania, i zdjęli z niej jeszcze 0,2. Szlifierz (jeden z najlepszych w okolicy dziadek z 30 paroletnim doświadczeniem) poradził ,abym dał w tym przypadku uszczelkę 1, bo owszem uszczelkę dobiera się mierząc wystające tłoki ale to się tyczy bardziej tego gdy głowica jest nowa albo jest pierwszy raz planowana.
I teraz mam ćwieka zabitego czy dać 0,9 czy 1. ?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- spth
- awansowałem na
- Posty: 68
- Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
- Skąd jesteś: Jelenia Góra
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Sportage
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Witam !
Słuchaj..... dziadka. Szlifując głowicę zbliżasz zawory do tłoka. Drugie zmieniasz objętość komory spalania. Pomimo, że komora jest w tłoku, zawory są schowane w gniazdach głowicy.
pzdr
Słuchaj..... dziadka. Szlifując głowicę zbliżasz zawory do tłoka. Drugie zmieniasz objętość komory spalania. Pomimo, że komora jest w tłoku, zawory są schowane w gniazdach głowicy.
pzdr
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
A nie ma czasem gdzieś informacji o uszczelce nad wymiarowej? Niektóre koncerny zaznaczają to w katalogach, więc może warto pójść tym tropem. Z tego co mi wiadomo jest to dość istotna rzecz, chodzi o stopień sprężania w komorze spalania.
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Ja z tego co wiem Miałem najgrubszą uszczelkę, głowica poszła do roboty. Lizneli głowicę i tłoki . Honowanie cylindrów i silnik śmiga jak nówka
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
A z jakim momentem dokręcić uchwyty mocujące wałki rozrządu do głowicy ?
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Tutaj:
- Załączniki
-
- dokręcanie rozrzad.jpg (34.91 KiB) Przejrzano 1858 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Dzięki wszystkim za pomoc Jak zwykle można na was liczyć .
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
- decki
- moja ranga
- Posty: 89
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
- Skąd jesteś: mrągowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: dodge
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
A więc założyłem uszczelkę 1. Wszystko jest już okej. Silnik pali na strzała,nic nie kopci . Czas zrobić porządek ze zbiornikiem paliwa.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości