Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#1 Postautor: mariank32 » poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 23:33

Hej!!! Dzisiaj rozmawiałem z porencjalnym kupcem Sorci i w trakcie rozmowy zachaczyl o temat pompy olejowej. Mianowicie z autopsji twierdzi, że jest liche jakości, wycieraja się zęby i spada wydajność smarowania i to jest przyczyna końca żywota silników CRDI. On prewencyjne wymienia, a już kilka czołgów miał i zawsze po zakupie wymienia. Twierdzi , że na każdej widać było zmęczenie materiału. Coś wiecie na ten temat?

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#2 Postautor: Wojtas_vic » wtorek, 7 kwietnia 2015, 05:49

" widać zmęczenie materiału " ??? Większej bzdury w życiu nie słyszałem, to tak, jakby złomować auto...bo ma rysy na lakierze. Wyznacznikiem kondycji pompy jest ciśnienie, które jest w stanie wytworzyć, nie pamiętam konkretnej wartości, ale u siebie w CRDI mierzyłem po 250 kkm i było katalogowo.
Obrazek

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#3 Postautor: mariank32 » wtorek, 7 kwietnia 2015, 06:05

Wojtas , nie wiem, ja tylko dzielę się informacją, może źle to ujalem, bo chodziło o to ze zęby wytarte. W każdym bądź razie na pewno robił jeden silnik z tego powodu, w każdej następnej prewencyjne wymieniał. Być może coś w tym jest, skoro zdarzają się zgony silników..
Zgadza się, że ciśnienie musi być w normie. Może Orzeł się wypowie, gdyż pewnie nie jeden silnik widział w stanie dziewiczym.

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#4 Postautor: Wojtas_vic » wtorek, 7 kwietnia 2015, 06:15

Ja właśnie odniosłem się do słów Twojego rozmówcy, nie Twoich. Pompa istotnie może narozrabiać, mój wujas zatarł silnik Q7 po 270 kkm właśnie z powodu pompy, wystarczy mierzyć ciśnienie i gitara...zresztą masz rację, niech się Orzeł wypowie.
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#5 Postautor: vokal » wtorek, 7 kwietnia 2015, 07:45

Wczoraj w TVN Turbo remontowali od zera Fiata 125p.
Było tam pokazane jak można sprawdzić wartość ciśnienia na pompie, tam od razu po remoncie pokazywało 2 bar.
W CRDi zawór upustowy oleju otwiera się przy 784,5 ± 78,4 [kPa].
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#6 Postautor: orzeł » wtorek, 7 kwietnia 2015, 09:22

Pompy się nie psują,ale potrafi zablokować się zawór regulujący ciśnienie,który jest wbudowany w pompę
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Darenty
jestem
jestem
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 20 stycznia 2015, 01:55
Skąd jesteś: Żyrardów
Rok: 2003
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#7 Postautor: Darenty » środa, 15 lipca 2015, 01:03

Witam ,właśnie jestem po wymianie owej pompy, powodem wymiany była zapalająca się kontrolka Break na wolnych obrotach ,na początku jak wcisnąłem hamulec się zapalała i po chwili gasła sama,potem musiałem dodać gazu żeby zgasła,zmierzyłem ciśnienie oleju na zimnym silniku było około 4 atm na jałowych obrotach ale nie odłączając manometra zrobiłem rundkę celem rozgrzania i na ciepłym spadło do zera ,po wymianie jest to samo .Jestem załamany bo zrobiłem cały silnik, głowica planowana nowe popychacze ,nowe pierścienie ,tuleje, szlif wału pod panewki.I to wszystko psu w d...e wali olejem z bagnetu,a korek podskakuje jak wściekły.Dodam że ciśnienie na tłokach na moje oko też jakieś niskie 17 atm. z tym że manometr coś szwankuje,będę mierzył jeszcze raz innym. :help:moje autko Sorento 2,5 crdi 2003r

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#8 Postautor: Murzyn1313 » środa, 15 lipca 2015, 02:07

A co ma kontrolka od hamulcow z kontrolką od ciśnienia oleju?
Obrazek

Awatar użytkownika
sextasy
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 445
Wiek: 55
Rejestracja: poniedziałek, 22 września 2014, 14:46
Skąd jesteś: Serock/Wyszków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Mitsubishi Montero
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#9 Postautor: sextasy » środa, 15 lipca 2015, 12:21

Tak, jak zauważył Murzyn, co ma jedno do drugiego? Jesteś pewien, że wymieniłeś pompę oleju z powodu zapalającej sie kontrolki od hamulców? Jeśli tak, to zastanawiam się jak przebiegał remont tego silnika ...
I jeszcze jedno- wału w Sorento nie powinno się szlifować. Niektórzy oczywiście to robią, ale cóż... Na własną odpowiedzialność i raczej" na chwilę". Niestety, tej mądrości nauczyłem się na własnych błędach :( Niestety kosztownych :(
Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało


Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T

Darenty
jestem
jestem
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 20 stycznia 2015, 01:55
Skąd jesteś: Żyrardów
Rok: 2003
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#10 Postautor: Darenty » środa, 15 lipca 2015, 20:34

Witam,kontrolka od hamulców w moim przypadku miala znaczący związek z pompą,bo gdyby nie poszły opiłki z panewek głównych na pompę waku to było by po herbacie,a ponieważ różne dziwne sposoby podłączeń czujników już w życiu przerobiłem to myślałem że ktoś grzebał i zamienił gdzieś przewody.I tak po dobraniu się do pompy oleju postanowiłem zerknąć na panewki i niespodzianka wiem pewnie powiecie że było słychać dziwne niepokojące odgłosy tu tego nie było.Co do remontu pewnie każdy z was zrobił by to lepiej, co do wału to był dosłownie liźnięty wy wymienili byście na nowy.POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#11 Postautor: orzeł » środa, 15 lipca 2015, 20:53

Czemu takie zarzuty,że zrobilibyśmy lepiej lub wymienialibyśmy wał na nowy.Każdy robi jak potrafi i jak mu funduszy starcza.Efekt końcowy się liczy.Powodzenia
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
Pain_xp
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Wiek: 38
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika

#12 Postautor: Pain_xp » niedziela, 19 lipca 2015, 14:08

Ja (co prawda w benzynie) robiłem remont przez pompę oleju, na jałowych lekko tliła się kontrolka oleju...
robiłem równiez szlif wału i póki co zrobiłem około 60kkm w lekko ponad rok i z silnikiem nic się nie dzieje... bierze trochę oleju, ale ponoć przez gaz silnik może troche oleju wciągnąć...

(inna sprawa że zastanawiam się nad zmianą oleju...


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości