Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Moderator: Moderator
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Hej!!! Dzisiaj rozmawiałem z porencjalnym kupcem Sorci i w trakcie rozmowy zachaczyl o temat pompy olejowej. Mianowicie z autopsji twierdzi, że jest liche jakości, wycieraja się zęby i spada wydajność smarowania i to jest przyczyna końca żywota silników CRDI. On prewencyjne wymienia, a już kilka czołgów miał i zawsze po zakupie wymienia. Twierdzi , że na każdej widać było zmęczenie materiału. Coś wiecie na ten temat?
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
" widać zmęczenie materiału " ??? Większej bzdury w życiu nie słyszałem, to tak, jakby złomować auto...bo ma rysy na lakierze. Wyznacznikiem kondycji pompy jest ciśnienie, które jest w stanie wytworzyć, nie pamiętam konkretnej wartości, ale u siebie w CRDI mierzyłem po 250 kkm i było katalogowo.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Wojtas , nie wiem, ja tylko dzielę się informacją, może źle to ujalem, bo chodziło o to ze zęby wytarte. W każdym bądź razie na pewno robił jeden silnik z tego powodu, w każdej następnej prewencyjne wymieniał. Być może coś w tym jest, skoro zdarzają się zgony silników..
Zgadza się, że ciśnienie musi być w normie. Może Orzeł się wypowie, gdyż pewnie nie jeden silnik widział w stanie dziewiczym.
Zgadza się, że ciśnienie musi być w normie. Może Orzeł się wypowie, gdyż pewnie nie jeden silnik widział w stanie dziewiczym.
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Ja właśnie odniosłem się do słów Twojego rozmówcy, nie Twoich. Pompa istotnie może narozrabiać, mój wujas zatarł silnik Q7 po 270 kkm właśnie z powodu pompy, wystarczy mierzyć ciśnienie i gitara...zresztą masz rację, niech się Orzeł wypowie.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Wczoraj w TVN Turbo remontowali od zera Fiata 125p.
Było tam pokazane jak można sprawdzić wartość ciśnienia na pompie, tam od razu po remoncie pokazywało 2 bar.
W CRDi zawór upustowy oleju otwiera się przy 784,5 ± 78,4 [kPa].
Było tam pokazane jak można sprawdzić wartość ciśnienia na pompie, tam od razu po remoncie pokazywało 2 bar.
W CRDi zawór upustowy oleju otwiera się przy 784,5 ± 78,4 [kPa].
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Pompy się nie psują,ale potrafi zablokować się zawór regulujący ciśnienie,który jest wbudowany w pompę
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- jestem
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 20 stycznia 2015, 01:55
- Skąd jesteś: Żyrardów
- Rok: 2003
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Witam ,właśnie jestem po wymianie owej pompy, powodem wymiany była zapalająca się kontrolka Break na wolnych obrotach ,na początku jak wcisnąłem hamulec się zapalała i po chwili gasła sama,potem musiałem dodać gazu żeby zgasła,zmierzyłem ciśnienie oleju na zimnym silniku było około 4 atm na jałowych obrotach ale nie odłączając manometra zrobiłem rundkę celem rozgrzania i na ciepłym spadło do zera ,po wymianie jest to samo .Jestem załamany bo zrobiłem cały silnik, głowica planowana nowe popychacze ,nowe pierścienie ,tuleje, szlif wału pod panewki.I to wszystko psu w d...e wali olejem z bagnetu,a korek podskakuje jak wściekły.Dodam że ciśnienie na tłokach na moje oko też jakieś niskie 17 atm. z tym że manometr coś szwankuje,będę mierzył jeszcze raz innym. moje autko Sorento 2,5 crdi 2003r
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
A co ma kontrolka od hamulcow z kontrolką od ciśnienia oleju?
- sextasy
- teraz jestem
- Posty: 445
- Wiek: 55
- Rejestracja: poniedziałek, 22 września 2014, 14:46
- Skąd jesteś: Serock/Wyszków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: Mitsubishi Montero
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Tak, jak zauważył Murzyn, co ma jedno do drugiego? Jesteś pewien, że wymieniłeś pompę oleju z powodu zapalającej sie kontrolki od hamulców? Jeśli tak, to zastanawiam się jak przebiegał remont tego silnika ...
I jeszcze jedno- wału w Sorento nie powinno się szlifować. Niektórzy oczywiście to robią, ale cóż... Na własną odpowiedzialność i raczej" na chwilę". Niestety, tej mądrości nauczyłem się na własnych błędach Niestety kosztownych
I jeszcze jedno- wału w Sorento nie powinno się szlifować. Niektórzy oczywiście to robią, ale cóż... Na własną odpowiedzialność i raczej" na chwilę". Niestety, tej mądrości nauczyłem się na własnych błędach Niestety kosztownych
Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało
Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T
Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T
-
- jestem
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 20 stycznia 2015, 01:55
- Skąd jesteś: Żyrardów
- Rok: 2003
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Witam,kontrolka od hamulców w moim przypadku miala znaczący związek z pompą,bo gdyby nie poszły opiłki z panewek głównych na pompę waku to było by po herbacie,a ponieważ różne dziwne sposoby podłączeń czujników już w życiu przerobiłem to myślałem że ktoś grzebał i zamienił gdzieś przewody.I tak po dobraniu się do pompy oleju postanowiłem zerknąć na panewki i niespodzianka wiem pewnie powiecie że było słychać dziwne niepokojące odgłosy tu tego nie było.Co do remontu pewnie każdy z was zrobił by to lepiej, co do wału to był dosłownie liźnięty wy wymienili byście na nowy.POZDRAWIAM
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Czemu takie zarzuty,że zrobilibyśmy lepiej lub wymienialibyśmy wał na nowy.Każdy robi jak potrafi i jak mu funduszy starcza.Efekt końcowy się liczy.Powodzenia
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- Pain_xp
- moja ranga
- Posty: 155
- Wiek: 38
- Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 280000
- Kontaktowanie:
Re: Pompa olejowa, żywotność, usterki, awaria silnika
Ja (co prawda w benzynie) robiłem remont przez pompę oleju, na jałowych lekko tliła się kontrolka oleju...
robiłem równiez szlif wału i póki co zrobiłem około 60kkm w lekko ponad rok i z silnikiem nic się nie dzieje... bierze trochę oleju, ale ponoć przez gaz silnik może troche oleju wciągnąć...
(inna sprawa że zastanawiam się nad zmianą oleju...
robiłem równiez szlif wału i póki co zrobiłem około 60kkm w lekko ponad rok i z silnikiem nic się nie dzieje... bierze trochę oleju, ale ponoć przez gaz silnik może troche oleju wciągnąć...
(inna sprawa że zastanawiam się nad zmianą oleju...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości