Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Moderator: Moderator
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Zapłaciłem 1700 zł i tylko 3 regenerowano bo jeden był ok. Co do dalszej naprawy zobaczymy niech podłączą pod kompa zresetują i zrobią bilans na cylindrach co wyjdzie, to się okaże.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Działasz dokładnie tak jak przewidziałem.
No cóż, Twoje prawo. I tak skończy się tak, jak skończyć się powinno, czyli sprawdzeniem i regeneracją wtrysków w normalnym serwisie Bosch
A według tego co zdekodował Krzysiek to Twoje wtryski to stare, poczciwe "092" według nomenklatury Bosch.
Kompleksowa regeneracja takiego wtrysku w Bosch to ok 800 do nawet 900 PLN za sztukę.
Oczywiście na końcu dostajesz gwarancję i wydruk parametrów wtrysku na kilku kartkach formatu A4.
Jestem praktycznie pewien, że nic takiego nie otrzymałeś po swojej dotychczasowej "regeneracji"...
No cóż, Twoje prawo. I tak skończy się tak, jak skończyć się powinno, czyli sprawdzeniem i regeneracją wtrysków w normalnym serwisie Bosch
A według tego co zdekodował Krzysiek to Twoje wtryski to stare, poczciwe "092" według nomenklatury Bosch.
Kompleksowa regeneracja takiego wtrysku w Bosch to ok 800 do nawet 900 PLN za sztukę.
Oczywiście na końcu dostajesz gwarancję i wydruk parametrów wtrysku na kilku kartkach formatu A4.
Jestem praktycznie pewien, że nic takiego nie otrzymałeś po swojej dotychczasowej "regeneracji"...
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Dokładnie nic mi mechanik nie dał żadnych dokumentów... ale bede jeszcze z nim rozmawiał, na ten temat twierdzi że wysyłał je gdzieś pod Gdańsk, później twierdzi że to Rumia, trzeba będzie zmienić tego papraka. Zobaczymy co wyjdzie po podłączeniu pod kompa i wgraniu ponownie ustawień fabrycznych. Mają najpierw zaprogramować kompa, na nowo a potem zrobią bilans na cylindrach. jeśli będzie źle to nie zostanie nic jak wykonanie sprawdzenia wtryskiwaczy. Jeszcze ten mechanik będzie sam za to płacił. Nie daruje mu jak zrypał sprawe. Dziś jestem wkur..ny że zdecydowałem się ruszać te wtryski, mimo że strasznie kopcił to nie był taki smok. Teraz to obłęd co się dzieje. W głowie sie nie mieści żeby wtryskiwacze po regeneracji bardziej były zrypane niż przed regeneracją.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
krzysiek ardie pisze: Cena którą mi podałeś na PW za zrobienie kompletu wtryskiwaczy jest moim dużo za niska i zastanawiałbym się czy tylko nie zostały umyte albo wsadzone chińskie części.
Ja też pokorespondowałem z autorem tematu na PW.
I teraz kolega ten znalazł warsztat, który ma zregenerować ponownie te wtryskiwacze za 350 PLN od sztuki.
Oczywiście poza autoryzowanym serwisem Bosch.
No Panie i Panowie cuda...
Idąc tym tropem, historia ta szybko się nie skończy i jeszcze długo będą powody aby pisać „Sorento kopci/nie jeździ”
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Bodzion na przestrzeni 8 lat istnienia forum, stwierdzam że, od dwóch lat pojawia się coraz więcej druciarstwa. No cóż chyba znak nowych czasów albo my się starzejemy.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Pewnie jedno i drugie...
Rozumiem chęć oszczędzenia kosztów przez autora tego tematu.
Jednak zamiast zrobić to co oczywiste w obecnej sytuacji, czyli oddać wtryski na niezależną ekspertyzę do serwisu ich producenta, to kolega kombinuje przy komputerze samochodu, zastanawia się nad sondą lambda itp.
I jeszcze daje sobie wciskać "kit" o koniecznym programowaniu wtrysków do kompa, robieniu jakiegoś "bilansu na cylindrach" i takie tam ściemy "mechaników" (ponownie cudzysłów nieprzypadkowy).
Wygeneruje niepotrzebne koszty a i tak nic nie osiągnie.
Najpierw niezależna ekspertyza na temat parametrów wtryskiwaczy wykonana na stole testowym w Bosch, dopiero potem "pójście w dodatkowe koszty".
Ale jak zawsze decyzja zależy do właściciela.
Jedni lubią naprawić i cieszyć się jazdą, inni zaś lubią naprawiać w nieskończoność.
Trzeba uszanować ten wybór.
Rozumiem chęć oszczędzenia kosztów przez autora tego tematu.
Jednak zamiast zrobić to co oczywiste w obecnej sytuacji, czyli oddać wtryski na niezależną ekspertyzę do serwisu ich producenta, to kolega kombinuje przy komputerze samochodu, zastanawia się nad sondą lambda itp.
I jeszcze daje sobie wciskać "kit" o koniecznym programowaniu wtrysków do kompa, robieniu jakiegoś "bilansu na cylindrach" i takie tam ściemy "mechaników" (ponownie cudzysłów nieprzypadkowy).
Wygeneruje niepotrzebne koszty a i tak nic nie osiągnie.
Najpierw niezależna ekspertyza na temat parametrów wtryskiwaczy wykonana na stole testowym w Bosch, dopiero potem "pójście w dodatkowe koszty".
Ale jak zawsze decyzja zależy do właściciela.
Jedni lubią naprawić i cieszyć się jazdą, inni zaś lubią naprawiać w nieskończoność.
Trzeba uszanować ten wybór.
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Panowie to ne tak jak piszecie. Dałem auto jednemu z lepszych zakładów w Koszalinie. Mają dobre opnie i myśle że są wiarygodni. Jestem zapisany na 6 czerwiec do KIA ASO gdzie maja się nim zająć. Jest to odległy termin i na te chwile zależy mi na czasie troszkę się jeszcze łudzę że może to nie wtryski... Chociaż czytając wasze spostrzeżenia zaczynam przekonywać się do Waszych racji. Co by nie było auto już jest w warsztacie nech go podepną pod kompa, to niczemu ne zaszkodzi a od zakupu nie był podłączany pod diagnostyke komputerową. Jeśli wszystko będzie ok to, demontuje wtryski i niech je w Boschu sprawdzą. Bo tak jak mówcie może to g..wno a nie, regeneracja była.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Kupując używane auto z nieznanego źródła możemy natrafić na różne niespodzianki .
Zaledwie wczoraj usłyszałem o aucie poliftowym , do którego ktoś założył wtryski od przedlifta.
To nie miało prawa dobrze działać.
Zakładają co mają pod ręką aby tylko wypchnąć auto a całe koszta ponosi kupujący. Widziałem cuda takie jak bicie kół , gdzie dopiero po pół roku i wydaniu kupy kasy wyszło , że ktoś zamontował szpilkę od innego auta.
Nawet silniki, gdzie dół był od polifta a góra od przedlifta.
Można by książkę napisać
Zaledwie wczoraj usłyszałem o aucie poliftowym , do którego ktoś założył wtryski od przedlifta.
To nie miało prawa dobrze działać.
Zakładają co mają pod ręką aby tylko wypchnąć auto a całe koszta ponosi kupujący. Widziałem cuda takie jak bicie kół , gdzie dopiero po pół roku i wydaniu kupy kasy wyszło , że ktoś zamontował szpilkę od innego auta.
Nawet silniki, gdzie dół był od polifta a góra od przedlifta.
Można by książkę napisać
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Lukash20
Do 6 czerwca lejące wtryski zdewastują Ci silnik.
Pisałem już, demontaż wtrysków to jakieś 30 minut do max godziny.
Z uporem prosisz się o kłopoty, ale to już Twoja sprawa.
Kia nic Ci nie pomoże. Oni nie znają tego modelu, mało ich w Polsce sprzedali, a ostatni ponad 9 lat temu.
Zresztą, taki jak ty masz, ostatni wyszedł z salonu KIA jakieś 12 lat temu (przedlift CRDI 140 KM)
Wtrysków się nie koduje do kompa w tym modelu, więc o ile silnik nie pracuje poprawnie, to masz walnięte na 99% wtryskiwacze.
Powinieneś je natychmiast oddać na diagnostykę.
I dostać niezależną ekspertyzę na piśmie. Będziesz miał formalne roszczenie wobec tego, który te wtryski "regenerował"
I jak pisałem, najpierw sprawdź numery seryjne wtrysków czy ktoś Ci ich "po drodze" nie podmienił na inne.
Do 6 czerwca lejące wtryski zdewastują Ci silnik.
Pisałem już, demontaż wtrysków to jakieś 30 minut do max godziny.
Z uporem prosisz się o kłopoty, ale to już Twoja sprawa.
Kia nic Ci nie pomoże. Oni nie znają tego modelu, mało ich w Polsce sprzedali, a ostatni ponad 9 lat temu.
Zresztą, taki jak ty masz, ostatni wyszedł z salonu KIA jakieś 12 lat temu (przedlift CRDI 140 KM)
Wtrysków się nie koduje do kompa w tym modelu, więc o ile silnik nie pracuje poprawnie, to masz walnięte na 99% wtryskiwacze.
Powinieneś je natychmiast oddać na diagnostykę.
I dostać niezależną ekspertyzę na piśmie. Będziesz miał formalne roszczenie wobec tego, który te wtryski "regenerował"
I jak pisałem, najpierw sprawdź numery seryjne wtrysków czy ktoś Ci ich "po drodze" nie podmienił na inne.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Akurat w tej chwili wyciągam wtryski
Potrzebne klucze :
Odpinamy przewód z góry popychając spinkę w bok i wyciągamy go do góry .
Odpinamy wtyczkę z boku.
Odkręcamy kluczem 14 przewód metalowy doprowadzający paliwo z prawej strony.
Odkręcamy kluczem 6 śrubę z lewej .
Podwarzamy wtrysk i wyciągamy do góry .
Numer jest wybity na elemencie z tworzywa w górnej części.
Niestety czwartego wtrysku nie da się tak łatwo wyjąć .
Ja musiałem odkręcić metalową osłonę podszybia.
Normalnie , w aucie poliftowym , trzeba zaznaczyć który wtrysk jest z którego gniazda .
W przedliftowym to nie ma znaczenia.
Ja nie zapisywałem , bo te wtryski już nie wrócą do tego silnika.
Potrzebne klucze :
Odpinamy przewód z góry popychając spinkę w bok i wyciągamy go do góry .
Odpinamy wtyczkę z boku.
Odkręcamy kluczem 14 przewód metalowy doprowadzający paliwo z prawej strony.
Odkręcamy kluczem 6 śrubę z lewej .
Podwarzamy wtrysk i wyciągamy do góry .
Numer jest wybity na elemencie z tworzywa w górnej części.
Niestety czwartego wtrysku nie da się tak łatwo wyjąć .
Ja musiałem odkręcić metalową osłonę podszybia.
Normalnie , w aucie poliftowym , trzeba zaznaczyć który wtrysk jest z którego gniazda .
W przedliftowym to nie ma znaczenia.
Ja nie zapisywałem , bo te wtryski już nie wrócą do tego silnika.
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Witam Panowie. Tak jak mówiliściie autko sprawdzone. Wyszło że wszystkiemu winne wtryski. Dwie opcje, albo brak regeneracji, albo beznadziejnie zregenerowane. Spostrzeżenia diagnosty są takie że, wątpi by było z nimi coś robione. Bo na jednym tylko z wtryskiwaczy jest jakaś plomba gwarancyjna a reszta to wygląda kiepsko. Zrobiono diagnostyke komputerową sprawdzono cylindry. Wyszło na to że znów trzeba regenerować. Byłem Bosh service koszt to od 350 do 550 zł.. Wziąłem pod uwage iż pisnao mi tu że jest to koszt koło 800 -900 zł za regeneracje moich wtryskiwaczy więc zadzwoniłem do kilku Bosh regeneracji wszędzie cena nie przekroczyła 600 zł Rozmawiałem z moim dotychczasowym mechanikiem partaczem, był strasznie zdziwiony, ale powiedział że spróbuje je zareklamować, jednak nie licze na efekty, bo baran nie ma żadnych kwitów ani protokołu, ani faktur. Zgodził się w najgorszym razie że pokryje ponowny koszt regeneracji.Dziś wstępnie obgadałem sprawe wtrysków w Koszalińskim BOSCH SERVICE. Dziekuje za pomoc dobrze że są tu ludzie którzy mają doświadczenie i wiedzą co i z czym się je:)
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Cena regeneracji bardzo niska, ale skoro to autoryzowany Bosch, to może trafiłeś na dobra ofertę.
U mnie jakies pół roku temu miało to kosztować „do max 850 PLN za sztukę”
No i widzisz. Uparcie twierdziłem, ze to wtryski i masz niczego nie ruszać, programować itp.
Zrobisz wtryski, odzyskasz kasę od partacza i będzie git.
Pamiętaj o nowych podkładkach pod wtryski. Są konieczne.
U mnie jakies pół roku temu miało to kosztować „do max 850 PLN za sztukę”
No i widzisz. Uparcie twierdziłem, ze to wtryski i masz niczego nie ruszać, programować itp.
Zrobisz wtryski, odzyskasz kasę od partacza i będzie git.
Pamiętaj o nowych podkładkach pod wtryski. Są konieczne.
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
No sprawdzili na cylindrach dawki i powiedzieli że w 3 jest dawka o 3,5 raza przekroczona. Maja mi dać wydruki z testów i fakture. A co do regeneracji to tak jak pisze w kilku BOSCH servisach podali cene od 350 do 600 zł. Koszaliński BOSCH ma jeszcze ustalić ile by kosztowały nowe wtryski, bo podobno mają jakąś dobrą oferte, cene mam poznać jutro ale napewno mniej niż 1000 zł za szt. Jutro będe wykręcał wtryski i zawioze do BOSCHA. Taki mam bynajmniej plan. Najbardziej rozbroiło mnie tłumaczenie tego mojego partacza. Na pytanie jakie mam wtryskiwacze uparcie twierdził że Delphi, a jak, mu powiedziałem że tam jest BOSCH to zdziwił się i stwierdził że jemu powiedzieli że to Delphi, a na wtryskiwaczach jak byk jest logo BOSCH. Kolejna sprawa tak jak myślałem żadnej gwarancji i naprawy wtryskiwaczy nie będzie tam w tej RUMI czy Redzie , gdzie niby były robione. Powiedział że rozmawiał z tą firmą, ale onie nie chcą z nim gadaća pracownik co je robił niby już się zwolnił. Bajki na resorach poprostu wedle mnie robił regeneracje metodami chałupniczymi u Henia w garażu, albo kupił pierwsze lepsze z serwisu "alledrogo" niby po regeneracji. Mój mechanik okażał się gawędziarzem, fantastą i ściemniaczem. Niech mnie oddaje kase i kończe z nim współprace.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Lukash20 podkładki tylko w oryginale, inne generalnie nie nadają się.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Ok będe pamiętał, a jaki koszt tych podkładek orjętujecie się????
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości