Czy można ocenić stan turbosprężarki?

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#46 Postautor: orzeł » sobota, 17 stycznia 2015, 22:34

Regeneracja polega na wymianie karkasu (wnętrzności)korpus aluminiowy i żeliwny pozostają stare,a reszta nowa.Mogę wysłać turbinę zregenerowaną,a potem Możesz odesłać swoją.szczegóły na PW.W zaprzyjaźnionym ze mną warsztacie w Gryfinie mogą Ci wymienić
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#47 Postautor: miro » niedziela, 18 stycznia 2015, 07:38

dawidpl.
Zrobiłem tak.
Auto do mechanika, demontaż turbiny, turbina wysyłka kurierem do Orła, Orzeł na drugi dzień odesłał turbinę + wszelkie uwagi jak należy ją poprawnie zamontować, montaż u mechanika i gotowe.
Wiesz, możesz kupić na Allegro, ale nie wiesz kto i jak to robił, a u Orła mam pewność, że zregenerował ją poprawnie.
Wole dać więcej, ale mieć pewność poprawnej regeneracji..... tyle, albo aż tyle.

Awatar użytkownika
dawidpl
moje konto
moje konto
Posty: 189
Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 131000
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#48 Postautor: dawidpl » niedziela, 18 stycznia 2015, 09:28

Miro: a jak oceniasz różnicę pomiędzy zużytym a zregenerowanym turbo?

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#49 Postautor: Admin » niedziela, 18 stycznia 2015, 10:26

orzeł pisze:Regeneracja polega na wymianie karkasu (wnętrzności)korpus aluminiowy i żeliwny pozostają stare,a reszta nowa.Mogę wysłać turbinę zregenerowaną,a potem Możesz odesłać swoją.szczegóły na PW.W zaprzyjaźnionym ze mną warsztacie w Gryfinie mogą Ci wymienić


Turbina zregenerowana na częściach firmy Garrett, którą Ci oferowaliśmy dawidpl, niczym nie różni się od nowej turbiny.
Ze starej zostaje tylko stalowa obudowa , sama skorupa , natomiast wszystko pozostałe jest fabrycznie nowe i wyregulowane przez firmę Garrett.
Zamierzamy wprowadzić je do sprzedaży i na dzień dzisiejszy mamy właśnie jedną taką sztukę.
Nie zamierzamy się reklamować , po prostu, jeśli któryś z forumowiczów będzie nagle potrzebował turbinę , będzie mógł ją zakupić w sklepie forumowym wraz ze wszystkim co potrzeba do zamontowania, również z odpowiednimi uszczelkami.
Większość firm albo nawet wszystkie, regenerujących turbiny same składają turbiny z części a następnie wywarzają to i sprzedają jako zregenerowane. .
Turbina , która jest na naszym posiadaniu niczym nie różni się od zakupionej w sklepie, ponieważ ma te same oryginalne części firmy Garrett, które są już złożone fabrycznie, również przez firmę Garrett.
Sama turbina została przeze mnie przekazana bezpłatnie na cele forumowe aby mieć tą pierwszą na start.

Więc:
na pytanie, jak bardzo różni się turbina zregenerowana kupiona na allegro od nowej brzmi - może niczym może bardzo zależy co tam włożyli do środka
na pytanie, jak bardzo różni się turbina zrobiona przez Orła od nowej brzmi - to jest nadal wszystko oryginał .
Przedmioty, jakie kiedykolwiek będziemy sprzedawali w Sklepie Forumowym i polecali forumowiczom będą dokładnie sprawdzone i lepszej jakości niż podobne dostępne ogólnie oraz będą posiadały gwarancję.
Jest to bonus dla forumowiczów dla to, że są z nami na Forum i korzystają z naszych wskazówek.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
dawidpl
moje konto
moje konto
Posty: 189
Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 131000
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#50 Postautor: dawidpl » niedziela, 18 stycznia 2015, 11:00

Orzeł: Ty też to robisz na oryginalnych środkach firmy Garrett?

W zasadzie jeśli tylko korpus jest stary to taka turbina powinna mieć zbliżoną żywotność do nowej. Także może faktycznie po co przepłacać. W poniedziałek podejmę decyzję.

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#51 Postautor: mariank32 » niedziela, 18 stycznia 2015, 11:18

Myślę, że możesz zaufać doświadczeniu i wiedzy Orła. W sumie wiesz od kogo kupiłeś. A na allegro to różnie bywa, pamietaj , że żółci ludzie podrabiają wszystko. Ja wolałbym tak zregenerowana jak opisuje Admin, niż nową od nie wiadomo kogo.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#52 Postautor: miro » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 08:03

dawidpl pisze:Miro: a jak oceniasz różnicę pomiędzy zużytym a zregenerowanym turbo?

Ogromna różnica na plus.
Jest moc i jest natychmiastowa reakcja na pedał gazu.

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#53 Postautor: bogunow » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 09:31

Admin pisze:Turbina zregenerowana na częściach firmy Garrett, którą Ci oferowaliśmy dawidpl, niczym nie różni się od nowej turbiny.
Ze starej zostaje tylko stalowa obudowa , sama skorupa , natomiast wszystko pozostałe jest fabrycznie nowe i wyregulowane przez firmę Garrett.
Zamierzamy wprowadzić je do sprzedaży i na dzień dzisiejszy mamy właśnie jedną taką sztukę.

A jak sprawa wygląda z turbinami po lifcie czyli ze zmienną geometrią ? Słyszałem że regeneracja jest sporo droższa i bardziej skomplikowana i nie wszyscy się jej podejmują. Czy w razie czego jest szansa na taką "forumową" zregenerowaną ? Jaki byłby orientacyjny koszt ?
Obrazek

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#54 Postautor: anhar » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 09:34

Za regenerację turbiny ze zmienną geometrią przepływu zapłaciłem dwa miesiące temu 1040 zł w Nowym Sączu, sama regeneracja trwała 1 dzień :)
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#55 Postautor: Admin » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 09:49

bogunow pisze:A jak sprawa wygląda z turbinami po lifcie czyli ze zmienną geometrią ? Słyszałem że regeneracja jest sporo droższa i bardziej skomplikowana i nie wszyscy się jej podejmują. Czy w razie czego jest szansa na taką "forumową" zregenerowaną ? Jaki byłby orientacyjny koszt ?


firma Garrett kilka lat temu ogłosiła, iż w przypadku zmiennej geometrii naprawa jest niemożliwa i przestała sprzedawać zestawy naprawcze.
W puste miejsce na rynku weszli niezależni producenci części zamiennych do turbosprężarek o zmiennej geometrii i obecnie regeneruje je się choć nie na oryginalnych częściach.
My dopiero raczkujemy z działalnością , podpisujemy umowy z producentami, importerami i dostawcami, bo wszystko musi być w dobrej cenie , świetnej jakości i przede wszystkim na gwarancji, bo ponosimy dużą odpowiedzialność przed forumowiczami , a to wszystko jest czasochłonne.
Poza tym mamy tylko jeden korpus turbiny na stanie, ten przedliftowy i od tego na razie zaczynamy.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#56 Postautor: bogunow » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 10:21

Admin pisze:[...] My dopiero raczkujemy z działalnością , podpisujemy umowy z producentami, importerami i dostawcami, bo wszystko musi być w dobrej cenie , świetnej jakości i przede wszystkim na gwarancji, bo ponosimy dużą odpowiedzialność przed forumowiczami , a to wszystko jest czasochłonne.
Poza tym mamy tylko jeden korpus turbiny na stanie, ten przedliftowy i od tego na razie zaczynamy.

To trzymam kciuki za dalszy rozwój bo pomysł z taką działalnością na forum jest bardzo dobry.
Obrazek

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#57 Postautor: hunter » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 12:53

Admin pisze:
bogunow pisze:A jak sprawa wygląda z turbinami po lifcie czyli ze zmienną geometrią ? Słyszałem że regeneracja jest sporo droższa i bardziej skomplikowana i nie wszyscy się jej podejmują. Czy w razie czego jest szansa na taką "forumową" zregenerowaną ? Jaki byłby orientacyjny koszt ?


firma Garrett kilka lat temu ogłosiła, iż w przypadku zmiennej geometrii naprawa jest niemożliwa i przestała sprzedawać zestawy naprawcze.
W puste miejsce na rynku weszli niezależni producenci części zamiennych do turbosprężarek o zmiennej geometrii i obecnie regeneruje je się choć nie na oryginalnych częściach.
My dopiero raczkujemy z działalnością , podpisujemy umowy z producentami, importerami i dostawcami, bo wszystko musi być w dobrej cenie , świetnej jakości i przede wszystkim na gwarancji, bo ponosimy dużą odpowiedzialność przed forumowiczami , a to wszystko jest czasochłonne.
Poza tym mamy tylko jeden korpus turbiny na stanie, ten przedliftowy i od tego na razie zaczynamy.


Co do regeneracji turbosprężarki ze zmienna geometrią to my jako forum możemy podpisać jedynie korzystna dla nas umowę z firma która zajmuje się taka regeneracja.
Ja korzystałem z usług takiej firmy ( współpracuje ona z serwisami fabrycznymi ) i miałem możliwość oglądnięcia całego procesu regeneracji.Od przyjecia uszkodzonej do wydania klientowi po regeneracji z gwarancja.
W procesie naprawczym turbosprężarki wymieniane są tylko niektóre elementy wykorzystywane do jej produkcji. Wymieniane są jedynie elementy zużywające się podczas eksploatacji i są one zastąpione nowymi, identycznymi jak te stosowane w produkcji nowych urządzeń. Części dostarczane są w postaci zestawów naprawczych przez największych producentów (GARRETT, KKK, MITSUBISHI, HOLSET, SCHWITZER, MELETT). W procesie naprawy obowiązują te same standardy jakościowe, jak przy seryjnej produkcji nowych produktów. Pozwala to na zapewnienie jakości naprawionych urządzeń na poziomie porównywalnym z oryginałem fabrycznie nowym i objęcia ich taką samą gwarancją.
Proces naprawczy obejmuje następujące czynności:

-Demontaż turbosprężarki
- Mycie oraz czyszczenie wszystkich elementów
- Dokładna ocena jakości komponentów za pomocą badań metrologicznych w punktach pomiarowych wskazanych przez producenta
-Wymianę kompletu elementów z zestawu naprawczego
- Wstępne wyważenie zespołu wirującego przy prędkościach nieprzekraczających 10 000 obr/min.
- Montaż zespołu wirującego w korpusie wraz z systemem łożyskowania i uszczelnień.
- Wyważenie kompletnego rdzenia turbosprężarki (core) za pomocą wysoko wyspecjalizowanego urządzenia firmy SCHENCK, przy prędkościach obrotowych
100 000 – 200 000 obr/min.
- Montaż końcowy
- Precyzyjna regulacja systemu zmiennej geometrii na stanowisku pomiarowym.
Ze względu na stosowane prędkości obrotowe i smarowanie rozgrzanym olejem (4-5 atm., 60 st.C) etap ten należy traktować za najbardziej istotny, a warunki pracy turbosprężarki zbliżone do rzeczywistych.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#58 Postautor: Madej » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 12:57

Tak odbywa się regeneracja turbiny .... wszystkie zakłady które chcą się liczyc na rynku musza to wykonywać fachowo :tup:

Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#59 Postautor: miro » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 18:59

Nie wiem czy nie strzelę bzdury.
Skoro tak ważne jest wychłodzenie turbiny, to czy zamiast montować układ wyłączający silnik po 1-2 minutach od wyjścia, nie można by zamontować dodatkowej pompy oleju i pompy obiegu płynu chłodniczego które włączą się po wyłączeniu silnika i wyłączą po jakimś czasie :hmm:

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?

#60 Postautor: mariank32 » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 19:52

Miro, to chyba nie problem dostosować się do żółtej etykiety w autku. Ja po trasie zawsze te parę minut pozwalam pochodzić na wolnych obrotach, tak samo gdy rozpoczynam jazdę to nie ma od razu gaz do dechy. Teraz miałem trasie pow 400km nasza nową S3 i w sumie ciągle tak 130 było, dojechałem, przejazd przez miasto, parking około 7minut odczekałem i motor off. Że nie powiem iż spalanie bardzo miło mnie zaskoczyło. Po prostu bo wiekszym zaangażowaniu turbiny trzeba jej dać chwilę na odsapnięcie.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości