Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Moderator: Moderator
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Przez lata mogłem polegać na Sorento, ale ostatnio mnie zawiodło i jestem trochę przewrażliwiony. Sporo się naczytałem jak to uszkodzone turbo zaciera silnik w automacie. Czy stan turbiny w jakiś sposób można zweryfikować samemu? A jeśli nie to czy jakiś warsztat może to sprawdzić i jak z kosztami?
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
A co ma automat do zatarcia silnika? A w ogóle jak puszczająca olej turbina ma zatrzeć silnik? Oczywiście poza przypadkiem jazdy bez oleju w silniku:-)
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
ZygJe pisze:A co ma automat do zatarcia silnika? A w ogóle jak puszczająca olej turbina ma zatrzeć silnik? Oczywiście poza przypadkiem jazdy bez oleju w silniku:-)
Poczytaj trochę forum, to sam sobie odpowiesz na swoje pytanie, wiele o tym pisaliśmy. Automat ma bardzo wiele do zatarcia silnika przy awarii turbiny, a uszkodzona turbina nie puszcza, tylko zasysa olej z silnika. U mnie klękająca turbina objawiała się głośniejszym gwizdaniem przy wyższych obrotach, wymieniłem na nową a starą zregenerowałem i mam na " przydaj się" .
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
dawidpl pisze:Przez lata mogłem polegać na Sorento, ale ostatnio mnie zawiodło i jestem trochę przewrażliwiony. Sporo się naczytałem jak to uszkodzone turbo zaciera silnik w automacie. Czy stan turbiny w jakiś sposób można zweryfikować samemu? A jeśli nie to czy jakiś warsztat może to sprawdzić i jak z kosztami?
Takie pytania niejednokrotnie padały na tym forum.Odpowiem krotko tak
1 kontrolować stan oleju w silniku,nagły ubytek może dać pierwszy sygnał o zbliżającej się awarii
2 Głośniejsza praca turbiny (gwizdy)
3 Obserwować przewody elastyczne od intercoolera (najlepiej widoczne w okolicy akumulatora i przy wyjściu z turbiny) Gdy zaczynają być wilgotne od oleju to sygnał,że turbo puszcza olej w układ dolotowy
4 Można zdjąć przewód powietrzny przy turbinie i ocenić czy nie ma wycieku oleju
To z grubsza na tyle
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Wojtas_vic pisze:Poczytaj trochę forum, to sam sobie odpowiesz na swoje pytanie, wiele o tym pisaliśmy. Automat ma bardzo wiele do zatarcia silnika przy awarii turbiny, a uszkodzona turbina nie puszcza, tylko zasysa olej z silnika. U mnie klękająca turbina objawiała się głośniejszym gwizdaniem przy wyższych obrotach, wymieniłem na nową a starą zregenerowałem i mam na " przydaj się" .
Ech, już wiem dla czego alergicznie nie cierpię diesli
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Trwałość turbosprężarki zazwyczaj wynosi od 150 do 200 tys. km, jednak czasami objawy awarii mogą się pojawić wcześniej.
Turbina zwiększa moc rozwijaną przez jednostkę napędową, dlatego jednym z podstawowych sygnałów świadczących o jej uszkodzeniu jest utrata mocy. Gdy auto wyraźnie słabnie należy natychmiast skontrolować turbinę.
Również dymienie z rury wydechowej może być jednym z objawów zużycia turbiny.
Niebieski kolor spalin może oznaczać, że spalany jest olej silnikowy, a tym samym rozszczelnienie turbiny. Czarny dym może sugerować iż część paliwa nie zostaje spalona, czyli turbina tłoczy zbyt mało powietrza.
Oczywiście podobne objawy występują, gdy uszkodzona jest pompa wtryskowa, awarii uległy wtryskiwacze czy zużyły się ich końcówki.
Mocno zużyte łożyska turbiny odpowiadają za nadmierne zużycie oleju. Przedostaje się on do komory spalania poprzez kolektor dolotowy, jak również spływa na rozgrzany układ wydechowy co objawia się dymieniem z rury wydechowej, o charakterystycznym niebieskawym odcieniu.
Objawem uszkodzenia turbiny mogą być też są wyraźnie odczuwalne drgania pochodzące z okolicy, w której jest zamontowana czyli lewej strony silnika.
Świst turbiny po zwiększeniu obrotów ponad 2 tys, poza tym normalna praca na wolnych obrotach.
Już po pierwszym usłyszeniu świstu należy niezwłocznie sprawdzić czy nie zsunęły się przewodu dolotowe , jeśli nie i świst jest nadal natychmiast trzeba zająć się turbiną.
Z własnego doświadczenia : Od usłyszenia pierwszy raz świstu turbina wytrzymuje maksymalnie miesiąc normalnej jazdy i czyli 2000 km , później może zniszczyć silnik.
Co zrobić aby uchronić turbosprężarkę przed awarią.
Należy bezwzględnie dbać o czystość zasysanego powietrza poprzez regularną wymianę filtra powietrza a także po dłuższej jeździe w kolumnie po piaszczystych i zakurzonych terenach. Tyle kurzu ile masz na przedniej szybie tyle masz w filtrze.
Przestrzegać terminów wymiany oleju silnikowego ( Kia Sorento2.5 CRDi 2002-2009 - co 10000 km)
Nie stosować oleju o gorszej klasie jakości niż 5W40 , 5W30
Oleje tej klasy rozpoczynają krążenie prawie natychmiast i są w stanie ochronić wszystkie ruchome elementy turbiny.
Stan oleju zawsze powinien być powyżej minimum.
Sprawdzanie co najmniej co dwa miesiące.
Bardzo duże znaczenie dla trwałości sprężarki ma prawidłowe wyłączanie silnika. Po zakończeniu pracy silnika przestaje pracować pompa olejowa. Nie dostarcza ona oleju do łożysk turbiny, której rozpędzony wirnik jeszcze przez kilkanaście sekund obraca się z olbrzymią prędkością. W tym czasie olej w turbinie ulega silnemu rozgrzaniu i zwęgla się wytwarzając się cząstki, które rysują bieżnie łożysk prowadząc do ich destrukcji.
Pamiętaj o zasadzie aby przed wyłączeniem silnika po jeździe z prędkością powyżej 80 km/ według wskazania prędkościomierza lub 2500 obrotów według wskazania obrotomierza odczekać minutę lub dwie.
W tym czasie obroty turbiny zmniejszają się i nie nastąpi uszkodzenie łożysk .
Łopatki mojej turbiny ( drugiej ) gdy nie przestrzegałem tych zasad.
Porównanie z nową :
A tu jak przyszła do mnie ( 2200 zł )
Można zajrzeć do turbiny:
Gdy już dojdzie do awarii turbiny otwiera się dla oleju kanał smarujący i silnik zaczyna spalać olej zamiast paliwa.
Najpierw słyszysz straszliwy ryk silnika , wskazówka obrotomierza wskoczy na czerwoną skalę ( 6000 obrotów) i oprze się o ogranicznik . Panicznie przekręcisz kluczyk w stacyjce chcąc wyłączyć silnik .
Ale to nic nie da .
Mimo braku kluczyka w stacyjce silnik dalej pracuje wyjąc spalając olej silnikowy .
Jednocześnie z rury wydechowej wydobywają się kłęby białego dymu ograniczając widoczność na co najmniej jedną przecznicę.
Nawet jak nie spali wszystkiego ( 8,2 litra) to obroty spowodują uszkodzenie wału korbowego .
Jeśli jesteś posiadaczem wersji z manualną skrzynią biegów, należy natychmiast zdusić silnik wciskając do oporu hamulec , wrzucając jedynkę i powoli puszczając sprzęgło.
Jeśli jesteś posiadaczem auta ze skrzynia automatyczną wysiadasz z auta , otwierasz maskę , przecinasz lub dziurawisz gumowy przewód od intecoolera ( po przeciwnej stronie silnika niż turbina)
Film przedstawiający końcowa fazę pracy turbiny wypalającej olej z silnika.
Tekst został oparty na podstawie pięcioletnich doświadczeń.
Turbina zwiększa moc rozwijaną przez jednostkę napędową, dlatego jednym z podstawowych sygnałów świadczących o jej uszkodzeniu jest utrata mocy. Gdy auto wyraźnie słabnie należy natychmiast skontrolować turbinę.
Również dymienie z rury wydechowej może być jednym z objawów zużycia turbiny.
Niebieski kolor spalin może oznaczać, że spalany jest olej silnikowy, a tym samym rozszczelnienie turbiny. Czarny dym może sugerować iż część paliwa nie zostaje spalona, czyli turbina tłoczy zbyt mało powietrza.
Oczywiście podobne objawy występują, gdy uszkodzona jest pompa wtryskowa, awarii uległy wtryskiwacze czy zużyły się ich końcówki.
Mocno zużyte łożyska turbiny odpowiadają za nadmierne zużycie oleju. Przedostaje się on do komory spalania poprzez kolektor dolotowy, jak również spływa na rozgrzany układ wydechowy co objawia się dymieniem z rury wydechowej, o charakterystycznym niebieskawym odcieniu.
Objawem uszkodzenia turbiny mogą być też są wyraźnie odczuwalne drgania pochodzące z okolicy, w której jest zamontowana czyli lewej strony silnika.
Świst turbiny po zwiększeniu obrotów ponad 2 tys, poza tym normalna praca na wolnych obrotach.
Już po pierwszym usłyszeniu świstu należy niezwłocznie sprawdzić czy nie zsunęły się przewodu dolotowe , jeśli nie i świst jest nadal natychmiast trzeba zająć się turbiną.
Z własnego doświadczenia : Od usłyszenia pierwszy raz świstu turbina wytrzymuje maksymalnie miesiąc normalnej jazdy i czyli 2000 km , później może zniszczyć silnik.
Co zrobić aby uchronić turbosprężarkę przed awarią.
Należy bezwzględnie dbać o czystość zasysanego powietrza poprzez regularną wymianę filtra powietrza a także po dłuższej jeździe w kolumnie po piaszczystych i zakurzonych terenach. Tyle kurzu ile masz na przedniej szybie tyle masz w filtrze.
Przestrzegać terminów wymiany oleju silnikowego ( Kia Sorento2.5 CRDi 2002-2009 - co 10000 km)
Nie stosować oleju o gorszej klasie jakości niż 5W40 , 5W30
Oleje tej klasy rozpoczynają krążenie prawie natychmiast i są w stanie ochronić wszystkie ruchome elementy turbiny.
Stan oleju zawsze powinien być powyżej minimum.
Sprawdzanie co najmniej co dwa miesiące.
Bardzo duże znaczenie dla trwałości sprężarki ma prawidłowe wyłączanie silnika. Po zakończeniu pracy silnika przestaje pracować pompa olejowa. Nie dostarcza ona oleju do łożysk turbiny, której rozpędzony wirnik jeszcze przez kilkanaście sekund obraca się z olbrzymią prędkością. W tym czasie olej w turbinie ulega silnemu rozgrzaniu i zwęgla się wytwarzając się cząstki, które rysują bieżnie łożysk prowadząc do ich destrukcji.
Pamiętaj o zasadzie aby przed wyłączeniem silnika po jeździe z prędkością powyżej 80 km/ według wskazania prędkościomierza lub 2500 obrotów według wskazania obrotomierza odczekać minutę lub dwie.
W tym czasie obroty turbiny zmniejszają się i nie nastąpi uszkodzenie łożysk .
Łopatki mojej turbiny ( drugiej ) gdy nie przestrzegałem tych zasad.
Porównanie z nową :
A tu jak przyszła do mnie ( 2200 zł )
Można zajrzeć do turbiny:
Gdy już dojdzie do awarii turbiny otwiera się dla oleju kanał smarujący i silnik zaczyna spalać olej zamiast paliwa.
Najpierw słyszysz straszliwy ryk silnika , wskazówka obrotomierza wskoczy na czerwoną skalę ( 6000 obrotów) i oprze się o ogranicznik . Panicznie przekręcisz kluczyk w stacyjce chcąc wyłączyć silnik .
Ale to nic nie da .
Mimo braku kluczyka w stacyjce silnik dalej pracuje wyjąc spalając olej silnikowy .
Jednocześnie z rury wydechowej wydobywają się kłęby białego dymu ograniczając widoczność na co najmniej jedną przecznicę.
Nawet jak nie spali wszystkiego ( 8,2 litra) to obroty spowodują uszkodzenie wału korbowego .
Jeśli jesteś posiadaczem wersji z manualną skrzynią biegów, należy natychmiast zdusić silnik wciskając do oporu hamulec , wrzucając jedynkę i powoli puszczając sprzęgło.
Jeśli jesteś posiadaczem auta ze skrzynia automatyczną wysiadasz z auta , otwierasz maskę , przecinasz lub dziurawisz gumowy przewód od intecoolera ( po przeciwnej stronie silnika niż turbina)
Film przedstawiający końcowa fazę pracy turbiny wypalającej olej z silnika.
Tekst został oparty na podstawie pięcioletnich doświadczeń.
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Czy w takim przypadku zadziałałoby ręczne zamknięcie klapy gaszącej która jest na dolocie powietrza?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- rkalabun
- To ja
- Posty: 370
- Wiek: 46
- Rejestracja: środa, 12 marca 2014, 19:42
- Skąd jesteś: Mińsk Mazowiecki
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny/szary
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Admin wszystko w pigułce- o co i jak dbać, co i jak zrobić, jak zaczyna się "armagiedon". Szacunek za wiedzę nabytą przez lata doświadczeń.
MAŁY
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Nie wpadajcie w panikę - dla statystyki ilu z wam " rozbiegał" i zatarł się silnik ze względu na awarię turbosprężarki.
Przypadłość ta występuje w dieslach, a także w benzyniakach z turbiną i nie dzieje się to od razu. Koledzy piszą ,że są pewne symptomy zużycia turbiny , o których należny wiedzieć eksploatując auto o dużych przebiegach no i trzeba pamiętać o wystudzeniu turbiny.
W moim aucie firmowym nie Kia ,tez mam turbinę przelot 170 tyś km.i nie ma z nią problemu,a w poprzednim dieslu koncernu PSA przelot 220 tyś km. bez problemu.
Przypadłość ta występuje w dieslach, a także w benzyniakach z turbiną i nie dzieje się to od razu. Koledzy piszą ,że są pewne symptomy zużycia turbiny , o których należny wiedzieć eksploatując auto o dużych przebiegach no i trzeba pamiętać o wystudzeniu turbiny.
W moim aucie firmowym nie Kia ,tez mam turbinę przelot 170 tyś km.i nie ma z nią problemu,a w poprzednim dieslu koncernu PSA przelot 220 tyś km. bez problemu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
hunter pisze:Nie wpadajcie w panikę - dla statystyki ilu z wam " rozbiegał" i zatarł się silnik ze względu na awarię turbosprężarki.
Pierwszy
nie ważne ile, nawet jedna to za dużo.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Admin Ty byłeś pierwszy i dzięki temu mamy Forum
Przyznałeś się ,że to było spowodowane niewiedzą i teraz wszystkich uświadamiasz o objawach , co zresztą jest dobre, ale ilu użytkowników weźmie to sobie do serca?.
Na Rocznicę wezmę ze sobą pirometr i możemy spróbować pomierzyć jak schładza się turbo na wolnych obrotach o ile będa chętni bo ja mam benzynę.
Przyznałeś się ,że to było spowodowane niewiedzą i teraz wszystkich uświadamiasz o objawach , co zresztą jest dobre, ale ilu użytkowników weźmie to sobie do serca?.
Na Rocznicę wezmę ze sobą pirometr i możemy spróbować pomierzyć jak schładza się turbo na wolnych obrotach o ile będa chętni bo ja mam benzynę.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
hunter pisze:Admin Ty byłeś pierwszy i dzięki temu mamy Forum
Przyznałeś się ,że to było spowodowane niewiedzą i teraz wszystkich uświadamiasz o objawach , co zresztą jest dobre, ale ilu użytkowników weźmie to sobie do serca?.
Na Rocznicę wezmę ze sobą pirometr i możemy spróbować pomierzyć jak schładza się turbo na wolnych obrotach o ile będa chętni bo ja mam benzynę.
Bierz ja się piszę. Coś mi zaczęło gwizdać podczas jazdy ale raczej łożysko. Nie omieszkam natomiast skorzystać z fachowych pomiarów
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
Admin pisze:Jeśli jesteś posiadaczem auta ze skrzynia automatyczną wysiadasz z auta , otwierasz maskę , przecinasz lub dziurawisz gumowy przewód od intecoolera ( po przeciwnej stronie silnika niż turbina)
Nie rozumiem w czym to ma pomóc? Jak go przetnę czy przedziurawię? Powietrze i tak będzie zasysane tylko bez intercoolera i filtra.
Ale dzięki za obszerny post, myślę, że dużo wniósł do dyskusji.
Edit: mam licznikowe 170k, wiem, że poprzedni właściciel nie czekał minuty i wolę zmienić turbinę, tylko nie wiem czy brać nową czy regenerowaną. Jeśli chodzi o regenerację to myślę o takiej: http://allegro.pl/turbosprezarka-kia-so ... 37668.html Natomiast jeśli chodzi o nową to o takiej: http://allegro.pl/nowa-turbosprezarka-k ... 26090.html
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy można ocenić stan turbosprężarki?
A nie 3-kę, albo 4-kęAdmin pisze:Jeśli jesteś posiadaczem wersji z manualną skrzynią biegów, należy natychmiast zdusić silnik wciskając do oporu hamulec , wrzucając jedynkę i powoli puszczając sprzęgło.
Przerwiesz zasysanie oleju.dawidpl pisze:Nie rozumiem w czym to ma pomóc? Jak go przetnę czy przedziurawię? Powietrze i tak będzie zasysane tylko bez intercoolera i filtra.
Ale dzięki za obszerny post, myślę, że dużo wniósł do dyskusji.
Lepiej zgłoś się do kolegi Orła. U niego naprawiałem za uczciwe pieniądze i mam więcej pewności, że jest zrobiona poprawnie. Poza tym doradzi jak poprawnie zamontować.dawidpl pisze:Edit: mam licznikowe 170k, wiem, że poprzedni właściciel nie czekał minuty i wolę zmienić turbinę, tylko nie wiem czy brać nową czy regenerowaną. Jeśli chodzi o regenerację to myślę o takiej: http://allegro.pl/turbosprezarka-kia-so ... 37668.html Natomiast jeśli chodzi o nową to o takiej: http://allegro.pl/nowa-turbosprezarka-k ... 26090.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości