Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
To, co pokazał Admin, to łopatki sprężarki. Łopatki turbiny są inaczej skierowane i są skorodowane od spalin.
Olej zassany z IC wpada przez dolot do silnika, gdzie jest spalany i rozpędza silnik, co powoduje mocniejsze ssanie oleju z IC i z turbiny. Tak się sam napędza aż wypali się olej w silniku lub zatrze się na tłokach, lub rozkręci się tak, aż wyrwie korbowód.
-- A7600H - -
Olej zassany z IC wpada przez dolot do silnika, gdzie jest spalany i rozpędza silnik, co powoduje mocniejsze ssanie oleju z IC i z turbiny. Tak się sam napędza aż wypali się olej w silniku lub zatrze się na tłokach, lub rozkręci się tak, aż wyrwie korbowód.
-- A7600H - -
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 18:09
- Skąd jesteś: Jaworzno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Sebrny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Witam, w związku w awaryjnościa turbin w naszych czołgach postanowiłem pooglądać moją turbawkę. Po przekroczeniu 2000 obrotów czuje charakterystyczny świst, tak wiec wziąłem się za rozbiórkę:
Niestety zdązyłem juz wytrzeć olej (ale nie było tego oleju dużo).
Niestety zdązyłem juz wytrzeć olej (ale nie było tego oleju dużo).
- Załączniki
-
- IMG-20151101-00039.jpg (133.26 KiB) Przejrzano 2739 razy
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 18:09
- Skąd jesteś: Jaworzno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Sebrny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Luz na wirniku jest około 1 mm po szerokości i 0.5mm wzdłuż. Czy jest szansa że moja turbina wytrzyma jeszcze troszkę ?
Nadmienie że mam wyciek na kolanku koło intercoolera i stąd może tworzyć się charakterystyczny świst turbiny..
Ale namieszałem z tymi postami.. no cóż w końcu NOWICIUSZ!
Nadmienie że mam wyciek na kolanku koło intercoolera i stąd może tworzyć się charakterystyczny świst turbiny..
Ale namieszałem z tymi postami.. no cóż w końcu NOWICIUSZ!
- Załączniki
-
- IMG-20151101-00042.jpg (112.22 KiB) Przejrzano 2737 razy
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Na pytanie o luzy, już wcześniej w tym temacie kolega orzeł odpowiedział.
Świst słyszałem przed awarią turbiny, jak i po jej regeneracji i to jest chyba naturalna rzec, że świszczy.
Gorzej jak poczujesz utratę mocy, terkotanie od strony silnika, jakby odgłos wirujących/obijających się blaszek o coś i znacznie większą ilość dymu z wydechu.
To chyba ostatni moment, na wyłączenie silnika i regenerację turbiny.
Jak ktoś na siłę będzie chciał jechać dalej, raczej nie dojedzie.....a silnik szlag trafi.
orzeł pisze:Luz jest prawidłowy ponieważ turbina obraca się z prędkością ok 28000obr/min więc jedynym łożyskiem,które wytrzyma takie obroty jest film olejowy.
Świst słyszałem przed awarią turbiny, jak i po jej regeneracji i to jest chyba naturalna rzec, że świszczy.
Gorzej jak poczujesz utratę mocy, terkotanie od strony silnika, jakby odgłos wirujących/obijających się blaszek o coś i znacznie większą ilość dymu z wydechu.
To chyba ostatni moment, na wyłączenie silnika i regenerację turbiny.
Jak ktoś na siłę będzie chciał jechać dalej, raczej nie dojedzie.....a silnik szlag trafi.
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Święte słowa miro, ale ja miałem farta że silnik ocalał
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 18:09
- Skąd jesteś: Jaworzno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Sebrny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Mam utratę mocy ale to raczej poprzez nieszczelny dolot (foto u góry), natomiast dymu niema i dziwnych dzwięków również.
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Witam
Mam pytanie jak jest u was z tym świstaniem podczas gdy turbina zaczyna dopiero mocniej dmuchać?Mam ją już po regenracji,IC nowy(ze sklepu)węże podmieniałem.Zawsze gdy się wkręca na obroty to słychać syczenie/świst,przed regeneracją też to samo miało miejsce?
Mam pytanie jak jest u was z tym świstaniem podczas gdy turbina zaczyna dopiero mocniej dmuchać?Mam ją już po regenracji,IC nowy(ze sklepu)węże podmieniałem.Zawsze gdy się wkręca na obroty to słychać syczenie/świst,przed regeneracją też to samo miało miejsce?
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Jak pisałem wcześniej świst jest nawet po regeneracji, ale jest delikatny.
W moim przypadku głośniejszy świst usłyszałem jakieś naście kilometrów przed padnięciem turbiny.
Jednak już wcześniej da się zauważyć wolniejszą reakcję silnika na dodanie gazu.
Przeczytaj pierwszy mój wpis w tym temacie.
Tam więcej opisuję co zauważyłem.
W moim przypadku głośniejszy świst usłyszałem jakieś naście kilometrów przed padnięciem turbiny.
Jednak już wcześniej da się zauważyć wolniejszą reakcję silnika na dodanie gazu.
Przeczytaj pierwszy mój wpis w tym temacie.
Tam więcej opisuję co zauważyłem.
-
- awansowałem na
- Posty: 52
- Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Czarny
- Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Odświeżę temat, bo potrzebuję Waszej pomocy. Problem wygląda tak, że jak jadę spokojnie to nic się nie dziej, ale w chwili gdy np. jadę i przekraczam 2000 tys obrotów i szybko odpuszczę pedał gazu słychać po prawej stronie w komorze chrzęst, takie jakby ocieranie. Trwa to dosłownie moment bo jak tylko spadają obroty wszystko cichnie. Przy zwykłej jeździe jest cisza i nic nie słychać, a odkryłem to zupełnie przypadkiem. Auto nie kopci, trochę straciło moc ale tu padło podejrzenie na walnięty intercooler - taki bonusik 2w1 ;) Wczoraj zabrałem na przejazd mechanika i stwierdził, że to pada turbina i że trzeba z tym szybko coś robić. I teraz moje pytanie, gdzie ja dać do regeneracji? Mieszkam niedaleko Krakowa, możecie kogoś polecić? Oczywiście jeśli jest ktoś godny polecenia niekoniecznie w Małopolsce to też będę wdzięczny za namiary. I jeszcze jedna sprawa...mam odstawić auto do garażu, czy mogę nim jeździć dosłownie po 6 km dziennie?
- maniek69
- awansowałem na
- Posty: 73
- Wiek: 55
- Rejestracja: piątek, 30 maja 2014, 18:48
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 285000
- Inny Samochód: Mercedes C Coupe
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Miałem identyczne objawy i tak jak zdiagnozował to Twój mechanik turbina do regeneracji . Ja swoją robiłem w OPTurbo w Zgierzu . Robią też chyba regenerację turbin przysłanych do nich - sprawdź ewentualnie na ich stronie jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie .Na razie odpukać wszystko działa jak trzeba .
-
- awansowałem na
- Posty: 52
- Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Czarny
- Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Otrzymałem wiadomości, nawet 9 razy dziś już późno nie będę niepokoić. Zadzwonię jutro po południu dzięki za zainteresowanie.
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: sobota, 18 marca 2017, 14:18
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 157000
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Witam, u mnie silnik jak jest zimny też terkocze, natomiast jak sie nagrzeje cichnie. Jak myślicie może być to turbina?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Nie , turbina gwiżdże powyżej 2000 obrotów , bez względu na to czy silnik ciepły czy zimny.
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: sobota, 18 marca 2017, 14:18
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 157000
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
To już nie wiem co tam może terkotac, dźwięk podobny jest do wiatraczka jak by coś ocierało.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Jest tam dużo elementów , które się kręcą .
Choćby łożyska , napinacze, wirniki w alternatorze czy wentylatorach .
W turbinie , przy 200 tys. obrotów nie słychać pojedyńczego terkotania , tylko gwizd.
Choćby łożyska , napinacze, wirniki w alternatorze czy wentylatorach .
W turbinie , przy 200 tys. obrotów nie słychać pojedyńczego terkotania , tylko gwizd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości