Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#46 Postautor: vokal » środa, 23 września 2015, 17:39

To, co pokazał Admin, to łopatki sprężarki. Łopatki turbiny są inaczej skierowane i są skorodowane od spalin.
Olej zassany z IC wpada przez dolot do silnika, gdzie jest spalany i rozpędza silnik, co powoduje mocniejsze ssanie oleju z IC i z turbiny. Tak się sam napędza aż wypali się olej w silniku lub zatrze się na tłokach, lub rozkręci się tak, aż wyrwie korbowód.

-- A7600H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Dorianek22
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 18:09
Skąd jesteś: Jaworzno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Sebrny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#47 Postautor: Dorianek22 » niedziela, 1 listopada 2015, 19:51

Witam, w związku w awaryjnościa turbin w naszych czołgach postanowiłem pooglądać moją turbawkę. Po przekroczeniu 2000 obrotów czuje charakterystyczny świst, tak wiec wziąłem się za rozbiórkę:

Niestety zdązyłem juz wytrzeć olej (ale nie było tego oleju dużo).
Załączniki
IMG-20151101-00039.jpg
IMG-20151101-00039.jpg (133.26 KiB) Przejrzano 2657 razy

Dorianek22
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 18:09
Skąd jesteś: Jaworzno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Sebrny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#48 Postautor: Dorianek22 » niedziela, 1 listopada 2015, 19:55

Luz na wirniku jest około 1 mm po szerokości i 0.5mm wzdłuż. Czy jest szansa że moja turbina wytrzyma jeszcze troszkę ?

Nadmienie że mam wyciek na kolanku koło intercoolera i stąd może tworzyć się charakterystyczny świst turbiny..



Ale namieszałem z tymi postami.. no cóż w końcu NOWICIUSZ! :rolley:
Załączniki
IMG-20151101-00042.jpg
IMG-20151101-00042.jpg (112.22 KiB) Przejrzano 2655 razy

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#49 Postautor: miro » niedziela, 1 listopada 2015, 20:04

Na pytanie o luzy, już wcześniej w tym temacie kolega orzeł odpowiedział.
orzeł pisze:Luz jest prawidłowy ponieważ turbina obraca się z prędkością ok 28000obr/min więc jedynym łożyskiem,które wytrzyma takie obroty jest film olejowy.


Świst słyszałem przed awarią turbiny, jak i po jej regeneracji i to jest chyba naturalna rzec, że świszczy.
Gorzej jak poczujesz utratę mocy, terkotanie od strony silnika, jakby odgłos wirujących/obijających się blaszek o coś i znacznie większą ilość dymu z wydechu.
To chyba ostatni moment, na wyłączenie silnika i regenerację turbiny.

Jak ktoś na siłę będzie chciał jechać dalej, raczej nie dojedzie.....a silnik szlag trafi.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#50 Postautor: lookhash » niedziela, 1 listopada 2015, 20:17

Święte słowa miro, ale ja miałem farta że silnik ocalał :)

Dorianek22
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 18:09
Skąd jesteś: Jaworzno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Sebrny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#51 Postautor: Dorianek22 » niedziela, 1 listopada 2015, 20:20

Mam utratę mocy ale to raczej poprzez nieszczelny dolot (foto u góry), natomiast dymu niema i dziwnych dzwięków również.

DanteQQ789
jestem
jestem
Posty: 21
Wiek: 37
Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 297786
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#52 Postautor: DanteQQ789 » niedziela, 1 listopada 2015, 20:26

Witam

Mam pytanie jak jest u was z tym świstaniem podczas gdy turbina zaczyna dopiero mocniej dmuchać?Mam ją już po regenracji,IC nowy(ze sklepu)węże podmieniałem.Zawsze gdy się wkręca na obroty to słychać syczenie/świst,przed regeneracją też to samo miało miejsce?
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników :lol:

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#53 Postautor: miro » niedziela, 1 listopada 2015, 20:33

Jak pisałem wcześniej świst jest nawet po regeneracji, ale jest delikatny.
W moim przypadku głośniejszy świst usłyszałem jakieś naście kilometrów przed padnięciem turbiny.
Jednak już wcześniej da się zauważyć wolniejszą reakcję silnika na dodanie gazu.

Przeczytaj pierwszy mój wpis w tym temacie.
Tam więcej opisuję co zauważyłem.

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#54 Postautor: rman » wtorek, 6 marca 2018, 09:30

Odświeżę temat, bo potrzebuję Waszej pomocy. Problem wygląda tak, że jak jadę spokojnie to nic się nie dziej, ale w chwili gdy np. jadę i przekraczam 2000 tys obrotów i szybko odpuszczę pedał gazu słychać po prawej stronie w komorze chrzęst, takie jakby ocieranie. Trwa to dosłownie moment bo jak tylko spadają obroty wszystko cichnie. Przy zwykłej jeździe jest cisza i nic nie słychać, a odkryłem to zupełnie przypadkiem. Auto nie kopci, trochę straciło moc ale tu padło podejrzenie na walnięty intercooler - taki bonusik 2w1 ;) Wczoraj zabrałem na przejazd mechanika i stwierdził, że to pada turbina i że trzeba z tym szybko coś robić. I teraz moje pytanie, gdzie ja dać do regeneracji? Mieszkam niedaleko Krakowa, możecie kogoś polecić? Oczywiście jeśli jest ktoś godny polecenia niekoniecznie w Małopolsce to też będę wdzięczny za namiary. I jeszcze jedna sprawa...mam odstawić auto do garażu, czy mogę nim jeździć dosłownie po 6 km dziennie?

Awatar użytkownika
maniek69
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 73
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 30 maja 2014, 18:48
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 285000
Inny Samochód: Mercedes C Coupe
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#55 Postautor: maniek69 » wtorek, 6 marca 2018, 16:42

Miałem identyczne objawy i tak jak zdiagnozował to Twój mechanik turbina do regeneracji . Ja swoją robiłem w OPTurbo w Zgierzu . Robią też chyba regenerację turbin przysłanych do nich - sprawdź ewentualnie na ich stronie jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie .Na razie odpukać wszystko działa jak trzeba .

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#56 Postautor: rman » wtorek, 6 marca 2018, 22:26

Otrzymałem wiadomości, nawet 9 razy :) dziś już późno nie będę niepokoić. Zadzwonię jutro po południu dzięki za zainteresowanie.

Sori
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: sobota, 18 marca 2017, 14:18
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 157000
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#57 Postautor: Sori » piątek, 30 marca 2018, 20:26

Witam, u mnie silnik jak jest zimny też terkocze, natomiast jak sie nagrzeje cichnie. Jak myślicie może być to turbina?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#58 Postautor: Andrzej » piątek, 30 marca 2018, 21:21

Nie , turbina gwiżdże powyżej 2000 obrotów , bez względu na to czy silnik ciepły czy zimny.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Sori
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: sobota, 18 marca 2017, 14:18
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 157000
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#59 Postautor: Sori » piątek, 30 marca 2018, 21:26

To już nie wiem co tam może terkotac, dźwięk podobny jest do wiatraczka jak by coś ocierało.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.

#60 Postautor: Andrzej » piątek, 30 marca 2018, 22:01

Jest tam dużo elementów , które się kręcą .
Choćby łożyska , napinacze, wirniki w alternatorze czy wentylatorach .
W turbinie , przy 200 tys. obrotów nie słychać pojedyńczego terkotania , tylko gwizd.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości