pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#1 Postautor: Hessus » wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:24

Jako, że będę się zabierał za wymianę łożyska alternatora, bo troszkę się przyciera i świszczy mam zamiar wymienić także pasek, który nosi ślady pęknięć. Pasek występuje pod wieloma nazwami - co sklep czy portal, to inna nazwa.
Moje pytanie - jaki symbol ma ten pasek do Sorci 2,5CRDI, 2005r. 140KM VIN - KNEJC521555384055, ewentualnie jakiej firmy nie kupować ?
Na moim niestety nie da się już odczytać symbolu.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#2 Postautor: orzeł » wtorek, 26 sierpnia 2014, 12:58

Pasek do Twojej 7PK2271 kup Continental
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#3 Postautor: Bodzion » wtorek, 26 sierpnia 2014, 16:23

Tutaj masz wszystko opisane.
Jest też fotografia mojego paska jaki wymieniłem.
Masz to na stronie 1:
viewtopic.php?f=25&t=1749#p41401

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#4 Postautor: vokal » wtorek, 26 sierpnia 2014, 16:59

Może się przyda - numer katalogowy Kia tego paska ze sprężarką klimy to 252124A100.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#5 Postautor: Hessus » środa, 27 sierpnia 2014, 08:58

Bodzion u Ciebie jest typ 7PK2285, a u mnie wychodzi, że ma być typ 7PK2271, więc jest troszkę różnicy :hmm:
W ASO chcą 175zł, w inter cars-ie około 120zł.
W sklepach internetowych 100zł. Jeden produkt, a rozrzut cenowy aż 75% różnicy. :palm:
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#6 Postautor: orzeł » środa, 27 sierpnia 2014, 19:13

Hessus pisze:Bodzion u Ciebie jest typ 7PK2285, a u mnie wychodzi, że ma być typ 7PK2271, więc jest troszkę różnicy :hmm:
W ASO chcą 175zł, w inter cars-ie około 120zł.
W sklepach internetowych 100zł. Jeden produkt, a rozrzut cenowy aż 75% różnicy. :palm:

U Bodziona i u Ciebie jest taki sam, tylko Dayco nie produkuje w tym rozmiarze, a 2285 mm jest najbardziej zbliżony.
Tolerancja napinacza dopuszcza oba wymiary z naciskiem na Contitech
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#7 Postautor: Hessus » środa, 27 sierpnia 2014, 20:24

Dzisiaj odebrałem z tego sklepu, gdzie mi sprawdzałeś dostępność :love: Contitech Continental produkcja Made in UK.
Uch jak ja się zdziwiłem, jak nie było tradycyjnego napisu Made in China :ok:

edit.
Aha w sumie to temat zakończony, więc do kosza z nim szanowni bracia moderatorzy.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Konto usunięte

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#8 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 28 sierpnia 2014, 22:56

Beata pisze:Może komuś kiedyś przydadzą się te informacje :kwink:


Chociażby Adminowi do Podręcznika Użytkownika Kia Sorento :kwink:

Awatar użytkownika
Dzinks
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 31 marca 2017, 14:47
Skąd jesteś: Piła
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Nissan Qashqai
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#9 Postautor: Dzinks » sobota, 22 kwietnia 2017, 17:34

32 Postsobota, 22 kwietnia 2017, 16:39

Panowie mam pytanie odnośnie paska wielorowkowego. Czytam na forum i nijak niemoge określić jakiego rozmiaru pasek powinno mieć moje auto.W sklepach też piszą że różne
pasują. 2270 2271 2285 Który kupić aby był odpowiedni. Dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#10 Postautor: Farmer1971 » sobota, 22 kwietnia 2017, 18:23

U mnie był taki:
Pasek alt.jpg
Pasek alt.jpg (212.33 KiB) Przejrzano 1380 razy
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Dzinks
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 31 marca 2017, 14:47
Skąd jesteś: Piła
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Nissan Qashqai
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#11 Postautor: Dzinks » sobota, 22 kwietnia 2017, 19:51

No dzięki. Tak też myślałem żeby ten najdłuższy kupić,ale nadal niemam pewności .

Ale Ty masz inny rocznik i silnik benzynowy to pewnie inny pasek.I znowu nie wiadomo .

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#12 Postautor: vokal » sobota, 22 kwietnia 2017, 20:14

Farmer ma, a przynajmniej miał też 2,5 CRDi z przed liftu, więc pasek jest do diesla.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#13 Postautor: Farmer1971 » sobota, 22 kwietnia 2017, 20:22

Zgadza się, to pasek od mojego starego klekota :lol: .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Dzinks
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 31 marca 2017, 14:47
Skąd jesteś: Piła
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Nissan Qashqai
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#14 Postautor: Dzinks » sobota, 22 kwietnia 2017, 21:31

He fajno .Dzieki pochopne moje wnioski. Czyli taki pasek powinien być i umnie.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: pasek alternatora / wieloklinowy / wielorowkowy

#15 Postautor: Farmer1971 » sobota, 22 kwietnia 2017, 21:36

Raczej tak. Za długi chyba nie będzie, bo jak zakładałem nowy u mnie, to wchodził dosyć ciasno.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości