Padnięta turbina :(

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#46 Postautor: miro » piątek, 5 grudnia 2014, 19:11

Tak przy okazji zapytam.
Czy to, że moja jazda Sorento zalicza się raczej do bardzo powolnej, poniżej 3 tyś obrotów, mogła mieć wpływ na padnięcie turbiny ?

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#47 Postautor: Admin » piątek, 5 grudnia 2014, 19:44

To normalne obroty , nie mają wpływu na awarię turbiny.
Turbina załącza się powyżej 2000 obrotów.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

kaziunciu
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 125
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#48 Postautor: kaziunciu » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 20:48

Ale jak to jest z tymi obrotami powyżej 3000? Wiele osób pisze że ma awarie bo im auto nie jedzie powyżej 3000 obrotów, ale czy to nie wynika z charakterystyki silnika?
Że powyżej tych 3 tyś obrotów ten silnik już nie ma mocy a najwieksza wypada pomiedzy 1800 a 3000?
Stefek Pizza aka Kaziunciu

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#49 Postautor: hunter » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 21:27

kaziunciu pisze:Ale jak to jest z tymi obrotami powyżej 3000? Wiele osób pisze że ma awarie bo im auto nie jedzie powyżej 3000 obrotów, ale czy to nie wynika z charakterystyki silnika?
Że powyżej tych 3 tyś obrotów ten silnik już nie ma mocy a najwieksza wypada pomiedzy 1800 a 3000?


A widziałeś charakterystykę tego silnika , zobacz przed i po tuningu
Załączniki
charakterystyka silnika.jpg
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

kaziunciu
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 125
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#50 Postautor: kaziunciu » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 21:45

No i co ten wykres pokazał? Przypatrz się dobrze i nie patrz na opis. od 3 tyś do 4 tys, przyrost mocy jest znikomy, a NM spadają po równi pochyłej od 2,5 tys obrotów. Czyli tak na prawdę ten samochód w przeciętnej jeździe ciągnie do 3 tyś a potem nic. BTW nie mówię o wersjach zawirusowanych. Zresztą ta z wirusem też po 3 tys ma już znikomy przyrost mocy.
Stefek Pizza aka Kaziunciu

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#51 Postautor: hunter » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 22:22

1. Zgadza się przy 3000 obr prędkość ok 120 km /h i później przyrost niewielki o ok. 20 KM- prędkość do ok 160km/h , ale nie można powiedzieć że to auto nie jedzie w ogóle.
2 Dlatego mam 3,3V6 aby to auto jechało powyzej 3000 obr.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

kaziunciu
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 125
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#52 Postautor: kaziunciu » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 23:57

No ale na forum widzę opisy usterek i ludzie piszą że po 3000 nie ma mocy. Jak dla mnie jej tam nigdy nie było, a co do 3,3 no to inna bajka, zawsze ceniłem takie silniki tylko jakoś mnie nie stać :((( a gazowanie, żona się boi :(((( . Osobiście często jeżdżę za Sorenciakami, czasem nawet śledzę ludzi i patrze co im leci z rur wydechowych. I często widzę ciemne obłoczki, czasem mniejsze, czasem większe. W mojej dym pojawia się przy pedale wciśniętym nam maksa do podłogi, gdzieś w zakresie od 2200 do 3500 później. Na razie jeżdżę, co prawda rozważam zakupienie turbiny regenerowanej na zapas, bo nie sądzę abym miał tyle czasu aby wysyłać np. do Orzeł- a ;) i nie jeździć.
Ostatnio przeglądałem Allegro i widzę że od 700 do 1000zł można kupić zregenerowane turbiny z gwarancją.
Stefek Pizza aka Kaziunciu

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#53 Postautor: Madej » wtorek, 9 grudnia 2014, 11:06

Zakupiłem Turbine za 750 zl.jak dla mnie cena ok.Dwa lata pisemnej gwarancji. ;).
Nie ma co turbiny na zapas kupowac.jak juz jest cos nie tak to wymienić i nie jeździć z duszą na ramieniu. ;)
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

kaziunciu
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 125
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#54 Postautor: kaziunciu » wtorek, 9 grudnia 2014, 12:19

A w której firmie kupiłeś, jeśli można wiedzieć?
Stefek Pizza aka Kaziunciu

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#55 Postautor: Madej » wtorek, 9 grudnia 2014, 18:26

kaziunciu pisze:A w której firmie kupiłeś, jeśli można wiedzieć?

Nie pamiętam nazwy firmy, bo to mi brat w Polsce zamawiał, ale się dowiem i napiszę, co to za firma :yes:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#56 Postautor: Madej » środa, 10 grudnia 2014, 13:19

Turbina została zakupiona na allegro w firmir Dolarss z Oleśnicy.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

tomek1800
jestem
jestem
Posty: 13
Wiek: 42
Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 19:46
Skąd jesteś: Olszyna
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 237000
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#57 Postautor: tomek1800 » niedziela, 16 października 2016, 14:04

Witam jestem świeżym posiadaczem KIA Sorento . Po zakupie zrobiłem nią kilkaset kilometrów po czym pojechałem na wymianę oleju w silniku i filtra oleju, powietrza, paliwa. Filtr powietrza był strasznie zabity. Po wymianie wyjechałem z warsztatu przejechałem dosłownie około 2 kilometry i padła turbina. Wcześniej przed wymianami nic nie było słychać niepokojącego, żadnych pisków świstów itp. Autem jak wyjechałem zrobiłem ok 2 km z przerwami zatrzymywałem się pod sklepem jednym potem drugim gasiłem i zapalałem auto nie używałem przy tych przejazdach dużej mocy spokojna jazda. W pewnym momencie jadąc samochód sobie zgasł, pomyślałem zapowietrzony chyba jeszcze jest po wymianie filtra paliwa, podniosłem maskę i podpompowałem kilka razy tą pompką nad filtrem paliwa auto odpaliło bez problemu. Zawróciłem aby podjechać do tego warsztatu żeby zobaczyli czy wszystko jest ok. Jadąc pod niewielką górkę dodałem trochę więcej gazu wtedy auto dostało według mojego odczucia więcej mocy niż normalnie po czym usłyszałem strzał nagły spadek mocy a za mną kupa dymu. Rozmawiałem z osobą która przeprowadza regenerację turbin zdziwiony był że tak nagle bez żadnych oznak typu świsty piski turbo nagle w parę chwil padło, podejrzenia padły na mechanika który wymieniał między innymi filtr powietrza, że mu coś wpadło w rurę która idzie od filtra powietrza do turba. Ale po zdemontowaniu turbiny widać, że łopatki są całe luzem lata cała ośka z łopatkami. Jutro rano wiozę turbinę do regeneracji jak ją rozbiorą będę może coś więcej wiedział co ją zepsuło. Pytanie tylko czy jak założę tą po regeneracji czy nie padnie i ta. Bo jak na przykład się zatarła to przez co?

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#58 Postautor: ronin » niedziela, 16 października 2016, 14:51

Na razie trzeba czekać na opinię fachowca od turbin, my na razie będziemy wróżyć z fusów. jeśli okaże się zatarta to trzeba zobaczyć do pompy oleju.
Zastanawiająca jest ta wymiana filtra powietrza... Turbina przeważnie daje jakieś oznaki że ma dość, nie pada ot tak....

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#59 Postautor: miro » niedziela, 16 października 2016, 15:54

Jak dla mnie, to nie turbina.
Łopatki osadzone na ośce mają luz wyczuwalny i to jest normalne i tak ma być.
Lepiej żeby na silnik zerknął dobry fachowiec i ostatecznie stwierdził co to za usterka.

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#60 Postautor: Madej » niedziela, 16 października 2016, 15:59

Jesli bylo slychac jakis strzal,to sprawdzil bym polaczenie od egr do intercoolera.Mozliwe ze jakis wąż lub przewod sie rozszczelnił :hmm:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości