Padnięta turbina :(
Moderator: Moderator
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
Tak przy okazji zapytam.
Czy to, że moja jazda Sorento zalicza się raczej do bardzo powolnej, poniżej 3 tyś obrotów, mogła mieć wpływ na padnięcie turbiny ?
Czy to, że moja jazda Sorento zalicza się raczej do bardzo powolnej, poniżej 3 tyś obrotów, mogła mieć wpływ na padnięcie turbiny ?
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
To normalne obroty , nie mają wpływu na awarię turbiny.
Turbina załącza się powyżej 2000 obrotów.
Turbina załącza się powyżej 2000 obrotów.
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 125
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
Ale jak to jest z tymi obrotami powyżej 3000? Wiele osób pisze że ma awarie bo im auto nie jedzie powyżej 3000 obrotów, ale czy to nie wynika z charakterystyki silnika?
Że powyżej tych 3 tyś obrotów ten silnik już nie ma mocy a najwieksza wypada pomiedzy 1800 a 3000?
Że powyżej tych 3 tyś obrotów ten silnik już nie ma mocy a najwieksza wypada pomiedzy 1800 a 3000?
Stefek Pizza aka Kaziunciu
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
kaziunciu pisze:Ale jak to jest z tymi obrotami powyżej 3000? Wiele osób pisze że ma awarie bo im auto nie jedzie powyżej 3000 obrotów, ale czy to nie wynika z charakterystyki silnika?
Że powyżej tych 3 tyś obrotów ten silnik już nie ma mocy a najwieksza wypada pomiedzy 1800 a 3000?
A widziałeś charakterystykę tego silnika , zobacz przed i po tuningu
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 125
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
No i co ten wykres pokazał? Przypatrz się dobrze i nie patrz na opis. od 3 tyś do 4 tys, przyrost mocy jest znikomy, a NM spadają po równi pochyłej od 2,5 tys obrotów. Czyli tak na prawdę ten samochód w przeciętnej jeździe ciągnie do 3 tyś a potem nic. BTW nie mówię o wersjach zawirusowanych. Zresztą ta z wirusem też po 3 tys ma już znikomy przyrost mocy.
Stefek Pizza aka Kaziunciu
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
1. Zgadza się przy 3000 obr prędkość ok 120 km /h i później przyrost niewielki o ok. 20 KM- prędkość do ok 160km/h , ale nie można powiedzieć że to auto nie jedzie w ogóle.
2 Dlatego mam 3,3V6 aby to auto jechało powyzej 3000 obr.
2 Dlatego mam 3,3V6 aby to auto jechało powyzej 3000 obr.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 125
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
No ale na forum widzę opisy usterek i ludzie piszą że po 3000 nie ma mocy. Jak dla mnie jej tam nigdy nie było, a co do 3,3 no to inna bajka, zawsze ceniłem takie silniki tylko jakoś mnie nie stać (( a gazowanie, żona się boi ((( . Osobiście często jeżdżę za Sorenciakami, czasem nawet śledzę ludzi i patrze co im leci z rur wydechowych. I często widzę ciemne obłoczki, czasem mniejsze, czasem większe. W mojej dym pojawia się przy pedale wciśniętym nam maksa do podłogi, gdzieś w zakresie od 2200 do 3500 później. Na razie jeżdżę, co prawda rozważam zakupienie turbiny regenerowanej na zapas, bo nie sądzę abym miał tyle czasu aby wysyłać np. do Orzeł- a ;) i nie jeździć.
Ostatnio przeglądałem Allegro i widzę że od 700 do 1000zł można kupić zregenerowane turbiny z gwarancją.
Ostatnio przeglądałem Allegro i widzę że od 700 do 1000zł można kupić zregenerowane turbiny z gwarancją.
Stefek Pizza aka Kaziunciu
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
Zakupiłem Turbine za 750 zl.jak dla mnie cena ok.Dwa lata pisemnej gwarancji. ;).
Nie ma co turbiny na zapas kupowac.jak juz jest cos nie tak to wymienić i nie jeździć z duszą na ramieniu. ;)
Nie ma co turbiny na zapas kupowac.jak juz jest cos nie tak to wymienić i nie jeździć z duszą na ramieniu. ;)
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 125
- Kontaktowanie:
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
kaziunciu pisze:A w której firmie kupiłeś, jeśli można wiedzieć?
Nie pamiętam nazwy firmy, bo to mi brat w Polsce zamawiał, ale się dowiem i napiszę, co to za firma
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
Turbina została zakupiona na allegro w firmir Dolarss z Oleśnicy.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
-
- jestem
- Posty: 13
- Wiek: 42
- Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 19:46
- Skąd jesteś: Olszyna
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 237000
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
Witam jestem świeżym posiadaczem KIA Sorento . Po zakupie zrobiłem nią kilkaset kilometrów po czym pojechałem na wymianę oleju w silniku i filtra oleju, powietrza, paliwa. Filtr powietrza był strasznie zabity. Po wymianie wyjechałem z warsztatu przejechałem dosłownie około 2 kilometry i padła turbina. Wcześniej przed wymianami nic nie było słychać niepokojącego, żadnych pisków świstów itp. Autem jak wyjechałem zrobiłem ok 2 km z przerwami zatrzymywałem się pod sklepem jednym potem drugim gasiłem i zapalałem auto nie używałem przy tych przejazdach dużej mocy spokojna jazda. W pewnym momencie jadąc samochód sobie zgasł, pomyślałem zapowietrzony chyba jeszcze jest po wymianie filtra paliwa, podniosłem maskę i podpompowałem kilka razy tą pompką nad filtrem paliwa auto odpaliło bez problemu. Zawróciłem aby podjechać do tego warsztatu żeby zobaczyli czy wszystko jest ok. Jadąc pod niewielką górkę dodałem trochę więcej gazu wtedy auto dostało według mojego odczucia więcej mocy niż normalnie po czym usłyszałem strzał nagły spadek mocy a za mną kupa dymu. Rozmawiałem z osobą która przeprowadza regenerację turbin zdziwiony był że tak nagle bez żadnych oznak typu świsty piski turbo nagle w parę chwil padło, podejrzenia padły na mechanika który wymieniał między innymi filtr powietrza, że mu coś wpadło w rurę która idzie od filtra powietrza do turba. Ale po zdemontowaniu turbiny widać, że łopatki są całe luzem lata cała ośka z łopatkami. Jutro rano wiozę turbinę do regeneracji jak ją rozbiorą będę może coś więcej wiedział co ją zepsuło. Pytanie tylko czy jak założę tą po regeneracji czy nie padnie i ta. Bo jak na przykład się zatarła to przez co?
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
Na razie trzeba czekać na opinię fachowca od turbin, my na razie będziemy wróżyć z fusów. jeśli okaże się zatarta to trzeba zobaczyć do pompy oleju.
Zastanawiająca jest ta wymiana filtra powietrza... Turbina przeważnie daje jakieś oznaki że ma dość, nie pada ot tak....
Zastanawiająca jest ta wymiana filtra powietrza... Turbina przeważnie daje jakieś oznaki że ma dość, nie pada ot tak....
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
Jak dla mnie, to nie turbina.
Łopatki osadzone na ośce mają luz wyczuwalny i to jest normalne i tak ma być.
Lepiej żeby na silnik zerknął dobry fachowiec i ostatecznie stwierdził co to za usterka.
Łopatki osadzone na ośce mają luz wyczuwalny i to jest normalne i tak ma być.
Lepiej żeby na silnik zerknął dobry fachowiec i ostatecznie stwierdził co to za usterka.
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Padnięta turbina :(
Jesli bylo slychac jakis strzal,to sprawdzil bym polaczenie od egr do intercoolera.Mozliwe ze jakis wąż lub przewod sie rozszczelnił
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości