Padnięta turbina :(

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#31 Postautor: Madej » niedziela, 24 sierpnia 2014, 19:38

A więc tak....doloty w miarę możliwości wyczyściłem, odpaliłem auto .... silnik równo pracuje, po chwili znowu biały dym.
Pojeździłem trochę i wypalił się pozostały olej i jak na razie wszystko jest ok ;)
Myślę że problem został rozwiązany ;)
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#32 Postautor: Hessus » niedziela, 24 sierpnia 2014, 19:52

Regenerowana czy nówkę kupiłeś?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#33 Postautor: Madej » niedziela, 24 sierpnia 2014, 19:54

Kupiłem regenerowaną.2 lata gwarancji dają więc jest ok.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#34 Postautor: vokal » niedziela, 24 sierpnia 2014, 20:04

Wygląda na to, że było trochę strachu, ale efekt końcowy jest zadowalający :)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Giza

Re: Padnięta turbina :(

#35 Postautor: Giza » niedziela, 24 sierpnia 2014, 20:55

Najśmieszniejsze w tym wszystkim, jest to, że w teorii nowoczesny diesel (tzn, taki który ma wtryski sterowane elektronicznie) nie ma prawa działać po odłączeniu zasilania żeby nie wiem ile oleju, nafty, benzyny czy innego świństwa nalać mu przez dolot. A jednak znane są przypadki (aczkolwiek niezmiernie rzadkie) że silnik rozbiega się na oleju z dolotu bez prądu. Normalnie zjawisko rozbiegania zachodzi gdy olej zaciągany dolotem zapala się w cylindrze od zapłonu normalnie wtryskiwanego wtryskiwaczem paliwa. Po odcięciu tego paliwa nie rozpylony w zasadzie wlany do cylindra dolotem olej nie powinien się zapalić lub po prostu spala się ale nie wybucha i płonący olej jest wypychany do wydechu - silnik gaśnie. Teorii na temat samoistnego rozbiegania jest wiele ale tak naprawdę nie wiadomo jak to możliwe (coś podobnie jak z produkcją szkła - potrafimy je wytwarzać ale nikt nie wie dlaczego powstaje). W dwusuwowych dieslach (stosowanych np. w starych konstrukcjach amerykańskich i rosyjskich) do ON dodawany jest olej tak jak do benzyny. I tak jak w dwusuwach benzynowych olej ten w cylindrze spala się w niewielkim stopniu i w postaci płynnej trafia do wydechu gdzie jest oddzielany w separatorze. Dopiero od niedawna stosowane na kolei (tu większość starych diesli jest dwusuwowych) nowoczesne syntetyki spalają się i lokomotywy dymią znacznie mniej niż kiedyś.
Uffff.... ale się rozpisałem :rolley:

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#36 Postautor: Admin » niedziela, 24 sierpnia 2014, 21:01

Silnik Sorento bazuje na silniku od motopompy , więc w momencie braku zasilania przypomina sobie stare czasy i sam zaczyna sobie wytwarzać prąd :lol:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#37 Postautor: Madej » niedziela, 24 sierpnia 2014, 21:12

Teraz wiem, że teoria i praktyka to dwie różne rzeczy ;)

Vokal bylo troszke strachu, ale jest ok ;)
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#38 Postautor: Admin » niedziela, 24 sierpnia 2014, 21:15

Madej pisze:Teraz wiem ze teoria a praktyka to dwie rozne rzeczy ;)

Vokal bylo troszke strachu ale jest ok ;)


Może już nikt , nigdy nie zada pytania, czy jak mu padła turbina to, czy może jeszcze dojechać do domu :kwink:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#39 Postautor: mariank32 » niedziela, 24 sierpnia 2014, 21:19

Myślę, że nic do rzeczy nie mają tutaj wtryskiwacze, że są sterowane elektrycznie. Kiedyś był zaworek elektryczny w pompie co też odcinał paliwo. Olej nie wlewa się do cylindra swobodnie, jest rozpylany. Po prostu pracująca i puszczająca turbina wytwarza mieszankę olejowo-powietrzną, która jest zasysana do cylindrów i tam spalana bez żadnej kontroli. Turbina sie rozpędza, coraz wyższe ciśnienie itd. Do póki mamy któreś z dwóch mediów możemy wyłączać stacyjkę, akumulator itd. Rozbieganie jest dosyć częste, sam kilkukrotnie widziałem, nawet ostatnio VW. Niestety z tym przy dieslu trzeba się liczyć.

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#40 Postautor: Madej » czwartek, 28 sierpnia 2014, 20:23

Beata chyba jestem skazany jeszcze na jazdę Sorento dlatego nic się nie stało ;)
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
dawidpl
moje konto
moje konto
Posty: 189
Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 131000
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#41 Postautor: dawidpl » wtorek, 30 września 2014, 19:01

Chłopaki mam ostatnio nie lada dylemat z tą turbiną :/ Gdy na zimnym dodam trochę więcej gazu to strasznie świszczy, jak tylko się nagrzeje to efekt ten mija. Około miesiąc temu miałem wrażenie podczas jednej przejażdżki, że stracił zauważalnie na mocy. Na następny dzień wszystko wróciło do normy.
Mam automat i boje się, że jak mi turbina padnie to zatrze się silnik a tego bym nie chciał bo bardzo o niego dbam.
Czy niedużym kosztem można zweryfikować kondycję turbo? Czy rozsądne będzie wysłanie turbo do regeneracji jeśli auto jeździ normalnie a turbo słychać tylko na zimnym?
Dodam, że auto jest w moim posiadaniu 3 lata i chyba od początku turbo było tak głośne, a na 100% od dłuższego czasu jest taki efekt. Oczywiście nie dodaje za dużo gazu na zimnym, ale piszę co się dzieje, gdy to zrobię.

Co mi radzicie?

Konto usunięte

Re: Padnięta turbina :(

#42 Postautor: Konto usunięte » wtorek, 30 września 2014, 19:24

:palm: Ja już mam przez Was paranoję z tą turbiną

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#43 Postautor: miro » piątek, 5 grudnia 2014, 13:00

I turbinka poszła w zaświaty. :bye:
Jednak dzięki Wam i temu co tu się nauczyłem, uchroniłem silnik przed padnięciem.
Zaczęło coś świstać powyżej 2,5 tyś obrotów i dziwny hałas dochodził z komory silnika, więc pomalutku, powolutku doczołgałem się do mechanika. :beer: :beer: :beer:
Tam przegazowaliśmy i poszła chmurka dymu ...... uff. :bye2:

Szczęście w nieszczęściu.

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#44 Postautor: Madej » piątek, 5 grudnia 2014, 15:57

Dobrze ze wczesniej udalo sie zdiagnozowac usterke i obylo sie bez dodatkowych kosztow i stresu :)
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Padnięta turbina :(

#45 Postautor: Admin » piątek, 5 grudnia 2014, 16:07

Gdybym kiedyś wiedział to co teraz, to nie zniszczyłbym silnika i miałbym teraz swoje piękne złote Sorento :cry:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości