Strona 3 z 3

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: czwartek, 10 marca 2016, 19:20
autor: Murzyn1313
Sorki, myslalem że masz przedlifta, a tam vacupompa jest na alternatora i ma taki grzybek na którym jest gumowa zaślepka, która lubi się zgubić. Posprawdzaj za tem wszystkie przewody od podciśnienia, zobacz dymem np czy nie zasysa gdzieś.

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: czwartek, 10 marca 2016, 22:10
autor: staszek
Nie, no co Ty, ja też nie spodziewałem się jej tam gdzie ją znalazłem. Nie wiem co byłoby, gdybym musiał ją wymienić. Jak to wyjąć???
Chwilowo wolę o tym nie myśleć. Test dymu nie powiódł się przy latarce. Nie widziałem zasysania, ale może za mało dymu miałem. :) Sprawdzę jeszcze raz jutro.
Rozumiem, że żadnego grzybka w polifcie nie ma?

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: czwartek, 10 marca 2016, 22:19
autor: krzysiek ardie
Staszek coś nie teges, o to Ci chodzi :)
silownik1.png
silownik1.png (109.47 KiB) Przejrzano 5108 razy

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: wtorek, 28 czerwca 2016, 17:12
autor: staszek
Temat zaniedbałem, ale w końcu udało się poprawnie zdiagnozować awarię (padła gruszka), więc napiszę jak to było u mnie. Objawy jak pisałem wyżej – brak dynamiki przy niskich obrotach, sztanga przy turbinie nie dochodzi do ogranicznika, stoi w górnym położeniu, ale co ważne można ją wcisnąć palcem, więc łopatki turbiny się poruszają.
Dzisiaj rano przyszła od Orła paczka z gruszką, więc czym prędzej zabrałem się do roboty. :kwink:

Najłatwiej zabrać się do wymiany odkręcając filtr powietrza i pozbywając się „zbędnych” rurek, które utrudniają dojście. W tym celu zdejmujemy pokrywę filtra, odkręcamy opaskę zaciskową przy przepływomierzu (klucz 10 mm lub wkrętak), zdejmujemy z przepływomierza wtyczkę – od spodu jest zaczep do podważenia płaskim wkrętakiem (foto 2), oraz wypinamy z zapinek przewód idący od tej wtyczki. Następnie za pomocą kombinerek zdejmujemy opaskę zaciskową węża od separatora oleju i ściągamy go (foto 3). Zdejmujemy rurę dolotową z turbiny uprzednio także luzując opaskę kluczem 10 mm lub wkrętakiem. Odkręcamy dolną obudowę filtra powietrza, są tam dwie nakrętki i jedna śruba, wszystko na klucz 12 mm (foto 4).
Może niepotrzebnie piszę jak to wszystko demontować, ale może akurat komuś się przyda.

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: wtorek, 28 czerwca 2016, 17:14
autor: staszek
Sposób zdejmowania podesłał wcześniej Krzysiek ardie, ale jest tam parę dodatkowych utrudnień, więc opiszę.
Teraz, kiedy mamy łatwy dostęp do naszej gruszki (foto 5) zdejmujemy z niej przewód podciśnieniowy idący od zaworu. Ponieważ po wymianie będzie trzeba przeprowadzić regulację, a przez jakiś czas trzeba jeździć, zmierzyłem suwmiarką długości cięgna gruszki oraz wysokość ogranicznika, żeby nową ustawić mniej więcej podobnie.
Odkręcamy cztery śruby mocujące gruszkę (foto 7) kluczem 11 mm, niestety da się tylko płaskim, Na dwie z czterech udało mi się założyć oczkowy, ale dopiero po poluzowaniu przewodu i obróceniu dziwnego „dzyndzla” chyba od podkładki (foto 6). Polecam mieć dobry klucz, bo śruby siedzą dość mocno i łatwo je zerwać. Przed odkręceniem dobrze jest zdemontować cięgno gruszki i wykręcić ogranicznik. Jest wtedy większe pole manewru do kręcenia. Obie rzeczy posiadają nakrętki kontrujące 10 mm. Ogranicznik od dołu można skontrować imbusem (chyba 4 lub 5 mm).
Wyjmujemy gruszkę i zakładamy nową, podpinamy cięgno i wstępnie ustawiamy. Resztę skręcamy w odwrotnej kolejności, podpinamy rurki oraz kabelki kabelki i odpalamy auto.
Teraz sztanga po odpaleniu dotyka ogranicznika, auto zbiera się dużo lepiej z niskich obrotów. Przejechałem dopiero 4 km, ale radość była ogromna.

Wielkie podziękowania dla Orła za gruszkę oraz Krzyśka ardie i Lopuni za konsultacje. :beer:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: wtorek, 11 października 2016, 22:55
autor: Nuvio
Lekko odświeżę temat. Czy po odkreceniu ciegna gruszki ta dźwignia od łopatek chodzi w górę i w dół bez oporów czy powinien być wyczuwalny jakis opór przy poruszaniu łopatki. U mnie ona lata góra dół jak szmata. Zastanawiam się czy coś się nie zapieklo i może trzpień gdzieś się ukrycil lub obrobił.

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: niedziela, 4 grudnia 2016, 16:13
autor: staszek
Widzę, że odpowiedzi nie było, więc odpowiem. Sporo po czasie, ale może komuś się przyda info.
Sama dźwignia steruje łopatkami, więc po odkręceniu od siłownika powinna swobodnie poruszać się w górę i w dół. Czy może latać jak szmata, to nie wiem. :)

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: sobota, 30 kwietnia 2022, 20:45
autor: LaLiK
Odkopię bardzo stary temat, ale mam nadzieje że mi wybaczycie...

Dawno temu wymieniłem gruszkę w swojej Sorci...
Od tego czasu nigdy nie była ustawiona prawidłowo. Niby pomierzyłem, niby porobiłem zdjęcia, ale jak się później okazało, pomierzyłem długość gwintu jaki "został" między nakrętką a wyjściem z gruszki, a nowa gruszka miała gwint do samego końca. - no nieważne :roftl:

Czy posiada ktoś zdjęcia jak powinna prawidłowo ustawiona być sztanga turbiny? Albo BYŁBY ktoś tak dobrym samarytaninem, że porobiłby zdjęcia u siebie, na sprawnym aucie?

Dzięki, pozdrawiam, liczę na Was Sorenciarze!

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: wtorek, 25 lipca 2023, 15:55
autor: Winio
Poradziłeś sobie z tym problemem? Mam to samo.
Może macie jakieś wskazówki do samodzielnego ustawienia gruszki.

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: wtorek, 25 lipca 2023, 19:34
autor: Marek
Jest w tym temacie wstawione przez Vokala. viewtopic.php?f=25&t=14479&hilit=u+zmiennej+geometrii

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

: wtorek, 25 lipca 2023, 21:34
autor: Winio
Dzięki za link. O coś takiego mi chodziło. Teraz tylko trzeba zaopatrzyć się w pompkę podciśnienia z zegarem i może uda się poprawnie wyregulować gruszkę.