Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#16 Postautor: Andrzej » niedziela, 17 grudnia 2017, 23:50

Tam nie ma żadnej filozofii :kwink:
Naciskasz palcami i pompuje .
Przewody elektryczne są tylko do czujników :)
Ciśnienie w układzie paliwowym ( jak również podcisnienie )realizowane jest przez pompę paliwa z prawej strony silnika , przy bloku.
Według mojej wiedzy powinieneś mieć jeszcze dodatkową , elektryczną pompę przy zbiorniku paliwa (31150-3E600 ), ale Krzysiek ma dostęp do schematów i wie lepiej , skoro pisze, że nie masz . Np, Scorpion53 ma . Też taką chciałem sobie założyć , ale nie rozpracowałem jeszcze schematu.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gumis
moja ranga
moja ranga
Posty: 138
Wiek: 54
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
Skąd jesteś: Pomorskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Black
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: VW Garbus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#17 Postautor: gumis » poniedziałek, 18 grudnia 2017, 07:27

Marek pisze:W sposób ręczny nie elektryczny , nie rozbierałem , pewnie membrana i zaworek . :)


Ręcznie jest tak jak piszesz. Pod tą nierozbieralną częścią jest pewnie membrana.
Od spodu tej metalowej części jest przykręcana cieniutka blaszka, która pełni rolę zaworka zwrotnego.

EDIT

Andrzej pisze:Tam nie ma żadnej filozofii :kwink:
Naciskasz palcami i pompuje .
Przewody elektryczne są tylko do czujników :)
Ciśnienie w układzie paliwowym ( jak również podcisnienie )realizowane jest przez pompę paliwa z prawej strony silnika , przy bloku.
Według mojej wiedzy powinieneś mieć jeszcze dodatkową , elektryczną pompę przy zbiorniku paliwa (31150-3E600 ), ale Krzysiek ma dostęp do schematów i wie lepiej , skoro pisze, że nie masz . Np, Scorpion53 ma . Też taką chciałem sobie założyć , ale nie rozpracowałem jeszcze schematu.


Zdążyłem zauważyć :)
Tylko zastanawiałem się czy to ta jedyna pompa paliwa w aucie, bo siakoś oprzyrządowanie i kable nie wskazywałby żeby
to ona (jej membrana) podawała cały czas paliwo, ale jak piszesz jest pewnie do tego osobna pompa.
Przy baku zaglądałem między bak a podłoge siedzenia i nie widziałem tam żadnej pompy..
Teraz muszę wymużdzyć co z urwanymi śrubami od mocowania smoka. na 6 urwałem 4 :)
Pewnie spróbuje rozwiercić małym wiertełkiem i potem wykrętakiem, ale one chyba 5-ki są i ta blaszka tam taka cienka siakaś...
Ale to jak cieplej będzie pewnie.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#18 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 18 grudnia 2017, 09:11

gumis pisze:Teraz muszę wymużdzyć co z urwanymi śrubami od mocowania smoka. na 6 urwałem 4 :)
Pewnie spróbuje rozwiercić małym wiertełkiem i potem wykrętakiem, ale one chyba 5-ki są i ta blaszka tam taka cienka siakaś...
Ale to jak cieplej będzie pewnie.

Witaj w klubie.
Też mnie to kiedyś spotkało. Wspólny mianownik miedzy nami-brak farfocli w baku.
Czyli jak nie masz farfocli, to nie zaglądasz praktycznie do baku, śruby rdzewieją i się zapiekają, a przy próbie odkręcenia urywają.
Poświęciłem ze 3 godziny na nawiercanie tego a potem gwintowanie.
Wkurzająca robota, ale możliwa do wykonania.

Awatar użytkownika
gumis
moja ranga
moja ranga
Posty: 138
Wiek: 54
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
Skąd jesteś: Pomorskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Black
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: VW Garbus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#19 Postautor: gumis » poniedziałek, 18 grudnia 2017, 09:42

Naczytałem się o baku tyle, że byłem pewien i przygotowany na czyszczenie filtra a tu czysto.
Te śruby potraktowałem kilka dni wcześniej WD i w sobotę też zanim odkręcałem i poczekałem chwile.
Odkręcać też próbowałem prawo-lewo po trochu, bo już nie raz odkręcałem zardzewiałe śruby, ale te
są małe średnicą, więc za dużych nadziei nie miałem :)
Jedną próbowałem rozwiercić wiertłem 2 mm i złamałem :)
Do tego trzeba spokoju, czasu, lepszej pogody i.... :beer: :lol:
Tak samo powoli podchodzę do tylnej wycieraczki, bo już mam zdjęte ramie, zobaczymy, może uda się
odkręcić samą nakrętkę bez reszty mocowania silniczka :lol:

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#20 Postautor: Peter » poniedziałek, 18 grudnia 2017, 13:55

Przy urwanych śrubkach można się ratować takim zestawem

http://www.ebay.co.uk/itm/5pc-Screw-Ext ... Swgv5ZTUrC

Resize of s-l1600.jpg
Resize of s-l1600.jpg (33.68 KiB) Przejrzano 1713 razy


Do obrobionych nakrętek tym. W Polsce te zestawy są oczywiście tańsze.

https://www.ebay.co.uk/itm/IRWIN-BOLT-G ... Swe09Z8jpC

Resize of s-l1600 (1).jpg
Resize of s-l1600 (1).jpg (38.9 KiB) Przejrzano 1713 razy



https://www.ebay.co.uk/itm/Irwin-394002 ... Sw-0xYlNPY

s-l500.jpg
s-l500.jpg (43.84 KiB) Przejrzano 1713 razy

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#21 Postautor: hunter » poniedziałek, 18 grudnia 2017, 20:47

Zbychu i tym reklamowanym przez Ciebie "sprzętem" chcesz wykręcać urwane śruby od filtra paliwa :hmm: . Życzę powodzenia. :roftl:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
gumis
moja ranga
moja ranga
Posty: 138
Wiek: 54
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
Skąd jesteś: Pomorskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Black
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: VW Garbus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#22 Postautor: gumis » wtorek, 19 grudnia 2017, 07:25

Wykrętaki mam, ale obawiam się, że one nie dadzą rady, aczkolwiek spróbować nie zaszkodzi.
Pewnie trzeba będzie rozwiercić w miarę dokładnie w środku śruby małym wiertłem,
a potem coraz większym, aż zostanie resztka śruby przy gwincie i wtedy spróbować to "wyskubać"
w najgorszym wypadku przegwintować na 6, bo oryginały to chyba 5, tylko nie wiem ile tam jest "mięsa"...

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#23 Postautor: hunter » wtorek, 19 grudnia 2017, 07:57

Gumiś dasz radę na pewno wiertarka i do dzieła. :happy1:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#24 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 19 grudnia 2017, 08:33

Gumiś ten pierścień jest dość gruby zobacz suwmiarką, parasolka do środka i rozwiercaj :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
gumis
moja ranga
moja ranga
Posty: 138
Wiek: 54
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
Skąd jesteś: Pomorskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Black
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: VW Garbus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#25 Postautor: gumis » wtorek, 19 grudnia 2017, 10:03

Wg mnie "mądrzej" by zrobili, gdyby dali śruby z gwintem zgrzane z tym kołnierzem i na dekiel same nakrętki.
Ciężej byłoby to urwać, ale zrobili jak zrobili....

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#26 Postautor: Peter » wtorek, 19 grudnia 2017, 11:46

Gumiś, takie rozwiązanie z nakrętkami jest w BMW i też się takie historie zdarzają, że nakrętka łamie się razem z bolcem.

Awatar użytkownika
gumis
moja ranga
moja ranga
Posty: 138
Wiek: 54
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
Skąd jesteś: Pomorskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Black
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: VW Garbus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info

#27 Postautor: gumis » wtorek, 19 grudnia 2017, 13:14

Zbychu pisze:Gumiś, takie rozwiązanie z nakrętkami jest w BMW i też się takie historie zdarzają, że nakrętka łamie się razem z bolcem.

Racja, tylko, że przy nakrętce WD ma lepszy dostęp do zardzewiałego gwintu, a tu jest śruba, dodatkowo z kołnierzem...
Dobra dość o baku, bo to temat o pompie paliwa :)


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości