Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Tam nie ma żadnej filozofii
Naciskasz palcami i pompuje .
Przewody elektryczne są tylko do czujników
Ciśnienie w układzie paliwowym ( jak również podcisnienie )realizowane jest przez pompę paliwa z prawej strony silnika , przy bloku.
Według mojej wiedzy powinieneś mieć jeszcze dodatkową , elektryczną pompę przy zbiorniku paliwa (31150-3E600 ), ale Krzysiek ma dostęp do schematów i wie lepiej , skoro pisze, że nie masz . Np, Scorpion53 ma . Też taką chciałem sobie założyć , ale nie rozpracowałem jeszcze schematu.
Naciskasz palcami i pompuje .
Przewody elektryczne są tylko do czujników
Ciśnienie w układzie paliwowym ( jak również podcisnienie )realizowane jest przez pompę paliwa z prawej strony silnika , przy bloku.
Według mojej wiedzy powinieneś mieć jeszcze dodatkową , elektryczną pompę przy zbiorniku paliwa (31150-3E600 ), ale Krzysiek ma dostęp do schematów i wie lepiej , skoro pisze, że nie masz . Np, Scorpion53 ma . Też taką chciałem sobie założyć , ale nie rozpracowałem jeszcze schematu.
- gumis
- moja ranga
- Posty: 138
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
- Skąd jesteś: Pomorskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: VW Garbus
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Marek pisze:W sposób ręczny nie elektryczny , nie rozbierałem , pewnie membrana i zaworek .
Ręcznie jest tak jak piszesz. Pod tą nierozbieralną częścią jest pewnie membrana.
Od spodu tej metalowej części jest przykręcana cieniutka blaszka, która pełni rolę zaworka zwrotnego.
EDIT
Andrzej pisze:Tam nie ma żadnej filozofii
Naciskasz palcami i pompuje .
Przewody elektryczne są tylko do czujników
Ciśnienie w układzie paliwowym ( jak również podcisnienie )realizowane jest przez pompę paliwa z prawej strony silnika , przy bloku.
Według mojej wiedzy powinieneś mieć jeszcze dodatkową , elektryczną pompę przy zbiorniku paliwa (31150-3E600 ), ale Krzysiek ma dostęp do schematów i wie lepiej , skoro pisze, że nie masz . Np, Scorpion53 ma . Też taką chciałem sobie założyć , ale nie rozpracowałem jeszcze schematu.
Zdążyłem zauważyć
Tylko zastanawiałem się czy to ta jedyna pompa paliwa w aucie, bo siakoś oprzyrządowanie i kable nie wskazywałby żeby
to ona (jej membrana) podawała cały czas paliwo, ale jak piszesz jest pewnie do tego osobna pompa.
Przy baku zaglądałem między bak a podłoge siedzenia i nie widziałem tam żadnej pompy..
Teraz muszę wymużdzyć co z urwanymi śrubami od mocowania smoka. na 6 urwałem 4
Pewnie spróbuje rozwiercić małym wiertełkiem i potem wykrętakiem, ale one chyba 5-ki są i ta blaszka tam taka cienka siakaś...
Ale to jak cieplej będzie pewnie.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
gumis pisze:Teraz muszę wymużdzyć co z urwanymi śrubami od mocowania smoka. na 6 urwałem 4
Pewnie spróbuje rozwiercić małym wiertełkiem i potem wykrętakiem, ale one chyba 5-ki są i ta blaszka tam taka cienka siakaś...
Ale to jak cieplej będzie pewnie.
Witaj w klubie.
Też mnie to kiedyś spotkało. Wspólny mianownik miedzy nami-brak farfocli w baku.
Czyli jak nie masz farfocli, to nie zaglądasz praktycznie do baku, śruby rdzewieją i się zapiekają, a przy próbie odkręcenia urywają.
Poświęciłem ze 3 godziny na nawiercanie tego a potem gwintowanie.
Wkurzająca robota, ale możliwa do wykonania.
- gumis
- moja ranga
- Posty: 138
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
- Skąd jesteś: Pomorskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: VW Garbus
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Naczytałem się o baku tyle, że byłem pewien i przygotowany na czyszczenie filtra a tu czysto.
Te śruby potraktowałem kilka dni wcześniej WD i w sobotę też zanim odkręcałem i poczekałem chwile.
Odkręcać też próbowałem prawo-lewo po trochu, bo już nie raz odkręcałem zardzewiałe śruby, ale te
są małe średnicą, więc za dużych nadziei nie miałem
Jedną próbowałem rozwiercić wiertłem 2 mm i złamałem
Do tego trzeba spokoju, czasu, lepszej pogody i....
Tak samo powoli podchodzę do tylnej wycieraczki, bo już mam zdjęte ramie, zobaczymy, może uda się
odkręcić samą nakrętkę bez reszty mocowania silniczka
Te śruby potraktowałem kilka dni wcześniej WD i w sobotę też zanim odkręcałem i poczekałem chwile.
Odkręcać też próbowałem prawo-lewo po trochu, bo już nie raz odkręcałem zardzewiałe śruby, ale te
są małe średnicą, więc za dużych nadziei nie miałem
Jedną próbowałem rozwiercić wiertłem 2 mm i złamałem
Do tego trzeba spokoju, czasu, lepszej pogody i....
Tak samo powoli podchodzę do tylnej wycieraczki, bo już mam zdjęte ramie, zobaczymy, może uda się
odkręcić samą nakrętkę bez reszty mocowania silniczka
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Przy urwanych śrubkach można się ratować takim zestawem
http://www.ebay.co.uk/itm/5pc-Screw-Ext ... Swgv5ZTUrC
Do obrobionych nakrętek tym. W Polsce te zestawy są oczywiście tańsze.
https://www.ebay.co.uk/itm/IRWIN-BOLT-G ... Swe09Z8jpC
https://www.ebay.co.uk/itm/Irwin-394002 ... Sw-0xYlNPY
http://www.ebay.co.uk/itm/5pc-Screw-Ext ... Swgv5ZTUrC
Do obrobionych nakrętek tym. W Polsce te zestawy są oczywiście tańsze.
https://www.ebay.co.uk/itm/IRWIN-BOLT-G ... Swe09Z8jpC
https://www.ebay.co.uk/itm/Irwin-394002 ... Sw-0xYlNPY
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Zbychu i tym reklamowanym przez Ciebie "sprzętem" chcesz wykręcać urwane śruby od filtra paliwa . Życzę powodzenia.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- gumis
- moja ranga
- Posty: 138
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
- Skąd jesteś: Pomorskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: VW Garbus
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Wykrętaki mam, ale obawiam się, że one nie dadzą rady, aczkolwiek spróbować nie zaszkodzi.
Pewnie trzeba będzie rozwiercić w miarę dokładnie w środku śruby małym wiertłem,
a potem coraz większym, aż zostanie resztka śruby przy gwincie i wtedy spróbować to "wyskubać"
w najgorszym wypadku przegwintować na 6, bo oryginały to chyba 5, tylko nie wiem ile tam jest "mięsa"...
Pewnie trzeba będzie rozwiercić w miarę dokładnie w środku śruby małym wiertłem,
a potem coraz większym, aż zostanie resztka śruby przy gwincie i wtedy spróbować to "wyskubać"
w najgorszym wypadku przegwintować na 6, bo oryginały to chyba 5, tylko nie wiem ile tam jest "mięsa"...
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Gumiś dasz radę na pewno wiertarka i do dzieła.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Gumiś ten pierścień jest dość gruby zobacz suwmiarką, parasolka do środka i rozwiercaj
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- gumis
- moja ranga
- Posty: 138
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
- Skąd jesteś: Pomorskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: VW Garbus
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Wg mnie "mądrzej" by zrobili, gdyby dali śruby z gwintem zgrzane z tym kołnierzem i na dekiel same nakrętki.
Ciężej byłoby to urwać, ale zrobili jak zrobili....
Ciężej byłoby to urwać, ale zrobili jak zrobili....
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Gumiś, takie rozwiązanie z nakrętkami jest w BMW i też się takie historie zdarzają, że nakrętka łamie się razem z bolcem.
- gumis
- moja ranga
- Posty: 138
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
- Skąd jesteś: Pomorskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: VW Garbus
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa paliwa do 2.5 CRDI - prośba o info
Zbychu pisze:Gumiś, takie rozwiązanie z nakrętkami jest w BMW i też się takie historie zdarzają, że nakrętka łamie się razem z bolcem.
Racja, tylko, że przy nakrętce WD ma lepszy dostęp do zardzewiałego gwintu, a tu jest śruba, dodatkowo z kołnierzem...
Dobra dość o baku, bo to temat o pompie paliwa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości