PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 96
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 6 lutego 2011, 21:25
- Skąd jesteś: Łódź/Aleksandrów Ł.
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 80000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Kłopotu się pozbyłem, Tomek338 miał rację przyczyną była wiskoza na wiatraku chłodnicy. Teraz wskazówka od temperatury stoi tak jak na zdjęciu które zamieścił Admin.
-
- teraz jestem
- Posty: 591
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
- Skąd jesteś: Kłodzko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 90
- Inny Samochód: hyundai ix 35
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
No to pogratulować usunięcia problemu. teraz możesz śmigać bez limitu prędkości.....
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
- dariuu
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 64
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 158000
- Inny Samochód: Honda Citi
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Witam wszystkich w 2016 Roku, życzę zdrówka i mało kłopotów z sorciami.
Jest tu opisany wzrost temperatury podczas coraz szybszej jazdy. Ja mam natomiast inny problem. Otóż temperatura rośnie podczas długiego postoju z uruchomionym silnikiem.
W normalnych warunkach w klimacie polskim nie miałem takich objawów. Natomiast podczas pobytu na Chorwacji w temp. graniczących z 50 st. C., np. na dojazdach do bramek na autostradzie lub przejścia granicznego. Jest to jazda tzw. małymi skokami do przodu. Wtedy to wskaźnik temperatury dochodził do jednej działki przed końcem skali. Wskazówka opadała dopiero przy rozpoczęciu normalnej jazdy, lub gdy puściłem ciepłe powietrze na kabinę. Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny takiego zachowania. Dlatego dołączyłem się do tego tematu, bo są podobne objawy. Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Jest tu opisany wzrost temperatury podczas coraz szybszej jazdy. Ja mam natomiast inny problem. Otóż temperatura rośnie podczas długiego postoju z uruchomionym silnikiem.
W normalnych warunkach w klimacie polskim nie miałem takich objawów. Natomiast podczas pobytu na Chorwacji w temp. graniczących z 50 st. C., np. na dojazdach do bramek na autostradzie lub przejścia granicznego. Jest to jazda tzw. małymi skokami do przodu. Wtedy to wskaźnik temperatury dochodził do jednej działki przed końcem skali. Wskazówka opadała dopiero przy rozpoczęciu normalnej jazdy, lub gdy puściłem ciepłe powietrze na kabinę. Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny takiego zachowania. Dlatego dołączyłem się do tego tematu, bo są podobne objawy. Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- dariuu
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 64
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 158000
- Inny Samochód: Honda Citi
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Czy jest możliwość sprawdzenia wiskozy? (chodzi tu o sprzęgło które znajduje się gdzieś przy wiatraku?), bo termostat to tylko do demontażu i wymiany, inaczej nie sprawdzi jego działania.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Prędzej wiskoza niż termostat.
Przy padniętym termostacie temperatura nie spadałaby podczas jazdy.
Zwiększasz obroty silnika i wiatrak zaczyna się mocniej kręcić i schładza płyn.
Przy padniętym termostacie temperatura nie spadałaby podczas jazdy.
Zwiększasz obroty silnika i wiatrak zaczyna się mocniej kręcić i schładza płyn.
- dariuu
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 64
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 158000
- Inny Samochód: Honda Citi
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Miro, no to jeżeli zwiększam obroty silnika podczas jazdy i temperatura spada, to znaczy że wiskoza działa prawidłowo, bo zwiększa swoją prędkość obrotową i chłodzi silnik
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Tak, ale na wolnych obrotach nie pracuje z taką prędkością jak powinien, bo sprzęgło się nie włącza, lub włącza się częściowo.
Gdyby termostat się nie otwierał na duży obieg, chłodzenia nie byłoby wcale.
Gdyby termostat się nie otwierał na duży obieg, chłodzenia nie byłoby wcale.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Sprawdź, czy i jak chłodnica nagrzewa się wraz z rozgrzewaniem silnika.
A może po prostu masz mało płynu. Sprawdzałeś zbiornik wyrównawczy?
A może po prostu masz mało płynu. Sprawdzałeś zbiornik wyrównawczy?
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że jeśli chłodnica jest rozszczelniona to nie pobiera płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Nie powstaje podciśnienie. Płynu ubywa z chłodnicy a nieświadomy kierowca patrząc na poziom w zbiorniczku widzi, że jest OK. Prawda to ?
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Dla mnie bzdura.
To są naczynia połączone i z chłodnicy będzie cieknąć, a przy pracującym silniku będzie niezły strumień.
To są naczynia połączone i z chłodnicy będzie cieknąć, a przy pracującym silniku będzie niezły strumień.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Jak silnik pracuje i płyn się nagrzewa, to w układzie chłodniczym powstaje nadciśnienie.
Jeśli do tego dodamy rozszczelnienie, to wiadomo co się stanie.
U mnie kiedyś uciekało na chłodnicy - jak się nagrzał. Nie można było znaleźć żadnego śladu nieszczelności, bo gorący płyn po wycieknięciu z układu od razu odparowywał. W zbiorniczku wyrównawczym płynu ubywało, a ja nie mogłem znaleźć przyczyny.
Dopiero nabicie powietrzem chłodnicy i pianowanie pokazało wyciek.
Jeśli do tego dodamy rozszczelnienie, to wiadomo co się stanie.
U mnie kiedyś uciekało na chłodnicy - jak się nagrzał. Nie można było znaleźć żadnego śladu nieszczelności, bo gorący płyn po wycieknięciu z układu od razu odparowywał. W zbiorniczku wyrównawczym płynu ubywało, a ja nie mogłem znaleźć przyczyny.
Dopiero nabicie powietrzem chłodnicy i pianowanie pokazało wyciek.
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ
Tłumaczył to tak, że stygnący płyn zmniejsza objętość i łatwiej mu zassać powietrze przez nieszczelność np. w górnej części chłodnicy niż płyn ze zbiorniczka. Dlatego w zbiorniczku poziom jest niezmienny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości