PROBLEM Z TEMPERATURĄ

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
radzik
moja ranga
moja ranga
Posty: 96
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 6 lutego 2011, 21:25
Skąd jesteś: Łódź/Aleksandrów Ł.
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 80000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#16 Postautor: radzik » sobota, 18 czerwca 2011, 13:07

Kłopotu się pozbyłem, Tomek338 miał rację przyczyną była wiskoza na wiatraku chłodnicy. Teraz wskazówka od temperatury stoi tak jak na zdjęciu które zamieścił Admin.

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#17 Postautor: jacek2 » niedziela, 19 czerwca 2011, 07:24

No to pogratulować usunięcia problemu. teraz możesz śmigać bez limitu prędkości..... :sorento :yes
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#18 Postautor: prtro » poniedziałek, 20 czerwca 2011, 21:57

Radzik :31 :31

Awatar użytkownika
dariuu
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 64
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 158000
Inny Samochód: Honda Citi
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#19 Postautor: dariuu » poniedziałek, 1 lutego 2016, 14:29

Witam wszystkich w 2016 Roku, życzę zdrówka i mało kłopotów z sorciami.
Jest tu opisany wzrost temperatury podczas coraz szybszej jazdy. Ja mam natomiast inny problem. Otóż temperatura rośnie podczas długiego postoju z uruchomionym silnikiem.
W normalnych warunkach w klimacie polskim nie miałem takich objawów. Natomiast podczas pobytu na Chorwacji w temp. graniczących z 50 st. C., np. na dojazdach do bramek na autostradzie lub przejścia granicznego. Jest to jazda tzw. małymi skokami do przodu. Wtedy to wskaźnik temperatury dochodził do jednej działki przed końcem skali. Wskazówka opadała dopiero przy rozpoczęciu normalnej jazdy, lub gdy puściłem ciepłe powietrze na kabinę. Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny takiego zachowania. Dlatego dołączyłem się do tego tematu, bo są podobne objawy. Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#20 Postautor: vokal » poniedziałek, 1 lutego 2016, 14:37

Na pierwszy rzut oka, zamknięty termostat.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#21 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 1 lutego 2016, 15:19

Na drugi- padnięta wiskoza.
Obrazek

Awatar użytkownika
dariuu
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 64
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 158000
Inny Samochód: Honda Citi
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#22 Postautor: dariuu » poniedziałek, 1 lutego 2016, 15:30

Czy jest możliwość sprawdzenia wiskozy? (chodzi tu o sprzęgło które znajduje się gdzieś przy wiatraku?), bo termostat to tylko do demontażu i wymiany, inaczej nie sprawdzi jego działania.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#23 Postautor: miro » poniedziałek, 1 lutego 2016, 17:33

Prędzej wiskoza niż termostat.
Przy padniętym termostacie temperatura nie spadałaby podczas jazdy.
Zwiększasz obroty silnika i wiatrak zaczyna się mocniej kręcić i schładza płyn.

Awatar użytkownika
dariuu
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 64
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 158000
Inny Samochód: Honda Citi
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#24 Postautor: dariuu » poniedziałek, 1 lutego 2016, 18:21

Miro, no to jeżeli zwiększam obroty silnika podczas jazdy i temperatura spada, to znaczy że wiskoza działa prawidłowo, bo zwiększa swoją prędkość obrotową i chłodzi silnik

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#25 Postautor: miro » poniedziałek, 1 lutego 2016, 20:05

Tak, ale na wolnych obrotach nie pracuje z taką prędkością jak powinien, bo sprzęgło się nie włącza, lub włącza się częściowo.
Gdyby termostat się nie otwierał na duży obieg, chłodzenia nie byłoby wcale.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#26 Postautor: vokal » poniedziałek, 1 lutego 2016, 22:25

Sprawdź, czy i jak chłodnica nagrzewa się wraz z rozgrzewaniem silnika.
A może po prostu masz mało płynu. Sprawdzałeś zbiornik wyrównawczy?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#27 Postautor: bogunow » poniedziałek, 1 lutego 2016, 23:03

Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że jeśli chłodnica jest rozszczelniona to nie pobiera płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Nie powstaje podciśnienie. Płynu ubywa z chłodnicy a nieświadomy kierowca patrząc na poziom w zbiorniczku widzi, że jest OK. Prawda to ?
Obrazek

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#28 Postautor: miro » poniedziałek, 1 lutego 2016, 23:08

Dla mnie bzdura.
To są naczynia połączone i z chłodnicy będzie cieknąć, a przy pracującym silniku będzie niezły strumień.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#29 Postautor: vokal » poniedziałek, 1 lutego 2016, 23:10

Jak silnik pracuje i płyn się nagrzewa, to w układzie chłodniczym powstaje nadciśnienie.
Jeśli do tego dodamy rozszczelnienie, to wiadomo co się stanie.

U mnie kiedyś uciekało na chłodnicy - jak się nagrzał. Nie można było znaleźć żadnego śladu nieszczelności, bo gorący płyn po wycieknięciu z układu od razu odparowywał. W zbiorniczku wyrównawczym płynu ubywało, a ja nie mogłem znaleźć przyczyny.
Dopiero nabicie powietrzem chłodnicy i pianowanie pokazało wyciek.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#30 Postautor: bogunow » poniedziałek, 1 lutego 2016, 23:15

Tłumaczył to tak, że stygnący płyn zmniejsza objętość i łatwiej mu zassać powietrze przez nieszczelność np. w górnej części chłodnicy niż płyn ze zbiorniczka. Dlatego w zbiorniczku poziom jest niezmienny.
Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości