PROBLEM Z TEMPERATURĄ

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#31 Postautor: miro » poniedziałek, 1 lutego 2016, 23:20

Do szkoły, niech mu kasę zwrócą za nauki.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#32 Postautor: Marek » poniedziałek, 1 lutego 2016, 23:59

dariuu pisze:Czy jest możliwość sprawdzenia wiskozy? (chodzi tu o sprzęgło które znajduje się gdzieś przy wiatraku?), bo termostat to tylko do demontażu i wymiany, inaczej nie sprawdzi jego działania.




Prosty sposób , przyczep wiatrak gumką /recepturką/. Jak silnik się zagrzeje do temperatury 96 stopni , i gumka pęknie , to znaczy że wiskoza jest dobra.

Jokeros
moja ranga
moja ranga
Posty: 87
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 24 sierpnia 2010, 21:38
Skąd jesteś: Środa Sląska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czorny
Przebieg (km.): 173000
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#33 Postautor: Jokeros » wtorek, 2 lutego 2016, 14:00

miro pisze:Tak, ale na wolnych obrotach nie pracuje z taką prędkością jak powinien, bo sprzęgło się nie włącza, lub włącza się częściowo.
Gdyby termostat się nie otwierał na duży obieg, chłodzenia nie byłoby wcale.


Chyba nawet nie chodzi o prędkość kręcenia się w czasie jazdy, tylko o sam fakt jazdy i dodatkowego chłodzenia powietrzem.

PZdr

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#34 Postautor: miro » wtorek, 2 lutego 2016, 14:36

To też ma znaczenie, ale w czasie jazdy.
Na postoju, tylko praca wentylatora chłodzi chłodnicę.

Awatar użytkownika
dariuu
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 64
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 158000
Inny Samochód: Honda Citi
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#35 Postautor: dariuu » sobota, 6 lutego 2016, 17:07

Marek20045 pisze:
dariuu pisze:Czy jest możliwość sprawdzenia wiskozy? (chodzi tu o sprzęgło które znajduje się gdzieś przy wiatraku?), bo termostat to tylko do demontażu i wymiany, inaczej nie sprawdzi jego działania.




Prosty sposób , przyczep wiatrak gumką /recepturką/. Jak silnik się zagrzeje do temperatury 96 stopni , i gumka pęknie , to znaczy że wiskoza jest dobra.


Gdzie, do czego tą gumkę przymocować ? Płyn w zbiorniku wyrównawczym jest, żadnych wycieków nie ma. To znaczy że dopóki się nie rozgrzeje silnik do temp. 96 st.C to wiatrak stoi, lub można go zatrzymać ręką?
Z tego co wiem to wzrost temperatury oleju w sprzęgle powoduje dołączanie wentylatora i wyrównywanie prędkości obrotowej do obrotów wału silnika, coś w tym sensie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#36 Postautor: Marek » sobota, 6 lutego 2016, 17:37

Gdzie, do czego tą gumkę przymocować ?



Do czegokolwiek , aby się trzymało. Jak masz doświadczenie, możesz trzymać ręką :)

Awatar użytkownika
dariuu
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 64
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 158000
Inny Samochód: Honda Citi
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#37 Postautor: dariuu » sobota, 6 lutego 2016, 17:39

dariuu pisze:Witam wszystkich w 2016 Roku, życzę zdrówka i mało kłopotów z sorciami.
Jest tu opisany wzrost temperatury podczas coraz szybszej jazdy. Ja mam natomiast inny problem. Otóż temperatura rośnie podczas długiego postoju z uruchomionym silnikiem.
W normalnych warunkach w klimacie polskim nie miałem takich objawów. Natomiast podczas pobytu na Chorwacji w temp. graniczących z 50 st. C., np. na dojazdach do bramek na autostradzie lub przejścia granicznego. Jest to jazda tzw. małymi skokami do przodu. Wtedy to wskaźnik temperatury dochodził do jednej działki przed końcem skali. Wskazówka opadała dopiero przy rozpoczęciu normalnej jazdy, lub gdy puściłem ciepłe powietrze na kabinę. Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny takiego zachowania. Dlatego dołączyłem się do tego tematu, bo są podobne objawy. Z góry dziękuję za okazaną pomoc.


Podsumowując...stawiacie jednak na wiskozę ?... :confused:
Objawy są takie, jak opisałem. Żadnych wycieków nie ma, płynu nie ubywa, nawiew i klima działa jak należy, nic nie śmierdzi ani się dymi, silnik suchy. :idn:

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#38 Postautor: lopunia » sobota, 6 lutego 2016, 17:46

dariuu jak możesz to sprawdź, czy po odkręceniu korka wlewu oleju nie wydostają się spaliny. Jestem na etapie remontu silnika i prawdopodobnie jedną z przyczyn awarii były przedmuchy na dwóch podkładkach pod wtryskami.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#39 Postautor: miro » sobota, 6 lutego 2016, 20:08

Rączki to trzymaj od wiatraka z daleka!

Awatar użytkownika
dariuu
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 64
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 14:59
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 158000
Inny Samochód: Honda Citi
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#40 Postautor: dariuu » wtorek, 9 lutego 2016, 13:33

lopunia pisze:dariuu jak możesz to sprawdź, czy po odkręceniu korka wlewu oleju nie wydostają się spaliny. Jestem na etapie remontu silnika i prawdopodobnie jedną z przyczyn awarii były przedmuchy na dwóch podkładkach pod wtryskami.


Spaliny się nie wydostają, nie ma najmniejszego przedmuchu, korek od spodu prawie suchy.

Marek20045 pisze:
Gdzie, do czego tą gumkę przymocować ?


Do czegokolwiek , aby się trzymało. Jak masz doświadczenie, możesz trzymać ręką :)


ok, spróbuję sprawdzić dzięki :shake:

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#41 Postautor: alwo76 » sobota, 22 lipca 2017, 22:45

Witam. Też miałem problem z przegrzewaniem się silnika i udało mi się go rozwiązać.
Na postoju i w czasie jazdy do 100km/h wszystko było poprawnie,wskazówka temperatury cieczy chłodzącej troszkę poniżej środkowej kreski. Mógł stać w korkach nawet godzinę i żadnych problemów z temperaturą nie było. Starczyło jednak,że prędkość jazdy przekroczyła okolice 100km/h i wskaźnik temperatury szedł do góry jak oszalały. Gdy prędkość zmniejszyłem,temperatura powoli spadała do normy. Wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego bo był nie oryginalny,sprawdziłem termostat(był dobry ale tak zmieniłem na nowy),nowy płyn chłodzący,aż w końcu kupiłem nowe wisko wentylatora z GMB.
Byłem niemal pewny,że to wina wiskozy,ponieważ gdy temperatura cieczy na wskazniku przekroczyła 3/4 skali bez problemu wentylator chłodnicy mogłem zatrzymać ręką(oczywiście dłoń była uzbrojona w grubą skórzaną rękawice roboczą)
Jakież jednak było moje zdziwienie gdy po wymianie tego wszystkiego objawy pozostały takie same i nie było żadnej poprawy. Przeszyła mnie myśl.. uszczelka pod głowicą albo co jeszcze gorzej głowica. Już liczę koszty jakie mnie czekają i robi mi się słabo. Zachodzę do garażu i tak myślę co by tu jeszcze sprawdzić. Wylałem jeszcze raz płyn chłodzący,odczepiłem przewody od chłodnicy(dwa górne i jeden z dołu) i metodą usta-rura wdmuchałem do niej powietrze. Wrażenia jak przy pompowaniu balonu dla dziecka. Coś tam idzie ale opór znaczny. Wytargałem chlodnicę z samochodu, nagrzałem wodę w czajniku i zrobiłem test na drożność. Do wlotu w chłodnicy wlałem gorącą wodę i okazało się,że po napełnieniu spora środkowa jej część była zupełnie zimna. Natomiast skrajne jej części ,aż parzyły.Ponad 50% chłodnicy niedrożne.Dla pewności powtórzyłem to jeszcze parę razy i wynik ten sam. Pojawiła się nadzieja na rozwiązanie problemu. Zamówiłem nową chłodnicę i na drugi dzień miałem już ją w domu. Po zamontowaniu,jazda próbna i bingo. Samochód się nie przegrzewa. Niezależnie od prędkości i obciążenia temperatura stoi 2mm pod środkową kreską.
Co do wisko od wentylatora to dlatego się nie włączało gdyż bimetal otrzymywał błędne informacje od chłodnicy, która akurat w tym miejscu była najzimniejsza z powodu niedrożności. Teraz układ chłodzenia działa jak należy,chociaż kosztowało mnie to trochę nerwów i potu.
Wniosek.W razie problemów z przegrzewaniem warto sprawdzić również chłodnicę pod kątem drożności.Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony niedziela, 23 lipca 2017, 03:05 przez alwo76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: PROBLEM Z TEMPERATURĄ

#42 Postautor: Admin » sobota, 22 lipca 2017, 23:19

Dobra robota z tym opisem rozwiązania problemu , alwo76 :happy2:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości