"Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#106 Postautor: Vilmos » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 15:12

Wiesz, co majster to inne podejście do tematu. Ja pierwsze problemy z wtryskami miałem po przejechaniu 310000 i teraz po pierwszej akcji naprawczej przy 338000. Mam nadzieję, że nasze auta nie będą nam sprawiały za dużo kłopotu. Jeśli w lato będzie jakiś zlot to chętnie się zapiszę i jak dane nam będzie się spotkać to podyskutujemy o dodatkach do ON i nie tylko przy :beer:
Vilmos

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#107 Postautor: Student_x » piątek, 8 grudnia 2017, 18:16

Właśnie jestem ciekawy ile wytrzymują wtryskiwacze.
Bodzion, zaczynasz mnie dość mocno irytować !!
Mój dieseloweiec, też zalecał wielu osobom dolewania 2T.
To jest jak z regenerowaniem wtrysków. Jednym krzyczą 650zł/szt. , mi powiedział mój dieselowiec że to będzie kosztowało u niego ok. 450zł/szt.
Więc mówię mam nadzieję, że nie trzeba, ale sprawdźcie oceńcie i zadzwońcie. Gościu mi dzwoni , że wtryski sprawdził, i nie ma tragedii, ale urwaliśmy świecę i czekamy na sprzet do wykręcania, a potrzeba długi , bo standardowy nie sięga. OK, po jakimś czasie odbieram auto, Urwana wykręcona i wstawiona nowa świece, regulacja wtrysków (spadek spalania z ponad 15l, na 11-12l w cyklu miejskim szczytowym) , zmierzenie ciśnienia na cylindrach, sprawdzenie szczelności gniazd zaworowych. Koszt całkowity 400zł.
Uważasz, że mój mechanik jest be i nie wie co mówi i specjalnie to robi by wyciagać potem kasę od ludzi??
Skoro wziął odemnie 400zł a widział mnie pierwszy raz w życiu i nie naciągnął mnie na regenerowanie wtrysków , to chyba jest OK, co nie??
Ciekawy jestem, ilu z forum ma takich mechaników, co nie naciągają od razu na regenerację wtrysków. No Ilu??!!
Widzisz, może co niektórzy lepiej podchodza do tego niż fabryka??
Renault też zalecał wymianę olejów co 30tys.km, filtra powietrza co 50tys.km itp. silniki padały padały, pierścienie, panewki itp. znane przypadki 1,9dci i 2,2dci. Volvo zapożycza do S40 i V40 silnik od renault 1,9, wprowadza systematyczne wymiany oleju i filtru co 10tys.km. Silniki robią trzy razy większe przebiegi niż w Renaultach.
To takie dziwne , że mechanik poprawia fabrykę?? Spytam Cię Bodzion tylko , przeczytałeś to co zostało napisane w moim poście?? Rzuciło Ci to jakieś światło??
Widzisz, Są Mechanicy i mechanicy, jedni naciągają, drudzy nie. Paliwo mamy za suche z powodów dodatków , Bio Estrów czy jak to tam się nazywa, Etanoli itp. to nie działa dobrze na układ zasilania i dla tego szukają rozwiązania do dosmarowania układów.
Nie dziwi Cię, że kiedyś te auta, robiły spore przebiegi i nic się nie działo, jak widać jest wiele egzemplarzy z przebiegami powyżej 300tys.km i nic się nie dzieje. A innym padają wtryski po powiedzmy 200tys.km?? I jedne i drugie zdychają w ostatnich latach, czemu, bo w ostatnich latach pogarsza się jakość paliwa!! To samo z panewkami, dziwne, że padają po 200 tys.km i po 300tys.km. Może to problem oleju, że jest coraz gorszy , a nie lepszy??!! Nie wiesz, że wielkie koncerny współpracują ze sobą?? Słyszałeś, że obdarowują się nagrodami , za stworzenie krócej działających podzespołów?? To samo jest z olejami, paliwem itp. Zacznij się przyglądać rzeczywistości. To co kiedyś było lipą , taniochą w porównaniu z klasami aut premium, dzisiaj właśnie jest w tych autach droższych. Chamskie plastiki, gówniane materiały, podróbki skóry, sztuczne drewno.Na dodatek coraz cieńsze warstwy lakieru na autach by szybciej sie sypały!! Wiesz że Skoda już robi 40mikr. ?? Co kiedyś normą było 120, teraz 80-90 ?? Ale od teraz już będzie połowa lakieru, by szybciej auto zbrzydziało. i tak jest ze wszystkim. Ciekawy jestem, czy jak zregeneruję wtryski czy kupie nowe w Bosch, to czy mi wytrzymają kolejne 300tys.km??!! myślę ze 100 i po nich!!
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#108 Postautor: Vilmos » piątek, 8 grudnia 2017, 19:21

Student_x napisał coś co też zauważyłem kilka dni temu. Po regeneracji znacznie spadło mi spalanie było ok 13l a teraz mam około 10l w cyklu mieszanym.
Vilmos

Konto usunięte

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#109 Postautor: Konto usunięte » piątek, 8 grudnia 2017, 21:04

Student_x pisze:... stworzenie krócej działających podzespołów?? To samo jest z olejami, paliwem itp. Zacznij się przyglądać rzeczywistości. To co kiedyś było lipą , taniochą w porównaniu z klasami aut premium, dzisiaj właśnie jest w tych autach droższych. Chamskie plastiki, gówniane materiały, podróbki skóry, sztuczne drewno.Na dodatek coraz cieńsze warstwy lakieru na autach by szybciej sie sypały!! Wiesz że Skoda już robi 40mikr. ?? Co kiedyś normą było 120, teraz 80-90 ?? Ale od teraz już będzie połowa lakieru, by szybciej auto zbrzydziało. i tak jest ze wszystkim. Ciekawy jestem, czy jak zregeneruję wtryski czy kupie nowe w Bosch, to czy mi wytrzymają kolejne 300tys.km??!! myślę ze 100 i po nich!!


Niestety tak się dzieje, kiedyś można to zjawisko zauważyć np, w sprzęcie AGD, obecnie ta zaraza przeniosła się już na obiekty o większych gabarytach. Producenci nazywają to optymalizacją, a na uczelniach technicznych są działy, które zajmują się tzw "projektowaniem uszkodzeń" :palm:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#110 Postautor: diodalodz » piątek, 8 grudnia 2017, 21:42

Dokładnie tak.
Usterki są projektowane.
Witać to w wielu aspektach
Np VW T5 miał wadliwe półosie. Trwałość ok 150 tyś km i urywało wielokliny na patykach. Firma Motomax z Torunia zrobiła swoje patyki, które okazały się nieśmiertelne, bo zwiększono powierzchnię styku półosi z przegubami. W rezultacie mieli prawdziwe żniwa z tego tematu. Rok później VW wprowadził ulepszone półosie.
Plagę widać np w temacie skrzyń biegów. Praktycznie każda marka na rynku ma teraz awaryjne serie skrzyń. A w busach maja trwałość ok 100 tyś km i rozlatują się łożyska.
Pół Polski naprawia te skrzynie i wysyła na zachód do UE.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#111 Postautor: Bodzion » sobota, 9 grudnia 2017, 10:41

Student_x pisze:Bodzion, zaczynasz mnie dość mocno irytować !!

I co zamierzasz z tym zrobić ?
Okazujesz irytację, bo nie zgadzam się z ideą lania mixolu do ON i nie wierze w „naprawianie” wtrysków w ten sposób metodą Twojego „brejaka” (czy też „brajaka”) ?
No nie wierzę i już.
Nie zabraniam Ci lać czegokolwiek do swojego auta.
A Ty nie zabraniaj mi mieć moich poglądów odmiennych do Twoich.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#112 Postautor: Student_x » sobota, 9 grudnia 2017, 21:29

Nie Mixol tylko 2T chociaż niektórzy piszą , że Mixol bedzie lepszy, bo ma niższą temperaturę spalania i przez to mniej nagarów zostawia, również mniej nagarów może być przez to ze nie ma barwników w Mixolu.
Nie Brejaka tylko Brejdaka i nie naprawy, tylko poprawy pracy i wyciszenia oraz lepszego smarowania.
Co zrobię z tym że mnie irytujesz, po prostu już nie będę zważał uwagi na Twoje wypowiedzi w tym temacie i przestaje się wypowiadać dalej, ponieważ:
a) Wyczerpany jest temat dolewania dodatków do czyszczenia oraz oleju 2T
b) Nie zamierzam wchodzić z Tobą w dalsze dskusje
c) Kto chce coś wyciągnąć z tematu, przeczyta temat i sam wyciągnie wnioski bez Twojego czy mojego udziału.
d) Ostatni mój link. Trochę ciężko się słucha ;) https://www.youtube.com/watch?v=HrNDu0dWAEE
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#113 Postautor: Bodzion » sobota, 9 grudnia 2017, 23:29

Student_x pisze: Mój brejdak ostatnio nalał do chyba mondeo, bo stukały wtryski, i to walnął z pół litra na 20l ON. Tak mu powiedział mechanik. Po przejechaniu kilku kilometrów cisza i brak zadymienia jak wcześniej

Oj student... nie jesteś konsekwentny...
Jeżeli to co opisałeś powyżej to nie jest naprawa, to nie wiem jaka jest definicja naprawy.
A ponieważ ja w takie cuda nie wierzę, to dlatego jestem krytyczny. Bo nie wierzę w „naprawianie silnika olejem”.
Faktycznie dalsza dyskusja nie ma sensu...

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#114 Postautor: Student_x » niedziela, 10 grudnia 2017, 17:35

Kur....de , dymienie w dieselu jak i w benzynie nie tylko jest spowodowane uszkodzeniem silnika ale również złą mieszanką paliwowo-powietrzną. Benzyna też potrafi zadymić jak nie jest w stanie przepalić w całości paliwa. Pisząc o dymieniu, i zmniejszeniu zadymienia po dolaniu oleju do ON, pisze o tym, że wtryski się ruszyły po jakimś czasie , może się lekko oczyściły, może przestały aż tak lać jak lały i dla tego mniej dymił. I masz racje , szkoda gadać dalej, skoro nie pojmujesz dla czego diesel może dymić i to nie tylko na niebiesko, ale też na siwo, czarno czy na biało. Każdy dym, jest spowodowany inną usterką, nie koniecznie usterką silnika a również osprzętu. Silnik , to słupek, głowica układ korbowo tłokowy i zaworowy. Układ zasilania , to układ wtryskowy - pompa, wtryski. Tak że nie mów o naprawie silnika. Koniec tematu.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#115 Postautor: Bodzion » niedziela, 10 grudnia 2017, 19:55

Wszystkiego dobrego więc na wyboistej drodze naprawiania wtrysków mixolem ( czy innym olejem do 2-suwów) jak zrobił to Twój "brejak" (czy jakoś tak).

A tym którzy stąpają mocno po ziemi mogę polecić:
- lanie sprawdzonego ON na wiarygodnych stacjach paliw,
- raz na czas test przelewowy, o ile podejrzewamy problemy z wtryskiwaczami (dymienie, trudny rozruch silnika)
- jeżeli zajdzie potrzeba, to regenerację wtryskiwaczy w sprawdzonych serwisach. Ja osobiście na bazie własnych doświadczeń, zrobię to pewnie kiedyś u przedstawiciela producenta za pomocą procesu wymiany zużytych elementów na nowe i wykonanie odpowiedniej kalibracji. Zrobię to w Bosch. I będzie spokój na kolejne 200 czy 300 tyś km, bez wlewania czegokolwiek do zbiornika, oczywiście poza dobrym jakościowo ON ( choć nigdy premium, zawsze standard, ale na dobrych stacjach, tak już mam)

I tyle.
Ale przecież i tak zostaną na tym świecie ludzie którzy wierzą, że jak wleją pół butelki mixolu (czy innego oleju do 2-suwów) do baku diesla, to usuną klekot zużytych wtryskiwaczy i usuną dymienie lejących nadmiar paliwa wtrysków.
Tak jak zrobił to "brejak" (czy jakoś tak) studenta.
A ja w cuda nie wierzę, elementy zużyte się wymienia na nowe a nie "naprawia olejem".

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#116 Postautor: lookhash » poniedziałek, 11 grudnia 2017, 10:25

Jeśli mogę coś dodać, to dolewanie dodatków czyszczących do ON, tak jak mówi Bodzion, na pewno wtrysków nie naprawi. Jeśli komuś ustanie jakiekolwiek dymienie, czy się zmniejszy po dolaniu Mixolu czy czegośtam, to jest jedynie zbieg okoliczności. Mixol oraz inne specyfiki czyszczące zapobiegają jedynie (w jakimś tam stopniu) osadzaniu się nagaru lub mogą go trochę rozpuścić jeśli już występuje. Natomiast jeżeli wtryskiwacz leje to żaden Engine Doctor czy inny magiczny płyn mu nie pomorze. Przestrzegam również przed naprawą wtrysków za 200-300zł u pana Mietka który nam powie, że wystarczy przepolerować rozpylacze. Regeneracja wtrysków, która dala konkretny efekt mnie osobiście kosztowała 750zl od sztuki (w firmie PEZAL w Gdańsku), wymienili iglicę, rozpylacze i jeszcze jakieś tam elementy (zużyte oddali mi w worku). Po wymianie kalibrowali wtryskiwacze na maszynie według zadanych cyklów pracy mierząc przy tym dawkę paliwa (w tym wypadku jakiegoś tam specjalnego lubrykantu). Jak założyłem wtryskiwacze po regeneracji od razu inna praca silnika, lepsza dynamika i spalanie mnijsze o 1l/100km.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#117 Postautor: Student_x » wtorek, 12 grudnia 2017, 18:56

Bodzion, napisze wyraźnie , odp..... ieło Ci się pod szyją OK?? Jak masz klapki na oczach, to już nie mój problem. Dalej brniesz w swój idiotyczny tekst "naprawianie .... " To nie jest naprawianie, jak nie rozumiesz , to Ci napiszę raz dużymi literami, TO NIE JEST NAPRAWIANIE!! te duże Litery dotycza tylko Bodziona , bo nie rozumie małymi.
Tzw. "Czyściki" do wtrysków mają za zadanie czyścić układ z ewentualnych nagarów , nie naprawiać!!
Dodatki do paliwa na zimę, mają za zadanie wymieszać się po pierwsze z wodą w dieselu i Benzynie , która skrapla się w zbiorniku i zbiera w filtrze.
Dodatek oleju typu Mixol lub 2T do ON, ma za zadanie czyszczenie układu, ponieważ olej ten ma właściwości myjące!!
Zmniejszenie dymienia, nie jest efektem naprawienia się wtryskiwaczy jak to uważa Bodzion, tylko efektem oczyszczenia się pewnych elementów, które tworząc nagar mogą powodować niedomykanie się wtrysków lub nagary te powodują złe rozpylanie!!
Wyciszenie się układu wtryskowego, jest spowodowane właściwościami smarnymi oleju.
Wiele układów wtryskowych faktycznie konstrukcję ma jeszcze z lat 90-tych, gdzie w paliwie oprócz parafiny, było bardzo dużo siarki, która też smaruje.
Jeżeli kiedyś był to 1% siarki w paliwie , a dzisiaj ogranicza się go do 10ppm i do tego na zimę ogranicza się ilość parafiny, to co ma nam smarować ten układ??

Powiem tak.
Parę lat temu jeździłem Omegą PB + LPG , miałem dojście do PB z dodatkiem oleju 2T , no cóż, mieszanka 1:50 hehehe
Obawiałem się , że będzie dymić, ale nie, wszystko było OK :)
rok czasu przejeździłem benzyniakiem i nic się nie działo z wtryskami benzynowymi :)
Zrobiłem tak z 10tys.km , potem dalej jeździłem na normalnych paliwach.

Wczoraj zatankowałem Swoja Sorcię :) Dolałem ok. 0,5l Mixolu na zbiornik. Zrobiłem to bo chciałem. Auto ma 305tys.km i warto mu dać dodatkowe smarowanie.
Z tego co wyczytałem , Mixol się nadaje i nie ma skutków ubocznych , n może jeden. Litr kosztował mnie 10zł (po zniżkach) więc zapłaciłem 5zł więcej za tankowanie :roftl:
I teraz tak , Zainstalowany mam decybelomierz w telefonie. Może nie jest idealny z atestem i bez kalibracji ale sprawdziłem.
Silnik rozgrzany , włączyłem decybelomierz stanąłem z przodu auta i oparłem telfon na znaczku Kijanki.
Wskazania 63-65dB , po zatankowaniu plus olej, to samo, zrobiłem z 10km mierzę raz jeszcze , w tym samym miejscu, żeby nie było że inne miejsce "cichsze" mamy wskazanie 59-61dB. Niby nie dużo, ale na słuch też się wydaje ciszę, ale może to być efekt placebo, dla tego chciałem to sprawdzić z decybelomierzem!!
Co jeszcze zauważyłem, to to, że z niskich obrotów ruszanie , oraz zmiana za wcześnie na drugi bieg, powodowała trzeszczenie połowy plastików.
Tak już jest od miesiąca , więc zauważyłem różnicę, ponieważ nie trzeszczy mi tak mocno.
Oczywiście, może ktoś powiedzieć, zbieg okoliczności, Bodzion zaraz napisze że naprawiłem jak mój brejdak :lol: :roftl:
Nie , nic nie naprawiałem, tylko poprawiłem smarowanie.
Jedyne co by mogło jeszcze zniknąć, to jak silnik jest już ciepły, to na postoju, dodaję i ujmuje gazu, silnik schodzi z obrotów i na samym końcu jest takie dygnięcie , jak by stracił z jeden zapłon na cylindrze. Ale to już było, i nie zniknęło hehehe

Jedni zalecają, żeby diesela zalewać 5W40 Syntetykiem, ja jeżdżę na 10W40.
Kupiłem auto z przebiegiem prawie 300tys.km i to auto , cały czas jeździło na Shell 10W40 i do końca serwisowane w ASO. Co ja mam zmieniać?
Jedynie co , to nie tankuje paliw Premium no i dolałem oleju do ON. Co z tego bedzie, nie wiem. Mam nadzieję, że nic złego nie wyniknie, bo będę musiał co niektórym przyznać rację :roftl: A tego nie lubię :mad: :kwink:
Bardzo dużo ludzi też nie zaleca płukania silników , i są tak samo anty nastawieni jak Bodzion do Mixolu w ON, a jednak w warsztacie przeprowadziliśmy dużo takich płukanek na silnikach które brały olej. Cześć z nich zmniejszyła pobór oleju o połowę, z 1,2-1,4l do 0,6-0,7l/1000km , wiec wraz to było za dużo i trzeba było robic remont, innych zadowolił spadek zużycia do 0,3-0,5l/1000km i tak jeżdżą po dziś dzień :)
Tak tak wiem, Bodzion, że to co napisałem znów wchodzi pod co ? Po Grafomanię? Ale żeby nie puszczać słów na wiatr i mówić innym że to jest OK, ale sam nie leję, to postanowiłem zalać. Jak będę miał zregenerować wtryski , to je zregeneruję, trudno , pożyczę i zrobię. Tak jak by padły powiedzmy za 1000km, to bym się zastanawiał, czy to może dla tego, że nie dolewałem oleju, a tak będę sie zastanawiał czy to dla tego że dolewałem olej, a może dla tego, że za późno zacząłem dolewać :hmm: :roftl:
Lubię robić na przekór wszystkim, już taki jestem :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#118 Postautor: Bodzion » wtorek, 12 grudnia 2017, 19:21

Mój drogi studencie :)
Ale Twój brajak (brejak?) zapodał „końską dawkę” oleju przeznaczonego do dwusuwy do swojego „mondziaka w dieselku” prawda ?
I ów „mondek” przestał kopcić i klepać wtryskami po takiej kuracji, prawda ?
No panie cuda :)
Jak rozumiem to nie jest „naprawa” według Ciebie.
No dobrze... nie ma się co denerwować.
Ważne, że cuda jak widać się zdarzają i dla Ciebie, Twojego brajaka (brejaka?) i „mondka w dieselku” który już nie kopci i „chodzi jak nówka”-wszystkiego dobrego :)

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#119 Postautor: Student_x » wtorek, 12 grudnia 2017, 19:42

I tu się mylisz, bo i tak poszły wtryski do wymiany bo zbyt mocno lały :roftl:
To że przestał tak mocno dymić i klepać, to po prostu się trochę oczyścił , ale nie naprawił!!
Auto zostało sprzedane po wymianie wtrysków, bo było kupione na handel.
Tak niektórzy piszą, żeby dać końską dawkę, tak mu zalecił mechanik, ale tutaj jest problem, bo się mocno obniża liczbe cetanową ON.
Dla tego ja wlałem 0,5l na pełny zbiornik to i tak troche większa dawka , bo zaleca się 1:200 - 1:250 u mnie wychodzi 1:160, więc dwa razy wleję po pół litra, a potem będę dolewał 0.4l na zbiornik :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#120 Postautor: Vilmos » wtorek, 12 grudnia 2017, 20:12

A ja nadal dolewam mixol, teraz 1/4 litra co drugie tankowanie. Zrobiłem już ponad 5000. Moje obserwacje: sorento zapala lepiej niż po pierwszej regeneracji, auto zbiera się lepiej tj nie jest "mulny", spalam mniej ON, silnik jakby pracuje ciszej ale nadal jest to przyjemna dla ucha praca silnika diesla.
Vilmos


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości