"Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#121 Postautor: Bodzion » wtorek, 12 grudnia 2017, 20:43

Mam wrażenie, że Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz... :)
Cudownie. Widać, ze „efekt placebo” naprawdę działa.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#122 Postautor: Student_x » wtorek, 12 grudnia 2017, 21:40

Cieszy mnie że Twój Sorenciak z Danii taki idealny, , którym ktoś robił nie całe 10tys.km rocznie. Jeżeli tak było i że nie masz problemów z wtryskami i innych ze swoim autem z tak znikomym przebiegiem świeżo po dotarciu. Ja trochę poczytałem na ten temat lektur i jeżeli mieliśmy 1% siarki która smarowała wtryski, a teraz mamy 0,001% siarki bo to jest wymóg unijny!! Ilosć Parafin , jest ważna, ponieważ to one odpowiadają za liczbę cetanową. Fakt jest taki, że rafinerie podnoszą temperaturę destylacji i ilość destylatu do pewnych wartości procentowych ,co powoduje zmniejszenie ilosci parafin, bo takie są wymogi UE. Rafinerie sobie radzą z normami cetanowymi i siarkowymi, ale nie informuja nikogo o spadku smarności ON, która strasznie spadła. Dla czego Stary mercedes który miał smarowanie z oleju silnikowego klepał i robił milion kilometrów bez regenerowania pompy a o regeneracji wtrysków nikt nie słyszał? Bo nie było potrzeby, bo wszytko było na max tłuste. Dzisiaj moda "Fit" Dopadła nie tylko ludzi, ale i Oleju napędowego ;) Olej napędowy jest Fit, bo nie zawiera "tłuszczy" za to mamy na "sucho" pracujące pompy i wtryski :) Trzeba sobie jakoś radzić :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#123 Postautor: Bodzion » wtorek, 12 grudnia 2017, 22:14

Tak właśnie :)
Mój czołg jest idealny. Miał w Danii przejechanie ok 60 tys km. A od 2010 roku jest w moich rękach i przejeżdża max 10tys km rocznie.
Obecnie ma 138 tys km. Rozszczelnił się w nim jeden wtrysk na górze (pewnie uszczelki ze starości), dół był idealny.
No ale jaki ma być przy takim przebiegu ?
Dlatego nie muszę nic dolewać do paliwa, tak jak Ty to robisz do swojego klekota :)
I nie będę nic dolewał. Wtryski po prostu kiedyś zregeneruje, o ile będzie to potrzebne.
Ale Ty dolewaj o ile masz ochotę.
Jest wolność. Każdy robi co chce.
Dla mnie teorie o konieczności dolewania oleju 2T do oleju napędowego to „opowieści z krainy mchu i paproci” :)

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#124 Postautor: Student_x » poniedziałek, 12 lutego 2018, 22:28

Tak odświeżę trochę temat, bo dawno się nic nie działo w temacie hehehe
Znalazłem informacje, o tym że z powodu norm, obniżono parę lat temu, zawartość siarki w niektórych paliwach żeglugowych.
Najlepsze jest to, że w cumujących, które pływają blisko brzegu.
Zgodnie z wymaganiami Dyrektywy WE 1999/32/WE zmienionej Dyrektywami 2005/33/WE
i 2009/30/WE od dnia 1 stycznia 2010 r., zawartość siarki w paliwach żeglugowych stosowanych
na statkach cumujących w portach WE nie powinna być wyższa niż 0,10 % (masowo)1)

Ale czemu tylko w tych, które pływają blisko brzegu, np. czemu nie stosuje się tej dyrektywy w statkach "dalekobieżnych" które mogą nadal korzystać z paliwa o zawartości siarki:
w silnikach głównych i kotłach pomocniczych opalanych, w których:
i. od dnia 01.07.2009 r. można używać olej napędowy żeglugowy (MGO)
o masymalnej zawartości siarki 1,5 %, lub olej żeglugowy typu diesel (MDO)
o masymalnej zawartości siarki 0,5 %;

Jednakże są wytyczne do przechodzenia na jeszcze mniej zasiarczone paliwa i teoretycznie przejście na 0,1% zawartosci siarki przy dobijaniu do portów.
tak to mnie więcej wygląda. Spowodowane to było nie przystosowaniem silników i układów wtryskowych do mniejszej zawartości siarki w paliwie.
Mniejsza korozja elementów, ale za to słabsze smarowanie, co wymusza na stosowaniu różnych materiałów i różnych zmianach.
Po prostu nie można wprowadzić czegoś, czego technologia nie ogarnia.
Chyba nie trzeba tłumaczyć, jak by się okazało, że staje jakiś element na środku oceanu i mówi "pierd.. nie robię" bo się zatarłem, bo nie miałem smarownia i kto by za to ponosił konsekwencję.
Oczywiście mowa tu o paliwie żeglugowym ON (diesela) a nie HFO czyli ciężkim paliwie (4,5% siarki)
Aha, w takich dyrektywach wydawano też zalecenia by szukano producentów gotowych jednostek napędowych, które są w stanie sprostać wymaganiom, przełączania się z paliw HFO na MGO i MDO bez ryzyka zatrzymania statku spowodowanego awariami oraz wymuszało to stosowanie kilku zbiorników.
Ewentualnie, pracę miały przejąć dodatkowe silniki które by pracowały na paliwach o mniejszej zawartości siarki i przejmowały sterowanie statkiem, lub które pracowały by jako napęd do silników elektrycznych :)

Oczywiście nie zapominajmy, że nasze wtryski i pompa była opracowywana jeszcze w latach 90tych? w Sorento zaistnieć już w 02r.
Ale ten sam silnik i układ zasilania jest w Hyundai - H1 a więc od 97r.
Zmniejszanie zawartosci siarki nastąpiło po 2000r. i Kia się z pewnością nie zastanawiała nad tym jaki to ma wpływ na układ zasilania , bo nikt o tym nie mówił. Nagłaśniano tylko informacje że to w trosce o Twój silnik bo mniej siarki , to mniej korozji , oraz wpływ na środowisko, ze mniej siarki, to mniej CO2 w spalinie. Ale nikt ni mówił, że mniej siarki, to to słabe smarowanie układu. Potem zaczęto opracowywać , jak poprawić smarność poprzez zastosowanie estrów, i naturalnych olei smarnych takich jak olej rzepakowy, bo nie mogli sobie poradzić z doborem materiałów do wymagań jaki narzucono.

No i jeszcze , warto przeczytać pracę Politechniki Krakowskiej , moze to da co niektórym do myślenia odnośnie zapewnienia odpowiedniego smarowania!!

http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf

Aha , poświęcam czasem trochę czasu na szukanie takich informacji, nie po to by komuś zaszkodzić, tylko po to , by uchronić przede wszystkim siebie przed wydawaniem tysięcy złotych na regenerację układu. Jeżeli ktoś widzi w tym sens , to skorzysta, jeżeli nie, trudno. Jego sprawa :)

Miłej lektury :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Budda
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 49
Wiek: 48
Rejestracja: piątek, 5 stycznia 2018, 00:25
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 269500
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#125 Postautor: Budda » wtorek, 27 lutego 2018, 19:31

W moim poprzednim aucie podczas tankowania ON na pelny zbiornik (60l) dolewalem okolo 200ml czerwonego oleju 2T Orlenowskiego
Mysle ze i w czolgu zaczne tez stosowac ta metode
Na pelny zbiornik okolo 250-300ml czerwonego 2T
Korci mnie leciutko przyeksperymentowac jak czolg poradzi sobie zinnymi dadatkami ......
Moje poprzednie auto zanim do mnie trafilo bylo wlasnoscia technika latajacego na smiglowcach W3 Sokol
On testowal tankowanie 2/3 zbiornika ON oraz 1/3 zbiornika ..... Jet A1 albo paniwo F-34
Oczywiscie zwiekszajac ilosc dodawanego 2T
Auto jechalo absolutnie normalnie
Ja troche mam cykora na eksperymenty z Jet A1 albo F-34 bo dostep mam bezproblematyczny
Obrazek

Konto usunięte

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#126 Postautor: Konto usunięte » wtorek, 27 lutego 2018, 20:26

Też lałem 2T i dalej leje :kwink:
zawsze LM1052 teraz od 3000km Addinol MZ406 tańszy a parametry te same .
Stosunek 1:250 300ml na 80 l .

Awatar użytkownika
Budda
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 49
Wiek: 48
Rejestracja: piątek, 5 stycznia 2018, 00:25
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 269500
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: "Dodatki" do ON czyszczące wtryskiwacze

#127 Postautor: Budda » wtorek, 27 lutego 2018, 20:32

No to na spokojnie bede te 300ml pakowal do zbiornika podczas tankowania :happy1:
A jak zrobia sie dodatnie temperatury to poprobuje delikatnie poeksperymentowac z F-34 :blushing:
Ale na razie piatkowo-sobotnia operacja ... turbina :(
Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości