Uszczelnienie turbiny w 2.5 CRDI 140KM

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Uszczelnienie turbiny w 2.5 CRDI 140KM

#1 Postautor: lookhash » poniedziałek, 14 czerwca 2021, 11:27

Witam wszystkich. Czy wiecie może jak jest uszczelniony korpus turbiny po stronie "powietrza" ? Chodzi o to czy jest na O-ring, czy przylegająco na "zero" ewentualnie na hermetic? Moja turbina od jakiegoś czasu brudzi olejem - olej sączy się z połączenia korpusu po stronie ssącej. Jeśli jest tam O-ring, to czy ktoś może wie jaki ma symbol i gdzie go najszybciej zamówić? Zamierzam się za to zabrać w najbliższym czasie i wolę mieć części na podorędziu :)

tomeczeczek
moje konto
moje konto
Posty: 160
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 21:50
Skąd jesteś: Kozia wies
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 201000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Uszczelnienie turbiny w 2.5 CRDI 140KM

#2 Postautor: tomeczeczek » środa, 16 czerwca 2021, 14:25

Cze. A czasem z odmy Ci nie zasysa? Przewód przy filtrze powietrza masz mokry na łączeniach? Przy turbinie sam nic nie ulepszysz. Wymiana albo regeneracja

Magcx64
To ja
To ja
Posty: 354
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
Skąd jesteś: Policzna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 295000
Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie turbiny w 2.5 CRDI 140KM

#3 Postautor: Magcx64 » środa, 16 czerwca 2021, 22:54

Napewno jest oring raczej ciężko go będzie dostać proponuje wstawić turbo na sprawdzenie i uszczelnienie

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie turbiny w 2.5 CRDI 140KM

#4 Postautor: lookhash » środa, 16 czerwca 2021, 23:02

Rozmawiałem z kolega Orłem. Rzeczywiście nie można kupić samego o-ringa. Ale podobno można dostać cały zestaw naprawczy do turbo, z wyważonym wirnikiem i kompletem uszczelnień. Jeśli będzie dużo tańszy niż serwis turbiny to spróbuję :)

Magcx64
To ja
To ja
Posty: 354
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
Skąd jesteś: Policzna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 295000
Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie turbiny w 2.5 CRDI 140KM

#5 Postautor: Magcx64 » piątek, 18 czerwca 2021, 12:56



Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości