Czy to koniec silnika?
Moderator: Moderator
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Czy to koniec silnika?
Wczoraj gdy autem jechała moja kobieta doszło do awarii. Stała w korkach i nagle wyłączył się silnik. Z tego co mówi nie słyszała jakiś niepokojących dźwięków. Jak silnik padł tak przestał gadać na amen. Pierwsza moja myśl, że zatkał się filtr paliwa w baku, ale nie był zatkany. Gdy próbowała auto odpalić kręcąc rozrusznikiem to miała wrażenie, że bardziej się trzęsie niż normalnie i dźwięk też jest trochę inny. Już wcześniej była usterka, że auto brało płyn chłodniczy do pewnego momentu (tak, że zbiorniczek był pusty, ale płynu zostawało na tyle, że się nie nagrzewał silnik). Mechanik robił testy i stwierdził, że z silnikiem wszystko ok, że prawdopodobnie wyciek jest z chłodnicy zaworu EGR i go zaślepił. Jak się później okazało nadal płynu chłodniczego ubywało. W aucie wcześniej pękł też wężyk doprowadzający olej do alternatora i przez to zabrudził olejem część silnika. Nie wiem czy to ten wężyk zabrudził, ale jakiś wąż, który prowadzi od dolotu powietrza do silnika jest cały w oleju (załączam fotę).
Nie wiem czy to już silnik padł, można jakoś to sprawdzić? Trochę się dziwię, że akurat silnik bo auto więcej stało niż jeździło i do teraz lałem do niego olej pełen syntetyk.
https://ibb.co/k6GpPCc
Nie wiem czy to już silnik padł, można jakoś to sprawdzić? Trochę się dziwię, że akurat silnik bo auto więcej stało niż jeździło i do teraz lałem do niego olej pełen syntetyk.
https://ibb.co/k6GpPCc
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Może tylko uszczelka pod głowicą ,sprawdzana kompresja? Duży wyciek z u.p.g. do komory spalania potrafi pogiąć korbowody. Teraz silnik odpala?
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Magcx64 pisze:Może tylko uszczelka pod głowicą ,sprawdzana kompresja? Duży wyciek z u.p.g. do komory spalania potrafi pogiąć korbowody. Teraz silnik odpala?
Zakręciłem rozrusznikiem przez kilka sekund i nie odpala. Dłużej próbować nie chce bo raczej to może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Kompresja nie była sprawdzana. Tak jak się popsuł to lawetą przyjechał pod dom i tylko filtr paliwa w baku wyczyściłem (ale nie był cały zatkany).
Silnik nie kopcił a w zimie przy -15C odpalał bez żadnego problemu. Od 9 lat robił do 5tyś km rocznie na pełnym syntetyku.
Martwi mnie ten wyciek płynu chłodniczego, którego nie był w stanie zlokalizować mechanik.
Olej w silniku i automatycznej skrzyni biegów sprawdzałem i jest w normie.
Ciężko jest samemu sprawdzić kompresje? Chyba wtryski trzeba odkręcić?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Wężyk na zdjęciu to jest odma silnika. Po dłuższym czasie twardnieje, obejma nie trzyma i puszcza opary oleju. Dopompuj paliwo ręczną pompką i spróbuj odpalić. Możesz też wstawić kawałek przezroczystej rurki i sprawdzić czy z paliwem nie leci powietrze. Mało prawdopodobnym jest żeby nagle stracił kompresję. Pisałem Ci wcześniej że zaślepienie EGR nie naprawi wycieku płynu. Nie pamiętam czy o tym pisałem, sprawdź czy niema wycieku z pod podstawy filtra oleju.
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Marek pisze:Dopompuj paliwo ręczną pompką i spróbuj odpalić. Możesz też wstawić kawałek przezroczystej rurki i sprawdzić czy z paliwem nie leci powietrze. Mało prawdopodobnym jest żeby nagle stracił kompresję. Pisałem Ci wcześniej że zaślepienie EGR nie naprawi wycieku płynu.
Dzięki za jakąś wskazówkę, natomiast nie bardzo wiem co mam zrobić. Jak dopompować paliwo ręczną pompką? Mam zdjąć jakiś wężyk (który)? nabrać paliwa w strzykawkę i wstrzyknąć w ten wężyk?
A ten kawałek przezroczystej rurki gdzie wstawić - do tego wężyka do którego mam wstrzyknąć paliwo?
Wybacz za głupie pytania, ale z mechaniki samochodowej jestem początkujący, choć jakieś tam sukcesy dzięki pomocy forum już odnosiłem
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Na obudowie filtra paliwa jest grzybek. Trzeba go wciskać do momentu aż będzie twardy.Filtr paliwa jest między skrzynką bezpiecznikową a serwem wspomagania, pod maską.
Ostatnio zmieniony sobota, 12 czerwca 2021, 12:07 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Marek pisze:Na obudowie filtra paliwa jest grzybek. Trzeba go wciskać do momentu aż będzie twardy.Filtr paliwa jest między skrzynką bezpiecznikową a serwem wspomagania, pod maską.
Marek, bardzo dziękuję za pomoc! Zrobiłem tak jak napisałeś, potrzymałem go kilka sekund na rozruszniku, potem dodałem gazu i odpalił. Silnik pracował na słuch normalnie.
Teraz mam zdjąć wężyk od filtra paliwa, podłączyć wężyk przezroczysty i zobaczyć czy z paliwem leci powietrze?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Marek pisze:Tak. Jak będą bąbelki powietrza, to szukaj dziury w przewodach.
Ok, muszę zakupić taki wężyk i sprawdzić to. On ma 8mm średnicy wewnętrznej?
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Nie zaślepienie egr tylko pominięcie chłodnicy egr. Dobrze że odpalił ,wężyk nie musi być bezbarwny wystarczy że zanurzysz go w ropie i będzie widać czy leci z powietrzem.Niestety węże w Sorento lubią korodować więc wcześniej czy później czeka wymiana.Zostaje jeszcze ubytek płynu który trzeba zlokalizowac
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Możesz dokładniej sprecyzować o co chodzi z tym przewodem zanurzonym w ropie.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Wyjście z filtra pompować ręcznie bezbarwna butelka np. po napoju jak już jest jakiś widoczny poziom Ropy po zanurzeniu węża widać czy paliwo podawane jest z powietrzem czy bez można też na powrocie na pracującym silniku
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Niezbyt jasno wyjaśniłem a możnabylo sprawdzić szybko szczelność przewodu zasilającego bez czekania na zakup bezbarwnego
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: wtorek, 4 sierpnia 2020, 18:20
- Skąd jesteś: Głubczyce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 198000
- Kontaktowanie:
Re: Czy to koniec silnika?
Witam
pozwólcie że się podłączę.
Mam problem z układem chłodzenia po ostrzejszej jeździe płyn z chłodnicy potrafi wypełnić cały zbiornik wyrównawczy i po zatrzymaniu jeszcze jakiś czas bulgocze w zbiorniczku wąż górny od chłodnicy twardy napompowany. Przy jeździe eko tego zjawiska nie ma.
Zrobiłem test na CO2 i jest pozytywny.
Moje pytanie czy tylko uszkodzona UPG da takie objawy czy może coś jeszcze?
Myślę tu o zaworze EGR bo wyczytałem że jest chłodzony cieczą i może jakaś nieszczelność da spaliny w układzie?
Ponieważ jestem słaby z mechaniki to nie wiem czy to pytanie z EGR ma zasadność dlatego wybaczcie jeżeli jest bez sensu:)
Czy czeka mnie wymiana UPG?
pozwólcie że się podłączę.
Mam problem z układem chłodzenia po ostrzejszej jeździe płyn z chłodnicy potrafi wypełnić cały zbiornik wyrównawczy i po zatrzymaniu jeszcze jakiś czas bulgocze w zbiorniczku wąż górny od chłodnicy twardy napompowany. Przy jeździe eko tego zjawiska nie ma.
Zrobiłem test na CO2 i jest pozytywny.
Moje pytanie czy tylko uszkodzona UPG da takie objawy czy może coś jeszcze?
Myślę tu o zaworze EGR bo wyczytałem że jest chłodzony cieczą i może jakaś nieszczelność da spaliny w układzie?
Ponieważ jestem słaby z mechaniki to nie wiem czy to pytanie z EGR ma zasadność dlatego wybaczcie jeżeli jest bez sensu:)
Czy czeka mnie wymiana UPG?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości