Czy to koniec silnika?

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Czy to koniec silnika?

#16 Postautor: Marek » wtorek, 22 czerwca 2021, 12:27

Sprawdź jeszcze olej czy niema w nim płynu i odwrotnie czy jest olej w zbiorniczku. Z egr jest to teoretycznie możliwe . Możesz chłodniczkę egr ominąć, to znaczy zdjąć z niej dwa przewody wodne i połączyć rurką ze sobą. Tylko o ile pamiętam jest jeden taki układ bez chłodniczki chłodzonej woda. Za gorąco jest na myślenie :) , zapomniałem dopisać że przy uszkodzonej chłodniczce egr ubywało by płynu w zbiorniczku chłodzenia.

Aleks_37
jestem
jestem
Posty: 16
Rejestracja: wtorek, 4 sierpnia 2020, 18:20
Skąd jesteś: Głubczyce
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 198000
Kontaktowanie:

Re: Czy to koniec silnika?

#17 Postautor: Aleks_37 » wtorek, 22 czerwca 2021, 13:45

Dziękuję Marku
Płyn czysty, olej czysty tylko cholerne ciśnienie w układzie chłodzenia które utrzymuje się jeszcze chwilę po większym wysiłku i buzuje w zbiorniku wyrównawczym.
Czyli rozumiem że EGR raczej nie jest w stanie tych spalin podać do układu chłodzenia i zrobić ciśnienia? Raczej ustawiać się na wymianę UPG?
Płynu raczej nie ubywa chyba że przeleje się przez zbiorniczek wyrównawczy.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Czy to koniec silnika?

#18 Postautor: Marek » wtorek, 22 czerwca 2021, 14:33

To w tym przypadku raczej będzie to uszczelka.

Aleks_37
jestem
jestem
Posty: 16
Rejestracja: wtorek, 4 sierpnia 2020, 18:20
Skąd jesteś: Głubczyce
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 198000
Kontaktowanie:

Re: Czy to koniec silnika?

#19 Postautor: Aleks_37 » wtorek, 22 czerwca 2021, 15:12

Dziękuję za podpowiedź
Szukam mechanika
Pozdrawiam


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości