Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Moderator: Moderator
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Po dolaniu płynu chłodniczego do pustego zbiorniczka szybko zaczyna go ubywać tak, że przestaje działać ogrzewanie w aucie. Natomiast jeśli płyn nie jest dolewany to go nie ubywa dalej na tyle aby wskaźnik temperatury silnika sygnalizował problem.
Mechanik ma problem z zlokalizowaniem wycieku. Robił test pod kątem problemów z uszczelką pod głowicą (sprawdzał za pomocą środka chemicznego, przez który przechodziło ciśnienie z zbiorniczka płynu chłodniczego) i tam problemu nie ma.
Auto ma webasto. Aby gdzieś ciekło - mechanik nie widzi. Co może być problemem?
Mechanik ma problem z zlokalizowaniem wycieku. Robił test pod kątem problemów z uszczelką pod głowicą (sprawdzał za pomocą środka chemicznego, przez który przechodziło ciśnienie z zbiorniczka płynu chłodniczego) i tam problemu nie ma.
Auto ma webasto. Aby gdzieś ciekło - mechanik nie widzi. Co może być problemem?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Nigdzie nie widać wycieku? Pod zbiorniczkiem, obok webasto, w kabinie pod nagrzewnicą , kolanko gumowe pod turbiną sprawdzałeś? I jeszcze sprawdź olej w skrzyni biegów , czy nie jest mleczny.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Możliwe jest że jeszcze pęknięcie głowicy zaraz przy kolektorze wydechowym wtedy płyn dostaje się do układu wydechowego
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
magcx64 ale wtedy masz oczywisty objaw w postaci białego dymu z rury, a kolega nie wspomina o tak oczywistym objawie
Ostatnio zmieniony sobota, 13 marca 2021, 14:26 przez Adam73, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Dolej płyn do pełna, rozgrzej auto i sprawdź górę chłodnicy, tam lubi sobie pęknąć. Jest tam gąbka, sprawdź czy nie jest mokra.
Korozja I Awarie
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Problemem okazał się zawór EGR. Mechanik powiedział, że zaślepił ten zawór.
Mam pytanie. Auto wyraźnie wydaje basowy dźwięk szczególnie słyszalny przy 2tyś obrotów. Czy to może być spowodowane tym zaślepieniem EGR? Mechanik uważa, że auto jest stare i nie opłaca się już w nim naprawiać tego EGR co o tym myślicie?
Mam pytanie. Auto wyraźnie wydaje basowy dźwięk szczególnie słyszalny przy 2tyś obrotów. Czy to może być spowodowane tym zaślepieniem EGR? Mechanik uważa, że auto jest stare i nie opłaca się już w nim naprawiać tego EGR co o tym myślicie?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Jeżeli masz zamiar jeździć jeszcze tym autem to zmień mechanika. Piszesz o różnych przypadkach. Sam EGR oraz jego zaślepienie nie ma nic wspólnego z wyciekiem płynu. Ale układ EGR może być wspomagany chłodnicą chłodzoną płynem i tam może być wyciek. Jeżeli EGR jest źle zaślepiony to może buczeć . Napisz jaki był powód zaślepienia.
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Mechanik stwierdził, że płyn chłodniczy ucieka przez chłodnice zaworu EGR czy coś takiego. Dlatego zaślepił ten zawór. Auto jest wyraźnie głośniejsze "po naprawie".
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
To jeszcze raz, zaślepienie EGR nie ma nic wspólnego z wyciekiem płynu. Wyciek płynu można zlikwidować poprzez naprawę lub wymianę chłodnicy EGR lub zastosowanie ominięcia chłodnicy. Zaślepiając EGR powodujemy że spaliny nie wracają do kolektora dolotowego. Dowiedz się dokładnie co zrobił mechanik , ale jeżeli słyszysz zmianę w pracy silnika to jest coś nie tak.
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Ok spytam się go. A czy to nie jest tak, że jak się omija chłodnice to trzeba też zaślepić ten zawór (w sensie, że po coś te spaliny są chłodzone).
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
W tym konkretnym przypadku mogę przypuszczać że nie koniecznie. W tym roczniku Sorento ma trzy rozwiązania układu EGR, w tym dwa z chłodnicami, jeden z obiegiem płynu. Drugi układ z chłodnicą jest bez obiegu płynu, chłodzony powietrzem. Dla silnika to nie będzie miało różnicy ale dla ekologi tak.
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Mnie ekologia nie interesuje o tyle, że tym autem prawie nie jeździmy. 3tyś kilometrów rocznie to jest max (a przecież ciągle jeżdżą auta bez tego zaworu i robią znacznie więcej kilometrów). Bardziej martwi mnie ten hałas.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Tylko żebyś dobrze zrozumiał , mówimy o odcięciu chłodnicy EGR od płynu żeby zlikwidować wyciek . Czyli zdjęciu dwóch rurek z chłodnicy EGR i połączeniu ze sobą.
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Zaslepiony egr ze sprawną czy nie chłodnicza spalin moze wpływać na dźwięk silnika . W niektórych jest to bardziej odczuwalne w innych mniej.
- dawidpl
- moje konto
- Posty: 189
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:27
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: Trudny do znalezienia wyciek płynu chłodniczego
Mechanik mi powiedział, że zaślepił zawór EGR bo gorące spaliny bez schłodzenia przechodziłyby przez elementy plastikowe i mogłoby to im zaszkodzić.
Ma to sens?
Ma to sens?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości