Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#16 Postautor: tabast » czwartek, 4 lutego 2021, 19:16

IMG_20210204_190845.jpg
IMG_20210204_190845.jpg (163.98 KiB) Przejrzano 1476 razy

IMG_20210204_190907.jpg
IMG_20210204_190907.jpg (338.61 KiB) Przejrzano 1476 razy

IMG_20210204_190923.jpg
IMG_20210204_190923.jpg (352.45 KiB) Przejrzano 1476 razy

IMG_20210204_190937.jpg
IMG_20210204_190937.jpg (353.73 KiB) Przejrzano 1476 razy

IMG_20210204_190954.jpg
IMG_20210204_190954.jpg (162.46 KiB) Przejrzano 1476 razy

kamow
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 54
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2018, 19:58
Skąd jesteś: Bierwce gm.Jedlińsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 260000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#17 Postautor: kamow » czwartek, 4 lutego 2021, 19:27

Dzięki za info.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#18 Postautor: tabast » czwartek, 4 lutego 2021, 19:33

image_1471129584578 (1).jpg
image_1471129584578 (1).jpg (31.03 KiB) Przejrzano 1473 razy



Powodzenia :kwink:

kamow
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 54
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2018, 19:58
Skąd jesteś: Bierwce gm.Jedlińsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 260000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#19 Postautor: kamow » piątek, 5 lutego 2021, 20:06

Myślę że się przyda choć to nie pierwsza uszczelka jaką wymieniam w samochodzie(przeważnie w benzynie).Dzięki Tabast za kolejność dokręcania śrub,powoli bez pośpiechuhttp://www.klubsorento.pl/forum/posting.php?mode=reply&f=25&t=17528&sid=83f8c4aa861aaa893fbf93a2aee08908#jakoś to złożę.

kamow
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 54
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2018, 19:58
Skąd jesteś: Bierwce gm.Jedlińsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 260000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#20 Postautor: kamow » piątek, 12 lutego 2021, 19:10

Głowica dokręcona(musiałem kupić drugą bo moja okazała się pęknięta)ale trochę utknąłem na rozrządzie a właściwie po złożeniu rozrządu obracam wałem aby sprawdzić czy wszystko ok i moje pytanie w lewo czy w prawo,Pytanie morze wydawać się mało profesjonalne ale trochę zgłupiałem,jak kręcę w prawo(zgodnie z wskazówkami zegara)to łańcuch się luzuje i przeskakuje.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#21 Postautor: Marek » piątek, 12 lutego 2021, 19:25

Napinacze nie maja oleju.

kamow
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 54
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2018, 19:58
Skąd jesteś: Bierwce gm.Jedlińsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 260000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#22 Postautor: kamow » piątek, 12 lutego 2021, 19:46

Jak napompować napinacz?

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#23 Postautor: tabast » piątek, 12 lutego 2021, 19:52

Kręcisz chwilę silnikiem po złożeniu z odpiętym zasilaniem od wtryskiwaczy. A jak chcesz tam zajrzeć czy wszytko ok To skręć pokrywę na sucho na 2 srubach i pookładaj później szmatkami od dołu przy rozkręcaniu bo troszke oleju się poleje.
Cecha na kole pasowym, na zębatce Cr i na wałkach mają się zgadzać. Można jeszcze dla pewności sprawdzić ułożenie wałków balansujących. 1 cylinder oczywiście na GMP.
Ostatnio zmieniony piątek, 12 lutego 2021, 20:02 przez tabast, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#24 Postautor: Marek » piątek, 12 lutego 2021, 19:54

A odblokowałeś napinacze?

kamow
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 54
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2018, 19:58
Skąd jesteś: Bierwce gm.Jedlińsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 260000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#25 Postautor: kamow » piątek, 12 lutego 2021, 19:58

Odblokowałem,tylko zastanawiam się czy ma znaczenie kierunek obrotu silnika.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#26 Postautor: tabast » piątek, 12 lutego 2021, 20:03

Zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.
Nie kręć w lewo po może dolny rozrząd przeskoczyć. Przynajmniej ja bałbym się. :kwink:

kamow
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 54
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2018, 19:58
Skąd jesteś: Bierwce gm.Jedlińsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 260000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#27 Postautor: kamow » piątek, 12 lutego 2021, 20:09

Jeśli zgodnie ze wskazówkami zegara( w prawo)to przeskakuje mi łańcuch na znakach,napinacz nie napina łańcucha,jak go zakręcę z odpiętymi wtryskami to pokrzywie zawory.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#28 Postautor: tabast » piątek, 12 lutego 2021, 20:13

Nic nie powinno przeskakiwać. Jedynie cofać napinacz i luzować łańcuch . Jest taki moment. Pokręć oczywiście ręcznie kilka -kilkanaście razy.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#29 Postautor: Marek » piątek, 12 lutego 2021, 20:14

Jeżeli nie jesteś pewny ustawienia to nie kręć rozrusznikiem . Kręcimy w prawo za śrubę wału.

kamow
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 54
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2018, 19:58
Skąd jesteś: Bierwce gm.Jedlińsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 260000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelnośc w układzie chłodzenia

#30 Postautor: kamow » piątek, 12 lutego 2021, 20:26

Dokładnie tak robię,kręcę wałem w prawo,łancuch się luzuje i w pewnym momencie czuję opór tak jakby tłok spotkał sie z zaworem,wydaje mi się że ustawiam wszystko poprawnie na znakach posting.php?mode=reply&f=25&t=17528#morze nie dość dokładnie.Jutro muszę się lepiej przyłożyć .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości