Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 18
- Wiek: 63
- Rejestracja: sobota, 22 stycznia 2011, 16:30
- Skąd jesteś: wielkopolska
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 170000
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Dzięki, proszę jednak łopatologicznie. Widziałem schemat przebiegu paska między kołami pasowymi i rolkami i wiem gdzie znajduje się napinacz, w dalszym ciągu nie wiem jednak na którą śrubę założyć klucz, żeby ten napinacz poluzować. Sorry. Tracę wiarę w siebie.
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Ja miałem podobny przypadek, może pomogę ....
ale okresowo pozbywam się go.
A mianowicie poluzowałem napinacz paska i okazało że "świerszcz" siedzi w napinaczu ,
świerszczy sprężyna napinacza. Podmuchałem WD z wężykiem ,miejsce łączenia dwóch połówek napinacza
i "świerszcz" zniknął. Jeśli się po jakimś czasie pojawi ,to ja go -psik WD.Na razie od dwóch tygodni cisza.
Ale na wszelki wypadek kupiłem nowy napinacz z rolką i przyjąłem pozycję wyczekiwania
do momentu, aż "świerszcz" będzie uciążliwy nie do zlikwidowania.
ale okresowo pozbywam się go.
A mianowicie poluzowałem napinacz paska i okazało że "świerszcz" siedzi w napinaczu ,
świerszczy sprężyna napinacza. Podmuchałem WD z wężykiem ,miejsce łączenia dwóch połówek napinacza
i "świerszcz" zniknął. Jeśli się po jakimś czasie pojawi ,to ja go -psik WD.Na razie od dwóch tygodni cisza.
Ale na wszelki wypadek kupiłem nowy napinacz z rolką i przyjąłem pozycję wyczekiwania
do momentu, aż "świerszcz" będzie uciążliwy nie do zlikwidowania.
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Dzisiaj kupiłem pasek klinowy Gates, bo się naczytałem, że lubią się urywać, więc dla świętego spokoju wymienię przy okazji i tak śledzę jak to uczynić dopatrzyłem się przy okazji na tym schemacie na początku wątku, że mój pasek jest chyba inaczej założony czy to możliwe, że tak jest i pracuje bez problemu, wrzucam foto zwróćcie uwagę dokładnie na układ ze schematu i mojego zdjęcia, a może mi się tylko wydaje...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Zgodnie ze schematem na początku, pasek masz założony z odwrotnej strony rolki (tej na środku zdjęcia).
Przy zakładaniu nowego paska puść go najpierw pod rolką, a potem podaj na koło alternatora i dalej prosto do pompy wspomagania.
Reszta wygląda prawidłowo.
Przy zakładaniu nowego paska puść go najpierw pod rolką, a potem podaj na koło alternatora i dalej prosto do pompy wspomagania.
Reszta wygląda prawidłowo.
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Kurcze tak myślałem, że coś jest nie tak, bo widać to jak na dłoni, ale że nic się nie stało to jestem w szoku...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Nic się nie stało, bo rolka jest stała. Inny kierunek reakcji na łożyska wirników pompy wody i alternatora też nie ma wielkiego wpływu, bo łożyska są okrągłe.
Gdyby odwrotnie owinąć rolkę napinacza, to pasek spadłby Ci po 2 obrotach silnika.
Gdyby odwrotnie owinąć rolkę napinacza, to pasek spadłby Ci po 2 obrotach silnika.
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Przymierzam się do takiej wymiany paska, wiem że trzeba założyć klucz oczkowy na napinacz, nie odkręcać wentylatora, a zdjąć tylko jego osłonę a potem pasek powinien wyjść dzięki moim spryciarskim łapkom tak ? ale co z tym napinaczem ? wyczytałem że "najlepiej robić to w dwie osoby żeby druga trzymała napinacz" - hm... to znaczy że jak nie ma paska (wyjęty) to trzeba trzymać napinacz kluczem ? bo jak go się puści to sprężyna jakoś się przestawi albo coś się stanie ? czy po prostu należy poluzować napinacz przy zdejmowaniu (rozumiem że się cofnie w stronę "od paska" luzując go .. a potem zakładałem że ściągam pasek z któregoś koła aż będzie luz i puszczam napinacz i próbuje wydostać stary pasek .. włożyć nowy na kółka.. cofnąć znowu napinacz kluczem.. założyć go na napinacz puścić klucz i włalaaaa? czy znowu coś za łatwo mi się to wydaje ?
! |
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
To może napiszemy to prościej ?
Więc tak... jak już zdemontujesz te obudowy o których pisałeś to zakładasz klucz na napinacz i lekko go naciągasz.
Najlepiej od dołu bo jest więcej miejsca ( trzeba wtedy zdjąć jeszcze dolna osłonę ) ale od góry też sie da, choć jest mniej miejsca.
Więc, trzymasz lekko naciągnięty napinacz i zdejmujesz pasek z jakiegoś koła pasowego.
Puszczasz już napinacz ( przesunie się dość daleko ) i wyjmujesz luźny pasek z samochodu.
Nowy pasek zakładasz na tyle kół na ile sie da ( prawie wszystkie ) następnie naciągasz napinacz ( uważaj aby nie przeciągnąć za mocno ).
I trzymasz naciągnięty.
Zakładasz pasek na resztę kół ( no i tu jest potrzebna raczej druga osoba ) a jak masz założone powoli puszczasz napinacz który napręża pasek.
I tyle. Proste
Więc tak... jak już zdemontujesz te obudowy o których pisałeś to zakładasz klucz na napinacz i lekko go naciągasz.
Najlepiej od dołu bo jest więcej miejsca ( trzeba wtedy zdjąć jeszcze dolna osłonę ) ale od góry też sie da, choć jest mniej miejsca.
Więc, trzymasz lekko naciągnięty napinacz i zdejmujesz pasek z jakiegoś koła pasowego.
Puszczasz już napinacz ( przesunie się dość daleko ) i wyjmujesz luźny pasek z samochodu.
Nowy pasek zakładasz na tyle kół na ile sie da ( prawie wszystkie ) następnie naciągasz napinacz ( uważaj aby nie przeciągnąć za mocno ).
I trzymasz naciągnięty.
Zakładasz pasek na resztę kół ( no i tu jest potrzebna raczej druga osoba ) a jak masz założone powoli puszczasz napinacz który napręża pasek.
I tyle. Proste
-
- teraz jestem
- Posty: 591
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
- Skąd jesteś: Kłodzko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 90
- Inny Samochód: hyundai ix 35
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
potwierdzam powyższy opis. Sam tak robiłem w tamtym roku, i jest to możliwe do wykonania. Jednak druga osoba bardzo jest pomocna. Może nawet opisywałem to na forum???? słaba już ta pamięć.......
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
dzięki wielkie za pomocne instrukcje mam nadzieje ze dam radę kupiłem już pasek continentala jakiś za 127zł w intercarsie .. zobaczymy jak mi pójdzie spróbuje w przyszłym tygodniu powalczyć
! | Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
- Skąd jesteś: GSL
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Astra G
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Podepnę się pod temat:
Z katalogu gateshttps://www.gates-online.com/GatesEU/pl/PL/adirect/gateu1?cmd=Automotivewebcat wychodzi że do tego silniczka pasują 3 paski:
7PK2285 - w uwagach ( -AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-7p ... 40036.html
7PK1730 - w uwagach ( -11/03 +AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-cr ... 27654.html
7PK2265 - w uwagach ( 12/03- +AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-7p ... 40047.html
Czy ktoś może wytłumaczyć mi różnice?
Pozdrawiam
Z katalogu gateshttps://www.gates-online.com/GatesEU/pl/PL/adirect/gateu1?cmd=Automotivewebcat wychodzi że do tego silniczka pasują 3 paski:
7PK2285 - w uwagach ( -AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-7p ... 40036.html
7PK1730 - w uwagach ( -11/03 +AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-cr ... 27654.html
7PK2265 - w uwagach ( 12/03- +AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-7p ... 40047.html
Czy ktoś może wytłumaczyć mi różnice?
Pozdrawiam
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Jeżeli masz diesla z klimą przed liftem to jakby nie bardzo masz wybór
Tutaj masz właściwy wymiar paska, sprawdzone, założone w moim czołgu.
Inna rzecz, że Dayco to lichy wyrób i go nie polecam - ale wymiar jest właściwy:
Tutaj masz właściwy wymiar paska, sprawdzone, założone w moim czołgu.
Inna rzecz, że Dayco to lichy wyrób i go nie polecam - ale wymiar jest właściwy:
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Mnie się w sklepie tylko zapytano który rocznik i czy z climatronikiem i ile mazębów, już nie pamiętam ile, siedem?, ale wiem że chodziłem policzyć, wróciłem i pasek dostałem poprawny Gates oczywiście
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
- Skąd jesteś: GSL
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Astra G
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
7PK2285 gates założony.
Tak dla potomnych, obsługa jednoosobowa, czas 10 min:
Zakładamy klucz na napinacz, od góry dociskamy klucz - ja to zrobiłem kawałkiem deski.
Wystarczy do tego jedna ręka, drugą ściągamy pasek z koła alternatora.
Po wyjęciu paska zakladamy nowy nie zakładając go tylko na koło alternatora.
Zakładamy klucz, dociskamy i lewą rączką zakladamy pasek na koło alternatora.
Pozdrawiam
Roman
Tak dla potomnych, obsługa jednoosobowa, czas 10 min:
Zakładamy klucz na napinacz, od góry dociskamy klucz - ja to zrobiłem kawałkiem deski.
Wystarczy do tego jedna ręka, drugą ściągamy pasek z koła alternatora.
Po wyjęciu paska zakladamy nowy nie zakładając go tylko na koło alternatora.
Zakładamy klucz, dociskamy i lewą rączką zakladamy pasek na koło alternatora.
Pozdrawiam
Roman
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości