Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
jack1
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 63
Rejestracja: sobota, 22 stycznia 2011, 16:30
Skąd jesteś: wielkopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: szary
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#31 Postautor: jack1 » środa, 18 stycznia 2012, 20:11

Dzięki, proszę jednak łopatologicznie. Widziałem schemat przebiegu paska między kołami pasowymi i rolkami i wiem gdzie znajduje się napinacz, w dalszym ciągu nie wiem jednak na którą śrubę założyć klucz, żeby ten napinacz poluzować. Sorry. Tracę wiarę w siebie. :28

Awatar użytkownika
Witka1
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 75
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 312100
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#32 Postautor: Witka1 » środa, 18 stycznia 2012, 20:20

Ja miałem podobny przypadek, może pomogę ....
ale okresowo pozbywam się go.
A mianowicie poluzowałem napinacz paska i okazało że "świerszcz" siedzi w napinaczu ,
świerszczy sprężyna napinacza. Podmuchałem WD z wężykiem ,miejsce łączenia dwóch połówek napinacza
i "świerszcz" zniknął. Jeśli się po jakimś czasie pojawi ,to ja go -psik WD.Na razie od dwóch tygodni cisza.
Ale na wszelki wypadek kupiłem nowy napinacz z rolką i przyjąłem pozycję wyczekiwania
do momentu, aż "świerszcz" będzie uciążliwy nie do zlikwidowania.

Awatar użytkownika
gregoryk
To ja
To ja
Posty: 347
Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
Skąd jesteś: Krosno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny metalik
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Suzuki
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#33 Postautor: gregoryk » wtorek, 14 lutego 2012, 21:04

Dzisiaj kupiłem pasek klinowy Gates, bo się naczytałem, że lubią się urywać, więc dla świętego spokoju wymienię przy okazji i tak śledzę jak to uczynić dopatrzyłem się przy okazji na tym schemacie na początku wątku, że mój pasek jest chyba inaczej założony czy to możliwe, że tak jest i pracuje bez problemu, wrzucam foto zwróćcie uwagę dokładnie na układ ze schematu i mojego zdjęcia, a może mi się tylko wydaje...

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us :15

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#34 Postautor: prtro » wtorek, 14 lutego 2012, 21:56

Wygląda że jest dobrze założony.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#35 Postautor: vokal » środa, 15 lutego 2012, 11:47

Zgodnie ze schematem na początku, pasek masz założony z odwrotnej strony rolki (tej na środku zdjęcia).
Przy zakładaniu nowego paska puść go najpierw pod rolką, a potem podaj na koło alternatora i dalej prosto do pompy wspomagania.
Reszta wygląda prawidłowo.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
gregoryk
To ja
To ja
Posty: 347
Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
Skąd jesteś: Krosno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny metalik
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Suzuki
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#36 Postautor: gregoryk » środa, 15 lutego 2012, 12:23

Kurcze tak myślałem, że coś jest nie tak, bo widać to jak na dłoni, ale że nic się nie stało to jestem w szoku...

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#37 Postautor: vokal » środa, 15 lutego 2012, 13:10

Nic się nie stało, bo rolka jest stała. Inny kierunek reakcji na łożyska wirników pompy wody i alternatora też nie ma wielkiego wpływu, bo łożyska są okrągłe.
Gdyby odwrotnie owinąć rolkę napinacza, to pasek spadłby Ci po 2 obrotach silnika.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
ermaciek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 583
Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: róż cukierkowy
Przebieg (km.): 2
Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#38 Postautor: ermaciek » czwartek, 28 czerwca 2012, 19:34

Przymierzam się do takiej wymiany paska, wiem że trzeba założyć klucz oczkowy na napinacz, nie odkręcać wentylatora, a zdjąć tylko jego osłonę a potem pasek powinien wyjść dzięki moim spryciarskim łapkom tak ? :) ale co z tym napinaczem ? wyczytałem że "najlepiej robić to w dwie osoby żeby druga trzymała napinacz" - hm... to znaczy że jak nie ma paska (wyjęty) to trzeba trzymać napinacz kluczem ? bo jak go się puści to sprężyna jakoś się przestawi albo coś się stanie ? czy po prostu należy poluzować napinacz przy zdejmowaniu (rozumiem że się cofnie w stronę "od paska" luzując go .. a potem zakładałem że ściągam pasek z któregoś koła aż będzie luz i puszczam napinacz i próbuje wydostać stary pasek .. włożyć nowy na kółka.. cofnąć znowu napinacz kluczem.. założyć go na napinacz puścić klucz i włalaaaa? :D czy znowu coś za łatwo mi się to wydaje ? :)

!

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego...
ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#39 Postautor: Bodzion » czwartek, 28 czerwca 2012, 20:58

To może napiszemy to prościej ? :)
Więc tak... jak już zdemontujesz te obudowy o których pisałeś to zakładasz klucz na napinacz i lekko go naciągasz.
Najlepiej od dołu bo jest więcej miejsca ( trzeba wtedy zdjąć jeszcze dolna osłonę ) ale od góry też sie da, choć jest mniej miejsca.
Więc, trzymasz lekko naciągnięty napinacz i zdejmujesz pasek z jakiegoś koła pasowego.
Puszczasz już napinacz ( przesunie się dość daleko ) i wyjmujesz luźny pasek z samochodu.
Nowy pasek zakładasz na tyle kół na ile sie da ( prawie wszystkie ) następnie naciągasz napinacz ( uważaj aby nie przeciągnąć za mocno ).
I trzymasz naciągnięty.
Zakładasz pasek na resztę kół ( no i tu jest potrzebna raczej druga osoba ) a jak masz założone powoli puszczasz napinacz który napręża pasek.
I tyle. Proste :03

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#40 Postautor: jacek2 » piątek, 29 czerwca 2012, 13:24

potwierdzam powyższy opis. Sam tak robiłem w tamtym roku, i jest to możliwe do wykonania. Jednak druga osoba bardzo jest pomocna. Może nawet opisywałem to na forum???? słaba już ta pamięć.......
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

Awatar użytkownika
ermaciek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 583
Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: róż cukierkowy
Przebieg (km.): 2
Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#41 Postautor: ermaciek » piątek, 29 czerwca 2012, 14:47

dzięki wielkie za pomocne instrukcje :D mam nadzieje ze dam radę :D kupiłem już pasek continentala jakiś za 127zł w intercarsie .. zobaczymy jak mi pójdzie :) spróbuje w przyszłym tygodniu powalczyć :D



!

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego...
ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#42 Postautor: romsky » czwartek, 8 listopada 2012, 19:35

Podepnę się pod temat:
Z katalogu gateshttps://www.gates-online.com/GatesEU/pl/PL/adirect/gateu1?cmd=Automotivewebcat wychodzi że do tego silniczka pasują 3 paski:

7PK2285 - w uwagach ( -AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-7p ... 40036.html
7PK1730 - w uwagach ( -11/03 +AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-cr ... 27654.html
7PK2265 - w uwagach ( 12/03- +AC ) http://allegro.pl/pasek-wielorowkowy-7p ... 40047.html

Czy ktoś może wytłumaczyć mi różnice?

Pozdrawiam

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#43 Postautor: Bodzion » piątek, 9 listopada 2012, 06:23

Jeżeli masz diesla z klimą przed liftem to jakby nie bardzo masz wybór :)
Tutaj masz właściwy wymiar paska, sprawdzone, założone w moim czołgu.
Inna rzecz, że Dayco to lichy wyrób i go nie polecam - ale wymiar jest właściwy:
Obrazek

Awatar użytkownika
gregoryk
To ja
To ja
Posty: 347
Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
Skąd jesteś: Krosno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny metalik
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Suzuki
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#44 Postautor: gregoryk » piątek, 9 listopada 2012, 09:57

Mnie się w sklepie tylko zapytano który rocznik i czy z climatronikiem i ile mazębów, już nie pamiętam ile, siedem?, ale wiem że chodziłem policzyć, wróciłem i pasek dostałem poprawny :) Gates oczywiście :)

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#45 Postautor: romsky » sobota, 17 listopada 2012, 12:55

7PK2285 gates założony.
Tak dla potomnych, obsługa jednoosobowa, czas 10 min:
Zakładamy klucz na napinacz, od góry dociskamy klucz - ja to zrobiłem kawałkiem deski.
Wystarczy do tego jedna ręka, drugą ściągamy pasek z koła alternatora.
Po wyjęciu paska zakladamy nowy nie zakładając go tylko na koło alternatora.
Zakładamy klucz, dociskamy i lewą rączką zakladamy pasek na koło alternatora.
Pozdrawiam

Roman


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości