Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#1 Postautor: Admin » piątek, 27 sierpnia 2010, 21:31

Napisz też o kosztach ponieważ powodem zerwania było zatarcie sie jednej z rolek .
Ciekawe jak to sie skończyło .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

maska

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#2 Postautor: maska » sobota, 28 sierpnia 2010, 12:12

Troche się już wyjasniło :) Pasek został zerwany, bo zatrzymała sie jedna z rolek :( Ale powodem nie było jej zatarcie, a zablokowanie przez jedną z rurek :( Nie wiem którą, bo jeszcze czołguś nie wrócił :( Jest na mazurach , niedaleko Węgorzewa :) (Ukłony dla koleżanki z tych pieknych rejonów :) ) Koszt paska to 112zł, wymiana, wraz z dogięciem wspomnianej rurki 350 zł :( ale było robione jako ekspres w Łomży :( Sam pasek zapewne przy drobnej kombinacji rękoma da się wymienić samemu :) I jakoś tak mi się zdaje, że zacznę wozić jeden ze sobą, bo złe czycha, a o wstrząsy podczas jazdy czołgusiem nie trudno :)

Awatar użytkownika
adamz
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 787
Wiek: 73
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:07
Skąd jesteś: Świnoujście
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 187000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#3 Postautor: adamz » sobota, 28 sierpnia 2010, 13:01

Tomek 338 wyżej wymieniony pasek wymienia 15 sek. :31
Wszystkiego. Naj.Pozdro.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#4 Postautor: Admin » sobota, 28 sierpnia 2010, 16:12

Która rurka zablokowała rolkę ? :11
Muszę to koniecznie zobaczyć .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

maska

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#5 Postautor: maska » sobota, 28 sierpnia 2010, 16:15

Nie wątpię :) widziałem już nawet wymiane na pracujacym silniku :) ale nie wyżej wymienionego paska :) W czołgusiu niestety on się wije jak wąż :) ale nie jest to trudne do wymiany, o ile ma sie dodatkowy staw :) i cieniutkie rączki :) No i Nie ma osłony :) jak ja :) Ale nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło :) przynajmniej wiecie, że należy sprawdzić, czy jakaś rurka nie trze o jakąś rolkę :)
Czas sprowadzenia paska do Łomży to ponad 8 godzin :) Jak pisałem, zacznę wozić ze sobą :) Ktoś mi mówił, że w Hiszpani czekał na sprowadzenie paska ponad trzy dni :)
Jak dla mnie ważne, że to tylko pasek :) a nie jakiś wypadek :(

A przypadki chodzą po ludziach :( Więc raczej Cyber nie jedź nigdzie bez dokumentu dla córy.

-- sobota, 28 sie 2010, 16:17 --

Jak tylko czołguś wróci do domciu to Cię Adminie poinformuję :) i sam osobiście pokażę Ci tą rurkę :) Jak narazie nie wiem która to :( Młody ma problem z mms jak i TY :( bo już byłoby zdjęcie na forum :)

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#6 Postautor: wmarkoni » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 00:02

Co do paska jakoś drogo. Ja wymieniałem pół roku temu i za pasek z Gatesa zapłaciłem 56PLN. Co do wymiany to te 360 PLN to koszt samej roboty czy razem z ceną rolki? (U nas w Jastrzębiu za 360PLN to wymieniają paski rozrządu w silnikach 16V i jeszcze posprawdzają wszystkie płyny!)A taki pasek klinowy to wymienia się za stówkę (oczywiście jak się komuś niechce samemu pobawić). Jedyny kłopot tej operacji polega na tym, że trzeba wykręcić wiatrak z sprzęgłem wiskotycznym.
Markoni

maska

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#7 Postautor: maska » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 07:19

Jak pisałem pasek 112 zł w InterCars'ie :) Wymiana paska i usunięcie usterki, czyli wyprostowanie "rurki" oraz założenie paska 350zł.
Wszystko było robione jako ekspres. Można samemu, ale jak sie jest na wyjeździe i nie ma narzędzi to raczej samymi kombinerkami sie tego nie zrobi :( Ja mam nauczke :) wiecej samochodu "młodemu" na wypady dalej niż 50km nie dam :) a jesli już, to po gruntownym sprawdzeniu samochodu. Niemniej jednak przypadki chodzą po ludziach i prawdopodobnie gdybym to ja siedział za kierą, to wcześniej usłyszałbym, że coś jest nie tak, mimo że prawie głuchy jestem :) Ale wiek ma swoje prawa :) Jak tylko czołg wróci do "bazy" to zrobię zdjęcia i umieszczę na forum pełne "sprawozdanie :)

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#8 Postautor: wmarkoni » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 23:06

Taki pasek klinowy to jest pikuś - co najwyżej czołg stanie się nieruchomym celem.

Kolega w Scenicu miał o wiele gorszy numer: jadąc po jakieś bocznej drodze najechał kawałek jakiegoś druta, który przebił mu osłonę paska rozrządu i uszkodził osnowę paska klinowego. Pasek klinowy zaczął się pruć a to co się odrywało dostawało się przez dziurę w obudowie na koło zębate napędu paska rozrządu. Jak już się tego nawinęło dużo to pasek rozrządu dał za wygraną i pękł. Efekt finalny - wymiana głowicy z osprzętem.

To się nazywa mieć pecha!
Markoni

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#9 Postautor: Admin » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 23:11

Pecha to miałem ja , jak mi pękł pasek rozrządu w Chorwacji na bezludnej wyspie w dniu powrotu do Polski .
Jeszcze trzy tygodnie plażowałem z tego powodu ( plus 700 euro za naprawę )
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#10 Postautor: prtro » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 23:40

Admin jaki pasek ci pękł??

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#11 Postautor: Admin » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 23:49

No przecież nie w Sorento , bo tam nie ma :) , tylko w Mondeo
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#12 Postautor: Bodzion » sobota, 13 sierpnia 2011, 22:13

Dalej kontynuuję "miesiąc dobroci dla czołgu" więc tym razem wymieniłem prewencyjnie pasek klinowy. :03
Pasek kupiłem w intercars, za jakieś ok. 85 PLN taki:
Obrazek

Z wymianą nie było większych problemów.
Sposób wymiany jest opisany tutaj:
viewtopic.php?f=39&t=2288&p=6756&hilit=wymiana+paska#p6756

Warto pamiętać jednak o jeszcze jednej rzeczy.
Do wyjęcia osłony górnej chłodnicy konieczne jest odłączenie 2 węży z płynem chłodzącym ( demontowalne bez jakiegokolwiek kłopotu ) dlatego wymianę paska lepiej jest wykonywać na zimnym silniku, bo i ciśnienie płynu mniejsze i rąk nie poparzy :03
Przy okazji, należy przygotować sobie jakieś pół litra płynu na dolewkę po tej operacji bo nieuchronnie coś nam podczas odłączania węży "ucieknie".

No i najważniejsza sprawa:
Mój czołg ma 79 tyś km przebiegu. I okazało się, że dla paska to chyba zbyt dużo...
Rozpoczynając pracę sądziłem , że pasek jest idealny i wymieniam go "prewencyjnie".
Bardzo się myliłem.
A prawdopodobnie wymieniałem jeszcze oryginalny pasek... na taki wyglądał, choć napisy miał niestety już starte.

Pasek założony w samochodzie wyglądał doskonale... jednak po demontażu gdy wziąłem go do ręki wyglądał on tak:
Obrazek
Dlatego... jeżeli macie wątpliwości co do stanu tego paska lub nie macie informacji kiedy został on ostatnio wymieniony, to wymieniajcie prewencyjnie zanim się urwie.

Ten pasek to w ogóle jakiś fenomen.
Jest to najdłuższy pasek jaki dotychczas spotkałem w samochodzie... ma przecież grubo ponad 2 metry długości.
Stary pasek po demontażu leżący na podłodze zajął mi poważną powierzchnię podłogi :03
W porównaniu do dużej butelki WD 40 wyglądało to imponująco:
Obrazek

To naprawdę długi i ciężki pasek, na dokładkę "wije się jak wąż" na kołach pasowych... jak się zerwie to rozwali połowę komory silnika.

Lepiej go wymienić niż później remontować czołga.
Szczególnie, ze na moim przykładzie widać, że nawet idealny "na oko" pasek po demontażu okazuje się całkowitym "złomem" :(

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#13 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 14 sierpnia 2011, 08:04

Bodzion pisze:Mój czołg ma 79 tyś km przebiegu. I okazało się, że dla paska to chyba zbyt dużo...

W twoim przypadku to może nie przebieg a czas był czynnikiem wpływającym na niekorzyść paska. Jak znam życie- to siedział tam od nowości :29
Gdybyś zrobił to w 2 lata to pewnie pasek wyglądał by wciąż b.dobrze.
Obrazek

Awatar użytkownika
cino
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 15 sierpnia 2010, 17:20
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 140000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#14 Postautor: cino » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 14:42

Ostatnio przypadkowo obejrzałem pasek, a przypdakowo bo rok temu w pażdzierniku wymieniałem więc nie podejrzewam że może byc juz do wymiany, i stwierdziłem coś dziwnego na pasku a konkretnie na jego połowie szerokości, z zewnętrznej "gładkiej" strony, kolor rdzawy, podejrzewam że któras z rolek a konkretnie pewnie łozysko jest do wymiany i ma wieksze opory dlatego obciera ale pytanie dlaczego tylko na połowie szerokości?

Zaznaczam że żadnego odgłosu nie słysze, ale bliskosc silnika raczej zagłuszac będzie wszystko.

Może miał ktoś juz cos podobnego.
Lift 2"

damian3619
jestem
jestem
Posty: 15
Wiek: 39
Rejestracja: poniedziałek, 19 września 2011, 21:56
Skąd jesteś: clayton le moors
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 204
Inny Samochód: kia
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#15 Postautor: damian3619 » poniedziałek, 12 grudnia 2011, 01:14

Wymieniałem kilka dni temu w/w pasek ,lecz pasek zamieszczony na zdjeciu to lalka w porownaniu do mojego :25 ,wymienilem także jedna z rolek ,a dokladnie ta nad napinaczem i tu moje pytanie czy dwie kolejne rolki sa takze takie same czy inne, ponieważ mam inzyniera w pracy ,ktory powiedzial mi ,ze moze wymienic same lozyska,poniewaz cena jest dla mnie przytlaczajaca ( 39 funtow z vat w hurtowni) . Powiem szczerze ,ze te dwie sa lepsze od tej ktora wymienilem ,lecz nie sa tez zbyt dobre. Co koledzy sadzicie o wymianie samych lozysk w rolkach?

P.S. Jeden z kolegow napisal ,ze trzeba demontowac wiskoze. Oczywiscie to nie prawda i wystarczy odkrecic tylko gorna oslone wiatraka :D


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości