Dodam swoje 3 grosze do tematu.
Też miałem świerszcza pod maską.
Ekipa trenująca w Chańczy, przed występem do konkursu AŚ, widziała na swoje oczy/słyszała na własne uszy.
Nie tylko ja miałem wrażenie, że może to być łożysko alternatora.
Jako że pasek klinowy był u mnie dosyć mocno sfatygowany, zakupiłem nówkę 7PK2285 - Contitech Continental i po wymianie paska okazało się, że świerszcz umarł samoczynnie bez dalszych prac.
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Moderator: Moderator
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- JarekJas
- awansowałem na
- Posty: 71
- Wiek: 51
- Rejestracja: poniedziałek, 15 września 2014, 18:58
- Skąd jesteś: Swarzędz
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Ford Mondeo MK3
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Mam małe obserwacje na temat paska. U mnie po 5 latach Sorcia ma tylko 75000km przejechane. Miałem już okazję nie odpalić sorci z powodu akumulatora. Fabryczny akumulator został rozładowany w czasie przyciemniania szyb. Tak więc myślałem i myślałem że może alternator nie ładuje i dlatego aku padł. Więc odpaliłem silnik i podniosłem maskę. Dźwięk który usłyszałem z okolic alternatora brzmiał jak zatarte łożysko. Pojechałem do p.Piotra zaufanego mechanika który popryskał pasek silikonowym olejem. Nie jestem tego zwolennikiem ale szmer, hałas znikną . Czytając wcześniejsze wpisy przychylam się do kupna nowego paska bo mimo silikonowej kuracji mam nadal świerszcza
- lol
- moje konto
- Posty: 170
- Rejestracja: niedziela, 22 lipca 2012, 22:15
- Skąd jesteś: Milanówek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Sprawdź przy okazji rolki i napinacz a w sczególności napinacz.
Ostatnio zmieniony niedziela, 26 października 2014, 23:26 przez lol, łącznie zmieniany 1 raz.
- zazebiacz
- awansowałem na
- Posty: 62
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 14 maja 2014, 17:20
- Skąd jesteś: Pruszków
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 172000
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
U mnie była cisza ale swierszcz się odzywa od czasu do czasu.
Wydaje mi się że wina paska alternatora bo światła bledna.
Wydaje mi się że wina paska alternatora bo światła bledna.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi
Dwa dni temu rozmawiałem z sąsiadem, który przez pasek rozwalił silnik w Viarze z 2007 roku, pasek pękł, rozwalił obudowę rozrządu wkręcił się w pasek i doprowadził do jego zerwania, u nas nie ma paska rozrządu, ale na pewno pęknięcie paska klinowego też narobi jakiś szkód, dlatego dziś też zabrałem się za wymianę i był to ostatni moment Pasek bardzo długi, co już zauważono, ale da się go samemu wymienić, jak ja dałem radę, to da każdy Miejsca mało, ale pasek bez ściągania visco idzie bez problemu, do napinacza klucz oczkowy nr 17 z małą przedłużką, ja użyłem rurki 1 calowej o długości 20 cm. Do nawijania paska przyda się długi śrubokręt. Ja sobie przed wymianą narysowałem jak ma iść pasek, jeżeli ktoś by zapomniał, to tu jest ściągawka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości