Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#46 Postautor: Hessus » piątek, 5 września 2014, 21:02

Dodam swoje 3 grosze do tematu.
Też miałem świerszcza pod maską.
Ekipa trenująca w Chańczy, przed występem do konkursu AŚ, widziała na swoje oczy/słyszała na własne uszy.
Nie tylko ja miałem wrażenie, że może to być łożysko alternatora.
Jako że pasek klinowy był u mnie dosyć mocno sfatygowany, zakupiłem nówkę 7PK2285 - Contitech Continental i po wymianie paska okazało się, że świerszcz umarł samoczynnie bez dalszych prac. :)
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
JarekJas
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 71
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 15 września 2014, 18:58
Skąd jesteś: Swarzędz
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Ford Mondeo MK3
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#47 Postautor: JarekJas » niedziela, 26 października 2014, 19:39

Mam małe obserwacje na temat paska. U mnie po 5 latach Sorcia ma tylko 75000km przejechane. Miałem już okazję nie odpalić sorci z powodu akumulatora. Fabryczny akumulator został rozładowany w czasie przyciemniania szyb. Tak więc myślałem i myślałem że może alternator nie ładuje i dlatego aku padł. Więc odpaliłem silnik i podniosłem maskę. Dźwięk który usłyszałem z okolic alternatora brzmiał jak zatarte łożysko. Pojechałem do p.Piotra zaufanego mechanika który popryskał pasek silikonowym olejem. Nie jestem tego zwolennikiem ale szmer, hałas znikną . Czytając wcześniejsze wpisy przychylam się do kupna nowego paska bo mimo silikonowej kuracji mam nadal świerszcza :hmm:

Awatar użytkownika
lol
moje konto
moje konto
Posty: 170
Rejestracja: niedziela, 22 lipca 2012, 22:15
Skąd jesteś: Milanówek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#48 Postautor: lol » niedziela, 26 października 2014, 20:27

Sprawdź przy okazji rolki i napinacz a w sczególności napinacz.
Ostatnio zmieniony niedziela, 26 października 2014, 23:26 przez lol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zazebiacz
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 maja 2014, 17:20
Skąd jesteś: Pruszków
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 172000
Kontaktowanie:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#49 Postautor: zazebiacz » niedziela, 26 października 2014, 21:25

U mnie była cisza ale swierszcz się odzywa od czasu do czasu.
Wydaje mi się że wina paska alternatora bo światła bledna.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Pasek klinowy wielorowkowy 2.5 CRDi

#50 Postautor: Peter » wtorek, 24 maja 2016, 22:40

Dwa dni temu rozmawiałem z sąsiadem, który przez pasek rozwalił silnik w Viarze z 2007 roku, pasek pękł, rozwalił obudowę rozrządu wkręcił się w pasek i doprowadził do jego zerwania, u nas nie ma paska rozrządu, ale na pewno pęknięcie paska klinowego też narobi jakiś szkód, dlatego dziś też zabrałem się za wymianę i był to ostatni moment :rolley: Pasek bardzo długi, co już zauważono, ale da się go samemu wymienić, jak ja dałem radę, to da każdy :kwink: Miejsca mało, ale pasek bez ściągania visco idzie bez problemu, do napinacza klucz oczkowy nr 17 z małą przedłużką, ja użyłem rurki 1 calowej o długości 20 cm. Do nawijania paska przyda się długi śrubokręt. Ja sobie przed wymianą narysowałem jak ma iść pasek, jeżeli ktoś by zapomniał, to tu jest ściągawka



Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości