Głowica 2.5 170km

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
dawd9
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 26 września 2020, 11:59
Skąd jesteś: B-B
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Głowica 2.5 170km

#1 Postautor: dawd9 » niedziela, 6 grudnia 2020, 11:46

Cześć

Mam pytanie odnośnie głowicy do Sorento 1 2,5 170km.
Wie ktoś czy w 2.5 170km wychodziło więcej jak jeden rodzaj głowicy ? bo odnośnie 2,5 140km znalazłem na forum ze były 3 rodzaje głowic.
I tu nasuwa się drugie pytanie czym te głowice różniły się 140km a 170km i czy pasują któreś głowice z 140km do 170km (zawory, dźwigienki, popychacze, wałki ).
Z tego co zauważyłem to inne Króciec wodne w 140km i troszkę inna budowa kanałów wodnych koło zaworów.
Ostatnie pytanie dotyczy alternatora czy były w wersji 170km alternatory z Pompą Vacum.
z Góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#2 Postautor: Marek » niedziela, 6 grudnia 2020, 14:48

Moja głowica ma taki sam numer jak głowica z poliftowego z 2006r. W 170 konnym jest kilka numeracji głowić ale pokrywają się jako zamienniki, tylko uszczelki pod głowicę występują z większą ilością rozmiarów. Alternatory są bez vacum w poliftowych. Króćce są inne ale to jest osobny element.

dawd9
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 26 września 2020, 11:59
Skąd jesteś: B-B
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#3 Postautor: dawd9 » niedziela, 6 grudnia 2020, 20:22

dzięki za info :) pytam bo mam tak namieszane w sorento ze próbuje dojść do tego czy to podchodzi. Sorento z 2008r niby ma mieć 170km(tak jest w dowodzie) osprzet poza alternatorem jest pod 170km (kolektor ssący, turbina) i właśnie Wygląda na to ze głowice mam ze 140km (inny króciec wodny, nie ma pompy vacum z tyłu silnika tylko na alternatorze) wiec jest tam trochę przeróbek z podciśnieniem. ktoś już miał taki patent założony alternator, głowica ?

jeszcze zdj głowic140km
Obrazek
i 170km
Obrazek

dlatego dopytuje czy to podchodzi bo różnice są..
Ostatnio zmieniony niedziela, 6 grudnia 2020, 20:52 przez dawd9, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#4 Postautor: Marek » niedziela, 6 grudnia 2020, 20:47

Głowice mogą być takie same, króciec jest przykręcany osobno, mógł ktoś zmienić. Tylko nie wiem w jakim celu te zmiany , ale to może powiedzieć tylko poprzedni właściciel. A turbo masz ze zmienną geometrią? Możesz podać VIN .

dawd9
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 26 września 2020, 11:59
Skąd jesteś: B-B
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#5 Postautor: dawd9 » niedziela, 6 grudnia 2020, 21:07

tak jest zmienna geometra. Przed liftem nie było zmiennej geometrii z tego co się dowiedziałem z forum.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#6 Postautor: Marek » niedziela, 6 grudnia 2020, 22:19

Ten silnik dostałeś w częściach czy remontujesz?

dawd9
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 26 września 2020, 11:59
Skąd jesteś: B-B
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#7 Postautor: dawd9 » poniedziałek, 7 grudnia 2020, 04:33

Remont zrobiony, silnik był w całości w samochodzie , tyle że mam wątpliwości czy głowica jest z 170km Najprawdopodobniej jeszcze raz ja zrzucę i zobaczę jak to wygląda. Bo z wyglądu zewnętrznego są tak małe różnice że Ciężko do tego dojść...a że zdj nie mam to pozostaje tylko ta opcja.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#8 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 7 grudnia 2020, 20:09

Słyszałem o jednym Sorento w którym ktoś złożył silnik z dwóch, z polifta i przedlifta . To było na południu Polski .
Nie dało się tego auta naprawić .
Albo to jesteś Ty , albo kupiłeś go niedawno, a tamten ktoś go sprzedał, albo ktoś złożył następne :kwink:
Ciekawe która to opcja :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#9 Postautor: Marek » poniedziałek, 7 grudnia 2020, 20:45

Już Ci piałem że gołe głowice występują zamiennie z przedlftowego w poliftowych. Różnią się króćcami i osprzętem . Wałki rozrządu , zawory, regulatory zaworów również. Nie wiem tylko czy we wszystkich przypadkach . Jak podasz VIN to będzie można sprawdzić jak powinno być u Ciebie.

Andrzej, ale tam chyba chodziło wtryski i oprogramowanie ECU.

dawd9
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 26 września 2020, 11:59
Skąd jesteś: B-B
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Głowica 2.5 170km

#10 Postautor: dawd9 » wtorek, 8 grudnia 2020, 05:20

A no nie wiem faktycznie kupiłem go niedawno przy czy wiedziałem że jest silnik do roboty więc luz ;p teraz już wiem ze głowica jest z 140 (po starej uszczelce, KOD na głowicy) ale wygląda na To że jest tak jak Marek Mówi że się zamieniają. Co ciekawe gadałem z gościem co regeneruje te głowice i twierdzi że w 170km występowały 2 rodzaje, są prawie identyczne tylko różnią się że jedna ma pompe vacum z tyłu silnika przykre Cana do głowicy,a druga nie bo zrobiona jest jak w 140km (ten pierścień uszczelniający) ;p


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości