urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kalber
jestem
jestem
Posty: 18
Rejestracja: niedziela, 23 sierpnia 2020, 16:35
Skąd jesteś: Łuków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: YC
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: I30, corsa
Kontaktowanie:

urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#1 Postautor: kalber » wtorek, 10 listopada 2020, 23:24

czesc
przy ogledzinach silnika zauwazylem urwany przewod podcisnienia. mozecie sprawdzic gdzie to powinno być podlaczone?
Załączniki
FA183405-0BE9-478F-8A71-A950833A1530.jpeg
FA183405-0BE9-478F-8A71-A950833A1530.jpeg (206.02 KiB) Przejrzano 1773 razy

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#2 Postautor: Andrzej » wtorek, 10 listopada 2020, 23:58

Nigdzie . To powinno być zaślepione gumką .
U Ciebie brak końcówki tej gumki.

IMG_20201111_001631~01.jpg
IMG_20201111_001631~01.jpg (103.75 KiB) Przejrzano 1764 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#3 Postautor: Mucha » środa, 11 listopada 2020, 00:54

Potwierdzam, u mnie jest tak samo, zaślepiony kruciec
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Sebaxxx
moje konto
moje konto
Posty: 162
Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
Skąd jesteś: DE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#4 Postautor: Sebaxxx » środa, 11 listopada 2020, 06:38

Fajnie wymyślone, tak na Janusza, jak by nie mogli nie robić tej końcówki, chyba że jest do czegoś, będzie potrzebna :think:
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS

Sylwesterpl
moje konto
moje konto
Posty: 185
Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Bordo
Przebieg (km.): 241500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#5 Postautor: Sylwesterpl » środa, 11 listopada 2020, 14:03

Ja to rozwiązałem w taki sposób. Wężyk 3.2mm i śrubka 5.
podciśnienie zaślepka.jpg
podciśnienie zaślepka.jpg (88.88 KiB) Przejrzano 1708 razy

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#6 Postautor: Andrzej » środa, 11 listopada 2020, 14:12

Ta końcówka to jest zabezpieczenie żeby w przypadku wzrostu nadmiernego ciśnienia nie rozerwało vacumpompy tylko zdmuchnęło gumową końcówkę .
Dlatego ona musi być luźno osadzona na końcu krućca . :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Sylwesterpl
moje konto
moje konto
Posty: 185
Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Bordo
Przebieg (km.): 241500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#7 Postautor: Sylwesterpl » środa, 11 listopada 2020, 14:29

Vacumpompa tworzy chyba podciśnienie?

Sebaxxx
moje konto
moje konto
Posty: 162
Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
Skąd jesteś: DE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#8 Postautor: Sebaxxx » środa, 11 listopada 2020, 14:29

Jak wypierdzieli śrubę, to wyrwie i uszkodzi przy okazji osprzęt. To dobry patent na złodzieja, alarm na podciśnienie i Sori strzela że śrub :lol:
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#9 Postautor: Andrzej » środa, 11 listopada 2020, 15:55

Moim zdaniem tylko w jednym przewodzie jest podciśnienie, w pozostałych krąży olej pod ciśnieniem .
Ale oczywiście mogę się mylić , Choć jak patrzę na rozebraną vacupompę to dużej filozofia tu nie ma . :)

IMG_20201111_155709_1~01.jpg
IMG_20201111_155709_1~01.jpg (110.19 KiB) Przejrzano 1692 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: urwany przewod podcisnienia 2,5 crdi

#10 Postautor: Marek » środa, 11 listopada 2020, 17:17

To jest vacum stosowane w różnych autach, akurat w Sorento ten króciec jest zbędny. I nie strzela. :)


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości