UPG po raz drugi?

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Maksioja
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 3 października 2020, 21:53
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

UPG po raz drugi?

#1 Postautor: Maksioja » sobota, 3 października 2020, 22:08

Witam serdecznie,

2 miesiące temu nabyłem Sorento 2.5 crdi (2003R), które reanimuję, gdyż kupiłem uszkodzone.
Auto kręciło, ale bez kompresji - zrobiłem zatem mój pierwszy w życiu remont silnika. Poszły nowe panewki, pierścienie, przehonowałem cylindry, nowy rozrząd, wszystkie uszczelki, świece, no komplet. Auto po remoncie odpaliło bez najmniejszego problemu, silnik chodzi jak w zegareczku.

Po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów niestety zauważyłem, że pękł zbiorniczek wyrównawczy - po rozebraniu okazało się, że był już klejony od dołu - miał prawo, wymieniony na nowy.
Kilka dni później strzeliła chłodnica - po rozebraniu było widać, że lało się z niej wcześniej - wymieniona na nową.
Wczoraj jechałem w trasę 60km i niestety wystąpiło buczenie - wywalanie płynu przez korek zbiorniczka wyrównawczego.

Dziś zacząłem sprawdzać - po nagrzaniu do pionu - górny wąż ciepły, dolny letni/zimny, węże twarde, w zbiorniczku bulgot. Wymieniłem termostat, niestety to samo.
Zrobiłem też na zawartość CO2 - kolor się nie zmienia.

Wychodziłoby niestety na UPG, lecz została ona założona 80km temu. Czy jest możliwość brak jakiejś drożności w silniku? Auto długo stało i kanały wodne miały nalot korozji (pewnie ktoś lał wodę).

Miał ktoś podobną sytuację? Za sprawdzenie, planowanie i remont głowicy zapłaciłem 800zł, stwierdzono, że jest dobra. Jedyna rzecz, która przychodzi mi do głowy, to coś nie tak z blokiem (krzywy?), ponieważ wszystko zostało złożone zgodnie ze sztuką i autodatą :).

Może nie wiem - pompa wody? Źle odpowietrzony układ? Kończą mi się pomysły. Auto się nie przegrzewa, cały czas trzyma pion.

Z góry dziękuję za wsparcie.
Ostatnio zmieniony sobota, 3 października 2020, 22:28 przez Maksioja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11409
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 354 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#2 Postautor: Marek » sobota, 3 października 2020, 22:25

Z tego co piszesz raczej stawiał bym na uszkodzoną głowicę. Na sama uszczelkę za wcześnie a poza tym było planowanie itd. Autko ma swoje lata, piszesz że długo stało ,jak sprawdzali na szczelność mogło być wszystko ok , popracowało nastąpiły naprężenia. W Sorento przynajmniej w ostatnich kilku latach nie słyszałem o uszkodzonym bloku i gdyby był krzywy to wywalił by od razu . Nie wiem czy dobrze rozumiem przejechałeś od remontu 80 km? Płaszczyznę bloku też się sprawdza.

Maksioja
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 3 października 2020, 21:53
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#3 Postautor: Maksioja » sobota, 3 października 2020, 22:32

Tak, remont zrobiłem około 80km temu. Nie pamiętam, ale wydaje mi się, że sprawdzałem, czy blok jest równy - Niestety bez specjalistycznych narzędzi. Dość mocno go zabieliłem przed montażem.
Głowica była testowana ciśnieniowo, planowana, robione zawory - kompletny remont.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#4 Postautor: Student_x » sobota, 3 października 2020, 22:40

UPG założyłeś napewno dobra stroną i jej nje przekręciłeś jakoś Odwrotnie żeby kanały zatkać?
Blok może być krzywy, może źle skręciłeś głowice, może głowica ma jakieś pęknięcia, może UPG puściła, może blok pęknięty.
Ciężko powiedzieć, nie wiem jak wygląda miejsce termostatu, może jak by go wyjąć i sprawdzić co sje dzieje?
Jeżeli walnięta UPG lub coś innego, że spaliny dostawały by sje do płynu, to kolor powinien zmienić na testerze. Teoretycznie, chyba że płyn w. Testerze trefny. Sprawdź płyn, czy reaguje jak ty będziesz dmuchał w próbnik.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11409
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 354 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#5 Postautor: Marek » sobota, 3 października 2020, 22:42

Jeżeli płyn wraca powrotem do zbiorniczka to pompa pracuje, a ten układ się sam odpowietrzy, chyba że rzeczywiście jest zatkany .A sprawdzałeś może obieg płynu do nagrzewnicy?

Maksioja
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 3 października 2020, 21:53
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#6 Postautor: Maksioja » sobota, 3 października 2020, 22:45

@Student_x - UPG założyłem na pewno dobrze. Głowica przykręcona zgodnie z instrukcją, odpowiednimi etapami i momentami. Wyciągnąć całkiem termostat? Też o tym myślałem. Jutro sprawdzę, czy jak będę dmuchał, to zmieni kolor - ale czy to wystarczy?

@Marek - Ogrzewanie działa, nagrzewnica jest ciepła.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#7 Postautor: Student_x » sobota, 3 października 2020, 23:04

Nagrzewnice masz na małym obiegu czyli jeszcze przed termostatem. W każdym aucie tak jest. Cały czas rozmyślam skąd możesz mieć bulgotanie i wywalanie płynu. Bulgocze Ci już po rozgrzaniu cxy jeszcze przed sie tak dzieje? Ale wygląda to na jakieś przedostawanie się spalin do układu.
Tutaj EGR nie jest chłodzony jak w niektórych autach, tak że nie tędy.
Tak szczerze powiem ze wątpię co by teraz Ci się auto gotowało nawet jak by termostat się nje otwierał. Obejrzyj wszystko może gdzieś nje tsk coś podpięte, albo faktycznie głowica lipna. Szkoda ze jak oddawałeś głowice do planowania, to nie kazałeś jej prześwietlić na pęknięcia.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11409
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 354 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#8 Postautor: Marek » sobota, 3 października 2020, 23:05

Termostat wymieniałeś, możesz go wyjąć ale wątpię czy to pomorze , to jest układ ciśnieniowy tak że przewody są twarde. U mnie jest chłodnica Egr , ale Twój jest z 2003 to nie wiem musiał bym sprawdzić. Przy uszkodzonej uszczelce czasami wydobywa się rury wydechowej charakterystyczny słodkawy zapach glikolu i tłusta para.
Ostatnio zmieniony sobota, 3 października 2020, 23:14 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Maksioja
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 3 października 2020, 21:53
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#9 Postautor: Maksioja » sobota, 3 października 2020, 23:08

Zastanawia mnie, że dolny przewód jest zimny. Jutro jeszcze raz zrobię test CO2, a w poniedziałek może pogrzebię i wyciągnę termostat.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11409
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 354 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#10 Postautor: Marek » sobota, 3 października 2020, 23:20

To zwróć uwagę czy płyn wraca do zbiornika.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#11 Postautor: rudi_pl » sobota, 3 października 2020, 23:50

Wiesz coś na temat historii auta? Rozumiem kupiłeś z uszkodzonym motorem. Co się stało? Może tam szukaj przyczyny.
Gdyby termostat zablokował mały obieg dolna rura może być chłodna, tylko dlaczego strzeliła chłodniej?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Maksioja
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 3 października 2020, 21:53
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#12 Postautor: Maksioja » niedziela, 4 października 2020, 00:02

Nie znam historii. Kupiłem dość okazyjnie, myślałem, że może przestawiony rozrząd, wyszedł remont silnika. Auto kręciło bez kompresji, w 2 i 3 cylindrze wydaje mi się, że stała woda, bo pierścienie były przyklejone do tłoka.

Mam jeszcze tester szczelności cylindrów. Puszczę na niego ciśnienie i zobaczę, czy będzie bomblować w układzie chłodzenia - Jeżeli tak, czeka mnie remont nr 2 lub złomowanie auta... a szkoda by było, bo zrobiłem dużo innych rzeczy, typu hamulce, zawieszenie.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#13 Postautor: rudi_pl » niedziela, 4 października 2020, 12:28

Zacytuję forumowego klasyka: "KIA - Kup Inne Auto"
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11409
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 354 times
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#14 Postautor: Marek » niedziela, 4 października 2020, 14:37

Nie podoba mi się ten klasyk. :) Jeżeli nie ma obiegu płynu to wywala ponieważ grzeje się nadmiernie w głowicy.

Maksioja
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 3 października 2020, 21:53
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: UPG po raz drugi?

#15 Postautor: Maksioja » niedziela, 4 października 2020, 14:40

@rudi_pl tego nie znałem :lol:

Dziś dałem trochę miodu, żeby porządnie się dogrzał silnik.

Z obserwacji:
- temperatura w normie,
- ogrzewanie w normie,
- dolny wąż robi się ciepły,
- węże są twarde, ale nie bardzo twarde,
- mam dwa korki, na obu cały czas po rozgrzaniu uchodzi ciśnienie = jest za wysokie,
- robiłem test na obecność CO2, płyn nie jest zielony, ani żółty; po paru minutach pracy na poniesionych obrotach kolor jest powiedziałbym błękitny/rozrzedzony w stosunku do nowego - tak jakby para wodna go rozrzedziła, ale bardzo delikatnie i nie ma odcienia zieleni lub żółci,
- płyn do sprawdzania obecności CO2 jest ok, bo dmuchając robi się żołty w moment.
- NOWOŚĆ - wątpię, żeby to miało jakiś związek, ale jest mokro od ropy wokół wtrysku nr 1 i 2. Podkładki i oringi dawałem nowe podczas montażu.

Jedyny problem, który pozostaje do wysokie ciśnienie w układzie, które non stop uchodzi przez korek.

Nie mam pomysłów co dalej. Jedyne co, to mogę wykręcić świece i zrobić test szczelności za pomocą sprężonego powietrza - tylko to mi przychodzi do głowy. Jeżeli tutaj nic nie wyjdzie, to zostaje brak drożności ewidentnie.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości